منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 99415
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






ذن در کانگ فوتوآ21

معنای ذن:

5phxgo3ljqnlp203f9y.jpg

ذن یعنی مرز ناشناخته آدمی و نفوذ بر برد افکار انسانی. مفهوم ذن به معنای اندیشیدن، در بحر تفکر غوطه ور شدن، درست نفس کشیدن وفعالیت جسمی تناسب داشتن به منظور کوشش در راه زیستن و به آرامش و روشن بینی رسیدن است. ذن یعنی بازگشت به بهترین حالات فیزیولوژیک انسان چون معتقدیم که (روح و روان) جز فیزیولوژی دستگاه عصبی مرکزی چیز دیگری نمی باشد، بر اساس این نظریه فرد در راه ذن می کوشد که با توسل به اصول ویژه آن به بهترین حالات فیزیولوژیک جسم خود مراجعت کند.

برای انجام هر تکنیک در کانگ فو احتیاج به استقرار ویژه ای داریم که حد اکثر کارایی به آن تکنیک بدهد. بطور کلی در کانگ فو طرز قرار گرفتن (استقرار) یکی از مهمترین عناصر بحساب می آید، وضعیت پاها از ابتدایی ترین اصول کانگ فو توآ است که برای انجام تکنیکها نهایت دقت ولزوم را دارا میباشد. در این مورد باید با استحکام و چالاکی و چابکی تعادل و نرمش کافی داشت.

بدن انسان متکی به رازها و اسراری است که علم با تمام سرعت و پیشرفت به قطره ای از دریای آن دست پیدا نکرده است در طریقت کانگ فو قدرت تن و فکر به ریشه علمی و عملی به کار گرفته شده است که به زودی به درک این دنیای تن دست خواهیم یافت.

درزمانه ما بشر به جوی آبی آلوده می ماند ولی باید برای مرگ زمانه وتضادهای

بی اساس که قوت حقایق را ربوده چون اقیانوس باشد تا جویهای آلوده وکثیفی که وارد آن میشود او را نیالایند . . . در معابد کانگ فو توآ راهبر میکوشد تا اندیشه را با بیان روح در همراه روان کند و انسان را پایان ناپذیر، آزاد و سامان دهنده جلوه دهد. جستجوی ما درکانگ فو راهنمایی انسانهاست، نشان دادن عدالت است شناساندن گناه و دروغ به بشر هیجان زده است و بالاخره کانگ فو فریاد عقل است، عقل است که عبور مرز دانایی ها و توانایی هاست. در معابد کانگ فو به نهال انسانی توجه فراوان میشود و چه باغبانی دقیق میگردد زیرا راهبر کودکان امروز را آینده سازان فردا میداند و هرچه کوشش است بر آنان دریغ ندارد. در معابد و دانشکده های تن و روان نونهالان به حقایق فردا پی برده آشنا می شوند تا وظایف و سهم سازنده خویش را در آستانه فعالیت اجتماعی بدانند.

در آماج کانگ فو قدرت آشتی است و انسانهای قدرتمند تجاوز گر نیستند. هر چه تجاوز است و هرچه بیداد گری است در روح ضعیف انسانی است. کانگ فو به تعالیم شدید روح انسان را بخود رسایی میبرد تا هستی بوجود اورد و فریاد زمانه را از طریق اندیشه به روح منتقل کند.

ذن تعاریف زیادی دارد، ولی ذن واقعیتی است که در تعریف و سخن نمی آید:

معانی هرگز اندر حرف ناید....... که بحر بیکران درظرف ناید

ذن بمعنای درست اندیشیدن و در بحر تفکر فرو رفتن به منظورآرامش و روشن بینی رسیدن است.

به درک ذن می نشینیم

راز شگفتی های آن را می پوییم

بخود می جوئیم

که بفرموده ی حضرت محمد (ص) : یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است.

ذن کانگ فو فارغ از رنگ و نیرنگهاست. ذن، آگاه بودن وآگاه کردن است، او سیاه وسفید را نمی شناسد و به تمام نژاد ها احترام می گذارد.

فقط به رنگ خون توجه دارد و همه ی خون ها را پاک می داند و اگر ناپاکی است در اندیشه هاست و ذن ما با آن مبارزه می کند.

هدف ذن کانگ فو آزادی و یگانگی انسانهاست. پیرو ذن کانگ فو از همین لحظه تصمیم بگیریم زمانیکه بر خلاف سمت انسان ها حرکت می کند متوقف کنیم و اینهاست،

هدف ذن ما:

هدف انسانی اندیشه، شناخت خود، شناخت محیط و افراد، درک واقعیت، بیداری و بیدارسازی، درک اهمیت عامل زمان

ایمان به قدرت و یگانگی انسانها، مبارزه با اندیشه های آلوده و استعماری، شناخت نهاد انسانی، تحرک و تلاش و مبارزه تا رسیدن به اهداف انسانی تا آخرین قطره خون.

زندگی خون سرخ می خواهد فخر و اقبال رایگانی نیست.

ذن کانگ فو به انسان می آموزد که ای انسان در شبانه روز به همه چیز فکر می کنی از قبیل: کار، تفریح، خواب و خوراک

و... و از درون خود غافل هستی. وقتی را برای اندیشیدن به خود نداری، باید به خود نیز فکر کنی و بیندیشی. کیستی و از چه هستی و باید خود را بیابی ودر اعمال و رفتارت تفکر کنی و علت آنها را بیابی چون فقط در هنگام اندیشیدن است که انسان پی به ضعفها و کمبود ها می برد و دنبال راه حل و درمان بیماری و ضعفهای خود می رود.

انسانی که می خواهد به خود شناسی برسد وآگاه باشد و آگاه کند باید علت رفتار خود را بیابد و به هزاران چرا و سئوال خود جواب دهد تا خود را بشناسد که

حضرت علی (ع) می فرماید: سودمند ترین دانشها خود شناسی است.

تو؛آ

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

فلسفه اتایمی

فلسفه اتایمی

فرهنگ اتایمی:اتایمی میدان شجاعت و قدرت است.میدان آزمایش سرعت و برتری فکری ، میدان جهاد و ایثار وآزمایش است؛میدان تثبیت و شناساندن خود در جهت باروری و بارورکردن می باشد.

اتیمی میدان دفاع است:اتایمی میدان دانایی ، سرعت عمل ، پرواز و اوج تکنیکی همراهان است.قرمزی اوتایمی و قرار گرفتن همراه در آن به پشتوانه ای برای خون های شهیدان و ادامه دهنده راه حق و گذشتن از خود، برای رهایی از وابستگی و گریز از فرهنگ بیگانه و سوگند وفاداری و پیمان برادری است تن ندادن به ذلت و حفظ کردن عزت و شرف است.

رنگ سفید وسط دایره علامت صلح و دوستى در روى كره زمین است و رنگ قرمز علامت خون و رنگ سفید آخر علامت مرگ یا فدا شدن - و ما در این دایره با كسى مسابقه نمى دهیم ، ما فقط مبارزه مى كنیم و دایره اوتایمى ما اول صلح و دوم خون و نهایت مرگ است.

اندازه ها به ترتیب از مرکز اوتایمی:

1-دایره سفید مرکز اوتایمی به قطر 50 سانتی متر

2-دایره سرخ به قطر 6 متر

3-دایره سفید به قطر 7 متر (به صورت خط سفید به عرض 10 سانتی متر)

4-مربع سرخ به ضلع 8 متر (به صورت خط سرخ با عرض 10 سانتی متر)

 در کنار اوتایمی نوشته می شود»TOA«

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

یاد بگیر...

یاد بگیر كه در زندگی ، از نقاط ضعف خود به عنوان نقاط قوت استفاده كنی. راز موفقیت در زندگی ، داشتن امكانات نیست ، بلكه استفاده از "بی امكانی" به عنوان نقطه قوت است.

كودكی ده ساله كه دست چپش در یك حادثه رانندگی از بازو قطع شده بود ، برای تعلیم فنون رزمی جودو به یك استاد سپرده شد. پدر كودك اصرار داشت استاد از فرزندش یك قهرمان جودو بسازد!

استاد پذیرفت و به پدر كودك قول داد كه یك سال بعد می تواند فرزندش را در مقام قهرمانی كل باشگاهها ببیند. در طول شش ماه استاد فقط روی بدن سازی كودك كار كرد و در عرض این شش ماه حتی یك فن جودو را به او تعلیم نداد. بعد از شش ماه خبر رسید كه یك ماه بعد مسابقات محلی در شهر برگزار می شود . استاد به كودك ده ساله فقط یك فن آموزش داد و تا زمان برگزاری مسابقات فقط روی آن تك فن كار كرد. سر انجام مسابقات انجام شد و كودك توانست در میان اعجاب همگان ، با آن تك فن همه حریفان خود را شكست دهد !


سه ماه بعد كودك توانست در مسابقات بین باشگاهها نیز با استفاده از همان تك فن برنده شود .

وقتی مسابقات به پایان رسید ، در راه بازگشت به منزل ، كودك از استاد راز پیروزی اش را پرسید.

استاد گفت : " دلیل پیروزی تو این بود كه اولا به همان یك فن به خوبی مسلط بودی. ثانیا تنها امیدت همان یك فن بود. و سوم اینكه تنها راه شناخته شده برای مقابله با این فن ، گرفتن دست چپ حریف بود، كه تو چنین دستی نداشتی !"

یاد بگیر كه در زندگی ، از نقاط ضعف خود به عنوان نقاط قوت استفاده كنی. راز موفقیت در زندگی ، داشتن امكانات نیست ، بلكه استفاده از "بی امكانی" به عنوان نقطه قوت است. "

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تغذیه پر کالری بعد از ورزش ، تاثیر ورزش روی بدن را از بین می برد..

تغذیه فوری پس از ورزش تاثیر ورزشی را خنثی می کند .

           


افرادی که سریعا پس از ورزش اقدام به مصرف تغذیه پر کالری شامل انواع کربوهیدراتها می کنند تاثیر ورزش روی بدن خود را بین برده و نتیجه آن را معکوس می کنند.

 مصرف تغذیه فورا پس از ورزش و فعالیت های شدید بدنی، کاملا مزایای تمرین بدنی را معکوس کرده و اثری روی بدن ندارد.

به گفته محققان دانشگاه ماساچوست در آمریکا، جدا از ورزشکاران رقابتی، افرادی که به سرعت پس از ورزش اقدام به مصرف انواع نوشیدنی های ورزشی یا غذاهای حاوی کربوهیدرات فراوان مانند سیب زمینی و شکلات های پر انرژی می کنند اثرات سودمندی را که ورزش کردن ایجاد می کند را منفی می کند.
بر اساس این گزارش،  ورزش  موجب سلامت عمومی بدن شده و با تنظیم وزن خطر بروز دیابت ناراحتی های قلبی و دیگر مشکلات سلامتی می کاهد. با این حال مزایای بالقوه ورزش کردن با مصرف تغذیه پر انرژی سریعا پس از ورزش، مزایای آن را معکوس کرده و تاثیر ورزش را از بین می برند.
این گزارش می افزاید: افرادی که به طور منظم ورزش می کنند با مصرف سریع تغذیه پس از ورزش به مدت یک یا دو روز تماما اثرات تمرین های ورزش قبلی، را خنثی کرده و تاثیر ورزش را از بین می برد.

گفتنی است، ورزش کردن برای عده ای از افراد همانند مصرف دارو است بنابراین تغذیه سریع پس از ورزش می تواند اثر آن را از بین ببرد.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

فیزیولوژی ورزشی....

فیزیولوژی ورزشی

بدن انسان برای اینکه بتواند نقش خود را به طور مؤثر در زندگی ایفا کند باید از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشد یعنی به طور مداوم انرژی لازم را در اختیار داشته باشد تا بتواند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

sp7l1lg30fm14uvxuslt.jpgo7pecftij618mqmr3u6.jpg

  وقتی سخن از آمادگی جسمانی به میان می آید مقصود از آن داشتن چنان قلب ، عروق خونی و ریه ها و عضلاتی است که بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و با شور و نشاط تمام در فعالیت ها و تفریحات سالمی شرکت کنند که افراد عادی و غیر فعال از انجام آنها ناتوانند.

عوامل متعددی در آمادگی جسمانی مؤثر است اما چهار عامل بیش از عوامل دیگر در این میان ایفای نقش می کنند این عوامل عبارتند از (قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، انعطاف عضلانی و استقامت قلبی ریوی)

 قدرت عضلانی
همانطور که می دانید حدود ۴۰ درصد وزن بدن را عضلات تشکیل می دهند این عضلات در خود تولید انرژی می کنند که این نیرو قدرت عضلانی نامیده می شود که البته قابل اندازه گیری نیز هست. مهمترین عامل شناخته شده در آمادگی جسمانی استعداد و توانایی عضلات در وارد کردن نیرو یا مقاومت در برابر آن است.

تمرینات قدرتی از عواملی است که سبب حجیم شدن تارهای عضلانی می شود و توانایی فرد را در کاربرد نیروی تولید شده افزایش می دهد. قدرت عضلانی اهمیت بسیاری در ورزشهای مختلف و البته فعالیت های روزانه دارد بسیاری از مردان و حتی زنان از عضلات بازو و سرشانه ضعیفی برخوردار هستند که باعث ضعف در فعالیت های ورزشی و روزانه و ایجاد درد و بیماری در سنین بالا می شود.


 استقامت عضلانی
عضلات در خود انرژی ذخیره می کنند. این عمل به ماهیچه ها امکان می دهد که مدت زیادی به فعالیت خود ادامه دهند. این عمل عضلات را استقامت عضلانی گویند. استقامت عضلانی عبارت است از ظرفیت یک عضله یا گروهی از عضلات برای انقباض مداوم.

معمولاً استقامت عضله را با قدرت عضلانی اشتباه می گیرند ولی باید توجه کرد که معمولاً استقامت عضلانی عبارت است از توانایی در کاربرد قدرت و نگهداری این توانایی برای مدت نسبتاً طولانی. برای مثال در فعالیت هایی چون: برف پارو کردن، چمن زدن، نظافت و یا حرکات ورزشی چون دراز و نشست، بالا کشیدن بدن در حالت بارفیکس و . . . استقامت عضلانی نقش اساسی دارد که می شود با تمرینات منظم ورزشی آن را افزایش داد.

 انعطاف عضلانی
توانایی در کاربرد عضلات در وسیعترین دامنه حرکت آنها به دور مفصلها را انعطاف پذیری گویند. این عامل در آمادگی جسمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با تمرینات ورزشی میزان توانایی مفاصل بدن در خم شدن و چرخیدن بیشتر می شود و در نتیجه کارایی عضلات بهبود می یابد اگر مفاصل از انعطاف کمی برخوردار باشند محدودیت حرکتی برای بدن ایجاد می شود.

 انعطاف پذیری در فعالیت های روزانه چون باغبانی، خانه داری، فعالیت های ورزشی که احتیاج به نرمی و انعطاف پذیری دارند مؤثر است. که البته این نقش در فعالیت های ورزشی چون ژیمناستیک ، کانگ فوتوآ21 و میدانی و . . . پر رنگ تر می شود.

 استقامت قلبی و ریوی
بسیاری از دانشمندان و صاحب نظران ورزشی عقیده دارند که عامل استقامت قلبی ریوی در آمادگی جسمانی بیش از عوامل دیگر اهمیت دارد و بعضی دیگر دقیقاً بر عکس این نظریه مهر تأیید زدند. اما تجربه نشان داده است که استقامت قلبی ریوی از عوامل اساسی آمادگی جسمانی است و با تمرینات استقامتی شدید و سنگین می توان آن را ارتقاء بخشید.


 فیزیولوژی عضلات
عضلات دستگاهی هستند که مواد غذایی را از صورت شیمیایی به صورت انرژی مکانیکی یا کار تبدیل می کنند. می دانیم که حرکات بدن از انقباض عضلات حاصل می شود بدین معنی که عضلات مخطط که به استخوانهای بدن متصلند با اراده فرد منقبض می شوند و حرکت جابجایی را در بدن میسر می کنند.

در بدن انسان سه نوع عضله وجود دارد (عضلات مخطط یا اسکلتی ـ عضلات صاف و عضله قلب) که ما در این بخش فقط عضلات مخطط را بررسی می کنیم. عضلات مخطط حاوی ۷۰ درصد آب،۲۰درصد پروتئین و ۱۰ درصد کربوهیدراتها و چربی و نمکهای معدنی و املاح است که البته ترکیبات عضله در اعضای مختلف بدن تغییرات وسیعی دارند.

در بخش عضلات مخطط ۲ مطلب را بررسی می کنیم :

8wr79cyhixobq8sslqd8.jpgpon1z9xznwo9fn2sjow.jpg

 ۱- انقباض عضله، ۲- منابع انرژی عضله.

انقباض عضله :

اگر طول عضله به هنگام انقباض تغییر نکند این انقباض را (هم طول) می گویند. در این نوع انقباض جسم مقاوم جابه جا نمی شود تمام انرژی حاصل از انقباض به حرارت تبدیل می شود. ولی اگر انقباض عضله به کوتاه شدن آن منجر شود آن انقباض را (هم تنش) می گویند که باعث می شود جسمی که در برابر عضله قرار می گیرد جابه جا شود.

سرعت انقباض عضله با مقدار وزنه ای که در مقابل آن قرار می گیرد رابطه عکس دارد. اگر هیچ نیرویی در برابر عضله قرار نگیرد عضله سریعاً منقبض می شود ولی اگر به تدریج نیروی مخالف افزایش می یابد از سرعت انقباض کاسته می شود. تا اینکه اگر میزان نیروی مخالف برابر با نیروی عضله شود سرعت کوتاه شدن یا انقباض به صفر خواهد رسید.


 منابع انرژی عضله
عضله برای آنکه به حالت انقباض درآید احتیاج به انرژی دارد. منبع اصلی انرژی عضله آدنوزین تری فسفات ATP است که به مقدار کمی در عضله وجود دارد ولی به مقدار زیادی انرژی آزاد می کند. کراتین فسفات CP منبع انرژی دیگری است که در سلولهای عضلانی ذخیره می شود.

اگر مقدار ATP در سلول بیش از اندازه لازم باشد انرژی اضافی صرف تولید CP می شود و در نتیجه مقدار بیشتری از انرژی ذخیره خواهد شد. به مجرد ذخیره ATP در عضله CP موجود به سرعت و سهولت به ATP تبدیل می شود و در نتیجه CP باعث ثابت ماندن مقدار ATP عضله می شود.

انرژی حاصل از CP و ATP برای مدت کوتاهی انرژی لازم را تأمین می کنند پس در فعالیت های شدید بدنی که بیش از چند دقیقه طول می کشد باید منبع دیگری از انرژی وجود داشته باشد. این انرژی از تجزیه گلیگوژن حاصل می شود و چون این واکنش در مجاورت اکسیژن قرار می گیرد آن را هوازی یا (با اکسیژن) می گویند.

اگر اکسیژن به اندازه کافی برای این واکنش های شیمیایی وجود نداشته باشد در عضله اسیدلاکتیک تولید می شود. قسمت اعظم این اسیدلاکتیک مجدداً به گلوکز و گلیگوژن تبدیل می شود و مقداری از آن در عضله بر جای می ماند.

در ورزشهای سخت و طولانی و مخصوصاً افرادی که از آمادگی جسمانی کمی برخوردارند خستگی عضلات بعد از ورزش مربوط به اسیدلاکتیک باقی مانده در عضله است، میزان خستگی با مقدار اسیدلاکتیک موجود در عضله رابطه مستقیم دارد.

تولید انرژی در بدن به ۳ طریق انجام می گیرد که ۲ طریق آنها برای تولیدATP نیاز به اکسیژن ندارند (بی هوازی) و در سومین طریقه وجود اکسیژن کاملاً ضروری است که به آن (هوازی) گویند:


 سیستم ATP-CP
در ورزشهایی چون: پرتاب نیزه ، پرتاب دیسک ، دو ۱۰۰ متر و شیرجه یا فعالیتهایی که زمان اجرای آن بسیار کم است (حدود ۱۰ ثانیه) و با حداکثر شدت انجام می شوند انرژی مورد نیاز را از این سیستم تأمین می کنند. ATP وCP موجود در عضله به صورت ذخیره وجود دارند و به هنگام فعالیت انرژی مورد لزوم را تهیه می کنند. در این سیستم برای تأمین انرژی احتیاجی به حضور اکسیژن نیست (بی هوازی)
 سیستم اسیدلاکتیک
در ورزشهایی که زمان اجرای آنها بین ۱ تا ۳ دقیقه طول می کشد انرژی مورد نیازشان را از این طریق تأمین می کنند مثل دوهای ۴۰۰ و۸۰۰ متر وکشتی. هنگام اجرای این فعالیت ها اکسیژن به قدر کافی در عضله موجود نیست لذا گلوکز موجود در عضله به اسیدلاکتیک و ATP تبدیل می شود. در حقیقت در این سیستم گلوکز عامل اصلی تأمین کننده انرژی عضله است.


 سیستم هوازی
هر موجود زنده ای برای ادامه زندگی و فعالیت احتیاج به اکسیژن دارد. بعد از چند دقیقه که اکسیژن به بدن نرسد، نه ATP در بدن ساخته می شود و نه انرژی وجود دارد و در نتیجه زندگی پایان می یابد. در ورزشهایی که بیش از ۳ دقیقه طول می کشد عضلات انرژی مورد احتیاج را از تجزیه مواد غذایی در مقابل اکسیژن بدست می آورند.

در دوهای ماراتن، کوهنوردی و. . . ATP مورد نیاز عضلات از این طریق تأمین می گردد. پروتئین ها، گلیگوژن و چربیها از جمله مواد غذایی هستند که در این سیستم مورد استفاده قرار می گیرد و بیشترین مقدار تولید ATP را نیز دارد.


 برگشت به حالت اولیه و وام اکسیژن (ریکاوری)
همانطور که گفته شد برای اینکه بدن از حالت استراحت به حالت فعالیت درآید فعل و انفعالات متعددی در عضله صورت می گیرد تا انرژی لازم کسب شود. همچنین برگشت بدن از حالت فعالیت به حالت استراحت نیز بسیار مهم است که آن را برگشت به حالت اولیه (Recavery) گویند.

ذخیره اکسیژن بدن هنگام فعالیت های شدید به مصرف سوخت و ساز بدن می رسد؛ در نتیجه هنگام استراحت مقدار اکسیژنی که از ذخیره بدن گرفته شده است باید دوباره به بدن باز گردد و اسیدلاکتیک جمع شده در عضلات نیز باید از سلول های عضلانی خارج شودکه البته هر دو نیز هوازی هستند.

انرژی از دست رفته بدن را وام اکسیژن (Oxygen Debt) گویند. مقدار وام اکسیژن برابر است با مقدار اکسیژن مورد نیاز در هنگام فعالیت؛ اگر نوع فعالیت شخص ملایم، طولانی و یکنواخت باشد بدن می تواند انرژی مورد نیاز را از هوا بگیرد و وام اکسیژن به وجود نمی آید والی اگر فعالیت شخص شدید باشد به طوری که او مجبور باشد با کمبود انرژی به فعالیت خود ادامه دهد مبتلا به وام اکسیژن می شود.

مدت زمانی که طول می کشد تا بدن به حالت اول برگردد بستگی به مدت، شدت و آمادگی جسمانی فرد دارد؛ بعد از فعالیت ها در ۲ یا ۳ دقیقه اول مصرف اکسیژن به شدت پایین می آید اما از این شدت به تدریج کاسته می شود تا به حالت یکنواخت برسد. اگر شخص بعد از فعالیت ورزشی خود، به جای استراحت، کار ساده ای مثل راه رفتن یا دویدن آرام (سرد کردن) را انجام دهد اسیدلاکتیک موجود در بدن زودتر از بین می رود.


 فیزیولوژی گردش خون


دستگاه گردش خون از رگها و قلب تشکیل شده که خون تیره و روشن در آنها جریان دارد. قلب به صورت تلمبه ای قوی خون روشن را از راه سرخرگ آئورت و سرخرگ ششی به بدن می فرستد و از طرفی سیاهرگهای اجوف فوقانی و تحتانی خون تیره را از بدن به قلب بر می گردانند. به استثنای سیاهرگ ششی که خون روشن و تیره را از ششها به قلب بر می گرداند.

سلولهای بدن پیوسته در حال فعالیت اند و برای ادامه حیات و فعالیت خود موادی را می سوزانند و مواد دیگری را دفع می کنند دستگاه گردش خون عهده دار رساندن مواد سوختنی به سلول ها و خارج کردن مواد زائد است. قلب از چهار حفره تشکیل شده است.

دو حفره در طرف راست و دو حفره در طرف چپ. دو حفره بالایی را دهلیز و دو حفره پایینی را بطن می گویند. بطن باعث به حرکت درآمدن خون در بدن می شود و اگر بطن از انقباض بیفتد خون از گردش خواهد ایستاد. شکل قلب شبیه مخروطی است که قاعده آن در بالا و نوک آن در پایین در انتهای بطن ها است.

در موقع ضربان دو دهلیز با هم منقبض می شوند و بعد از مدت نسبتاً کوتاهی دو بطن منقبض می شوند بعد از این انقباض توقف بیشتر و طولانی تری وجود دارد که به منزلة استراحت قلب است. مدت انقباض بطن ها در افراد بالغ ۳/۰ ثانیه و مدت انبساط آنها ۵/۰ ثانیه طول می کشد روی هم رفته یک دوره کامل قلبی ۸/۰ ثانیه طول می کشد بنابراین در هر دقیقه تقریباً ۷۰ دورة قلبی صورت می گیرد و این رقم را تعداد ضربان قلب گویند. همانطور که می دانید در حدود تا وزن بدن را خون تشکیل می دهد یعنی یک شخص معمولی با وزن در حدود۷۰ کیلوگرم دارای ۵ تا ۶ لیتر خون است قسمت اعظم خون را گلبولهای قرمز تشکیل می دهند.

کمبود اکسیژن معمولاً موجب افزایش گلبولهای قرمز خون می شود به همین دلیل است که در ارتفاعات زیاد ورزشکاران استقامتی قادر نیستند رکوردهای جهانی از خود به جا بگذارند چون در مکان های مرتفع فشار نسبی اکسیژن در هوای تنفسی کم است و شخص ورزشکار قادر نیست به راحتی اکسیژن مورد نیاز را در هنگام ورزش از هوا کسب کند لذا این امر در کارایی او اثر نامطلوب می گذارد.


 فیزیولوژی تنفس
طبق تعاریفی که در کتاب های فیزیولوژی انجام شده، تنفس عبارت است از جذب اکسیژن و دفع انیدریدکربنیک به وسیلة سلول زنده، خواه این سلول حیوانی باشد، خواه نباتی.

عمل تنفس طی ۲ مرحله متمایز انجام می شود : تنفس خارجی: که عبارت است از حرکت هوا به داخل ریه ها، انتقال اکسیژن از ریه ها به خون و انتقال انیدریدکربنیک از خون به ریه ها. تنفس سلولی یا داخلی: که شامل جذب اکسیژن و تولید انیدریدکربنیک توسط سلولها می شود. انقباض حجاب حاجز یا دیافراگم و پایین آمدن در محوطه شکم باعث بزرگ شدن قفسه سینه از بالا به پایین می شود.

همزمان با این عمل عضلات شکم بتدریج شل می شود و با انقباض عضلات بین دنده ای، دنده ها به بالا کشیده می شود و استخوان جناغ را به جلو می راند این عمل قفسه سینه را از جلو به عقب می برد و از طرفین بزرگ می کند؛ با بزرگ شدن حجم قفسه سینه فشار موجود در ریه ها از فشار جو کاهش می یابد و باعث حرکت هوا به داخل ریه ها می شوند این عمل آنقدر ادامه پیدا می کند تا فشار هوا در ریه ها با فشار جو برابر گردد. کلیه اعمال بالا را دم گویند.

اما عمل بازدم در نتیجه شل شدن عضلات دمی و بازگشت ریه ها به حالت قبل صورت می گیرد با بالا رفتن عضله دیافراگم و بازگشت حجم قفسه سینه به حالت استراحت، فشار هوا در ریه ها از جو بیشتر می شود و آن قدر هوا از ریه ها خارج می شود تا فشار ریه ها دوباره با فشار جو برابر گردد.
 حجم جاری و تهویه ریوی
حجم هوایی که با هر بار حرکت به داخل ریه ها جریان می یابد را حجم جاری می نامند و مقدار آن بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی لیتر است و تهویه ریوی عبارت است از حجم جاری ضرب در تعداد حرکات تنفسی در دقیقه که معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ بار در حالت استراحت است.

در هنگام ورزش تعداد حرکات تنفسی افزایش پیدا می کند و عمیق تر می شود تا جایی که در فعالیتهای شدید ورزشی عضلات دمی و بازدمی فعال می شوند و تهویه ریوی تا حدود ۱۰۰ لیتر در دقیقه افزایش می یابد.

حداکثر تهویه ریوی ممکن است به ۱۵۰ لیتر در دقیقه هم برسد ولی افزایش تهویه ریوی اگر از ۱۰۰ لیتر در دقیقه بیشتر شود به افزایش جذب اکسیژن کمکی نمی کند زیرا به نظر می رسد که انتقال اکسیژن بیش از این مقدار به بافتها، توسط عضلات قلب و عضلات تنفس محدود می شود.

شما می توانید در بخش نظرات یا ایمیل سوالات خود را در زمینه های مختلف هنر های رزمی مطرح نمایید.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بهترین و مفید ترین سبک رزمی جهان چه سبکی است؟؟؟

در خصوص سوالی که مطرح است ( بهترین و مفید ترین سبک رزمی جهان چه سبکی است؟

 شاید اگر از یک تکواندوکار یا ووشوکار یا یک مربی کاراته بپرسید بهترین رشته رزمی چیست بی شک بگویند رشته ای که ما در آن فعالیت می کنیم!!!

هر سبک رزمی زیبایی ها و شاخصه های خود را دارند و به طور یقین نمی شود گفت کدام رشته بهترین رشته در هنرهای رزمی است.

یکی از موضوعات مهمی که همیشه قبل از انتخاب یک رشته رزمی توصیه می شود به آن توجه کنید این است که ببینید هدفتان از روی آوردن به رشته های رزمی چیست ؛ قهرمانی و یا دفاع شخصی ؟ شاید این سئوال برایتان پیش بیاید که چه لزومی به اینکار هست ؟ مگر اصلا این دو هدف در تضاد با هم هستند ؟ مگر نه اینکه رشته های رزمی می توانند هر دوی این اهداف را محقق کنند ؟ در جواب باید گفت : ممکن است این حرف بیشتر در مورد بیشتر رشته های رزمی درست باشد ، اما این روزها همه می خواهند در یک مدت مشخص و کوتاه به اهدافی که دارند برسند ، اینجاست که مشخص کردن هدف بسته به اینکه اولویت شما از تمرین چیست ، شما را در انتخاب رشته ای که اهدافتان را زودتر محقق میکند یاری می کند .
مثلا کسی که به رشته کانگ فوتوآ روی میاورد هم میتواند هدفش یک رزمی کار حرفه ای باشد و هم دفاع شخصی و سلاح سرد و...  . همینطور کسی هم که به تمرین کانگ فوتوآ21 می پردازد ، می تواند هر دوی این اهداف را مد نظر داشته باشد هردوی این افراد پس از مثلا 5 سال تمرین مداوم می توانند به عنوان یک شخص حرفه ای و شاید قهرمان تبدیل شده باشند و هم در صورت لزوم می توانند از مهارت هایشان برای دفاع از خود استفاده کنند . اما حالا اگر یک محدودیت زمانی در نظر بگیریم چطور ؟
در واقع بحث اصلی زمانی است که شما در یک مدت زمان کوتاه و محدود می خواهید به یک هدف مشخص برسید .
مثلا پس از شش ماه تمرین آیا هر دوی این رشته ها به یک اندازه ورزشکار را برای دفاع شخصی آماده کرده اند ؟؟
جواب قطعا منفی است ، ماهیت تاکتیک های کانگ فوتوآ و کاراته ( ین رشته ها را مثال می زنیم )‌ با هم متفاوت است و به همین خاطر معمولا پس از شش ماه تمرین ، یک کانگ فو کار از آمادگی بهتری برای دفاع شخصی برخوردار شده است در حالیکه ماهیت تکنیکهای کاراته به شکلی است که زمان بیشتری می برد تا فرد بتواند از آنها برای دفاع شخصی  بهره ببرد . حالا اگر هدف هدف کسی از روی آوردن به رشته های رزمی فقط دفاع شخصی آن هم در مدت کوتاه باشد ،‌می بینید که تعیین هدف قبل از انتخاب یک رشته میتواند تا حد زیادی برایش موثر باشد . البته تا اینجای کار را معمولا همه می دانند .
بحث این است که اگر کسی با تعیین هدف ، رشته مناسبی را انتخاب کرد دیگر کار تمام است ؟ باز هم جواب منفی است !
نکته ای را که نباید فراموش نکرد این است که در اکثر کلاسهای رشته های رزمی که امروزه  رایج اند ، عملا بر روی بسیاری از تکنیک های کاربردی رزمی تمرین نمی شود ، حتما شما هم این اصل که در موقع لزوم بدن شما ناخود آگاه آن را اجرا کند را شنیده اید .
این اصل در گذشته ،‌مشکلی از نظر دایره تکنیک هایی که رزمی کاران تمرین می کردند ایجاد نمیکرد چون یک مبارز می توانست از تمامی این تکنیک ها در یک مبارزه استفاده کند ، اما حالا که اکثر این رشته ها ورزشی و تابع مقرراتی شده اند ، شما باید بین تکنیکهای مجاز و غیر مجاز تفکیک قائل شوید .
بنابراین نه تنها انتخاب رشته رزمی شما باید با توجه به هدفتان باشد بلکه نحوه تمرینات شما و تکنیکهایی که روی آن تمرکز میکنید هم باید با هدف شما متناسب باشد . اگر هدف یک رزمی کار حرفه ای شدن است و بعد مرتبا روی تکنیک های مثلا قفل و یا پرتابی تمرین کنید ، نتیجه این میشود که این تکنیک ها ملکه ذهنتان می شود و در برابر حریف نا خود آگاه از آن استفاده می کنید و طبیعتا مرتبا اخطار میگیرید !
این همان دلیلی است که به خاطرش بیشتر مربی ها در باشگاهها فقط روی تکنیکها مجاز تمرکز میکنند و آن ها را آموزش میدهند اما از طرفی اگر فقط روی تکنیک هایی که در مسابقات مجاز هستند تمرکز کنید و باقی تکنیک ها را ندیده بگیرید در حالی که هدف اولتان  دفاع شخصی است  آنگاه در یک مبارزه واقعی عملا از شانس بسیار اندکی برای پیروزی برخوردارید .
پس چکار باید کرد ؟؟
جواب ساده است ، اولویت و هدفتان را مشخص کنید تا مشخص شود که دقیقا باید روی کدام تکنیکها تمرکز کنید .
چند نکته را هم پیرامون این مطلب :
1-یادتان باشد که بین مبارزه در مسابقات و مبارزه در خیابان و مبارزه و نزاع واقعی تفاوت زیادی هست .
2-منظور این بحث این نیست که تمامی تکنیک هایی که در روش آمادگی برای مسابقه به کار میرود برای دفاع شخصی بی فایده است ! منظور اکثریت آنها است .
3-برخی رشته ها هم هستند که از این بحث تقربا فارغ هستند چرا که ماهیت بسیار خشن و سختی دارند و کاملا برای مبارزه های واقعی می توان از تمامی فنون آنها استفاده کرد.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آیا از ضربه خوردن می ترسید ؟؟؟

آیا از ضربه خوردن می ترسید ؟

 

pdjxvyy33n1pnvolf77s.jpg

اگر جواب شما منفی است یا غلو میکنید یا معنی شجاعت را با حماقت اشتباه گرفته اید .

همه ما از ضربه خوردن و آسیب دیدن می ترسیم . در واقع این عکس العمل طبیعی بدن ماست .البته منظور از ترس آن جنبه منفی که معمولاً در ذهن داریم ، نیست.
شاید بتوان با کمی واقع بینی ترس را با قدرت عکس العمل مترادف دانست . یعنی بدن ما به محض برخورد با یک عامل ناشناخته یا تهدید آمیزبلافاصله مقداری انرژی آزاد میکند حال اگر ما برای مقابله با آن عامل خاص تعریفی داشته باشیم انرژی آزاد شده صرف انجام عمل مذکور میگردد (عکس العمل بدن - حالت مثبت) در غیر اینصورت این انرژی خود را به صورتهای مختلف مثل فریاد کشیدن آزاد میکند (ترس - حالت منفی) .
در هنگام کومیته شما باید برای بدن خود در مواجهه با اجرای یک تکنیک تهاجمی توسط حریف یک تعریف ارائه کنید . در غیر اینصورت انرژی که بدن شما در واکنش به اجرای ضربه حریف و قرار گرفتن در حالت خطرناک آزاد میکند با حالاتی چون دستپاچگی ، ترس و در نهایت خارج شدن کنترل مبارزه از دست شما به هدر خواهد رفت .
جایگزین مناسب و در واقع همان تعریفی که ما باید به بدن ارائه کنیم ، همان تکنیکهای دفاعی هستند ، این کار را میتوان با روشهای مختلف تمرینی انجام داد که در اینجا به یک نمونه ساده آن اشاره میکنیم :
از حریف تمرینی خود بخواهید ضربه یته یا متو خودش را البته با کنترل شدید به روی شما اجرا کنید و شما در عین حال که به او اعتماد دارید سعی کنید که پلک نزده و سر خود را به عقب نکشید و بار ها و بارها این عمل را تمرین کنید بعد از مدتی این عمل را با یک دفاع همانند ناگاشی اوکه انجام دهید .
احتیاج نیست که دفاعی کامل انجام شود فقط برای منحرف کردن ضربه حریف یک اشاره کوچک نیز کافی است .
پس از تسلط کامل به روی آن ضربه ای نیز به عمل خود اضافه کنید ، بدین صورت که در هنگام اجرای تکنیک یته یا متو از سوی حریف ، شما پلک نمیزنید ، سرتان را عقب نمی کشید و دفاع مناسب انجام میدهید و صربه ای مناسب ( مثل دوبل کیانزا)‌ انجام می دهید .
تمرینات مکرر با این روش بدن شما را به این تعریف دست پیدا میبکند که با مشاهده برخورد یک ضربه به سمت خود  انرژی آزاد شده که بدن شما در واکنش به این حالت انجام داده ، صرف اجرای یک تکنیک دفاعی کند .
البته این حالت به این سادگی که مطرح شد به دست نمی آید ، اما به هر حال غلبه بر ترس مثل هر مهارت دیگری نیاز به تمرین مکرر و پشت کار دارد .

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کنترل تمرین از طریق ضربان قلب ( تعداد ضربان قلب مجاز برای ورزشکاران در سنین مختلف )

کنترل تمرین از طریق ضربان قلب ( تعداد ضربان قلب مجاز برای ورزشکاران در سنین مختلف )

 ruznmtazi0szkrjj22ti.jpg4ozp1iapehpzpsxq2rhp.jpg

يك مربی همواره باید برنامه های تمرینی خود را از نظر اجرا تحت کنترل داشته باشد ، تا بتواند يك ارزیابی صحیح از برنامه های داده شده به عمل آورد و چنانچه لازم باشد اصلاحات مورد نیاز را در برنامه تمرینی خود به عمل آورد.
لذا باید در سه مرحله تمرینی يعني : گرم کردن، تمرینات هوازی وتمرینات غير هوازی ورزشکار را تحت کنترل داشته باشد تا دریابد آیا آنچه هدف برنامه تمرینی بوده است رسیده است یا خبر؟ با چند روش مي توان ورزشکار را کنترل نمود كه آیا به آن دامنه كار تعریف شده رسیده است یا خبر ؟ براي مثال وقتي به تيم دستور گرم كردن مي دهد بايد كنترل كند كه آيا واقعا بدن وي گرم گرديده است يا خير؟ يا آيا در تمرينات هوازي ورزشكار در همان حد خواسته شده كار كرده است يا نه ، زیرا ممكن است ورزشكار فراتر از خواسته مربي شدت كار را بالا برده و يا بر عكس، در آن شدت ، كار نكرده باشد.

يكي از اين روش ها اندازه گيري اسيد لاكتيك خون ورزشكار است زيرا ميدانيم در فعاليت هاي مختلف با شدت هاي گوناگون ، مقدار تجمع اسيد لاكتيك در بدن متفاوت مي باشد. اما چگونه يك مربي مي تواند در وسط تمرين اسيد لاكتيك را اندازه گيري كند ؟ پس راه آسانتري را بايد جستجو نمود.

ساده ترين راه، اندازه گيري ضربان قلب ورزشكار است ، يعني با اندازه گيري ضربان قلب ورزشكار با پارامتر هاي از پيش تعيين شده مثل سن و ضربان قلب ورزشكار در حالت سكون مي توان به اين هدف رسيد. وقتي مربي به ورزشكاري دستور گرم كردن (warm up ) مي دهد بايد ضربان قلب وي برابر فرمول زير محاسبه كند و ضربان قلب كه به اين محدوده رسيد نشان مي دهد كه بدن گرم شده است و آماده تمرين مي باشد.
ماكزيمم ضربان مجاز قلب ورزشکار = سن ورزشکار – 220
ضربان قلب كاري = ضربان قلب ورزشکار در حالت سكون – ماكزيمم ضربان قلب ورزشکار
ضربان قلب در حالت گرم كردن= ضربان قلب در حالت سكون + (4/0×ضربان قلب كاري)

براي مثال اين محاسبه براي يك ورزشکار 30 ساله كه ضربان قلب وی در حالت سكون 70 ضربه در دقيقه مي باشد به شرح زير است
ماكزيمم ضربان مجاز قلب 190=30-220
ضربان قلب كاري 120=70-190
ضربان قلب مجاز براي گرم كردن 118=70+48 70+(4/×120)

محدوده ضربان قلب ورزشكاري كه استقامتي هوازي كار مي كند به شرح زير است:
ضربان قلب در حالت سكون + (6/0×ضربان قلب كاري)
و اگر ورزشكار در آستانه غير هوازي كار مي كند يعني بين مرز هوازي و غير هوازي كار وتمرين مي نمايد ضربان قلب وي به شرح زير محاسبه ميگردد:
ضربان قلب در حالت سكون + 7/0 ×ضربان قلب كاري

براي مثال يك ورزشكار 30 ساله كه ضربان قلب وي در حالت سكون 60 است
محدوده ضربان قلب وي در حالت آستانه غير هوازي به شرح زير مي باشد:
ماكزيمم ضربان قلب 190=30-220
ضربان قلب كاري 130=60-190
151=60+91=60+(7/0×130)

ضربان قلب يك ورزشكار با مشخصات ذكر شده فوق وقتي كه در آستانه غير هوازي كار مي كند .

q9wd5185e17t7jzsggew.jpg2f5bywmx086eti5myypt.jpg

 اما محاسبه ضربان قلب همان ورزشكار 30 ساله كه ضربان قلب وي در حالت آرامش و سكون 60 است در زمانيكه در آستانه اسید لاكتيك يعني غير هوازي كار مي كند به شرح زير است.
ضربان قلب ورزشكار در حالت سكون +9/0×ضربان قلب كاري
ضربان قلب كاري 130 =60-190 à ماكزيمم ضربان قلب 190 =30-220
177 =(60+117) =60+(9/0×130)

ضربان قلب ورزشكاري كه در سيستم اسيد لاكتيك يا غير هوازي كار مي كند
پس با توجه به ويژگي هر ورزشكار مي توان از روي ضربان قلب وي مشخص نمود.

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مروری بر آسیب های هنر های رزمی...

مروری بر آسیب های هنر های رزمی
 

پرداختن به ورزشهای رزمی در بین افراد به مقاصد مختلفی صورت می گیرد. این امر می تواند بعنوان هنری در جهت تناسب اندام و افزایش انعطاف پذیری یا برای رقابت و مسابقه و یا به منظور دفاع شخصی مورد استفاده قرار گیرد. بر خلاف آنچه تصور همگانی است میزان بروز آسیب های جدی در این ورزش به نسبت پائین است مثلاً میزان بروز آسیب در ورزشهای رزمی در حدود 10/1 فوتبال است و 2/1 کشتی است.میزان بروز صدمات با میزان مهارت ورزشکار ( رنگ کمربند ) رابطه معکوس دارد.
از سویی شدت صدمات ایجاد شده با میزان مهارت ورزشکار در رابطه مستقیم قرار دارد ( بخاطر استفاده از مانورهای ترکیبی و خطرناکتر ) لذا هر چه فرد با مهارت تر و حرفه ای تر شود اگر چه میزان آسیب ها در وی کاهش می یابد اما اگر صدمه ببیند احتمال شدیدتر بودن آن افزایش می یابد.
 

فرکانس
 احتمال صدمه دیدگی در ورزشهای رزمی در حدود 17 در 100/000 نفر است. این میزان در فوتبال 167 در 100/000 و در بسکتبال 188 در 100/000 و در کشتی 26 در 100/000 است.
 60% از آسیبهای مرتبط با ورزشهای رزمی در هنگام تورنمنت های ورزشی و 40% آنها در زمانهای غیر از تورنمنت رخ می دهد.
 در کاراته احتمال صدمه دیدگی بدنبال اصابت مشت بیشتر از احتمال صدمه به دنبال ضربات پا است.
 در کانگ فوتوآ احتمال صدمه دیدگی بدنبال ضربات پا بیشتر از احتمال صدمه بدنبال اصابت مشت است.

 

علل صدمات در ورزشهای رزمی
• اصابت ضربات مستقیماً به بدن.
• مانورهای تعادلی و چرخشی

• حرکات تکراری مثل رقص پا یا مشت زدن به میت بصورت متوالی (احتمال شکستگی پا در اثر استرس )

شایع ترین و شدیدترین آسیب های مرتبط با ورزش های رزمی
- شایعترین صدمات و آسیب های ورزشی در ورزشهای رزمی عبارتند از: له شدگی ها، خراشیدگی ها و کشیدگی های رباطی و عضلانی تاندونی.
- شدیدترن آسیب های مرتبط با این ورزش عبارتند از ضربات به سر و صدمات مغزی و پارگی احشای داخل شکم مثل کبد و طحال.

 

انواع صدمات نواحی خاص بدن

• صدمات سر و گردن :

این صدمات عمدتاً عبارتند از : پارگی و خونریزی از بینی و کبودی دور کاسه چشمی که اغلب در اثر اصابت مشت به صورت و گاهی هم در اثر اصابت پا به صورت رخ می دهد. امکان دارد خراش قرنیه در نتیجه کشیده شدن ناخن به قرنیه رخ دهد. شدیدترین حالت عبارتست از آسیب مغزی بدنبال اصابت پا طی حرکت چرخشی فرد می باشد در این موارد که ضربه شدید به سر وارد شده است باید حتماً بررسی از نظر آسیب همراه در گردن صورت گیرد. استفاده از کلاه های محافظ می تواند جلوی آسیب های بافت نرم صورت را بگیرد اما درجلوگیری از صدمات مغزی همراه با اصابت پا به سر چندان موثر نیست.

 

• آسیب های اندام فوقانی :
شایعترین آسیب عبارتست از کبودی های ساعد و مچ.
در رفتگی ساعد اگر رخ دهد عمدتاً از نوع خلفی است در حالیکه در رفتگی شانه اگر رخ دهد در 95% موارد از نوع قدامی است. آسیب های ورزشی شایع دیگر عبارتند از شکستگی ها و کشیدگی های رباطی ( بخصوص در شانه ) و کشیدگی های عضلانی.

• آسیب های اندام تحتانی :
شایعترین آسیب اندام تحتانی کبودی ها در نواحی ساق، داخل ران و پشت پا می باشد.
زانو محل آسیب پذیری در ورزش می باشد. در ورزشهای رزمی بخصوص کانگ فوتوآ که فرد دائم به جلو و عقب می رود و حرکات تعادلی زیاد است زانو بیشتر مستعد آسیب در اثر اعمال نیرو به جلو یا عقب یا طرفین داخلی و خارجی آن است.
آسیب های زانو می تواند به منیسک ها یا رباطهای زانو وارد آید یا به کشکک وارد شده و سبب شکستگی یا دررفتگی آن گردد. همچنین می تواند منجر به شکستگی استخوان در محل زانو شود و در موارد نادر منجر به دررفتگی زانو شود که حقیقتاً یک اورژانس محسوب می گردد.
پیچ خوردگی و شکستگی مچ پا از آسیب های شایع در ورزشهای رزمی محسوب می شوند. همچنین آسیب به انگشتان اول و دوم و پنجم نیز شایع است و احتمال دارد در دراز مدت در این انگشتان آرتروز رخ دهد.

• آسیب ارگان های شکم:
در ضربه به شکم بخصوص ضربات چرخشی پا احتمال آسیب ارگانهای شکمی مثل کبد، طحال، کلیه و پانکراس ( لوزالمعده ) وجود دارد. همچنین یک ضربه کنترل نشده پا می تواند به آسیب بیضه ها و خونریزی آنها منجر گردد که استفاده از محافظ توصیه می شود.

• آسیب قفسه سینه :
در اثر مشت قوی یا ضربه شدید پا به قفسه سینه احتمال شکستگی دنده یا التهاب قسمت قدامی دنده ( کوستوکندریت) و در مواردی ورود هوا به داخل پرده جنب وجود دارد.


آسم و ورزش رزمی
در افرادی که آسم در آنها بخوبی کنترل است و نیز در افرادی که مبتلا به آسم ورزشی بوده اند و این امر در آنها کنترل شده است می توانند به ورزشهای رزمی بپردازند. نکته مهم این است که این افراد چنانچه قبل از پرداختن به تمرین یا مسابقه بخوبی و به مدت کافی بدن خود را گرم کنند ( با نرمش ) بخاطر اتساع کافی برونش ها قدرت تحمل بیشتری در مقابل حمله احتمالی آسم پیدا می کنند و کمتر دچار حملات احتمالی خواهند شد.

 

تشنج و ورزشهای رزمی
نشان داده شده است که یک برنامه منظم ورزشی می تواند به کنترل حملات تشنج در افراد مبتلا کمک شایانی کند. اما اینکه فردی با سابقه تشنج می تواند به ورزشهای رزمی بپردازد یا خیر بر عهده پزشک است که تصمیم می گیرد.

پیشگیری از آسیب ها در ورزشهای رزمی
استفاده از وسایل محافظتی برای ساق، پا، دست، بازو و قفسه سینه می تواند میزان صدمات را کاهش دهد. کلاه مناسب در تکواندو اهمیت دارد. استفاده از محافظ های دندان و بیضه اهمیت دارد. گرم کردن مناسب حداقل 15 دقیقه قبل از مسابقه و عمدتاً با انجام حرکات کششی به نحو محسوسی صدمات ورزشی را در این ورزش کاهش می دهد. توجه داشته باشید درصد قابل ملاحظه ای از صدمات در هنگام خستگی ورزشکار رخ می دهد، لذا هر گاه خسته شدید استراحت کنید.

 

درچه آسیبهایی نباید مسابقه یا تمرین را ادامه داد
- شکستگی ها
- صدمات مغزی که منجر به اختلال در تعیین مکان و زمان و یا اختلال در حافظه شده اند و بخصوص آنها که سبب عدم هوشیاری شده اند.
- صدمات چشمی که دید را مختل کرده اند مثل کبودی های شدید یا خراشیدگی قرنیه.
- موارد خاص از صدمه به بیضه ها که در آنها بهبود درد رخ نداده یا متورم شده و خونریزی دارند.

 

چه افرادی نباید بصورت رقابتی ورزشهای رزمی را انجام دهند
- آنها که دچار التهاب قلبی هستند ( کاردیت )
- افرادی که فشار خون آنها کنترل نشده است.
- افرادی که بیماری قلبی مادرزادی شدید دارند.
- افرادی که تشنج در آنها بخوبی کنترل نشده است.
- عدم وجود یک چشم.
- داشتن یک کلیه.
- بزرگی کبد.
- بزرگی طحال
- نارسایی ریوی
- ناپایداری مفصل بین استخوانهای اطلس و آسه درگردن
- افرادی که بیماری پوستی عفونی و قابل انتقال دارند ( تا زمانیکه عفونت در آنها خوب نشده یا قابلیت انتقال دارد).


 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تمرین زدگی در ورزشکاران

تمرین زدگی در ورزشکاران


به خستگی طولانی مدت و افت عملکرد ورزشی یک ورزشکار که غالبا براثرافراط درتمرین یااجرای برنامه های غلط تمرینی ایجاد می شود. تمرین زدگی (Overtraining ) گفته می شود.


میزان شیوع دقیق تمرین زدگی در رشته های مختلف ورزشکاران کاملاً مشخص نیست اما گزارش های متعددی ازشیوع این وضعیت ناخوشایند در ورزشکاران رشته های بسکتبال، مشتزنی، دوچرخه سواری، شنا، دو ومیدانی، جودو وکشتی ارائه شده است .

به عنوان مثال، میزان شیوع تمرین زدگی درشناگران حدود ۱۰ تا۴۰ درصد و در دوندگان بین ۱۰ تا۶۰ درصد گزارش شده است .


● علل اصلی تمرین زدگی
ازمیان علل مختلفی که تاکنون درمورد تمرین زدگی گزارش شده است می توان سه علت اصلی را برشمرد :
۱) استراحت ناکافی بین جلسات
۲) نامناسب بودن حجم وشدت تمرینات
۳) افزایش ناگهانی فشارتمرین

ازعلل مهم دیگر می توان به اجرای تمرینات قدرتی شدید، مسافرت ها ومسابقات مکرر، یکنواختی برنامه تمرینات وعدم استراحت ورزشکار درطول تمرین اشاره کرد.

عواملی مثل تغذیه نادرست، ناکافی بودن خواب واستراحت، اضطراب در زندگی روزمره، فشارهای شغلی وتغییرات یا بی نظمی های زندگی ازجمله این عوامل است . به عنوان مثال، کشتی گیرانی که درجریان کاهش وزن شدید قراردارند، استعداد بیشتری برای ابتلا به تمرین زدگی دارند.



* علائم ونشانه هـــا

اگرچه تعداد علائم ونشانه های گزارش شده تمرین زدگی بیش از۱۰۰ مورد است با این حال می توان علائم زیر را به عنوان مهمترین موارد آن درنظر گرفت .

▪ علائـــم جسمانی:


ـ افزایش دردهای عضلانی ـ افزایش ضربان قلب و فشارخون در حال استراحت ـ کاهش توان هوازی
ـ تحریک پذیری عصبی ـ تولید مقادیر زیادتر لاکتات درعضلات در حین اجرای فعالیت
ـ افزایش استعداد ابتلا به بیماری های عفونی ـ دردهای مفاصل و عضلات که بین دو جلسه تمرین از بین نرود



ـ تورم غدد لنفاوی ـ طولانی شدن زمان التیام زخم ها ـ افسردگی ـ اختلال در خواب ـ اختلالات خلقی
ـ کاهش اعتماد به نفس ـ کاهش اشتها ـ احساس عدم امنیت

▪ علائم تمرینی


ـ افت عملکرد ـ افزایش طول دوره های بازگشت به حالت اولیه
ـ کاهش سرعت، قدرت و استقامت، افزایش زمان عکس العمل ـ استعداد بیشتر به صدمات ورزشی

● پیشگیری ازتمرین زدگی


پیشگیری از تمرین زدگی، بهتر و مؤثرتر از درمان آن است.نکات مهم در این زمینه عبارت است از:
- فشار ( شدت وحجم ) تمرین را به تدریج بالا ببرید . هیچگاه در هرهفته بیش از ۱۵ تا۱۰ درصد برحجم یا شدت تمرینات نیفزایید.



- اصل تنوع را درتمرینات رعایت کنید . گاهی از ورزش های دیگری که از نظر دستگاه های انرژی مشابهت زیادی به رشته ورزشی شما دارند استفاده کنید ( مثلا تمرین تفریحی بسکتبال برای کشتی گیران)


- در طراحی برخی از جلسات تمرین از خود ورزشکاران کمک بگیرید.


- پیش بینی روزهای تعطیل در برنامه تمرینات لازم است. هر هفته حداقل یک روز تعطیل کنید.


- بین فصول مختلف تمرینی از دوره های استراحت کامل سود جویید.


- از جلسات تمرینی که موفقیتی برای ورزشکار درپی دارد استفاده کنید .
- ورزشکاران را تشویق به تغذیه مناسب کنید.



- با نزدیک شدن به فصل مسابقات، از فشار ( به ویژه حجم ) تمرینات بکاهید.


- از روش های نشاط آور ( مثل ماساژ، آرام تنی، آب درمانی، دوش آب ولرم ) برای بازسازی بدن ورزشکاران بین هر دو جلسه تمرین استفاده کنید .
- صدمات و بیماری های کوچک را جدی بگیرید و با توجه به آنها شدت و حجم تمرینات ورزشکار را تنظیم کنید.
- در فواصل زمانی منظم، ورزشکاران را در آزمون های آمادگی جسمانی شرکت دهید تا از میزان پیشرفت یا پسرفت واقعی آنها آگاه شوید.



- از ورزشکاران در معرض خطر ( نوجوانان و جوانان، میانسالان و کسانی که به شدت تمرین می کنند) غافل نشوید ۰ به برنامه تمرینی آنها توجه بیشتری کنید .
- خواب ورزشکار باید کافی باشد وگرنه در مرحله تمرینات جدی به سرعت دچار تمرین زدگی می شود.

● درمان ورزشکار تمرین زده



در صورتی که ورزشکاری مبتلا به تمرین زدگی شد، باید هر چه سریعتر درمان در مورد وی آغاز شود .
همان گونه که در قسمت علائم و نشانه ها توضیح داده شد، علائم تمرین زدگی پرشمار است.

از همین رو، تشخیص دادن تمرین زدگی کار دشواری است و بهتراست ورزشکار یا مربی با مشاهده بخشی از این علائم (پرسشنامه تشخیص اولیه تمرین زدگی)، به پزشک مراجعه کند تا با استفاده از معاینات و آزمایش ها تشخیص و درمان لازم در مورد او صورت گیرد .
با این حال چند نکته مهم در درمان ورزشکاران تمرین زده وجود دارد که ذکر آنها لازم است.


ـ بهتر است ورزشکار حداقل ۳ هفته به استراحت بپردازد .
ـ گاهی حتی لازم است ورزشکار با نظر پزشک تا ۳ ماه استراحت کند.
ـ بهتراست تنها از فعالیت های سبک و ملایم مثل پیاده روی و شنا سود جسته شود.
ـ چنانچه شدت علائم روانی زیاد باشد، باید حتما ورزشکار به یک روانپزشک یا روانشناس ورزشی مراجعه کند

عمر گر میگذری ، بگذر خیالی نیست
بگذر موهایم سپید کن ملالی نیست
***
همه درد است اندر وجود
بگذر تباهم کن دگر نایی در افسرده جانم نیست

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

حضور پر شور همراهان شاهین شهر در راهپیمایی 22بهمن

vfmt5u1qfn5i29w3ex0h.jpg

n1fw9k5rwiyuc04nttv.jpg

6tday3so04f0tp8464h.jpg

ejevkg6pfd6oinle2g49.jpg

 

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

22 بهمن ماه یوم الله یوم الله...

جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا

 

بار دیگر 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از راه رسید و خاطرات روزهای

خوش پیروزی در اذهان زنده شد. همان روزهایی که آحاد جامعه با هر سلیقه و گرایش تنها به یک چیز می اندیشیدند و آن رهایی از سلطه طاغوت بود.

22 بهمن تنها سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم ستم شاهی نیست، این روز یادآور احیای تفکر دینی در عرصه اجتماعی است که رفته رفته همه جهان اسلام را در بر گرفت.

22بهمن زمان تجدید میثاق با ارزشهای منبعث از انقلاب اسلامی و آرمانهای ملت بزرگ ایران و اندیشه های بلند حضرت امام(ره) در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی است. همان اندیشه ای که دین و مردم را دو عنصر اصلی تشکیل حکومت دینی می دانست و جداسازی این دو از یکدیگر را از اساس مردود می شمرد . 22 بهمن روز بزرگداشت ایثارگری هزاران انسان پاکنهادی است که در راه رسیدن به گوهر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی صادقانه از همه سرمایه های مادی خود گذشتند. آنها از خود گذشتند تا ایران و ایرانی سربلند بماند.

همه می آییم
"22 بهمن ماه"؛ روز تجلّی اتحاد ملّی و انسجام اسلامی و وحدت اقشار مردم با گرایش‌های مختلف سیاسی و سلایق متفاوت است که حول محور ولایت فقیه، برای حفظ "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" در حرکت و تکاپو است.
وعده دیدار ما فردا 22 بهمن ماه
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سخنان گرانبهای امام خامنه ای
نظام جمهورى اسلامى نمونه اى از قدرت معنوى است كه عنصر اصلى آن مردم و دفاع از ارزشهاست . مقام معظم رهبری
 
جمهورى اسلامى ايران همت خود را بر استفاده مناسب و صحيح از فرصتها قرار داده لذا بر مردم سالارى دينى پاى مى فشارد و از اين حكم اسلام عدول نخواهد كرد. مقام معظم رهبری
نظام جمهورى اسلامى بر اساس منطق عقلانى و متكى بر قدرت معنوى ، ضمن دفاع از هويت ملى و اسلامى و حقوق ملت خود، هيچ گاه از آرمانهاى والاى انقلاب دست بر نخواهد داشت . مقام معظم رهبری
بيدارى در دنياى اسلام و مجد و عظمت و پيشرفت كشور ما و مردم ما، محصول كلمه‏ى طيبه و شجره‏ى طيبه‏ى "جمهورى اسلامى" است. مقام معظم رهبری
 
همه، انقلاب و كشور را بايد از خود بدانند؛ همه، نظام جمهورى اسلامى را بايد از خود بدانند؛ همه، امت جمهورى اسلامى‏اند. ما آن كسانى را غريبه مى‏دانيم؛ از اين دايره خارج مى‏دانيم، كه براى دشمن كار مى‏كنند. مقام معظم رهبری
تجسم انقلاب در "جمهورى اسلامى" و در "قانون اساسى جمهورى اسلامى" است. نويسندگان قانون اساسى كه از نظر امام و مكتب امام درس گرفته بودند، در خود اين قانون عامل تداوم‏بخشِ انقلاب را گذاشته‏اند: پايبندى به مقررات اسلامى و مشروعيت بخشيدن به قانون، مشروط بر اين كه بر طبق اسلام باشد؛ و مسأله‏ى رهبرى.
اين انقلاب شكست‏خوردنى نيست؛ اين انقلاب فرود آمدنى نيست؛ اين انقلاب از سير و حركت خود باز نمى‏ايستد؛ چون جامعه‏ى ما يك جامعه‏ى مؤمن و دينى است و دين و ايمان اسلامى در اعماق دل مردم، از همه‏ى قشرها، نفوذ دارد؛ مردم به معناى حقيقى كلمه به دين معتقدند. بنابراين، آن چيزى كه جزو ارزش‏هاى دينى باشد، براى مردم معتبر است و حراست از آن كه در قانون آمده است، از نظر مردم يك وظيفه است. مقام معظم رهبری
امروز نظام اسلامى ، جمهورى اسلامى ، ملت و جوانان ايران در دنياى اسلام مثل ستاره مى درخشند. به شما نگاه مى كنند و از شما الهام مى گيرند. مراقب خودتان باشيد. وحدت خودتان را حفظ كنيد. اميد خودتان را به آينده حفظ كنيد. مقام معظم رهبری
نظام اسلامى بود كه به اين ملت كه در طول قرنهاى متمادى همواره زير پنجه ى نظامهاى استبدادى دست و پا مى زد، آزادى داد بدون اينكه اين آزادى حقوق عمومى و آسايش عمومى را از بين ببرد و پايمال كند. مقام معظم رهبری
آنچه كه دنياى اسلام از ما ملت ايران توقع دارد اين است كه ما پرچم اسلام را - كه پرچم عزت امت اسلامى است و ما آن را بر افراشته ايم - محكم نگه داريم. مقام معظم رهبری
انقلاب زنده است و به همين دليل دشمن هم دارد. همچنانكه پيروزى انقلاب و ولادت آن يا مقاومت دشمنان رو به رو شد، تداوم انقلاب ، بر پا ماندن و اثر بخش شدن آن با دشمن و دشمنيها مواجه است . مقام معظم رهبری
انقلاب به ما آموخت كه يك ملت مي تواند در اساسي ترين مسائل جهاني، سخن و موضعي داشته باشد و آن را با صراحت و بدون توجه به اين كه قدرتمندان و قلدرهاي عالم چه مي خواهند، ابراز كند و پي آن بايستد. مقام معظم رهبری
جامعه ما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي احساس هويت كرد؛ يعني شخصيت خودش را باز يافت. ما به عنوان جزء نود و نهم در امواج جهاني غرق و گم بوديم؛ انقلاب ما را زنده كرد و به ما شخصيت داد. مقام معظم رهبری
انقلاب ما كه پيروز شد، به بركت صفا و خلوص و اخلاص و كار براي خدا و بلند شدن از سر منافع مادي و شخصي بود. مقام معظم رهبری
سربازان انقلاب فقط كسانى نيستند كه در هنگام بروز انقلاب حضور داشتند و مى توانستند سربازى كنند. جوانهاى مومن و نوانديش و آزاد فكر و پاك دامن امروز ما و نسلهاى بعد هم سربازان انقلابند . چون انقلاب يك حقيقت هميشه جاويد است . انقلاب پرچم عدالت و آزادى و استقلال و عزت است . انقلاب پرچم اسلام است . مقام معظم رهبری
انقلاب اسلامى شروع يك راه پر افتخار و سعادت بخش بود. همه كسانى كه از بى عدالتى رنج برده اند و تشنه ى عدالت اند. اين پديده را به جان دوست دارند و براى آن تلاش مى كنند. مقام معظم رهبری
بيست و دوم بهمن، در حكم عيد غدير است؛ زيرا در آن روز بود كه نعمت ولايت، اتمام نعمت و تكميل نعمت الهى، براى ملت ايران صورت عملى و تحقق خارجى گرفت. (مقام معظم رهبری)
بيست و دوم بهمن، براى ملت ما در حكم عيد فطرى است كه ملت در آن، از يك دوران روزه‏ى سخت خارج شد؛ دورانى كه محروميت از تغذيه‏ى معنوى و مادّى را بر ملت ما تحميل كرده بودند. (مقام معظم رهبری)
بيست و دوم بهمن، در حكم عيد قربان است؛ زيرا در آن روز و به آن مناسبت بود كه ملت ما اسماعيل هاى خودش را قربانى كرد. (مقام معظم رهبری)

امام، راه آزاد زيستن، كامل شدن، ساختن زندگى به شكلى كه مورد رضاى خدا و دستور اسلام است، سازندگى حقيقى زندگى و عدم سازش با قدرتهاى ضداسلامى را به ما نشان داد. اينها، براى ما درسهاى بيست و دوم بهمن است. (مقام معظم رهبری)

 

 

راهپيمايى بيست‏ودوم بهمن مظهر اقتدار ملى است؛ نشان‏دهنده‏ى عزم عمومى ملت ايران است؛ مظهر همان چيزى است كه هر دشمنى را در هر حد و اندازه‏يى از اقتدار نظامى و توانايى‏هاى تبليغاتى و سياسى، مرعوب مى‏كند. (مقام معظم رهبری)
دهه فجر، يادبود حيات دوباره ملت ايران و كشور عزيز ماست. مردم اين ايام را جشن مى‏گيرند و حق دارند جشن بگيرند. (مقام معظم رهبری)
يادبود دهه فجر، خود مانع بزرگى در راه تحقق اين هدف است. سعى مى‏كنند انقلاب را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به ياد مردم مى‏آورد. سعى مى‏كنند امام را از ياد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست. (مقام معظم رهبری)
دهه فجر براى كشور ما يك فرصت تاريخى بود و ملت ما را از يك حصار بسيار خطرناك خارج كرد. تا وقتى يك ملت در حصار استبدادِ يك حكومت وابسته و فاسد و ضدّ مردم و ضدّ فرهنگ و دين قرار دارد، هيچ چيز زيبا و مطلوبى كه زندگى آنها را از لحاظ مادّى و معنوى اعتلاء بخشد و پيش ببرد، نمى‏تواند در بين آنها پا بگيرد. (مقام معظم رهبری)
ايّام دهه فجر براى ملت ايران، روزهاى فراموش نشدنى است. از هنگام ورود امام تا وقتى كه به‏كلّى كمر طاغوت به دست اين مردم شكست، اين ملت روزهاى پُرشكوه و پرحماسه‏اى را گذراند. دهه فجر، مظهر آن شكوه و عظمت و فداكارى ملت ايران است. عزّت ايران و ايرانى، بلكه عزّت اسلام و مسلمين، در اين دهه، به‏دست ملت مقاوم و شجاع و قهرمان ايران پايه‏گذارى شد. (مقام معظم رهبری)
اولين انقلابى كه با مردم شروع كرد، با مردم ادامه داد، حرف خود را عوض نكرد، راه خود را تغيير نداد و اهداف خود را كم و زياد نكرد، انقلاب اسلامى ايران است. (مقام معظم رهبری)
دهه فجر عيدي است كه يك تاريخ سر تا پا ظلم و طغيان را قطع كرد . مقام معظم رهبری
دهه فجر مظهر شكوه و عظمت و فداكاري ملت ايران است . مقام معظم رهبری
دهه فجر ، دهه تجديد قواي نيروهاي انقلابي و تجديد ميثاق ملت با انقلاب است . مقام معظم رهبری
دهه فجردر تاریخ ایران نقطه ای تعیین كننده و بی مانند به شمارمی رود. مقام معظم رهبری
22 بهمن روز تجديد عهد با انقلاب ،‌امام و اسلام است . مقام معظم رهبری
وحدت كلمه و حضور خود را در صحنه حفظ كنيد و ياد امام و انقلاب را زنده نگه داريد . مقام معظم رهبری
پيروزي انقلاب اسلامي در ايران سرآغاز حاكميت ارزشهاي معنوي بوده است . مقام معظم رهبری
انقلاب و نهضت امام (ره ) براي حاكميت اسلام بود . مقام معظم رهبری
خط انقلاب ، خط عظمت اسلام و مسلمين و دفاع از مظلومين و مستضعفين است . مقام معظم رهبری
حفظ حيثيت و آبروي انقلاب اسلامي و نظام ، امروز بر همه واجب است . مقام معظم رهبری
وحدت ، كليد موفقيت و رمز پيروزي انقلاب ما بوده است . مقام معظم رهبری
اين انقلاب ، بي نام خميني (ره ) در هيچ جاي جهان شناخته شده نيست . مقام معظم رهبری
انقلاب اسلامي با اتكاء به قدرت مردم ، آسيب ناپذير است . مقام معظم رهبری
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پندهای هنرهای رزمی

1- همچون ببری درنده و خشمگین باش اما از کنار آهوی بی پناه به آرامی گذر کن

2- برو قوی شو اگر عزم زندگی داری که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است

3- یک مربی خوب شاگردانش را همیشه در نفوذ خودش دارد

4- حقیقت در سادگیست

5- در عمل باید انسان بود ، نه در ظاهر

6- لذت زندگی در کمک به دیگران میباشد

7-داشتن مهم نیست راه به دست آوردن ان مهم است

8- عمل هر فردی نمایانگر اندیشه ی اوست

9- اگر انسان قدرت پیروز شدن بر نفس خویش را داشته باشد
 در همه کارها میتواند پیروز باشد

10- تحصیل علم مردان بزرگی میسازد

11-پولدار شدن همیشه هدف نیست خدمت کردن ساده به دیگران بیشتر باید هدف باشد

12- هیچ چیز غیر ممکن نیست ، مگر شما آن را غیر ممکن سازید

13- همیشه به دنبال فرا گیری باش

14- نبین که میگوید ببین چه میگویید

15- سبک شناخت دیگران خرد است و سبک شناخت خود ، روشن بینی

16-هیچ چیز برای یک ذهن با اراده غیر ممکن نیست

17- صبر و شکیبایی از خصوصییات یک مرد است

18- احساسات خودرا کنترل کنید در غیر این صورت آنها شمارا کنترل میکنند

19- فرد عصبانی در صحنه ی مبارزه و زندگی شکست خواهد خورد

20-از سر راه مرد مقتدر دور شو
 
 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

قدر مفاصل خود را بدانیم

قدر مفاصل خود را بدانیم

در بدن انسان استخوان ها نقش محوری در شکل دهی به ساختمان بدن دارند و نقایص و

بیماری های آنها موجب مسائل بی شماری برای سلامت و زیبایی فرد می شود. 

 

در بدن انسان استخوان ها نقش محوری در شکل دهی به ساختمان بدن دارند و نقایص و بیماری های آنها موجب مسائل بی شماری برای سلامت و زیبایی فرد می شود. اما همین اسکلت استخوانی بدون وجود مفاصل سالم و کارآمد به توده یی کلسیم مزاحم و دست و پاگیر تبدیل می شوند. پس همانقدر یا بیشتر از آنکه مراقبت از استخوان ها اهمیت دارد، مراقبت و توجه به سلامت مفاصل از اهمیت برخوردار است. بیاییم با انجام اقداماتی ساده جلوی تخریب و تغییر شکل مفاصل را بگیریم:

 برای اطلاع بیشتر از مفاصل بدن به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

امام خامنه ای

جهت سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

سلامتی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) صلوات

شادي روح شهدا و امام شهدا صلوات

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام سید علی الحسینی خامنه ای(حفظه الله)

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کلام زیبای امام خامنه ای در مورد دهه فجر

دهه فجر آئینه ای است که  خورشیداسلام در آن درخشید و به ما

منعکس شد . . .

مقام معظم رهبری

 

تقدیم به رهبرم وملت بزرگ ایران

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

دهه فجر از نگاه امام خامنه ای

دهه فجر از نگاه امام خامنه ای

 

 

 

دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید کلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه کند که یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبه ی مردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سالروز ورود امام خمینی به وطن

مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی):

انقلاب اسلامي معجزه اسلام و قرآن است.

در یوم الله 12بهمن 1357 ایران اسلامی شاهد بزرگترین و باشکوه ترین رویداد تاریخی خود بود. حضور میلیونی مردم مشتاقی که پیوستگی شاناز فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا امتداد یافته بود و حکایت از عشق و علاقهبی نظیرشان به معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) داشت.

12بهمن، این روزتاریخی را سرآغاز بازگشت شکوه و عظمت الهی به ایران است که در آن روز رهبر ومریدمیلیون ها نفر ایرانی مسلمان و آزاده پس از سال ها دوری و تبعید بهآغوش کشور بازگشت.12 بهمن، سالروز رویش جوانه های ایمان و یادآوربازگشت بزرگ مردی است که با آمدنش غرور و افتخار و شکوه ایرانی را رقم زد ووحدت همه و ادامه مبارزه تا قطع کامل ریشه های فساد در کشور را به همگانگوشزد کرد.ملت ايران با الهام از هدايتهاي امام راحل با ايمان و اراده و هوشياري خود گردنه هاي دشوار را پشت سر گذاشت و به موفقيتهاي درخشان دست يافت .

12 بهمن, روز اعجاز تاريخ ايران و عظيم‌ترين حادثه تاريخ اسلام مبارک باد .

 

 

با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران، شاپور بختیار به عنوان آخرین و تنها امید رژیم پهلوی و سردمداران غربی پشتیبان این رژیم، به عنوان نخست وزیر باقی مانده بود. در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم‌تر می‌شد و شعار استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی بعنوان اصلی ترین خواسته مردم در نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی مطرح می‌شد. امام خمینی که شرط ورود خود را به کشور، خروج شاه، اعلام کرده بودند، با فرار شاه در 26 دی 1357، تصمیم به بازگشت گرفتند. قرار بود این رجعت تاریخی در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گیرد اما بختیار، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام این امر شد. با انتشار خبر بسته شدن فرودگاهها، مردم خشمگین به خیابان ها ریخته و با تحصن و شعارهای کوبنده، دولت بختیار را تحت فشار شدیدی قرار دادند. در همین زمان رییس شورای سلطنت، سید جلال تهرانی،‌ در پاریس ضمن استعفا خدمت امام، اعلام کرد که شورای سلطنت غیر قانونی است. سرانجام، تحصن‌ها و تظاهرات عظیم مردم بختیار را مجبور کرد،‌ فرودگاه ها را باز کند. کارکنان اعتصابی تلویزیون اعلام کردند برای ضبط و پخش مستقیم مراسم آماده‌اند. فرودگاه مهرآباد آماده استقبال از پرواز انقلاب بود. روز 12 بهمن 1357، پرشکوه ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای ایرفرانس در حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام، با قلبی آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند. صدها خبرنگار و عکاس و فیلمبردار به ثبت این رویداد تاریخی پرداختند. جمعیت استقبال کننده در طول 33 کیلومتر از فرودگاه امام تا بهشت زهرا که مقصد بعدی امام بود. بین 4 تا 8 میلیون نفر تخمین زده می‌شد. امام از فرودگاه مستقیما به بهشت زهرا رفتند و ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی، سخنرانی تاریخی خود را در آنجا ایراد کردند. در این سخنرانی امام نخست وزیری شاپور بختیار را غیر قانونی اعلام کرده و فرمودند: «من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم.»‌ بدین ترتیب از ورود امام ده روز تاریخی که بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت، سپری شد تا طومار رژیم پهلوی و 2500 سال استبداد شاهنشاهی برای همیشه در هم تنیده شود.

 

دهه فجر سال 1357 / 1979
با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران ، شاپور بختیار به عنوان آخرین و تنها امید رژیم پهلوی و سردمداران غربی پشتیبان این رژیم ، به عنوان نخست وزیر باقی مانده بود .

در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم تر می شد و شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی بعنوان اصلی ترین خواسته مردم در نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی مطرح می شد . امام خمینی که شرط ورود خود را به کشور ، خروج شاه ، اعلام کرده بودند ، با فرار شاه در 26 دی 1357 ، تصمیم به بازگشت گرفتند . قرار بود این رجعت تاریخی در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گیرد اما بختیار ، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام این امر شد .

با انتشار خبر بسته شدن فرودگاه ها ، مردم خشمگین به خیابان ها ریخته و با تحصن و شعار های کوبنده ، دولت بختیار را تحت فشار شدیدی قرار دادند . در همین زمان رییس شورای سلطنت ، سید جلال تهرانی ، در پاریس ضمن استعفا خدمت امام ، اعلام کرد که شورای سلطنت غیر قانونی است .

سرانجام ، تحصن ها و تظاهرات عظیم مردم بختیار را مجبور کرد ، فرودگاه ها را باز کند . کارکنان اعتصابی تلویزیون اعلام کردند برای ضبط و پخش مستقیم مراسم آماده اند . فرودگاه مهرآباد آماده استقبال از پرواز انقلاب بود .

روز 12 بهمن 1357 ، پرشکوه ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای ایرفرانس در حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام ، با قلبی آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت ، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند . صد ها خبرنگار و عکاس و فیلمبردار به ثبت این رویداد تاریخی پرداختند . جمعیت استقبال کننده در طول 33 کیلومتر از فرودگاه امام تا بهشت زهرا که مقصد بعدی امام بود . بین 4 تا 8 میلیون نفر تخمین زده می شد .

امام از فرودگاه مستقیما به بهشت زهرا رفتند و ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی ، سخنرانی تاریخی خود را در آنجا ایراد کردند . در این سخنرانی امام نخست وزیری شاپور بختیار راغیر قانونی اعلام کرده و فرمودند : « من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم .»

بدین ترتیب از ورود امام 10 روز تاریخی که بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت ، سپری شد تا طومار رژیم پهلوی و 2500 سال استبداد شاهنشاهی برای همیشه در هم پیچیده شود .

12 بهمن سال 57 ورود حضرت امام خمینی (ره) به وطن اسلامی و آغاز دهه مبارکه فجر
در چنین روزی در سال 1357هجری شمسی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه پس از پانزده سال دوری از وطن در میان استقبال پر شور مردم قدم به خاک میهن اسلامی گذاشتند . پس از یکصد و هفده روز توقف امام خمینی ره در نوفل لو شتاتو امام خمینی ره ساعت سه و سی دقیقه به وقت تهران به سوی تهران حرکت کردند . با آنکه پخش مستقیم مراسم ورود امام از شبکه تلویزیون میلیون ها نفر را در خانه ها پای تلویزیون نشانده بود ، در تهران سیل جمعیت برای دیدار رو در رو با امام خمینی خود را به مسیر تعیین شده و خیابان هایی که از فرودگاه تا بهشت زهرا به عنوان معبر امام انتخاب شده بود رسانده و در سوی خیابان ها مستقر شدند . طول جمعیت استقبال کننده از امام خمینی به 32 کیلومتر می رسید . در هواپیما دویست نفر امام را همراهی می کردند که پنجاه تن از از آنان همراهان و هواداران و نزدیکان امام خمینی و 150 نفر دیگر از خبرنگاران بودند . راس ساعت نه و سی و هفت دقیقه و سی ثانیه امام در میان حلقه گروه منتخب مستقبلین از پله های هواپیما فرود آمدند . خود روی حامل امام خمینی و افراد اسکورت با سرعتی متعادل به سوی میدان آزادی به راه افتادند تا از آنجا راهی دانشگاه تهران شوند و سپس راه را در مسیر خیابان آزادی تا بهشت زهرا ادامه دادند . امام ره در این روز ابتدا در فرودگاه با ایراد بیاناتی از تمامی افرادی که در این مدت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند تشکر کردند . ایشان سپس با حضور در کنار شهدای انقلاب اسلامی درباره مواردی چند از جمله غیر قانونی بودن مجلس و دولت منصوب شاه و مفاسد رژیم گذشته ایراد سخن کردند . ایشان همچنین در این روز طی پیامی از افسران ، درجه داران و سربازان ارتش خواستند با دولت غاصب بختیار همکاری نکنند . آن حضرت همچنین در مدرسه رفاه تهران در میان اعضای کمیته برگزاری استقبال از دستاورد های انقلاب سخن گفتند .

بخشی از سخنان ایشان در بدو ورود در فرودگاه مهرآباد چنین است :
“من از عواطف طبقات مختلف ملت تشکر می کنم . عواطف ملت ایران به دوش من بار گرانی است که نمی توانم جبران کنم . من از طبقه روحانیون که در این قضایای گذشته جانفشانی کردند ، تحمل زحمات کردند ، از طبقه دانشجویان که در این مسایل مصایب دیدند ، از طبقه بازرگانان و کسبه که در زحمت واقع شدند ، از جوانان بازار و دانشگاه و مدارس علمی که در این مسایل خون دادند ، از اساتید دانشگاه از دادگستری ، قضات دادگستری ، وکلای دادگستری از همه طبقات از کارمندان از کارگران از دهقانان از همه طبقات تشکر می کنم … ما پیروزی مان وقتی است که دست اجانب از مملکت مان کوتاه شود و تمام ریشه های رژیم سلطنتی از این مرز بوم بیرون برود و همه رانده بشود . “

ایشان همچنین پس از سخنان خود در فرودگاه در میان استقبال چند میلیونی مردم که در سرتاسر مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا گرده آمده بودند وارد بهشت زهرا شدند . امام خمینی در عصر این روز در یک سخنرانی تاریخی در قبرستان بهشت زهرا با مردم ایران سخن گفتند . امام در قطعه 17 بهشت زهرا بر مزار شهدای انقلاب ایران برای متجاوز از دو میلیون نفر نطق تاریخی خود را در باره شاه ، دولت ، مجلسین و ارتش ایراد نمودند .

 

 

متن کامل سخنرانی امام خمینی در 12 بهمن سال 1357 در بهشت زهرا

بسم الله الرحمن الرحیم
ما در این مدت مصیبت ها دیده ایم ، مصیبت های بسیار بزرگ و بعضی پیروزی ها حاصل شد که البته آن هم بزرگ بوده ، مصیبت های زن های جوان مرده ، مرد های اولاد از دست داده ، طفل های پدر از دست داده .
من وقتی چشمم به بعضی از این ها که اولاد خودشان را از دست داده اند می افتد ، سنگینی در دوشم پیدا می شود که نمی توانم تاب بیاورم . من نمی توانم از عهده این خسارات که بر ملت ما وارد شده است برآیم ، من نمی توانم تشکر از این ملت بکنم که همه چیز خودش را در راه خدا داد ، خدای تبارک و تعالی باید به آنها اجر عنایت فرماید .
من به مادر های فرزند از دست داده تسلیت عرض می کنم و در غم آنها شریک هستم . من به پدر های جوان داده ، من به آنها تسلیت عرض می کنم . من به جوان هائی که پدرانشان را در این مدت از دست داده اند تسلیت عرض می کنم .

خوب ، ما حساب بکنیم که این مصیبت ها برای چه به این ملت وارد شد ، مگر این ملت چه می گفت و چه می گوید که از آنوقتی که صدای ملت در آمده است تا حالا قتل و ظلم و غارت و همه اینها ادامه دارد . ملت ما چه می گفتند که مستحق این عقوبات شدند ملت ما یک مطلبش این بود که این سلطنت پهلوی از اول که پایه گذاری شد برخلاف قوانین بود . آنهائی که در سن من هستند ، می دانند و دیده اند که مجلس موسسان که تاسیس شد ، با سرنیزه تاسیس شد ، ملت هیچ دخالت نداشت در مجلس موسسان ، مجلس موسسان را با زور سرنیزه تاسیس کردند و با زور ، وکلای آن را وادار کردند به اینکه به رضاشاه رای سلطنت بدهند . پس این سلطنت از اول یک امر باطلی بود ، بلکه اصل رژیم سلطنتی از اول خلاف قانون و خلاف قواعد عقلی است و خلاف حقوق بشر است . برای اینکه ما فرض می کنیم که یک ملتی تمامشان رای داند که یک نفری سلطان باشد ، بسیار خوب ، اینها از باب اینکه مسلط بر سرنوشت خودشان هستند و مختار به سرنوشت خودشان هستند ، رای آنها برای آنها قابل است ؛ لکن اگر چنانچه یک ملتی رای دادند ( ولو تمامشان ) به اینکه اعقاب این سلطان هم سلطان باشد ، این به چه حقی ملت پنجاه سال از این ، سرنوشت ملت بعد را معین می کند سرنوشت هر ملتی به دست خودش است .

ما در زمان سابق ، فرض بفرمائید که زمان اول قاجاریه نبودیم ، اگر فرض کنیم که سلطنت قاجاریه به واسطه یک رفراندمی تحقق پیدا کرد و همه ملت هم ما فرض کنیم که رای مثبت دادند ، اما رای مثبت دادند بر آقا محمد خان قجر و آن سلاطینی که بعد ها می آیند . در زمانی که ما بودیم و زمان سلطنت احمد شاه بود ، هیچ یک از ما زمان آقامحمدخان را ادراک نکرده ، آن اجداد ما که رای دادند برای سلطنت قاجاریه ، به چه حقی رای دادند که زمان ما احمد شاه سلطان باشد سرنوشت هر ملت دست خودش است . ملت در صد سال پیش از این ، صد و پنجاه سال پیش از این ، یک ملتی بوده ، یک سرنوشتی داشته است و اختیاری داشته ولی او اختیار ماها را نداشته است که یک سلطانی را بر ما مسلط کند . ما فرض می کنیم که این سلطنت پهلوی ، اول که تاسیس شد به اختیار مردم بود و مجلس موسسان را هم به اختیار مردم تاسیس کردند و این اسباب این می شود که – بر فرض اینکه این امر باطل ، صحیح باشد – فقط رضاخان سلطان باشد ، آن هم بر آن اشخاصی که در آن زمان بودند و اما محمد رضا سلطان باشد بر این جمعیتی که الان بیشتر شان ، بلکه الا بعض قلیلی از آنها ادارک آنوقت را نکرده اند ، چه حقی داشتند ملت در آن زمان ، سرنوشت ما را در این زمان معین کنند ؛ بنابر این سلطنت محمدرضا اولا که چون سلطنت پدرش خلاف قانون بود و با زور و با سرنیزه تاسیس شده بود مجلس ، غیر قانونی است ، پس سلطنت محمدرضا هم غیر قانونی است و اگر چنانچه سلطنت رضاشاه فرض بکنیم که قانونی بوده ، چه حقی آنها داشتند که برای ما سرنوشت معین کنند هر کسی سرنوشتش با خودش است ، مگر پدر های ما ولی ما هستند ؟ مگر آن اشخاصی که درصد سال پیش از این ، هشتاد سال پیش از این بودند ، می توانند سرنوشت یک ملتی را که بعد ها وجود پیدا کنند ، آنها تعیین بکنند ؟ این هم یک دلیل که سلطنت محمد رضا سلطنت قانونی نیست . علاوه بر این ، این سلطنتی که در آنوقت درست کرده بودند و مجلس موسسان هم ما فرض کنیم که صحیح بوده است ، این ملتی که سرنوشت خودش با خودش باید باشد ، در این زمان می گوید که ما نمی خواهیم این سلطان را . وقتی که اینها رای دادند به اینکه ما سلطنت رضاشاه را ، سلطنت محمدرضاشاه را ، رژیم سلطنتی را نمی خواهیم ، سرنوشت اینها با خودشان است . این هم یک راه است از برای اینکه سلطنت او باطل است .

حالا می آئیم سراغ دولت هائی که ناشی شده از سلطنت محمدرضا و مجلس هائی که ما داریم . در تمام طول مشروطیت الا بعضی از زمان ها آن هم نسبت به بعض از وکلا ، مردم دخالت نداشتند در تعیین وکلا . شما الان اطلاع دارید که در این مجلسی که حالا هست ، چه مجلس شورا و چه مجلس سنا و شما ملت ایران هستید ، شما ملتی هستید که در تهران سکنی دارید ، من از شما مردم تهران سوال می کنم که آیا این وکلائی که در مجلس هستند ، چه در مجلس سنا و چه در مجلس شورا شما اطلاع داشتید که اینها را خودتان تعیین کنید اکثر این مردم می شناسند این افرادی را که به عنوان مجلس و به عنوان وکیل مجلس سنا یا مجلس شورا در مجلس هستند یا این هم با زور تعیین شده بدون اطلاع مردم . مجلسی که بدون اطلاع مردم است و بدون رضایت مردم است ، این مجلس ، مجلس غیر قانونی است . بنابر این اینهائی که در مجلس نشسته اند و مال ملت را گرفته اند به عنوان اینکه حقوق هر فرض کنید که وکیلی اینقدر است ، این حقوق را حق نداشتند بگیرند و ضامن هستند . آنهائی هم که در مجلس سنا هستند ، آن ها هم حق نداشتند و ضامن هستند . و اما دولتی که ناشی می شود از یک شاهی که خودش و پدرش غیر قانونی است ، خودش علاوه بر او غیرقانونی است ، وکلائی که تعیین کرده است غیرقانونی است ، دولتی که از همچو مجلسی و همچو سلطانی انشا بشود ، این دولت غیر قانونی است . این ملت حرفی را که داشتند در زمان محمد رضا خان می گفتند که این سلطنت را ما نمی خواهیم و سرنوشت ما با خود ماست . در حالا هم می گویند که ما این وکلا را غیرقانونی می دانیم ، این مجلس سنا را غیرقانونی می دانیم ، این دولت را غیرقانونی می دانیم . آیا کسی که خودش از ناحیه مجلس ، از ناحیه مجلس سنا ، از ناحیه شاه منصوب است و همه آنها غیر قانونی هستند ، می شود که قانونی باشد ما می گوئیم که شما غیر قانونی هستید باید بروید . ما اعلام می کنیم که دولتی که به اسم دولت قانونی خودش را معرفی می کند ، حتی خودش قبول ندارد که قانونی است ، خودش تا چند سال پیش از این ، تا آنوقتی که دستش نیامده بود این وزارت ، قبول داشت که غیرقانونی است ، حالا چه شده است که می گوید من قانونی هستم این مجلس غیرقانونی است ، از خود وکلا بپرسید که آیا شما را ملت تعیین کرده است هر کدام ادعا کردند که ملت تعیین کرده است ، ما دستشان را می دهیم دست یک نفر آدم ببرد او را در حوزه انتخابیه اش ، در حوزه انتخابیه اش از مردم سوال می کنیم که این آقا آیا وکیل شما هست ، شما او را تعیین کردید حتما بدانید که جواب آنها نفی است . بنابر این آیا یک ملتی که فریاد می کند که ما این دولت مان ، این شاه مان ، این مجلس مان برخلاف قوانین است و حق شرعی و حق قانونی و حق بشری ما این است که سرنوشت مان دست خودمان باشد ، آیا حق این ملت این است که یک قبرستان شهید برای ما درست بکنند ، در تهران ، یک قبرستان هم در جاهای دیگر

من باید عرض کنم که محمد رضای پهلوی ، این خائن خبیث برای ما رفت ، فرار کرد و همه چیز ما را به باد داد . مملکت ما را خراب کرد ، قبرستان های ما را آباد کرد . مملکت ما را از ناحیه اقتصاد خراب کرد . تمام اقتصاد ما الان خراب است و از هم ریخته است که اگر چنانچه بخواهیم ما این اقتصاد را به حال اول برگردانیم ، سال های طولانی با همت همه مردم ، نه یک دولت این کار را می تواند بکند و نه یک قشر از اقشار مردم این کار را می توانند بکنند ، تا تمام مردم دست به دست هم ندهند نمی توانند این به هم ریختگی اقتصاد را از بین ببرند . شما ملاحظه کنید ، به اسم اینکه ما می خواهیم زراعت را ، دهقان ها را دهقان کنیم ، تا حالا رعیت بودند و ما می خواهیم حالا دهقانشان کنیم ، اصلاحات ارضی درست کردند ، اصلاحات ارضی شان بعد از این مدت طولانی به اینجا منتهی شد که بکلی دهقانی از بین رفت ، بکلی زراعت ما از بین رفت و الان شما در همه چیز محتاجید به خارج ؛ یعنی محمدرضا این کار را کرد تا بازار درست کند از برای آمریکا و ما محتاج به او باشیم در اینکه گندم از او بیاوریم ، برنج از او بیاوریم ، همه چیز را ، تخم مرغ از او بیاوریم یا از اسرائیل که دست نشانده آمریکاست بیاوریم .
بنابراین کارهائی که این آدم کرده به عنوان اصلاح ، این کار ها خودش افساد بوده است . قضیه اصلاحات ارضی یک لطمه ای بر مملکت ما وارد کرده است که تا شاید بیست سال دیگر ما نتوانیم این را جبرانش بکنیم مگر همه ملت دست به هم بدهند و کمک کنند تا سال بگذرد و جبران بشود این معنا .
فرهنگ ما را یک فرهنگ عقب نگه داشته درست کرده است ، فرهنگ ما را این عقب نگه داشته به طوری که جوان های ما تحصیلاتشان در اینجا تحصیلات تام و تمام نیست و باید بعد از اینکه یک مدتی در اینجا یک نیمه تحصیلی کردند آن هم با این مصیبت ها ، آن هم با این چیز ها ، باید بروند در خارج تحصیل بکنند . ما پنجاه سال است ، بیشتر از پنجاه سال است دانشگاه داریم و قریب سی و چند سال است که این دانشگاه را داریم لکن چون خیانت شده است به ما ، از این جهت رشد نکرده ، رشد انسانی ندارد ، تمام انسان ها و نیروی انسانی ما را از بین برده است این آدم .
این آدم به واسطه نوکری که داشته ، مراکز فحشا درست کرده ، تلویزیونش مرکز فحشاست ، رادیویش بسیاریش فحشاست ، مراکزی که اجازه دادند برای اینکه باز باشد ، مراکز فحشاست ، اینها دست به دست هم دادند . در تهران مرکز مشروب فروشی بیشتر از کتابفروشی است ، مراکز فساد دیگر الی ماشاء الله است . برای چه سینمای ما مرکز فحشاست . ما با سینما مخالف نیستیم ما با مرکز فحشا مخالفیم . ما با رادیو مخالف نیستیم ما با فحشا مخالفیم . ما با تلویزیون مخالف نیستیم ما با آن چیزی که در خدمت اجانب برای عقب نگه داشتن جوانان ما و از دست دادن نیروی انسانی ماست ، با آن مخالف هستیم . ما کی مخالفت کردیم با تجدد ، با مراتب تجدد مظاهر تجدد وقتی که از اروپا پایش را در شرق گذاشت خصوصا در ایران ، مرکز چیزی که باید از آن استفاده تمدن بکنند ما را به توحش کشانده است . سینما یکی از مظاهر تمدن است که باید در خدمت این مردم ، در خدمت تربیت این مردم باشد و شما می دانید که جوان های ما را اینها به تباهی کشیده اند و همین طور سایر این جا ها . ما با اینها در این جهات مخالف هستیم . اینها به همه معنا خیانت کرده اند به مملکت ما .

ما علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را می خواهیم مرفه بشد ، زندگی معنوی شما را هم می خواهیم مرفه باشد . شما به معنویجات احتیاج دارید . معنویات ما را بردند اینها . دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن می سازیم ، آب و برق را مجانی می کنیم ، اتوبوس را مجانی می کنیم . دلخوش به این مقدار نباشید . معنویات شما را ، روحیات شما را عظمت میدیم . شما را به مقام انسانیت می رسانیم . اینها شما را منحط کردند . اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است . ما هم دنیا را آباد می کنیم و هم آخرت را . یکی از اموری که باید بشد همین معناست که خواهد شد . این دارایی ها از غنائم ملت است و مال ملت است و مستضعفین . من امر کرده ام که به مستضعفین بدهند و خواهند داد . و پس از این هم تغییراتی دیگر در امور خواهد حاصل شد . لکن قدری باید تحمل کنید . به این حرف های باطل گوش نکنید . اینها حرف می زنند . ما عمل می کنیم .
اینها شما را می خواهند دلسرد کنند از اسلام . اسلام پشتیبان شماست ما پس از این راجع به بانک ها هم طرح هایی داریم که از وضع رخوت بار برگردد . از این وضع استعماری برگردد . ما باید تمام این کاخ های وزارت خانه را ، وزارت خانه ها را ، که میلیون ها ، میلیلرد ها مال ملت درش خرج شده است . اینها باید تبدیل بشد به یک چیز معتقد اسلامی ، اینها فرم خارجی است ، فرم اجنبی است . فرم طاغوت است . در دادگستری کاخ درست شده است . لکن دادگستری نیست . داد خواهی نیست . فقط کاخ است . بانک ها به تدریج باید بشد و ربا به کلی قطع بشد . من باید به مصادر امور بگم که اخلال کنند . که اینقدر ضعف نفس به خرج ندید . دنبال این نباشید که فرم غربی پیدا کنید . بیچارگی ما این است که دنبال این هستیم که فرم غربی پیدا کنیم . دادگستری ما دادگستری غربی باشد . قوانین ما قوانین غربی باشد . اینقدر ضعیف النفس نباشید . اینهایی که فرم غربی را به فرم الهی ترجیخ می دهند . اینها از اسلام اطلاع ندارند . اونهایی که میگن نمیشد اسلام را در این زمان پیاده کرد ، برای اینکه اسلام را نشناخته اند ، نمی فهمند چی میگن . ما مبارزه با فساد را با دایره امر به معروف و نهی از منکر که یک وزارت خانه مستقل ، بدون پیوستگی به دولت . با یک همچنین وزارت خانه ای که تاسیس خواهد شد ان شاء الله ، مبارزه با فساد می کنیم . فحشا را قطع می کنیم . مطبوعات را اصلاح می کنیم . رادیو را اصلاح می کنیم . تلویزیون را اصلاح می کنیم . سینما ها را اصلاح می کنیم . تمام اینها به فرم اسلام باید باشد . تبلیغات ، تبلیغات اسلامی . وزارت خانه ها ، وزارت خانه های اسلامی . احکام ، احکام اسلام . حدود اسلام را جاری می کنیم . خوف از اینکه غرب نمی پسندد نمی کنیم . غرب ما را خوار کرد . غرب روحیات ما را از بین برد . ما را غرب زده کردند . ما غرب زدگی را می زداییم . تمام آثار غرب را ، تمام آثار فاسده . تمام اخلاق فاسده غربی را ، تمام نظرات باطله غربی را خواهیم زدایید . ما یک مملکت محمدی ایجاد می کنیم صلوات بلند و قراء حضار ) در ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد . آرم های ایران نباید آرم های شاهنشاهی باشد . باید آرم های اسلامی باشد . از همه وزارت خانه ها ، از همه ادارات ، باید این شیر خورشید منحوس قطع بشد . علم اسلام باید باشد . آثار طاغوت باید برد . اینها آثار طاغوت است . این تاج ، آثار طاغوت است .
آثار اسلام باید باشد . نه آثاری که تمدن است . آقا بیدار باشید . ملت بیدار باش . ملت بیدار باش . آقا بیدار باشید . کم کم شما را دوباره نکشانند آنجا . از الان ، از الان باید این مسائل حل بشد و اما نفت ما ، تمام نفت ما را به غیر دادند ، به آمریکا و غیر از آمریکا دادند ، آنی که به آمریکا دادند عوض چه گرفتند عوض ، اسلحه برای پایگاه درست کردن برای آقای آمریکا . ما ، هم نفت دادیم و هم پایگاه برای آنها درست کردیم . آمریکا با این حیله که این مرد هم دخالت داشت ، با این حیله نفت را از ما برد و برای خودش در عوض پایگاه درست کرد یعنی اسلحه آورده اینجا که ارتش ما نمی تواند این اسلحه را استعمال بکند ، باید مستشار های آنها باشند ، باید کارشناس های آنها باشند . این هم از ناحیه نفت که این نفت ما را اگر چند سال دیگر خدای نخواسته این عمر پیدا کرده بود ، عمر سلطنتی پیدا کرده بود ، مخازن نفت ما را تمام کرده بود ، زراعت مان را هم که تمام کرده ، این ملت بکلی ساقط شده بود و باید عملگی کند برای اغیار . ما که فریاد می کنیم از دست این ، برای این است . خون های جوان های ما برای این جهات ریخته شده ، برای اینکه آزادی می خواهیم ما . ما پنجاه سال است که در اختناق بسر بردیم ، نه مطبوعات داشتیم ، نه رادیوی صحیح داشتیم ، نه تلویزیون صحیح داشتیم ، نه خطیب توانست حرف بزند ، نه اهل منبر می توانستند حرف بزنند ، نه امام جماعت می توانست آزاد کار خودش را ادامه بدهد ، نه هیچ یک از اقشار ملت کارشان را می توانستند ادامه بدهند و در زمان ایشان هم همین اختناق به طریق بالاتر باقی است و باقی بود و الا هم باز نیمه حشاشه او که باقی است ، نیمه حشاشه این اختناقی هم باقی است . ما می گوئیم که خود آن آدم ، دولت آن آدم ، مجلس آن آدم ، تمام اینها غیر قانونی است و اگر ادامه به این بدهند اینها مجرمند و باید محاکمه بشوند و ما آنها را محاکمه می کنیم .

من دولت تعیین می کنم ، من تو دهن این دولت می زنم ، من دولت تعیین می کنم ، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم ، من به واسطه اینکه ملت مرا قبول دارد ( تکبیر حضار ) این آقا که خودش هم خودش را قبول ندارد ، رفقایش هم قبولش ندارند ، ملت هم قبولش ندارد ، ارتش هم قبولش ندارد ، فقط آمریکا از این پشتیبانی کرده و فرستاده به ارتش دستور داده که از او پشتیبانی بکنید ، انگلیس هم از این پشتیبانی کرده و گفته است که باید از این پشتیبانی بکنید . یک نفر آدمی که نه ملت قبولش دارد نه هیچ یک از طبقات ملت از هر جا بگوئید قبولش ندارند ، بله چند تا از اشرار را دارند که می آورند توی خیابان ها ، از خودشان هست این اشرار ، فریاد هم می کنند ، از این حرف ها هم می زنند لکن ملت این است ، این ملت است ( اشاره به حضار ) . می گوید که در یک مملکت که دو تا دولت نمی شود . خوب واضح است این ، یک مملکت دو تا دولت ندارد لکن دولت غیرقانونی باید برود ، تو غیرقانونی هستی ، دولتی که ما می گوئیم ، دولتی است که متکی به آرای ملت است ، متکی به حکم خداست ، تو باید یا خدا را انکار کنی یا ملت را . باید سرجایش بنشیند این آدم و یا اینکه به امر آمریکا و اینها وادار کند یک دسته ای از اشرار را این ملت را قتل عام کند .

ما تا هستیم نمی گذاریم اینها سلطه پیدا کنند ، ما نمی گذاریم دوباره اعاده بشود آن حیثیت سابق و آن ظلم های سابق ، ما نخواهیم گذشت که محمدرضا برگردد ، اینها می خواهند او را برگردانند ، بیدار باشید . ای مردم ! بیدار باشید ، نقشه دارند می کشند ، ستاد درست کرده مردیکه در آن جائی که هست ، روابط دارند درست می کنند ، می خواهند دوباره ما را برگردانند به آن عهدی که همه چیزمان اختناق در اختناق باشد و همه هستی ما به کام آمریکا برود . ما نخواهیم گذاشت ، تا جان داریم نخواهیم گذاشت و من از خدای تبارک و تعالی سلامت همه شما را خواستار هستم و من عرض می کنم بر همه ما واجب است که این نهضت را ادامه بدهیم تا آنوقتی که اینها ساقط بشوند و ما به واسطه آرای مردم ، مجلس سنا درست بکنیم و دولت اول را ، دولت دائمی را ( مقصود من از مجلس سنا مجلس موسسان بود ، نه مجلس سنا . مجلس سنا اصلش یک حرف مزخرفی است ، همیشه بوده . ) تعیین بکنیم .

و من باید یک نصحیت به ارتش بکنم و یک تشکر از یکی از ارکان ارتش ، یک قشر هائی از ارتش . اما آن نصحیتی که می کنم این است که ما می خواهیم که شما مستقل باشید ، ماها داریم زحمت می کشیم ، ماها خون دادیم ، ماها جوان دادیم ، ماها حیثیت و آبرو دادیم ، مشایخ ما حبس رفتند ، زجر کشیدند ، می خواهیم که ارتش ما مستقل باشد . آقای ارتشبد ! شما نمی خواهید شما نمی خواهید مستقل باشید

آقای سرلشکر ! شما نمی خواهید مستقل باشید ، شما می خواهید نوکر باشید من به شما نصحیت می کنم که بیائید در آغوش ملت ، همان که ملت می گوید بگوئید ، ما باید مستقل باشیم ، ملت می گوید ارتش باید مستقل باشد ، ارتش نباید زیر فرمان مستشار های آمریکا و اجنبی باشد ، شما هم بیائید ، ما برای خاطر شما این حرف را می زنیم ، شما هم بیائید برای خاطر خودتان این حرف را بزنید ، بگوئید ( ما می خواهیم مستقل باشیم ، ما نمی خواهیم این مستشار ها باشند . ) ما که این حرف را می زنیم که ارتش باید مستقل باشد ، جزای ما این است که بریزید توی خیابان خون جوان های ما را بریزید که چرا می گوئید من باید مستقل باشم ما می خواهیم تو آقا باشی .
و اما تشکر می کنم از این قشر هائی که متصل شدند به ملت ، اینها آبروی خودشان را ، آبروی کشورشان را ، آبروی ملت شان را اینها حفظ کردند . این درجه دار ها ، همافر ها ، افسر های نیروی هوائی ، اینها همه مورد تشکر و تمجید ما هستند و همین طور آنهائی که در اصفهان و در همدان و در سایر جا ها ، اینها تکلیف شرعی ، ملی ، کشوری خودشان را دانستند و به ملت ملحق شدند و پشتیبانی از نهضت اسلامی ملت را کردند ما از آنها تشکر می کنیم و به اینهائی که متصل نشدند می گوئیم که متصل بشوید به اینها ، اسلام برای شما بهتر از کفر است ، ملت برای شما بهتر از اجنبی است . ما برای شما می گوئیم این مطلب را ، شما هم برای خودتان این کار را بکنید ، رها بکنید این را ، خیال نکنید که اگر رها کردید ما می آئیم شما را به دار می زنیم . این چیزهائی است که شماها یا کسان دیگر درست کرده اند والا این همافر ها و این درجه دار ها و این افسر ها که آمدند و متصل شدند ، ما با کمال عزت و سعادت آنها را حفظ می کنیم و ما می خواهیم که مملکت ، مملکت قوی باشد ، ما می خواهیم که مملکت دارای یک نظام قدرتمند باشد ، ما نمی خواهیم نظام را به هم بزنیم ، ما می خواهیم نظام محفوظ باشد لکن نظام ناشی از ملت در خدمت ملت ، نه نظامی که دیگران سرپرستی اش را بکنند و دیگران فرمان به آن بدهند .

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته


دیگر وقایع دوازدهم بهمن ماه 1357 :
* استقبالی که در این روز از امام به عمل آمد در تاریخ ایران بی سابقه بود .

* هنگام ورود امام خمینی به مدت بیست دقیقه مراسم استقبال توسط تلویزیون دولتی ایران به طور زنده پخش شد ، اما ناگهان عکس شاه بر روی صفحه تلویزیون ظاهر شد و برنامه قطع گردید . گفته شد نظامیانی که در ایستگاه فرستنده بودند از اینکه سرود شاهنشاهی نواخته نشده بود عصبانی شده بودند و برنامه را قطع کردند . رادیو دولتی در تمام مدت سکوت اختیار کرد و مراسم را پخش نکرد .

* امام خمینی در شب اول اقامت خود در مدرسه رفاه، طی سخنانی با اعضای کمیته استقبال، بر لزوم حفظ وحدت تأکید نمودند.

* تلویزیون در مورد قطع پخش برنامه مستقیم توضیح داد : از آنجایی که دستگاه های ما در طول دو سه ماه خوابیده بود ، لذا قرار شد فقط قسمت اول مراسم یعنی مراسم ورود امام خمینی در فرودگاه مهرآباد به طور مستقیم پخش شود .

* بختیار گفت : من دستور قطع پخش مستقیم ورود آیت الله خمینی را ندادم .

* قطع پخش زنده تشریف فرمایی امام خمینی در شهر های ایران ، بازتاب بدی پیدا کرد و عده ای تلویزیون های خود را شکستند .

* آیتالله شریعتمداری طی تلگرافی ورود حضرت امام خمینی را تبریک گفت.

* فرماندار نظامی اعلام کرد به مناسبت ورود حضرت آیت الله العظمی خمینی حرکات و اجتماعات از ساعت هفت صبح امروز به مدت سه روز با رعایت نظم و ترتیب در سطح شهر تهران و حومه به نحوی که موجب هیچ گونه در گیری و عملیات مخل نظم عمومی نشود مجاز خواهد بود .

* دکتر علی آبادی از شورای سلطنت استعفا کرد .

* با آمدن امام خمینی به وطن روحانیون متحصن در مسجد دانشگاه طی اعلامیه ای به تحصن خود خاتمه دادند .

* امام خمینی قبل از ترک پاریس پیامی صادر کرده و از مهمان نوازی و تفاهم فرانسویان و اجازه آزادی بیان که به او داده شد تشکر کردند .

* دکتر شاپور بختیار در آستانه ورود امام خمینی و پس از حرکت و نمایش قدرت توسط ارتشیان در تهران ، در زمینه اوضاع جاری کشور و این که دولت ، مستحکم به جای خود باقی است ، پیامی صادر کرد .

* در پی درخواست مجدد بختیار برای ملاقات با حضرت امام خمینی ، ایشان گفتند : ملاقات با بختیار را در صورت استعفای وی می پذیرم .

* شاپور بختیار در آستانه ورود امام خمینی پیامی انتشار داد . وی در پیام خود مردم را نسبت به ادامه اعتراضات و تظاهرات ، خصوصا در روز ورود حضرت امام ، تهدید کرد .

* دکتر علی آبادی ، عضو شورای سلطنت ، از عضویت این شورا کناره گیری کرد .

* دانشجویان ایرانی در مقابل سفارت ایران در آمریکا تظاهرات کردند .

* خبرگزاری فرانسه : سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد سخنان ضد آمریکایی آیت الله خمینی ، تغییری در موضع ایالات متحده در قبال ایران به وجود نیاورده است .

* آمریکا مقداری از دستگاه های الکترونیکی محرمانه خود را از ایران خارج کرد .
نیروی هوایی سیستم های محرمانه جنگنده های اف چهارده را مخفی کرد . گفتنی است که یکی از وظایف هایزر در ایران ، انجام همین مأموریت بوده است .

* بانک های سوئیس گفتند که پول های ایران را پس نمی دهند .

* مطبوعات و یونایتد پرس : قرارداد های خرید اسلحه ایران از انگلیس لغو شد . مقامات لندن گفتند به علت لغو این خرید ها ، انگلیس معادل چهار میلیارد دلار بابت عدم فروش و بیکار شدن بیست هزار نفر ، زیان خواهد دید .

* در لیبی به حمایت از انقلاب اسلامی مردم مسلمان ایران ، یک راهپیمایی ترتیب یافت .

* یک سخنگوی جنبش پولیساریو در الجزیره اعلام کرد که امام خمینی قبل از عزیمت به ایران در فرانسه ، هیأت نمایندگی پولیساریو را به حضور پذیرفته اند .

* رایدو کویت : وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد در صورت ادامه عدم صدور نفت ایران ، کشورش مجبور به جیرهبندی نفت خواهد بود . اوضاع ایران باعث شدید ترین بحران نفتی از زمان تحریم نفت توسط کشورهای عربی از سال 1352 تاکنون شده است .

* سازمان چریک های فدایی خلق ورود حضرت امام را تبریک گفت .

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سفارش امام خامنه ای به جوانان

امام خامنه ای : اگر در يك جمله ي كوتاه از من بپرسند كه شما از جوانان چه مي خواهيد، خواهم گفت:

تحصيل، تهذيب و ورزش. من فكر مي كنم كه جوانان بايد اين سه خصوصيت را دنبال كنند. تحصيل اعم از تحقيق و

كارهاي علمي هم است. چون اين نيرو در جوانان هست، بايستي در كار تحصيل خيلي تلاش كنند. هر كاري هم

بخواهيد بكنيد، در دوران جواني مي شود كرد، يعني در هر سه زمينه -هم زمينه ي علمي، هم در زمينه ي تهذيب

نفس، هم در زمينه ي ورزش -بايد در دوره ي جواني كار كنيد. البته همه مي دانند كه در دوره ي پيري، ورزش اين

قدر تأثيري كه در دوره ي جواني دارد، ندارد. اما غالبا تهذيب نفس را نمي دانند، خيال مي كنند انسان بايد بماند، پير

كه شد، عبادت و تهذيب نفس كند. در حالي كه آن وقت تهذيب نفس مشكل است، و گاهي محال است. در دوره ي

پيري، تهذيب نفس سخت است، اما در دوره ي شما- در دوره ي جواني- تهذيب نفس خيلي آسان است. به هر حال

جوانان اين سه كار را بايد جدي بگيرند.

lcx6bz5fvj0o47tw1.jpg

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

حرمت نگه داریم!حرمت چیست؟

حرمت نگه داریم-حرمت چیست؟

وااژه ای به نام حرمت را بسیاری از ما بسیار شنیده ایم. بسیاری از ما با حرمت زاده شده ایم. بسیاری از ما با حرمت بزرگ شده ایم و با حرمت می میریم. در ادبیات، کنش و واکنش اجتماعی ما ایرانیان واژه ای به نام حرمت چایگاهی بس عظیم دارد و شنیده ایم که بزرگان ما و پدران و مادران ما از حرمت بسیار می گویند و آنگاه که پای سنجش این مفهوم اجتماعی و این ارزش اجتماعی و سبک و سنگین کردن آن به میان می آید معمولا آهی از سر حسرت می کشند و دستی روی دست می کوبند و از حرمت هایی که داشته اند و حرمت هایی که به آن پایبند بوده اند سخن ها می گویند

وقتی سخن به حرمت ها و احترام ها می رسد بسیاری از همان آدم های متعلق به روزگارانی دور یا نه چندان دور، به واسطه پرورش یافتن در ارکان و ساختار خانواده های ایرانی نخستین وجه مقایسه و نخستین بساط خاطره گویی همراه با حسرت خود را از نمونه های خانوادگی آن گلچین می کنند و به مخاطبان جوان و نوجوان خود می گویند. گل سرسبد این نمونه ها و نقطه اوج ارزشی به نام حرمت و احترام در این جمله معروف است که بارها شنیده ایم: یادش بخیر ما قبلا جرات نمی کردیم جلوی بزرگ ترمون پامون رو دراز کنیم، اما حالا... .

به راستی حالا چه اندازه از مفهوم حرمت و ارزش و جایگاه آن در جامعه آگاهیم و تا چه اندازه می دانیم که حرمت چیست و چه دایره ای از رفتار و کردار و گفتار ما را شامل می شود؟

حرمت نگهداشتن مفهومی اجتماعی است که مانند تمام مفاهیم دیگر در هر جامعه ای نسبی است و تعریف آن در محدوده هر جامعه متفاوت است. در جامعه ای که عمدتا با فرهنگ و رسوم غربی است شاید پا دراز نکردن جلوی بزرگ تر اصولا غیرقابل درک باشد، اما در جوامع دیگر این کنش ارزش و هنجاری مطلوب قلمداد می شود.

گذر زمان و سطح وسیع ارتباطات اجتماعی در بعد بین المللی و نیز انتقال فرهنگی از جامعه غربی به عنوان جامعه به ظاهر مسلط در قرن های اخیر و پذیرش فرهنگی کشورهای مشرق زمین موجب تاثیرپذیری کشورهای مشرق زمین و جابه جایی ارزش های شرقی با بسیاری ارزش ها و هنجار های غربی شده است.

در واقع شاید بتوان با ضرب المثل مرغ همسایه غاز است تا حدودی این مساله را به صورتی قابل درک و زبانی خودمانی تبیین کرد که اکنون مطابق آنچه از جوامع دیگر می بینیم و به دلیل نوع زندگی و مقتضیات زندگی شهری با مختصات غربی آن یعنی رفاه و مصرف و... که البته مطلوب نیز هست بسیاری از هنجارهای ما و بسیاری از ارزش های ما زیر سوال رفته است یا اگر هنوز در رسوبات فکری و ذهنی خود قایل به آن ارزش ها هستیم، اما در بسیاری از مواقع در عمل جایی و فرصتی برای عملی کردن ارزش ها و عمل به هنجار ها و حفظ حرمت ها باقی نمی ماند. مثلا بسیار دیده ایم که پدری خسته از کار روزمره به منزل می رسد و بدون توجه به حرمت خانواده و زن و فرزند و بدون تلاش برای کمی گپ زدن و شنیدن و دیدن خانواده به استراحت می پردازد.

فرزند خانواده هم همین رفتار را الگو قرار می دهد و فردا اگر از کلاس و دانشگاه و کارش خسته به منزل آمد به اتاقش می رود و بی توجه به حضور بزرگ ترها دراز به دراز می افتد چون که خسته است. هرچند ممکن است به بهانه خستگی جمع خانواده را ترک می کند و اتاقی دیگر به سراغ رایانه و موبایل و... می رود.این نمونه بسیار ساده ای از تاثیر اقتضائات زندگی امروز در عملی نشدن احترام و پایبندی به ارزش ها و هنجارهای اجتماعی است.

اما آنچه به عنوان حرمت در جامعه ایرانی از آن نام برده می شود دایره ای وسیع دارد که به دلایل مختلفی که شرایط زندگی امروزی یکی از آنهاست روز به روز تنگ تر می شود.

حالا کمتر می بینیم که هنگام صحبت با بزرگ تر از واژه شما استفاده شود. کمتر می بینیم که اگر پیرمردی یا زنی در وسیله ای نقلیه عمومی سرپاست جای خود را به او بدهیم. کمتر می بینیم که اگر همسایه ای را دیدیم و کوچک تر بودیم به او سلام بدهیم. کمتر تلاس می کنیم اگر در خیابان و با موبایل خود با کسی صحبت می کنیم و با او مشکلی داریم و صدایمان بالا رفت از الفاظ رکیک استفاده نکیم و حرمت مردم را نگه داریم. کمتر می بینیم که حرمت گذاری به بزرگ تر، به کوچک تر، به جامعه، به همسایه، به زن، به فرزند، به استاد، به شاگرد و... رعایت شود.

به راستی در مرحله گذار از زندگی سنتی به صنعتی باید هر آنچه از سنت ها داریم به یکباره و به سادگی به باد فنا بدهیم؟ آیا در جامعه ای که از گذشته های پر از حرمت خود فاصله گرفته نباید و امکان ندارد که با نگاهی به گذشته با تعریفی مناسب از حریم های فردی و اجتماعی و حرمت ها و احترام ها، زندگی را با وجوهی انسانی و اسلامی که در تاریخ و فرهنگ ما نمونه های فراوان دارد پیش ببریم؟

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

صدقه کتاب از دیدگاه امام خامنه ای

 

«اگر کتابخوانى فرهنگ رایج شد و در بین مردم ما جا بیفتد، آن وقت کسانى پیدا مى‌شوند که «صدقه‌ى کتاب» درست

می کنند.

شما ببینید چقدر روضه‌خوانى مى‌شود! چقدر احسان مى‌شود! چقدر به ایتام کمک مى‌شود! چقدر پول و جنس و پارچه

و اینها داده مى‌شود! آیا به همین نسبت، کتاب هم داده می‌شود؟

به همین نسبت پول براى چاپ کتاب داده مى‌شود؟! خیلى کم.

 

حالا یک وقتی در گذشته، زمانى، کسانى از تجار و بازاری هاى مومن پیدا مى‌شدند؛ فرضا کتابى چاپ مى‌کردند و مجانى

به طلاب مى‌دادند. قبلا در حد معدودى، این کارها معمول بود؛ اما الان این کارها نمی شود، این کارها کم است.

خوب شماها روشنفکرید و به اهمیت این کار آگاهید، این را ترویج کنید.»

امام خامنه ای: بدون شك، خورشید اسلام در رویارویی مستكبران با این دین الهی، تابناك‌تر از همیشه خواهد بود.

از طرف رضا محمدامینی

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بنام خداوندگار هستی بخش

تو گر خواهی توانایی        به راه ما قدم بگذار 

که اینست کانگ دانایی     تو گر خواهی توانایی

نهفته گنج را باید کنون دریافت        که این گنج گنجیست بی‌پایان        و در راز نهان پنهان

نمی‌گنجد در این عالم       نمی‌گنجد در بعدی           که این گنج در ورای بعدها جاریست

توای همراه نیت کن تاکه دریابی

فضای شهردانائی چراکه توتوانائی

به خود آ،تا که دریابی ره خود را

که با گفتن و گفتن در نیابی مقصد خود را

به خود تلقین مکن که همره راهی

مگرکه با عمل گوئی که تو شایسته راهی 

6yq3gwkkv3buonx8n2we.jpg

(سیر راهدان رضا محمدامینی) 

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah