صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 26 صفحه بعد



منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 120
بازدید ماه : 185
بازدید کل : 99517
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






کنگره پنجاه و دوم شهربابک کرمان
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کنگره پنجاه و دوم
توآ.برپایی حماسه ۵۲ مین کنگره عشق و امید اهورایی طریقت دانایی را که موجب دلگرمی دوستان و ناامیدی  بدخواهان است را به طلایه داران طریقت دانایی تبریک عرض میکنم برخود میبالیم که این رویداد بزرگ ملی را که حاصل تلاش حکیمانه جهانبانان است که با مجاهدت قهرمانان جنوب شرق تحقق یافت و ورق جدیدی از تاریخ با انتخاب جهانبان قهرمانزاده اسؤه مهر و درایت به راهبریمان رقم خورد تا اینبار دلاوران خطه آذربایجان دانایی را به اوج رسانند مایه افتخار این سرباز راهبری است  راهبان سلامی .. کانگ فوتوا ۲۱
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

فدراسیون جهانی کانگ فو توآ-21

 

انجمن جهاني كانگ فوتوآ ٢١ فنلاند پس از أخذ عضويت در سازمان ملل متحد به عنوان سازمان مردم نهاد بين المللي و همچنين عضويت در شوراي بين المللي علوم ورزشي و تربيت بدني كه مركزيت ان در كشور آلمان ميباشد و گرفتن عضويت فدراسيون كارگري و أخذ مجوز ژورنال علمي بين المللي مورد تاييد اتحاديه اروپا ، اين بار گامي فراتر نهاده و با تلاشهاي شبانه روزي طلايه داران طريقت،  توانست مجوز تاسيس فدراسيون جهاني كانگ فو توآ٢١ را أخذ نمايد.
تبريك و شادباش به همه همراهان دانايي و هيات ١١ نفره شالبندان سرخ جهاني مخصوصا استاد بزرگوار و دلسوز راهبان سلامی
سپاس فراوان از زحمات ارزشمند دو راهبان طریقت قاسم بهشتی فر در ترکیه و پیمان کیان فر در فنلاند که این موفقیت بزرگ را رقم زدند.

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 15 خرداد 1395برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

هشتمین دوره ازمون دروس تئوری و مکمل مربیگری سبک کانگ فو توآ-21
با سلام و عرض شاد باش خدمت رهروان طریقت دانایی کانگ فو توآ21
هشتمین دوره آزمون دروس تئوری و مکمل مربیگری سبک جمعه 3 اردیبهشت 95 برگزار می گردد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دربافت جزوات به سایت سبک به آدرس زیر مراجعه نمایید

kungfutoa21.ir

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 28 فروردين 1395برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

اطلاعیه مهم(ثبت نام و انتخاب واحد همراهان واجد شرایط در دانشگاه علمی کاربردی شهربابک)

توآ 21 آملتوآ 21 آمل

با عرض سلام و تقدیم توآ خدمت تمامی همراهان کانگ فو توا 21 (شهرستان شاهین شهر و میمه) دوره جدید آزمون دروس مربیگری و مکمل سبک به اطلاع می رساند سری این دوره آماده اجراست جهت کسب اطلاعات بیشتر با معاونت دانشجویی شهرستان همراه جلال بیدرام هماهنگی نمایید.توآ-21 شاد باشین

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 7 اسفند 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آیا آلزایمر قابل پیشگیری است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا آلزایمر قابل پیشگیری است ؟؟
.
 تاکنون هیچ راه تضمین شده ای برای پیشگیری از آلزایمر وجود نداشته است، اما تحقیقات اخیر روش های زیر را در پیشگیری از آلزایمر موثر می داند.

1– تمرینات فکری: افرادی که مرتب مطالعه می کنند و یا بازی های فکری انجام می دهند، جدول حل می کنند و …..کمتر در معرض ابتلا به این بیماری خواهند بود.

2– تمرینات بدنی: 30 دقیقه ورزش روزانه تاثیر به سزایی در سلامت قلب ، ماهیچه ها و مغز دارد. پیاده روی، باغبانی، تمیز کردن منزل، رقصیدن و….می تواند نوعی ورزش باشد.

3- نوشیدن مایعات به اندازه کافی: کم آبی مهم ترین فاکتور متغیر برای از دست دادن حافظه است. به مقدار کافی مایعات بنوشید و از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.

4- مراقب داروهای مصرفی باشید: پزشک شما باید از کلیه داروهای تجویزی و غیر تجویزی که مصرف می کنید آگاه باشد. زیرا ترکیب بعضی از داروها باعث گیجی، فراموشی و یا آسیب بلند مدت به حافظه شود.

5- رژیم غذایی سالم را پیروی کنید: روزانه حداقل 5 نوع میوه و سبزی تازه بخورید. سبزیجات پهن برگ مثل بروکلی، اسفناج و کاهو بسیار مفید است.

6- از مکمل فسفاتیدیل سرین Phosphatidylserine استفاده کنید: مطالعات مختلف نشان می دهد که استفاده از این مکمل در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر، سرعت پیشرفت بیماری را کاهش می دهد. بنابراین اگر این بیماری در خانواده در حال گسترش است بهتراست با مشورت پزشک مصرف آن را شروع کنید.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 7 اسفند 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

به صورت دوره ای تمرین کنید...........

اصولاً هر سال تمريني بايد به چند فاز مختلف تقسيم گردد تا بدن از جهات متفاوت تحت تمرين قرار بگيرد و متناسب با آن تقويت شود. به عنوان مثال يك سال تمريني مي تواند داراي 4 فاز بدين شرح باشد:
فاز اول – 3 ماه: دوره قدرتي
فاز دوم – 3 ماه: دوره عضله سازي
فاز سوم – 3 ماه: دوره آماده سازي مسابقات و اجراي مسابقات
فاز سوم – 3 ماه: دوره استراحت فعال و استراحت كامل
همانطور كه در مثال بالا مشاهده ميكنيد در ابتداي سال يك دوره قدرتي در نظر گرفته شده كه باعث تقويت نيروي عضلاني و قدرت ميشود و پيامد آن افزايش قدرت بدن در جابجا كردن وزنه هاي سنگين تر از گذشته ميباشد. پس از آن دوره عضله سازي است كه تماماً روي اصول بدنسازي پايه گذاري مي شود و شخص تمام توان خود را معطوف ساخت عضله مورد نياز براي مسابقات ميكند و در جهت برطرف ساختن نقاط ضعف خود تلاش ميكند. فاز سوم فصل مسابقات است كه تمامي برنامه سالانه مبني بر اين فاز ميباشد.
در فاز مذكور بدنساز براي رسيدن به تفكيك عضلاني و ايجاد جزئيات كافي جهت شركت در مسابقات تلاش ميكند و بيشتر با هدف شكل دادن به عضلاتش تمرين كند.

فاز پاياني هم فصل استراحت است كه معمولاً 2 ماه آن با استراحت فعال يا همان تمرين با شدت بسيار پايين طي ميشود و يك ماه ديگر هم استراحت كامل ميباشد.
اين يك مثال ساده از تمرينات دوره اي مي باشد كه ميتواند با تنوع گسترده تر از اين و با محدودتر از اين وابسته به اهداف شخص ورزشكار تنظيم گردد. تمرينات دوره اي بسيار شيوه پرطرفداري هستند كه هميشه در تمامي رشته هاي ورزشي به ويژه رشته هاي قدرتي كاربرد دارند.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 7 اسفند 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

عرق بیش از حد در ورزش..........

آیا عرق کردن بیشتر در ورزش باعث کاهش وزن بیشتر می‌شود!؟

 از نظر خیلی ها جلسۀ تمرینی‌ یعنی عرق کردن و همین میشه که فکر می‌کنن که هر چی بیشتر عرق کنن پس یک جلسۀ تمرینیِ عالی داشتن. فیت لیدی‌های عزیز باید بدونید متخصصان علم ورزش روی این قضیه بارها تحقیق انجام دادند و گفتند که ” عرق کردن همیشه یک نشانۀ عالی برای اینکه شما متوجه شوید یک جلسۀ تمرینی خوب داشته اید، نیست”.
اما این تصور غلط بین مردم رواج داره و مقدار عرق کردن رو تعیین کنندۀ مقدار کالری سوزونده شده در تمرین می‌دونن. برا همین هر کاری که از دستشون بر میاد انجام میدن تا بیشتر عرق کنن! مثلا خودشون رو پلاستیک پیچی می کنن، شکم بند میبندن یا لباس های بیشتری می پوشن!
اول از همه باید دلیلِ علمی اینکه چرا ممکنه  برخی افراد در ورزش عرق کنن و یا بعضی‌ها اصلاً عرق نکنن رو بدونین. عرق کردن یک فرآیندی هستش که بدن به وسیلۀ اون از گرمازدگی جلوگیری می کنه. وقتی که شما ورزش می کنین گرمای داخلی بدنتون کم کم بالا میره و این امر واکنش بدن به عرق کردن را تحریک می کنه و همین باعث میشه شما عرق کنین. بعد از تبخیر عرق از روی پوستتون، شما احساس کاهش دما و خنک شدن می کنین. پس همینجا نتیجه میگیریم که یکی از دلایل اصلی و حیاتی برای عرق کردن جلوگیری از گرما زدگی و به تعادل رسوندن دمای داخلی بدن هستش و ربطی به کاهش وزن و چربی سوزی و این داستان‌ها نداره.
اما حقیقت اینه که مهم نیست شما چه مقدار در جلسۀ تمرینیتون عرق کردید( خیلی زیاد یا خیلی کم )، تنها چیزی که مهمِ و باید به اون توجه بشه اینه که با تمرین سخت چقدر کالری سوزوندید.
اگر بعد از تموم شدن یک جلسۀ تمرینی با کلیپ‌ها و عکس‌های ورزشی
 یا هر ورزش دیگه‌ای که داشتید، برید روی ترازو متوجه میشید که وزنتون یکم کمتر شده. این کاهش وزن به دلیل از دست دادن آب بدنتون هستش و نه کاهش چربی بدن و باید بگیم که این کاهش وزن، موقتیه و بعد از نوشیدن آب، وزن شما به حالت اول برمیگرده.
نتیجه‌گیری اینكه اگه دفعۀ بعد تو جلسۀ تمرینیت زیاد عرق نکردی فک نکن که کالری نسوزوندی، عرق کردن یک واکنش طبیعی بدن هستش و مقدارش واسه هر کسی متفاوته. تمرکزتون رو به جای مقدار عرق کردن بذارید روی تمرین و رژیم غذاییتون.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 7 اسفند 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درک ات مي کنم از درون به قـدر توانايي ام

«لمس ات مي کنــم بـه تجــربـه»

از سـياهـيُ سفيدي گذر مي کنم تا به رنگ ها دست يابم

در تلـلــوي گـيچ زمان مي غلـطـم

وبه ناگاهُ بي خبر در آرامش سياهيُ سفيدي رها مي شوم

و در سکوت مي رقصـم

آيا به راسـتي حقيقت خـاکـستـري يست؟...
 

جهانبان علیرضا قیصری

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 6 بهمن 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تقویت ذهن با ورزش
تقویت ذهن با ورزش
نوشته شده توسط کیوان فیروزه ئی · ۱۳فروردین, ۱۳۹۱
 
پورفسور جان جی راتی استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب راهنمای استفاده از مغز معتقد است که ورزش برای ذهن و روح است نه برای جسم زیرا که تاثیر مستقیم بر حوصله، توانایی، هوشیاری و احساس سرحالی دارد.پروفسور استفان سی پوتنام برای نشان دادن از بین بردن اختلالات ذهنی در بزرگسالان مسابقه قایقرانی ترتیب داد سپس کتابی را درباره مزایای ورزش کردن و تاثیرات آن بر روی کسانی که اختلالات ذهنی داشتند را نوشت.
 
 
او اظهار داشت کودکانی که قبل از وارد شدن به کلاس درس حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه می‌دوند و فعالیت می‌کنند تا ۲ الی ۴ ساعت بعد از آن رفتار متعادل‌تری دارند و شاداب‌ترند.همچنین استفان با مطالعه بر روی حیوانات نخستین عقیده دارد که تمرین و فعالیت بدنی باعث بوجود آمدن سلولهای جدیدی برای رشد شده و باعث طراوت بخشیدن به ذهن می‌شود. همچنین به نظر او ورزش کردن باعث تحریک رشد رشته‌های عصبی می‌شود و آن را رشد شگفت انگیز مغز می‌خواند
 
ورزش چگونه باعث تقویت ذهن می‌شود؟
 
کریستین اندرسون مشاور تناسب اندام دانشگاه سان فرانسیسکومی‌گوید: "ورزش از خیلی جهات بر روی سیستم عصبی تاثیر گذار است از جمله تاثیرات مواد مخدر و مواد شیمیایی که احساس رضایتمندی کاذب در انسان ایجاد می‌کنند را از بین می‌برد.به عبارت دیگر اگر نمی‌خواهید احساس شادمانی در شما زودگذر باشد می‌توانید به ورزش کردن روی بیاورید.به گفته اندرسون وقتی که ورزش می‌کنید بهتر فکر می‌کنید، روحیه قوی تری دارید و کارهای روزمره تان را به نحو احسن انجام می‌دهید. سیستم عصبی تحریک شده و بازدهی بسیار بالایی پیدا می‌کند.
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 10 آذر 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

 بيشتر مردم مي پرسند اگر در كانگ فو خشونت نيست پس مبارزه براي چيست؟

ياد گرفتن كانگ فو ، ضربات دست و پا براي تجاوز و خشونت نيست بلكه آمادگي و توانسازي براي دفاع از خود و آزادي خود و انديشه انساني است . كسي كه در راه طريقت دانايي مي كوشد بايد در دفاع از خود و انديشه انساني خود نيز دانا باشد . پس مبارزه در كانگ فو دروازه دانايي است و زد و خورد خياباني نيست بلكه اهدافي چون غلبه بر ترس ، مبارزه با ظلم وستم و جهل انسانها را در پي دارد و هميشه مي آموزيم تا حقيقت والاي انساني را درك كنيم وراه و رسم مبارزه با خود و خواسته هاي غير انساني و مجهولات را كشف كنيم

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 10 آذر 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

دلت که گرفت ، دیگر منت زمین را نکش
راه آسمان باز است ، پر بکش
او همیشه آغوشش باز است ، نگفته تو را میخواند ؟
اگر هیچکس نیست ، خدا که هست . . .

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 23 آبان 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

رویدادهای پنجاهمین کنگره انجمن و سبک کانگ فوتوآ21 استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی انجمن کانگ فو توا 21  مطابق روال سالهای گدشته به مناسبت بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند ایران، پنجاهمین  کنگره سراسری این سبک در روز24 بهمن ماه در استان اصفهان (شهرستان نجف آباد ) برگزار  گردید....

پنجاهمین کنگره علمی، فرهنگی و ورزشی کانگ فو توآ 21  در دو بخش سمینار علمی و همایش رزمی با حضور قریب به 500 نفر از اعضاء این سبک و انجمن برگزار گردید.

در افتتاحیه این همایش فرماندار ، شهردار و امام جمعه شهرستان نجف آباد به ایراد سخنرانی پرداخته و پس از آن مسئولین سبک کانگ فو توا 21 به ویژه استاد راهبان احمد سلامی، اهداف و دستاوردهای کنگرههایاین سبک را بازگو نمودند.

افتتاحیه و ارائه مقالات این کنگره در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی مرکز نجف آباد برگزار گردید.

گفتنی است بیش از 10000 بازدید از سایت این کنگره بعمل آمده و 23 مقاله به دبیر خانه کنگره ارسال شده بود و از این تعداد 5 مقاله به صورت سخنرانی  و بقیه مقالات به صورت   کارگاهی   مورد پذیرش  قرار گرفت همچنین در حاشیه این کنگره نمایشگاه کتاب و عکس شهدا نیز برپا گردید .

در بخش همایش رزمی پس از اجرای مراسم شالندان توسط استاد دکتر احمد سلامی و اعطا ترفیعات، هنرجویان ورزش رزمی ملی ایران (کانگ فو توآ 21)  از یکایک استانها و شهرهای ایران تکنیکهای زیبا و مهارتهای فردی خود را به دور از میادین رقابتهای های پوچ و تو خالی، به نمایش گذاشتند.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان در کنگره طی بیاینه ای از همکاری همه جانبه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، استاندار محترم اصفهان،  فرماندار   محبوب و شهردار ساعی شهرستان نجف اباد و امام جمعه معزز این شهرستان قدردانی نمودند.

پنجاهمین کنگره کانگ فو توآ 21

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پنجاه یکمین کنگره علمی فرهنگی ورزشی انجمن و سبک کانگ فو توآ 21

پنجاه یکمین کنگره علمی فرهنگی ورزشی انجمن و سبک کانگ فو توآ 21  مورخ جمعه 23/5/94 برگزار گردید

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پنجمین شماره فصلنامه انجمن کانگ فو توآ 21 منتشر شد(انجمن کانگ فو توآ-21 شهرستان شاهین شهر)

پنجمین شماره فصلنامه انجمن کانگ فو توآ 21 منتشر شد

به همت معاونتهای فرهنگی دانشکده های کانگ فو توآ 21 سراسر کشور پنجمین شماره نشریه انجمن و سبک با عنوان فصلنامه سوتو به چاپ رسیده است.

 کلیه علاقه مندان و همراهان می توانند نسبت به تهیه این نشریه از معاونت فرهنگی دانشکده کانگ فو توآ 21 شهرستان شاهین شهر نزد همراه محمدعلی رضوان  اقدام نمایند.

همچنین سایر هم میهنان عزیز می توانند جهت دریافت این نشریه از طریق ایمیل نشریه به آدرس    Soto@kungfutoa21.org  تماس گرفته و درخواست خود را مطرح نمایند.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پنجاه ویکمین کنگره سراسری کانگ فو توآ-21 تهران(انجمن و سبک کانگ فو توآ-21 شهرستان شاهین شهر)

به لطف خدا و همکاری مسئولین خدوم وزارت کشور پنجاه و یکمین کنگره علمی فرهنگی ورزشی کانگ فو توآ- 21، جمعه  23 مرداد ماه 94  در شهرستان تهران برگزار می گردد.

دراین کنگره علاوه بر ارائه مقالات علمی همراهان و مربیان کانگ فو توآ 21، برنامه های متنوع دیگری نیز از جمله اجرای حرکات رزمی این هنر رزمی ملی به اجرا گذاشته خواهد شد.

همچنین در این گردهمایی به مناسبت بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی از مقام شامخ شهداء کانگ فو و نیز خانواده اعضاء رحلت کرده انجمن تجلیل خواهد شد.

حضور احاد مردم عزیز را در گردهمایی این انجمن مردم نهاد چشم انتظاریم.

درضمن  کلیه همراهان شهرستان شاهین شهر  جهت ثبت نام تا پایان روز جمعه 9/5/1394 نزد بایارومه صادق برومند مدارک خود را تکمیل کنند..(کانگ فو توآ-21 واحد شاهین شهر)

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کانگ فو راز برتر دوستی است......
یک پژوهشگرانسان شناس، در آفریقا، به تعدادی از بچه های بومی یک بازی را پیشنهاد کرد
او سبدی از میوه را در نزدیکی یک درخت گذاشت و گفت هر کسی که زودتر به آن برسد آن میوه های خوشمزه را برنده می شود
هنگامی که  فرمان دویدن داده شد ، آن بچه ها دستان هم را گرفتند و  بایکدیگر دویده و در کنار درخت، خوشحال به دور آن سبد میوه نشستند. وقتی پژوهشگر علت این رفتار آن ها را پرسید وگفت درحالی که یک نفراز شما می توانست به تنهایی همه میوه ها را برنده شود،چرا از هم جلو نزدید؟ آنها گفتند:

 " اوبونتو ؛ به این معنا که:

چگونه یکی از ما می تونه خوشحال باشه، در حالی که دیگران ناراحت اند
 

اوبونتو در فرهنگ "ژوسا" یعنی : من هستم، چون ما هستیم

اری در تمامی فرهنگ ها از این امر سخن گفته شده و در کانگ فو این موضوع خیلی امر مهمی تلقی میشود.

چه از خود فرد گرفته(اتحاد 5 انگشت و ساخت متو) تا از تمامی اشخاصی که در کانگ فو هستند(همراه:همه در کانگ فو همراه هستند و هیچ فرقی و هیچ تفاوتی در بین انان نیست).

پس بکوشیم تا از من به ما برسیم که هم هدف کانگ فوست،هم هدف انسان وانسانیت!

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 11 تير 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

وجه تمایز کانگ فو توآ21

راه ما ناپيدا نيست . بيش از دو گام هم نيست ، گامي به سوي خود و گامي در پيشگاه انسانيت . وجه تمايز کانگ فو توآ21 با ساير هنرهاي رزمي حركات پر توان جسماني همراه با شوک هاي تكنيكي است كه چون مشعلي وجود را شعله ور و پس از فروكش احساسي پاك به آدمي مي دهد . بسان يك رقص قدرت مي نمايد كه بر پايه فرهنگ و آداب ن‍ژاد آريايي از خاور تا باختر و از شمال تا جنوب ايران و فراسوي مرزهاي ايران كنوني ريشه كرده است .

 

آيا در دوران خامي عقل انسان هاييم ؟ بنيان روح پليد بشر از چيست ؟ آيا بشر امروز ويرانگر است ؟ آيا عصر ما عصر اضطراب است ؟ دانش چيست ؟ آيا دانش بشري توانسته است در انديشه ما وحدت به وجود آورد ؟ چگونه بدانيم كه دانش ما واقعاً دانش است ؟ آيا ما در جستجوي فهم اشياء هستيم ؟ آيا مي توان هرج و مرج غير قابل اغماض جهان را به وحدت و نظم تبديل كرد ؟ زمانيكه مردم تواماً شروع به استدلال كنند چه پيش خواهد آمد ؟

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 23 خرداد 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کانگ فوتوآ21 شهرستان شاهین شهر ومیمه

ارزش هرکس به میزان هنر و دانش اوست . ( حضرت علی ع )

در هر کاری سخت ترین قدم همان قدم اول است ...

ما آمده ایم با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم ....

اگر صخره و سنگ در مسیر رودخانه نباشد صدای آب هرگز زیبا نخواهد شد ...


 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 23 خرداد 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

روز پدر مبارک

درود بر همه ی دوستان عزیز وهمراهان گرامی

روز پدر بر همگی مبارکباد

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 12 ارديبهشت 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سال نو بر همه دوستان عزیز و همراهان گرامی پیشاپیش مبارک....

اس ام اس جدید و زیبا برای تبریک عید نوروز 1394

ماه گذشت ، بعضی ها دلشون شکست ، بعضی ها دل شکوندن ، خیلیا عاشق شدن ،

خیلیا از بینمون رفتن ، خیلیا بینمون اومدن ، گریه کردیم و خندیدیم ،

زندگی بر خلاف آرزوهامون زود گذشت ، چند روز از اون همه خاطره مونده .

با آرزوی سالی پر از موفقیت ، سال نو پیشاپیش مبارک

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 28 اسفند 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چهارشنبه سوری

چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در شب آخرین چهارشنبه سال (سه‌شنبه شب) برگزار می‌شود.

 

در شاهنامه فردوسی اشاره‌هایی درباره بزم چهارشنبه‌ای در نزدیکی نوروز وجود دارد که نشان دهنده کهن بودن جشن چهارشنبه‌سوری است. مراسم سنتی مربوط به این جشن ملی، از دیرباز در فرهنگ سنتی مردمان ایران زنده نگاه داشته شده‌ است.

 

واژه «چهارشنبه‌سوری» از دو واژه چهارشنبه که نام یکی از روزهای هفته‌است و سوری که به معنی سرخ است ساخته شده‌است.

 طبق آیین باستان در این رو آتش بزرگی بر افروخته می شود که تا صبح زود و برآمدن خورشید روشن نگه داشته می‌شود که این آتش معمولاً در بعد از ظهر زمانی که مردم آتش روشن می‌کنند و از روی آن می‌پرند آغاز می‌شود و در زمان پریدن می‌خوانند: «زردی من از تو، سرخی تو از من». این جمله نشانگر مراسمی برای تطهیر و پاک‌سازی مذهبی است که واژه «سوری» به معنی «سرخ» به آن اشاره دارد.

به بیان دیگر مردم خواهان آن هستند که آتش تمام رنگ پریدیگی و زردی، بیماری و مشکلاتشان را بگیرد و بجای آن سرخی و گرمی و نیرو به آنها بدهد. چهارشنبه‌سوری جشنی نیست که وابسته به دین یا قومیّت افراد باشد و در میان بیشتر ایرانیان رواج دارد.

 

جشن مبارزه با تاریکی
جشن «سور» از گذشته بسیار دور در ایران زمین مرسوم بوده‌است که جشنی ملی و مردمی است و «چهارشنبه سوری» نام گرفته‌است که طلایه‌دار نوروز است.

در ایران باستان در پایان هر ماه جشن و پای‌کوبی با نام سور مرسوم بوده‌است و از سوی دیگر چهارشنبه نزد اعراب «یوم الارباع» خوانده می‌شد و از روزهای شوم و نحس بشمار می‌رفت و بر این باور بودند که روزهای نحس و شوم را باید با عیش و شادمانی گذراند تا شیاطین و اجنه فرصت رخنه در وجود آدمیان را نیابند.

 

آداب کهن تبریزی ها, چهارشنبه سوری 


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 26 اسفند 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

 

همراهان صدیق طریقت دانایی، تلاش خستگی ناپذیر شما و حمایت همه جانبه شما از بنیانگذار سبک در دفاع از ارزشها و هویت طریقت دانایی سرانجام منجر به صدور رای دیوان عدالت اداریمبنی بر لغو بخشنامه حذف نام کانگ فو از سبکها گردید و در ادامه این مبارزه با پیگیری های مجدانه استاد سلامی، در تاریخ دوشنبه 25 اذر 92 وزرات ورزش و جوانان طی مصوبه ای در شورای ساماندهی سبکها مجوز فعالیت 4 سبک و  از جمله سبک (کانگ فو توآ 21) را صادر نمود....

 

 

بار دیگر با قدم های استوار همراهان کانگ فو توآ 21 برگ زرینی دیگر در راستای موفقیت روز افزون طریقت دانایی انشاء تن و روان رقم خورد و چون همیشه پرتو رخشان این ثلاش بر اریکه اراده و خواستار نقش بست . این موفقیت را به تمامی همراهان طریقت دانایی تبریک میگوییم . امید است در آینده ای نه چندان دور ، دست  در دست یکدیگر شاهد گام های بلند انجمن کانگ فو توآ 21 در راستای هویت بخشی به فرهنگ دیرینه و کهن ایرانی  باشیم . توآ 

 

 

 

 

سِپاس ! سَلامی ، ای ساربان سَبک ، ای سایۀ سَخا و سخاوت و ...

 

 

 

سِپاس ! سَلامی ،  سعی و سماجتت  سُوهانی بر سیاهی و سَر زدن سحر و سِپیده دَم  و ... و سَبُکبال و سَرخُوش و   سَربُلند  

 

( راهدان داوود رحیمی )

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 9 اسفند 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پنجاهمین کنگره کانگ فوتوآ -21 اصفهان

پنجاهمین کنگره کانگ فوتوآ -21

سبک کانگ فو توآ 21 به منظور ارتقاء دانش مربیان و ورزشکاران و نیز تعاملات فرهنگی- اجتماعی به جای برگزاری مسابقات و رقابتها، کنگره علمی، فرهنگی و ورزشی در دو بخش برگزار می نماید: بخش اول در قالب یک سمینار علمی، شرکت کنندگان؛ یافته ها و تجربیات خود را در حیطه علوم ورزشی ارائه می نمایند. در بخش دوم طی یک همایش رزمی ضمن به اشتراک گذاری توانایی های فنی و تکنیکی، با تجدید میثاقی دوباره برای خدمت به هم نوعان و مبارزه فرهنگی با معضلات اجتماعی شال همت بر کمر می بندند. پنجاهمین کنگره این سبک در تاریخ 24 بهمن ماه 93 ، به یاد بود 2500 شهید شهرستان و همزمان با ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به میزبانی شهرستان نجف آباد برگزار خواهد شد

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 15 بهمن 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پنجاهمین کنگره سراسری علمی فرهنگی هنر رزمی ملی ایرانیان کانگ فوتوآ21 در اصفهان

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 15 بهمن 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مبارزه در کانگ فو توآ(طریقت دانایی انشاء تن و روان)

 مبارزه  دركانگ فوتوآ بزرگترین شاهكاری است كه یك كانگ فوكای رااثبات می كند .

مبارزه  دركانگ فوتوآ مرز دانایی است.
مبارزه  یعنی تلاش و كوشش ابدی انسان برای تكامل.
مبارزه  یعنی آمادگی همراه كانگ فوكای برای نبردبانادانی ها وپلشتی ها.
مبارزه  یعنی جلوگیری ازتجاوزقدرتمان به ضعیفان.
مبارزه دركانگ فو توآ دروازه دانایی است، مبارزه كانگ فوكای زدوخوردبین دوانسان نیست واصولاًكانگ فوتوآ جنگ بین انسانها راناشی ازجهالت آنها میداند بنابراین مبارزه كانگ فوكای دعوای خیابانی نیست بلكه نبردفكربرتراست چون پیروزكسی است كه درنبردزندگی پیروز گردد ومغلوب انسانی است كه از مبارزه بهراسد رازاین دركانگ فوتوآ درتكامل روح انسانی ونیروی استقرارونهراسیدن ازخطرات زندگی است .
مبارزه آزاددركانگ فوتوآبرای پیروزی حق برباطل صورت می گیرد وبرای دفاع ازحریم انسانی ودفع حریف ازمكانی كه قصدتصاحب آنرادارد ودفاع ازمذهبمان كه تشیع واسلام محمدی صلوات الله علیه میباشد كه به آن ارج می نهیم مبارزه تاآخرین نفس تاآخرین قطره خون برای تحصیل حق وكوبیدن استكبارجهانی به شكل كاملاًواقعی آماده برای نبرد،نبردی واقعی برای احقاق آزادی مظلومان جهان.
كانگ فوتوآ برخلاف تمام ورزشها دارای مسابقه نیست ولی دارای جهادبانفس است ودارای مبارزه است مبارزه ما راز دانایی است رازدانایان است رسیدن به نهادانسان ودرك تن است لمس درون است نشان دادن محتوای انسانی است مبارزه برعلیه ستمگران وابرقدرتها ودرجهت دفاع ازضعیفان است.
مبارزه كانگ فوتوآ برای جلوگیری ازتجاوزهاست وراهی است برای دستیابی به هرآنچه برای یك انسان كامل نیك است.
مبارزه دركانگ فوتوآ بدون داورصورت می گیرد وفقط راهدان برآن نظارت دارد وبه كسی امتیازداده نمی شود درمبارزه كانگ فوتوآ هیچ كس شكست نمی خورد وپیروزنمی شود چون پیروزكسی است كه درنبرد زندگی پیروزباشد نه فردیاافراد یعنی باید برای ادامه حیاتش چنان برنامه مدونی تدوین نماید كه باری ازدوش جامعه بردارد نه اینكه خودباری بردوش جامعه باشد.
تشریح مبارزه:
برا ی اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.......

ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 1 دی 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بعد از ورزش کردن چه می خورید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بسیاری از مزایای تمرینات ایروبیک برای سلامت انسان به آخرین جلساتی که در تمرینات حضور داشته‌اید، بستگی دارد و طبیعت این مزایا می‌تواند به میزان زیادی تحت تاثیرغذا یا هر خوردنی دیگری باشد که پس از تمرینات می‌خورید.

محققان در مجله فیزیولوژی کاربردی خاطرنشان کردند: تفاوت در چیزی که پس از تمرینات می‌خورید تاثیرات متفاوتی روی متابولیسم بدن بر جای می‌گذارد.

دکتر جفری اف هورووتیز پژوهشگر اصلی این تحقیق در دانشگاه میشیگان مطالعات خود را در ادامه چندین پژوهش قبلی انجام داده که نشان می‌دهند؛ تاثیرات مفید ورزش روی سلامت موقتی و زودگذر هستند. تاثیر یک جلسه ورزش کردن معمولا چند ساعت تا چند روز روی بدن باقی می‌ماند.

دکتر هورووتیز خاطرنشان کرد: بنابراین تاثیرات سودمند ورزش روی متابولیسم به آخرین جلسات تمرینات بستگی دارد و کمتر تحت تاثیر افزایش تناسب اندامی است که به مرور حاصل شده است. اما در این میان نباید از مساله مهم تغذیه پس از ورزش غافل شد.

این محققان دریافته‌اند: ورزش حساسیت انسولینی را بالا می‌برد و بنابراین برای بدن جذب قند از خون و انتقال آن به بافت‌هایی مثل ماهیچه‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین مصرف کربوهیدرات‌ها پس از تمرینات، خطر افزایش قند خون را بالا می‌برد. بهترین انتخاب تغذیه‌ای در این زمینه با مشورت مشاور و متخصص امکانپذیر است

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 21 آذر 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چگونه میتوان چربی های بدن را سوزاند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وسایلی نظیر شکم بندهای لاغری به تنهایی هیچ تاثیری در تناسب اندام شما ندارند همه ما دوست داریم شکمی صاف و کوچک داشته باشیم، شاید به همین دلیل هر سال هزینه های هنگفتی صرف تحقیقات در زمینه یافتن روش های جدید برای از بین بردن چربی های اطراف شکم می شود. در حال حاضر بیش از 200 مدل دستگاه مختلف برای کوچک کردن شکم وجود دارد، دستگاههای غلطکی، ضربه زننده، لرزاننده و ... . شعارهای تبلیغاتی تمام این دستگاهها ادعا می کنند که با استفاده از آنها می توانید شکم خود را کوچک کرده و به سایز مطلوب برسانید اگر فکر می کنید استفاده از این دستگاه ها به تنهایی برای کوچک کردن سایز اندام های مختلف بدن کافی است، سخت در اشتباهید. این قبیل وسایل تنها کمک ناچیزی برای رسیدن به هدف مورد نظر شما هستند. به منظور کوچک شدن شکم، لایه های چربی موجود در اطراف شکم باید از بین برود و از آنجا که این دستگا ههای ابتکاری قادر به انجام این کار نیستند، استفاده از آنها به تنهایی کافی نیست.
داشتن اطلاعات اولیه در مورد طرز کار عضلات اطراف شکم و این که چگونه بدن شما چربی را می سوزاند، قدم اول برای موفقیت در صاف کردن شکم و باریک کردن سایز دور کمرتان است.
به طور کلی عضله یا ماهیچه را می توان بافتی دانست که در هنگام حرکت منقبض می شود. همانطور که عضله هیچگاه به چربی تبدیل نمی شود، چربی نیز هیچگاه به عضله تبدیل نخواهد شد. اما اضافه وزن و چربی زیادی باعث کم شدن حجم عضله های شما و گاهی از بین رفتن تدریجی آنها می شود. در اکثر افرادی که پا به سن می گذارند این اتفاق ناخودآگاه می افتد.
بنابراین اگر هدف شما داشتن اندامی متناسب و شکمی صاف است، اولین قدم از بین بردن لایه های چربی موجود روی عضله های شکمتان است. در واقع به طور طبیعی شکم همه افراد صاف است اما در مواردی که با چربی اضافی پوشیده شده، به نظر بزرگ می رسد.
موثرترین روش برای کوچک کردن شکم ترکیبی است از حرکات ورزشی متمرکز روی شکم و کمر و نیز تلاش برای ثابت نگه داشتن قند خون. ثابت بودن میزان قند خون شما از چاق تر شدن و افزایش چربی های اضافی در بدنتان جلوگیری می کند و کمک می کند که بدن شما آسانتر بتواند چربی های اضافی را بسوزاند.
1- باید یک سری حرکات ورزشی تصاعدی را شروع کنید.
عضله های شکم عمدتا برای خم کردن و چرخاندن بالاتنه به جلو، عقب و یا طرفین مورد استفاده قرار می گیرند. هدف اصلی حرکاتی شبیه دراز و نشست که در اکثر دستگا ههای مخصوص کوچک کردن شکم انجام می شود، استفاده و فعال کردن از این عضلات است.
برای قوی کردن عضلات شکم حرکات زیر را به صورت ترکیبی انجام دهید :
-
خم شدن به سمت جلو، عقب و پهلو
-
چرخاندن کمر به حالت دورانی
عضله های شکم شما مانند همه عضلات بدن لازم است حداقل سه بار در هفته فعالیت داشته باشند. اگر می خواهید از پیشرفت کارتان مطمئن شوید هر بار ورزش ها را با جدیت بیشتری انجام دهید.
2- سوخت و ساز بدنتان را با تمرینات کوتاه و سنگین شکم افزایش دهید.
ورزش های شکم اگر درست انجام شوند به راحتی می توانند سوخت و ساز بدن شما را به مقدار زیادی افزایش دهند. این کار باعث می شود چربی اضافی در بدن شما مصرف شده و ذخیره نشود.در زیر مدت زمان لازم برای انجام حرکات تناوبی در هر نوع حرکت ورزشی اعم از : دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا ذکر شده :
- 2
تا 5 دقیقه با حرکات آرام بدن خود را گرم کنید
-
مدت 30 ثانیه حرکات سنگین تر را با حداکثر سرعت ممکن انجام دهید
-
مدت 1 دقیقه حرکات ملایم تر انجام دهید. در واقع این زمان برای نفس گیری و شروع مجدد لازم است
حرکات فوق را به تناوب 6 الی 10 دقیقه تکرار کنید.
3- ثابت نگهداشتن میزان قند خون کلید موفقیت است
. زیرا همانطور که قبلا گفته شد مهمترین فاکتور در از دست دادن چربی اضافی بدن و جلوگیری از بازگشت آن است.
به منظور اینکه قند خونتان ثابت بماند باید به طور مداوم هر 3-2 ساعت یک بار بدنتان را تغذیه کنید. در این مرحله رمز کار این است که در هر وعده تنها همان مقدار غذایی که در آن لحظه نیاز دارید بخورید نه بیشتر. بدن شما در کل روز کالری مصرف می کند، پس چرا باید خود را مجبور کنید که تنها 2 یا 3 وعده در روز غذا بخورید ؟
به بدنتان سوخت مورد نیاز: میوه جات، غلات، سبزیجات، آجیل و پروتئین (ماهی،گوشت لخم، مرغ، تخم مرغ و ...) را برسانید.
اکثر مردم به اشتباه توجه زیادی به میزان چربی موجود در غذایشان می کنند. کالری کالری است، فرقی هم نمی کند که از چه مواد غذایی آمده باشد. اگر بیش از میزان لازم مصرف شود، در هر صورت در بدن شما تبدیل به چربی خواهد شد.
البته مسلما غذاهایی که می خوریم مهم هستند. اما وقتی چربی ها را می سوزانید تاثیر چندانی ندارند. پس تا جایی که ممکن است غذاهای سالم تر بخورید، در عین حال هیچ وقت فکر نکنید که خوردن یک چیزبرگر حتما به بدن شما چربی اضافه می کند.
4- از یک مربی حرفه ای مشورت بگیرید
و از او کمک بخواهید. مشکل اکثر ما این است که راجع به تغذیه صحیح و تمرینات ورزشی مفید برای رسیدن به سلامتی و تناسب اندام، اطلاعات کافی نداریم.
اگر بدون مربی ورزش می کنید، از خودتان سئوال کنید : " آیا از شرایط فعلی فیزیکی ام راضی هستم یا خیر؟ آیا پیشرفتی در این زمینه حاصل شده ؟ "
اگر جواب خیر است، بهتر است حتما با یک مربی ورزش حرفه ای مشاوره کنید. به اطلاعاتی که از مجلات مربوط به تناسب اندام دریافت می کنید بسنده نکنید. یک مربی حرفه ای به شما کمک می کند که در مدت زمانی خیلی کمتر از آنچه تصور می کنید به اهداف مورد نظرتان برای تناسب اندام دست یابید.
اگر برای داشتن اندامی متناسب، شکمی کوچک و کمری باریک، عزم خود را جزم کرده اید، پیشنهاد می کنم با 4 روش بالا کار خود را شروع کنید. این راهکارها به شما کمک می کند که سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید و چربی های اضافی را بسوزانید، نتیجه این کار احساس شادابی و سلامت به همراه داشتن ظاهری متناسب خواهد بود.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 21 آذر 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

قبل و بعد از تمرینات ورزشی چی بخوریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا تا به حال اتفاق افتاده که ندانید برای انرژی مورد نیاز تمرین خود چه چیزی و چقدر بخورید؟ آیا در مورد چیزی که بعد از تمرین باید بخورید مطمئن نیستید؟ در این مقاله با سالمترین راههای دریافت انرژی قبل و بعد از تمرین آشنا می شوید.صبح از خواب بیدار شدید و قبل از اینکه به باشگاه بروید زمانی را به راه رفتن روی تردمیل صرف میکنید.زمان لازم برای صبحانه خوردن را ندارید.گذشته از این،شما می خواهید وزن کم کنید و می خواهید بیش از پیش کالری هایتان را بسوزانید پس این فکر به سراغ شما می آید که چرا تمرینتان را با خوردن صبحانه هدر دهید؟

* اما واقعیت این است که خوب نخوردن تمرین شما را کم اثرتر نیز می کند.نخوردن باعث می شود که در طول تمرین احساس ضعف به شما دست بدهد علاوه بر این،باعث می شود که بعد از تمرین زیاد بخورید.

* خوردن زیاد قبل از تمرین خوب نیست. وقتی شما فعالیت دارید بدنتان نمی تواند غذای سنگین را هضم کند.پس چقدر،چه چیزی و کی باید بخورید؟

یک وضعیت متعادلی را پیدا کنید:
* یک رژیم خوب این است که به طور کلی سالم بمانید.اما ورزش کردن به صورت مداوم مهمتر است.

* رژیم های سخت و افراطی که خوردن غذاها یا چربی ها را محدود می کند انرژی ای که شما به آن نیاز دارید را برای شما تامین نمی کند.

* بدن شما به کربوهیدرات برای انرژی و پروتئین برای ماهیچه سازی و یک مقدار چربی برای قوی ماندن نیاز دارد.

* سعی کنید کربوهیدرات مثل پاستای تولید شده از گندم،برنج قهوه ای،میوه،سبزیجات قبل از تمرین بخورید.همچنین مقداری پروتئین کم چرب هم مصرف کنید.برای مثال،یک قطعه پنیر با کلوچه گندمی یا تخم مرغ پخته با یک پرتقال کوچک را با هم بخورید.

توجه داشته باشید غذاهایی که چرب هستند سریع هضم نمی شوند و ممکن است باعث دل درد در طول تمرین شود.

زمان را خوب تنظیم کنید
لازم نیست که در طول تمرینات بدوید.خوردن یک غذای سبک یک ساعت قبل از تمرین بسیار مهم است. کمی غذای سالم و راحت و مناسب داشته باشید تا در زمان مناسب بتوانید کمی از آن بخورید. صبحانه ای شامل پروتئین،مقوی و سریع قبل از تمرینتان بخورید.

نسبت به جایگزین غذاها مراقب باشید
هیچ کدام بهتر از یک شیرینی آماده جایگزین غذایی خوبی نیست.به دنبال انواعی از آن باشید که چربی و قند کمتری داشته باشد و 4 یا 5 گرم پروتئین و 25 گرم کربوهیدرات داشته باشد.

مطمئن باشید که به اندازه کافی غذا خورده اید
غذای کم و سرپایی ممکن است برای 30 دقیقه پیاده روی یا کلاس ایروبیک کافی باشد.اما آیا تمرین سخت تر و شدید تری دارید و یا تمرین شما طولانی تر برنامه ریزی شده است ؟
پس باید غذاهای سالم تر بیشتری به وعده ی پیش از ورزش خود اضافه کنید تا انرژی دریافتی شما افزایش یابد.

آب زیاد بخورید
حداقل 8 لیوان آب قبل و بعد از تمرینات بخورید مگر اینکه پزشکتان مایعات را برایتان محدود کرده باشد. هر 15 دقیقه و در طول تمرینات آب بخورید.

بعد از تمرین خودتان را شارژ کنید:
درطول تمرین از گلیکوژنی که در ماهیچه ها ذخیره شده است برای انرژی استفاده می کنید.ذخیره ها باید برای رشد و ترمیم ماهیچه ها بازگردد.خوردن کربوهیدرات و پروتئین بهترین روش برای این جایگزینی است.

سعی کنید در 1 یا 2 ساعت از زمان طولانی تمرینتان بخورید یا انرژی بدنتان دوباره پر شود.

برای متعادل کردن کربوهیدرات ها و پروتئین این غذاها را امتحان کنید:

* آرد گندم، لوبیا، پنیر کم چرب

* یک کاسه آش جو، یک فنجان شیر کم چرب و یک موز

* یک کاسه سوپ لوبیا و سبزیجات

* بوقلمون، گوجه فرنگی، کاهو

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 21 آذر 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بیشتر مردم میپرسند اگر در کانگ فو خشونت نیست پس مبارزه برای چیست؟

بیشتر مردم میپرسند اگر در کانگ فو خشونت نیست پس مبارزه برای چیست؟

یاد گرفتن کانگ فو ومبارزه وضربات دست وپا برای تجاوز وخشونت نیست بلکه آمادگی وتوانسازی برای دفاع از خود وآزادی خود واندیشه انسانی است. کسی که در راه طریقت دانایی میکوشد باید در دفاع از خودواندیشه انسانی خود نیز دانا باشد – پس مبارزه در کانگ فو دروازه دانائی است مبارزه در کانگ فو زد و خورد خیابانی  نیست  بلکه اهدافی چون غلبه بر ترس- مبارزه با ظلم و ستم و جهل انسانها رادر پی  دارد و همیشه می آموزیم تا حقیقت والای انسانی رادرک کنیم وراه ورسم مبارزه با خود وخواسته های غیر انسانی و مجهو لات را کشف کنیم.

 وهدف نبرددر فرهنگ ایرانی کانگ فو چنین است:

هدف نبرد پادافراه  (کیفر) آتش افروزان است که راه ورسم  همبستگی وهم آهنگی نخواهند و فروغ اندیشه را بگسلند.

پس هدف کانگ فو  هم  آهنگی وهمبستگی انسانها در راه انسانیت است وقتی ما قوی باشیم  ( از نظر روحی وجسمی)  بیگانگان جرات حمله به پایگاه تفکر واندیشه وفرهنگ مارا نمی کنند . پس باید در دفاع از فرهنگ واندیشه ایرانی انسانی خود نیز دانا وقوی باشیم.

بطور کلی مبارزه کانگ فو مبارزه با ترس وظلم وستم برای آزادی انسان تا آخرین قطره خون است که در بخشی از سوگند نامه کانگ فو می خوانیم: از روی فرین پی پشتیبان نبرد نیکی با بدی هستم.

که منظور مبارزه را در جمله ای کوتاه بیان میکند.

یکی از خصوصیات کانگ فو توآ روح مبارزه است که درهمراه بتدریج با زحمت وتلاش فراوان در طول زمان بوجود می آید وهمراه کانگ فو در عین تواضع وفروتنی جسم وجانش آرام نیست – در کاروکوشش است  می کوشدتا آگاه شود ودیگران را آگاه کند.

یکی از خصوصیات کانگ فو توآ روح مبارزه است که درهمراه بتدریج با زحمت وتلاش فراوان در طول زمان بوجود می آید وهمراه کانگ فو در عین تواضع وفروتنی جسم وجانش آرام نیست – در کاروکوشش است  می کوشدتا آگاه شود ودیگران را آگاه کند.

*****

وآخرین کلام مبارزه کانگ فو رامیتوان تلاش وکوشش ابدی انسان برای تکامل نامید. هدف کانگ فو ازبین بردن روحیه پرخاشگری وکنترل خشم در انسان وگرفتن قدرت تجاوز وستیزه گری از جامعه انسانی است.

کانگ فو با پرورش هماهنگ تن وروان راه کنترل وغلبه بر خشم را می آموزد

قهرمانی به کشتی وزور بازو نیست- قهرمان آن است که به هنگام خشم برخود مسلط باشد.

 

کانگ فو در بدن انسان قدرتنمایی عجیبی ایجاد میکند ولی در عین حال راه کنترل این قدرت را نیز می آموزد.یک همراه با قوی شدن جسم وفکر در طریقت دانایی خود به خود می آموزد که بر خشم وترس خود غلبه کند وما در کانگ فو قدرت خشونت وتجاوز یک همراه را در این دایره ای قرمز یا اوتایمی یا منطقه مبارزه از فرد میگیریم تا از قدرت و مبارزه در این محل سیر شود ودیگر در بیرون (کوچه وبازار) این خشونت راابراز نکند چون تمام قوای انسان نیاز به سیر شدن دارد-غضب یا خشم نیز یکی از قوای انسانی است که در کانگ فو در منطقه اوتایمی همراه از این نیرو زیر نظر استاد سیر میشود و راه کنترل خشم را می آموزد ونیازی پیدا نمی کند تادرکوچه وبازار این نیرو را بکار گیرد مبارزه در کونگ فو خشم کنترل شده است.

 

خشمی که انسان برآن غالب است نه خشمی که بر انسان غالب است.

 

وقت خشم ووقت شهوت مرد کو؟                    طالب مردی چنینم کو ؟ بگو

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 21 آذر 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

دومین شماره فصلنامه اختصاصی انجمن کانگ فو توآ 21 منشتر شد

 

دومین شماره فصلنامه اختصاصی انجمن کانگ فو توآ 21 منشتر شد

  

به همت معاونتهای فرهنگی دانشکده های کانگ فو توآ 21 سراسر کشور دومین شماره نشریه انجمن و سبک با عنوان فصلنامه سوتو به چاپ رسیده و توزیع شده است.

 کلیه علاقه مندان می توانند نسبت به تهیه این نشریه به معاونتهای فرهنگی دانشکده کانگ فو توآ 21 شهرستان های خود مراجعه  نمایند.

همچنین سایر هم میهنان عزیز می توانند جهت دریافت این نشریه از طریق ایمیل نشریه به آدرس    Soto@kungfutoa21.org   تماس گرفته و درخواست خود را مطرح نمایند.

 

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 1 آبان 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سخن پير

سخن پير

پاسداران انسانیت پیشتازان برتر منشی نیکی پناه شما باد

گر به خود آئی بخدائی رسی «بخودآ»

سروش نهان گویای ما بزرگترین حماسه های زندگانیست و ما را در سفر بدرون خود یعنی سفری که در خون سرشت «خود» می کنیم از هر گونه سفارشی بی نیاز می دارد و جای دلهرهای باز نمی گذارد . امروز در میدان کشش نبرد و شایستگی هستیم و باید در نبرد خود یابی از تاریکیهای زمان بگذریم . جهان از آن ماست و فرازمان تاریخی هدف ما خدایگانی ، توانائی ،هستی داری ، یگانگی ، هم آهنگی، دیدگاه یگانه خود شناسی است بر این آهنگ رهبری خواهانم که اپرای زندگانی ایران زمین یعنی هنر سرای گوهر نمای خانواده (دامن مادر) ، اُپرای فرهنگ که نمود جان و روان نژاد ایرانیست و اُپرای فراگرد . از توانا ترین توانائی نیک برتر آبشخور شود و به بزرگی یعنی منشاء اثر نیک و پا بر جا در زمان رسد تا کودکانیکه با گوهر راستی پا به گیتی می نهد به ما نفرین نکنند و ما را در هستی بیرنگ یعنی اندیشه پاک و گوهر بازتاب «جان و روان» بنام «من» این یگانه سرمایه گیتی و سازنده فرهنگ یعنی نمود هستی انسان و انسانیت جوینده برتر منشی و فرازمندی انسان بدانند و بنگرند. پس ره یافته از سپرستانهای رهی به درون خود، راز و آئین هم آهنگی و راه و رسم دلیری ، آئین زندگانی ایران زمین را در آئینه تابناک نهاد خود میابیم و می شناسیم و از دل به زبان می آوریم و همراهان را سرشار و راه آیندگان را روشن می سازیم و از این دیدگان، بدان پایه از یگانه بینیی (وحدت وجود) می رسیم .

من آرزوی سازندگی می کنم من خویش را با گُرده سخنان دل سنجیده ام امیدوارم کسانی که بدین راه بار میابند و دیدنیها را از یاد نبرند و دریافتنی ها ار بیهوده نگذارند. پس گوش کن به سرشتی که بفرمان دل و به زبان دل بازگو می کنم . پیوستگی جهان مهر و زیبائی است. مهر، حالتی است از میدان ربایش زیبائی ها که آفریدگار پیمان، بستگی و گرایش به زیبا ترین زیبائی هاست ،زیبائی پرتوئی است از دادار هستی بخش که انسان را از گناه باز دارد و به سوی برتری های انسانی کشاند. نهان و زیبائی، «گوهر» فروغان فروغی است که« هستی» در میدان ربایش اوست و این «میدان» را مهر یا روشن گر انسان و پرتوان هستی می نامیم . یاد داری سفری بدرون خود کردیم. اگر ما خویشتن بشناسیم و به چگونگی سرشت خود پی ببریم پیوسته چنان مایه و جاهی جستجو می کنیم که خورند گوهرمان است . راه ما با چراغ خرد و توسن پایمردی و نیروی شکیبائی و زاد و توشه پاکدلی و پاکبازی و با چشم حقیقت بین و از روی نشانه های فروزه های انسانی نژاد ایرانی بدون هیچ گمراهی و دربدری است. راه ما نا پیدا نیست و بیش از دو گام هم نیست گامی به سوی خود و گامی در پیش گاه انسانیت .برگی چند از دفتر دل پاک و نهاد تابناک را خواندیم و از ژرف اندیشی مشتی گوهر از بایگانی دل به ارمغان بیرون کشیدیم و به گوش و جان و سر شنیدیم. از راه بینش، هستی را در انسان، و انسان را در هستی دیده تا فروزه ها- آهنگ ها- اندیشه ها -گفتارهاکردارها- زیستن ها –کوشش ها- آگاهیها -خواستن ها - به خود فرو رفتن و اندیشیدن به جهان درون را با معنای انسانیت در خود جای دادیم به راستی سوگند خوردیم، به دوستی سوگند خوردیم به پاکی اندیشه ایم.

 

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 21 مرداد 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

عید سعید فطر برهمه ی مسلمانان ودوستان وهمراهان عزیز مبارک باد......

عید سعید فطر برهمه ی مسلمانان ودوستان وهمراهان عزیز مبارک باد......

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بیانیه انجمن و سبک کانگ فوتوآ 21 به مناسبت روز جهانی قدس

بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ

کشتار مردم بی دفاع، ظلم بزرگی است که این روزها در آستانه روز جهانی قدس بر مردم بی دفاع غزه تحمیل می شود، به حکم آرمان انسانیت، اعضا و همراهان انجمن و سبک جهانی کاگ فو توآ 21 امسال نیز پرشور تر از همیشه، در راهپیمایی روز قدس دوشادوش ملت ظلم ستیز ایران و مردم آزاده جهان حضور گسترده ای خواهند داشت.

وعده ما جمعه سوم مرداد ماه

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کنگره علمی فرهنگی کانگ فو توآ-21میاندواب(کانگ فو توآ-21 شاهینشهر)

فراخوان کنگره:

به اطلاع محققان، همراهان و مربیان می رساند همایش سراسری سبک کانگ فو توآ21 در روزهای 16 و 17مرداد ماه 1393به میزبانی مرکز کانگ فو توآ21 شهرستان میاندوآب برگزار خواهد شد. لذا از کلیه محققین و علاقمندان دعوت به عمل می اید که مطابق محورهای مطالعاتی ارائه شده جهت انجام و ارسال مقالات خود اقدام نمایند.نظر به برگزاری بیش از 40 کنگره علمی فرهنگی  ورزشی در سبک کانگ فو توآ21 که نشان دهنده اهمیت پژوهش و انجام این مهم در بین کانگ فو کاران می باشد و کسب تجارب بسیار در زمینه های علمی و اجرایی تلاش می شود تا کنگره سال 93 سراسری سبک با استفاده از تمامی پتانسیل و تجارب همراهان به نحو عالی در زمینه علمی و اجرایی برگزار گردد.

 

تعریف همايش ( كنگره )

گردهمايي رسمي، متشكل از متخصصين و افراد با تجربه كه در آن نتايج تحقيقات و پژوهشهاي انجام شده درموضوع علمي مشخص به صورت مقاله، سخنراني و پوسترارائه شده و به شكل دوره اي از 1 تا 5 سال يك بار تكرار مي گردد . طول مدت همايش 2 روز يا بيشتر است، براي برگزاري هر همايش تشكيل تعدادي واحد تخصصي ضرورت دارد.

 

کنگره علمی فرهنگی ورزشی کانگ فو توآ 21 در روزهای 16و 17 مرداد ماه سال 1393 به میزبانی دانشکده میاندوآب برگزار خواهد گردید.

 

اهداف کنگره 93

  •      ایجاد فرصت جهت ارائه نتایج تازه‎ترین پژوهش‎های ملی و بین‎المللی در زمینه کانگ فو توآ21 و علوم ورزشی 
  •      شناسایی نقاط ضعف، قوت، فرصت­ها،چالش­ها و ارائه راهبردهای عملیاتی درتوسعه علمی ورزش رزمی ملی ایران(کانگ فو توآ21) 
  •     کمک به رشد و ارتقاء سطح علمی- پژوهشی و فنی همراهان با بهره گیری از نظرات جامعه علمی در کنار تجربه و تبحر مدیران، مربیان و همراهان کانگ فو توآ21 
  •      آشکار نمودن ضرورت و نقش سرنوشت ساز پژوهش در آینده ورزش رزمی ملی ایران 
  •    تقویت، تشویق و ایجاد انگیزه در بین همراهان و مربیان به منظور خودباوری هر چه بیشتر در زمینه های علمی –اجرایی 
  •      بسط دانش و به اشتراک گذاری تجارب همراهان و راهدانان موفق در طرح های کاربردی کانگ فو توآ21(در زمینه های پژوهشی، احداث دانشکده، فرهنگی و ...)  
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چهل وششمین کنگره سراسری علمی-فرهنگی-ورزشی سبک جهانی کانگ فو توآ-21 16-17مردادماه 1393میاندواب

Cover Photo

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 2 خرداد 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تجلیل از استاد احمد سلامی توسط فدراسیون کونگ فو
همزمان با میلاد با سعادت یگانه مرد عدل و عدالت علی (ع) طی مراسمی در فدراسیون کونگ فو، از پنج تن از اساتید و پیشکسوتان کانگ فو ایران تجلیل بعمل آمد. 
در این بزرگداشت که  جمعی از مدیران وزارت ورزش و جوانان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هنرمندان سینما و ورزشکاران نیز حضور داشتند  از  آقایان استاد فیروز حبیب پور، استاد احمد سلامی، استاد محمد تقی معصولی، استاد علی وهابی، و استاد مصطفی دهقانیان تجلیل به عمل آمد..

 

همچنین در این مراسم گروهی از کانگ فو کاران از سبکهای مختلف نیز به اجرای حرکات رزمی و نمایشی پرداختند، که دراین بین هنرنمایی استاد دکتر احمد سلامی بنیان گذار سبک کانگ فو توآ 21 همگان را به شوق آورده بود.
یاد آور می شود روز میلاد امام علی (ع) در زمان ریاست مهندس دادگر به پیشنهاد سبک کانگ فو توآ 21 و مشخصاً دانشکده آباده، به عنوان روز ملی کانگ فو برگزیده شد و همه ساله سبک کانگ فوتو آ 21 در این روز در اقصا نقاط کشور، برنامه های متنوعی را برگزار می نماید.
 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سال نو مبارک باد

با عرض تبریک به مناسبت ایام نوروز به تمام دوستان و همراهان دلبندم . امیدوارم سالی خوش و با برکت و سرشار از موفقیت و پیروزی را داشته باشید . الهی آمین

سال نو مبارک

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 1 فروردين 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

در این فصل بنام همراهان جهت کنکاش راهدانان از خصوصیات بحق آنان یاد می کنیم:

در این فصل بنام همراهان جهت کنکاش راهدانان از خصوصیات بحق آنان یاد می کنیم:
1- راهدان پیوسته در تلاش ساختن ابعاد خود سازی , خودشناسی , مردم شناسی , مردم یاری, جامعه سازی , جامعه یاری , خودأشناسی, خوداشناسی بکوشش است و با تکیه بر تجربه ولمس رشد نمو شالبندی خود درزدودن ترس وتسلیج اراده ی همراهان خود را سوی سعادت رهنمون می نماید.
2-راهدان برای منافع نفسی کار نمی کند.تکنیک خود را یر برابر کسب پول, مقام , نام و نان نمی فروشد.
3-راهدان ایثارگر است و ایثار خود را در بعد قدرت و موقعیت توانمندی نشان می دهد نه در ناتوانی.
4-او عهد به وفا دارد و در عین کثرت به وحدت حرکت با همراهان خود صادق است.
5-دارای اندیشه پاک به پندار اعمال نیک به کردار و گفتار نیک و رفتار بوده و در برابر اصول و منطق تواضع دارد.
6-فرزند زمان خود بوده واین بدان سان نیست که به جهت هر بادی به وزد و خود را به هر بهایی بفروشد و استقامت اصولی در برابر شداید و مظالم نداشته باشد .بلکه بسان عالم و عابد و دانا و تلاش در کنکاش اخرین یافته های علوم جهان براز نهان هستی به هفت پایگاه طریقت دانایی برای پر بار نمودن حرکت در تکاپوی مستمر است.
7- با صداقت ایثار, پاکی, پاکدامنی, اگر در کسی مشکلی بیند, علت انرا در خود جستجو می کند.بزرگترین دشمن را جهل و نادانی می داند.به انسان ارج مینهد چاپلوسی , کرنش را بزرگترین گناه می داند و بدون کمترین چشمداشتی تنها برای ادای تکلیف و رشد و تعالی همراهان , لحظات گرانقدر عمر خود را در خدمت به انان قرار می دهد.

 

توآ-21

 

 

 

 

 

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

22بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بر همه ی مردم مبارکباد..

 

22بهمن : در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید. در روز ۲۲ بهمن سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ۲۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.


وقایع ۲۲ بهمن

وقایع ۲۲ بهمن : در روز ۲۲ بهمن به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.


 
تصمیم شورای عالی ارتش در روز ۲۲ بهمن

روز ۲۲ بهمن : ساعت ۱۰ بامداد روز ۲۲ بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. نظامیان حاضر در جلسه عبارت بودند از: عباس قره باغی، جعفر شفقت، حسین فردوست، هوشنگ حاتم، ناصر مقدم، عبدالعلی نجیمی، احمدعلی محققی، عبدالعلی بدره‌ای، امیرحسین ربیعی، کمال حبیب اللهی، عبدالمجید معصومی، جعفر صانعی، اسدالله محسن زاده، حسین جهانبانی، محمد کاظمی، خلیل بخشی آذر، علی محمد خواجه نوری، پرویز امینی افشار، امیر فرهنگ خلعتبری، محمد فرزام، جلال پژمان، منوچهر خسروداد، ناصر فیروزمند، موسی رحیمی لاریجانی، محمد رحیمی آبکناری و رضا وکیلی طباطبایی.ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود. پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثرا موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و بامضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه صدا و سیما را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از صدا و سیما اعلام شد.

متن پیام امام خمینی (ره) در روز ۲۲ بهمن ۵۷

متن پیام امام خمینی (ره) در روز ۲۲ بهمن ۵۷ به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت مسلمان و قهرمان و مبارز ایران! در این لحظه حساس که به لطف خداوند تعالی مبارزات قهرمانانه شما سدهای استبداد و استعمار را یکی پس از دیگری می شکند و انقلاب اسلامی شما شکوفه ها و میوه های خود را آشکار می سازد، لازم می دانم ضمن اظهار تشکر و قدردانی از یک یک شما برادران و خواهران چند نکته را یادآوری نمایم:

شما در جریان مبارزات گذشته رشد اسلامی و انقلابی خود را آشکار کرده اید و اکنون بیش از پیش لازم است که این رشد را به جهانیان نشان دهید تا جهانیان بدانند مردم مسلمان ایران می توانند بدون قیمومت این و آن، راه سعادت خود را انتخاب نمایند.

لهذا از شما می خواهم که اولا مانع آشوب و هرج و مرج بشوید و نگذارید آشوبگران مغرض به عملیاتی از قبیل غارت، آتش سوزی، مجازات متهمان و از بین بردن آثار علمی و فنی و صنعتی و هنری و اتلاف اموال عمومی و خصوصی دست بزند. دشمن برای خراب کردن چهره نهضت از طریق نفوذ دادن افراد مفسد و مغرض در میان توده مسلمان دست به چنین کارها می زنند تا نهضت ما را ارتجاعی و وحشیانه قلمداد نمایند. من اکیدا اعلام می کنم که هر کس دست به چنین عملیاتی بزند از جامعه انقلابی ملت مطرود و در پیشگاه خداوند متعال مسئول است.

ثانیا توجه داشته باشید که انقلاب ما از نظر پیروزی بر دشمن هنوز به پایان نرسیده است. دشمن از انواع وسایل و دسائس بهره مند است و توطئه ها در کمین ماست. تنها هوشیاری و انضباط انقلابی و اطاعت از فرمانهای رهبری و دولت موقت اسلامی است که همه توطئه ها را نقش بر آب می سازد.

ثالثا افرادی از دشمن که به عنوان اسیر در اختیار شما قرار می گیرند هرگز مورد خشونت و آزار قرار ندهید. همچنان که سنت اسلامی است به اسیران محبت و مهربانی کنید و البته دولت اسلامی به موقع آنها را محاکمه و عدالت را در مورد آنها اجرا خواهد کرد.

از همه شما برادران و خواهران عزیزم می خواهم که با دولت موقت انقلابی اسلامی که وارث یک سلسله خرابی های دولتهای فاسد گذشته است همکاری نمائید تا به حول و قوه الهی هر چه زودتر با همکاری یکدیگر ایران اسلامی آباد و آزاد را مورد غبطه جهانیان بسازیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
روح الله الموسوی الخمینی
۲۲/۱۱/۵۷

 

 پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن
پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن : با وجود همه ناباوریها و تمامی تلاشهایی که در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام‌خمینی بعمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش در  روز ۲۲ بهمن  پیروز گردید و از این جهت پیروزی آن بیشتر به یک معجزه شبیه بود تا تحولی عادی. به جز امام‌خمینی و توده‌‌های بیشماری که خارج از تحلیل‌های معمول، به گفته‌‌ها و وعده‌های امام باور قلبی داشتند، عموم تحلیل‌گران سیاسی و همه کسانی که در رخدادها و حوادث ایران دخیل بودند وقوع چنین پیروزی را، حتی تا روزهای واپسین عمر رژیم شاه ناممکن می‌دانستند.
چنین بود که از صبحدم ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ خصومت با نظام نوپای اسلامی در پهنه‌ای گسترده آغاز شد. جبهه دشمنیها را آمریکا رهبری می‌کرد و دولت انگلیس و برخی دول اروپایی دیگر به همراه تمامی رژیمهای وابسته به غرب در آن مشارکت فعال داشتند. شوروی (سابق) و اقمار آن نیز ناخرسند از اتفاقی که در ایران افتاده و به حاکمیت دین منجر گردید، با آمریکائیها در بسیاری از خصومتها همسو شدند. نمونه بارز این هم‌پیمانی در همنوائی نیروهای چپ و راست ضدانقلاب داخل کشور که بعدها اسناد وابستگی آنان به سفارتخانه‌های شوروی و آمریکا افشا گردید و از آن بارزتر هماهنگی همه‌‌جانبه دو کشور در تجهیز صدام و حمایت از او در جنگ با جمهوری اسلامی را می‌‌توان مشاهده کرد. اما امام‌خمینی با همان منطقی که نهضت اسلامی را آغاز کرده بود، در اوج فتنه‌ها و فشارهای خارجی انقلاب را هدایت کرد و آن را با اراده خویش به دوره سازندگی و ثبات هدایت نمود.
نهضتی که امام‌‌خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست در  روز ۲۲ بهمن غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از ۱۴ قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خمینی» شناخته شده است.
به همین علت است که تاکنون هیچ یک از طرحهای سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران که غالباً با حمایت یا سکوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است. و به همین دلیل است که پس از گذشت سه دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز تئوریسین‌ها و سیاستمداران اروپائی و آمریکائی بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تاکید می‌کنند.
نهضتی که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است.

از این رو «۲۲ بهمن» تنها نباید به عنوان روز پایانی یک رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد. بلکه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد.

 

 

عوامل پیروزی در ۲۲ بهمن 

پیروزی شکوهمند ۲۲ بهمن ۵۷، حاصل عوامل بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

۱- ایمان به خداوند متعال

۲- رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه; امام خمینی رحمه الله

۳- اتحاد و همبستگی همه، اقشار ملت.

۴- استقامت و پایداری در راه خدا، تحمل مشکلات و … بر هیچ کس پوشیده نیست که جمع شدن این عوامل در ملتی موجب نزول تاییدات غیبی الهی گردیده و پیروزی آن ها بر دشمنان حتمی می شود.

 

 

22 بهمن و حیرت جهانیان :

در دوران معاصر ، روز ۲۲ بهمن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، *حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود . این حادثه بزرگ قرن ، از یک سو معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر ، یکی از استوارترین رژیمهای وابسته را ریشه کن ساخت و در کشور ایران ، *با اهمیتی که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرتهای بزرگ جهان داشت ، تحولی سیاسی ـ مردمی و عظیم به وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو ، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیمهای وابسته و تحمیلی را در سرزمینهای پر نعمت اسلامی ، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یک میلیارد مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب رادر دلهای جهانخوران پدید آورد

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah