منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 116
بازدید ماه : 181
بازدید کل : 99513
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






رژیم ورزشكاری

رژیم غذایی یك ورزشكار باید در یك مطلب اساسی با رژیم غذایی فرد عادی تفاوت داشته باشد . ورزشكاران علاوه بر احتیاجات زندگی روزمره ، نیاز به سوخت برای تمرین و مسابقه دارند غذا سوخت لازم برای ورزشكاران را تأمین می كند ولی اغلب ورزشكاران از سوختی كه در مخازن خود میریزند غافلند . پروتئین ، چربی و كربو هیدراتها سوخت بدن ( انرژی ) شما هستند . همه غذا ها تركیب یكسانی از نظر محتوا ندارند . همانگونه كه ماشینهای مسابقه نیاز به بنزین با درجه اكتان بالا دارند. ورزشكاران نیز نیاز به مواد غذایی دارای درجه كربوهیدرات بالا دارند .

 

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

شش دلیل برای ورزش کردن

شش دلیل دیگر برای ورزش

آیا می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید، انرژی بیشتری داشته و یا حتی عمرتان طولانی‌تر شود؟ شاید هیچ‌ دارو و هیچ كیمیایی را بهتر از ورزش پیدا نكنید.نباید از مزیت‌های ورزش در پیشگیری از بیماری‌های مزمن گرفته تا تقویت اعتماد به نفس غافل باشید.برای پی‌بردن به مزایای ورزش و بهبود كیفیت زندگی خود به این 6 نكته توجه كنید:

 

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید......

 


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سلامت - ورزش - درمان كمر درد با ورزش

همه ما حداقل یك بار درد كمر را در طول زندگی تجربه كرده‌ایم كه عامل بالقوه وجود این شرایط به طور عمده مكان‌های كاری می‌باشد. عوارض استخوانی ومفصلی ناشی از كار و تغییر شكل وضعیت طبیعی بدن از زمان‌های قدیم شناخته شده‌اند.شغل و كار ضمن این كه زندگی افراد را تامین می‌كند برای سلا‌‌مت او نیز خطراتی راممكن به بار آورد. تكرار مداوم حركات یكنواخت باعث می‌شود كه بدن حالتی را كه در موقع انجام دادن این حركات به خود می‌گیرد حفظ نماید، در نتیجه از حالت طبیعی خود خارج شده و وضع غیرعادی به خود بگیرد كه ممكن است باعث درد عضلا‌‌ت مربوطه گردد

 

    در قرن اخیر گرچه بشر توانسته است با پیشرفت علوم مختلف از جمله صنعت داروسازی و اختراع انواع واكسن ها بر بسیاری از بیماریهای عفونی فایق آید, اما تغییر شیوه زندگی و صنعتی شدن جوامع و در پی آن تبدیل كارهای بدنی به كارهای فكری و اداری افزایش ساعات اشتغال افراد> وضعیت نامناسب فیزیكی بدن درحین كار, رژیم غذایی نامناسب, عدم استراحت كافی, افزایش استرس های روحی, بیماریهای قلبی عروقی, روماتیسم, تصادفات و ... در دنیا نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در بین این بیماریها مشكلات ستون فقرات مخصوصا كمر درد, بالاترین میزان را داراست كه علت اصلی آن تغییر شیوه زندگی از زندگی پر تحرك و پر فعالیت به سمت كم تحركی و پشت میز نشینی و عدم تطابق صحیح وضعیت بدن با این نوع حیات است. در بررسی آماری شیوع كل دردهای ناحیه كمر حدود 80% گزارش شده است یعنی 80% مردم جهان حداقل یكبار كمردرد را تجربه كرده اند كه در جوامع صنعتی اولین تظاهرات آن از حدود 30 سالگی آغاز شده و روند تخریبی سریعتری نیز دارد.
این آمار بسیار بالا ضرورت شناخت وضعیت های مناسب را در زندگی امروزی نشان می دهد.


برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید......


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

فلسفه آرم سیمرغ
 

سیمرغ

سیمرغ یک افسانه آریایی است و از همان دیرباز صورت افسانه ای بر خود گرفته و مقامی والا یافته است. در آیین زرتشت و آثار صوفیان ایران به حکیمی روحانی یا کامل ترین وجود بشری تعبیر شده و عارفان کامل، خاصه شیخ فرید الدین عطار نیشابوری، او را منبع فیض و سرچشمه هستی تصور کرده اند که کاملان جهان که مرغان بلند پرواز این دیررند سوزند ، تمام هم خود را صرف شناسایی او می نمایند وبا همت مرشدان خویش می کوشند که پس از طی مراحل سلوک چون قطره ای که در پهنه این دریا محو میشود خود را به این مرغ بینهایت برسانند و در اقیانوس او محو و فانی شوند.

سیمرغ در فرهنگ ایرانیان نماد خرد، دانش و حکمت بوده و در آیین کانگ فوتوآ-21 نیز که برگرفته از فرهنگ اصیل ایران زمین می باشد، از تصویر این پرنده استفاده شده که بعد از مراحل شال سبز (7 خط)، نماد آن بر سمت چپ پیراهن یا کت، روی سینه بجای آرم مشتواره دوخته میشود و آرم مشتواره به بازوی چپ انتقال می یابد.

نشان سیمرغ به انضمام ریکیما (شمشیر) بر گرفته از شاهنامه فردوسی است،شمشیر(ریکیما) در این نشان به یک تعبیر، نشانگر قدرت رزم ایرانیان است و به عنوان سمبل حراست و پاسداری از ارزشهای توآ، توسط راهدان است و اینکه شمشیرازسر سیمرغ گذشته و تا پای اوامتداد یافته، نشانگر و بیانگر سر از پا نشناختن راهدان در صعود و پرواز به سوی دانایی است. و مهمتر از همه آنکه در این نشان، سیمرغ شمشیر را با منقار و چنگال گرفته و به راهدان داد تا راهدان همیشه به یاد داشته باشد که ازاین هنر رزم ایرانی یعنی کونگ فو توآ بایستی با چنگ و دندان محافظت کند در اینجا شمشیر به عنوان همان پریاست که سیمرغ به زال داد ولی افسوس که سیمرغ و پرش سالهاست که فراموش شده اند

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

فلسفه آرم ین و یانگ
 

فلسفه آرم ین و یانگ

در گیتی هیچ چیز ایستایی یافت نمی شود. هر کنشی و واکنشی و هر قالبی که به جهان آید در اندرون خود پرورنده تخمه های دگر گونی است. جستجوی پاسخی برای راز زیر بنای جنبش و دگرگونی پیوسته جهان هم دانش فیزیک وهم دانش ما وراء (متا فیزیک) را به خود گرفته است. نماد تائو بیانگر قانون دگردیسی میباشد . زمانی که نهالی می روید در لابلای برگهای زیبایش مرگی نهفته است ، زیرا که بعد از چندی می خشکد. جهان آغازیست بی پایان و پایانی است بی آغاز. عالم هستی در هر لحظه به لحظه صورتی زیباتر بر میگیرد و عظمت هستی را به نمایش می گذارد.

نماد تائو بیانگر: ( روز و شب ) ، (زمستان و تابستان) ، ( گرما و سرما) ، ( مثبت و منفی )، (سیاه و سفید ) ,( راهبر و پیرو )... می باشد.

تا زمانی که شبی وجود نداشته باشد، عظمت روز بر کسی روشن نیست. دم و باز دم، اگر دمی نبود، بازدمی وجود نداشت. نقطه هایی که میان پهنه های سفید و سیاه نماد تائو به چشم میخورد نمایانگر تخمه ی دگرگونی است.

فلسفه ین و یانگ در کانگ فوتوآ-21 که نشان واره آن بر بازوی راست نصب می شود. به معنی درک ودریافت آثار روحی و فیزیکی از طریق اصول و روابط تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی توآ است و در اصطلاح کونگ فو توآ به آن دارویما (اندیشه گرایی) میگویند

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

|مفهوم آرم متو

1- مشخصات عبارتند از:

هلال قرمز بالاي مشت نشان دهنده فلسفه خون كانگ فو يعني مبارزه تا آخرين قطره خون در راه آزادي انسانها مي باشد.

2-مشت در ميان دايره سياه نشان دهنده قيام از دل تاريكيها و پليديهاو همه آنچه كه انسان امروز از خود بيگانه كرده ودر بند كشيده است.

و مشت نشانه تجاوز نمي باشد ،بلكه حالت دفاعي دارد كه از شكل آن نيز مشخص است .

3-هلال سفيد زير مشت نشان دهنده نژاد سفيد ايراني است.

4-كره جهان زير مشت و نقشه ايران در وسط كره بعنوان پايگاه كانگ فو توآ در جهان مشخص شده است .

اين آرم روي سينه طرف چپ قرار مي گيرد كه مشت حفاظت از قلب ماست كه طپش آن صداي فكر مان است.

پس آرم كانگ فو نيز دفاعي بودن اين هنر را نشان مي دهد و بازگو كننده اين نقطه است كه :

پيكار ما فقط براي دفاع از انسانيت است

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سلاح شمشیر کاتانا(ریکیما)

ورزشهای رزمی - سلاح شمشیر کاتانا


کاتانا (یا کِتانا) نام یک نوع شمشیر ژاپنی است که از قرن ۱۳ میلادی مورد استفاده سامورایی‌های ژاپن بوده‌است. لغت «کتانا» در زبان ژاپنی باستان به معنی «شمشیر» است.
از ویژگیهای بارز کتانا شکل زیبای آن و استحکام خارق العاده‌اش است. در طول تاریخ شکل آن تغیرات مختصری یافته ولی اصول پایه آن همچنان بدون تغیر مانده‌است.از جمله ویژگی‌های کتانا می‌توان به شکل منحنی تیغه آن اشاره کرد. همچنین یک طرف شمشیر (لبه داخلی آن) بسیار تیز است و اصولا قسمت عقب سطح شمشیر از قسمت تیز و برنده آن کلفت‌تر است.

رزمی

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید......


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب


 

ورزشهای رزمی - سلاح واکی زاشی


واکی زاشی نوعی شمشیر است که شبیه به کاتانا می باشد ولی تمایز اصلی آن با کاتانا در طول و اندازه های آن است .

واکی

واکی زاشی نسبت به کاتانا شمشیری کوتاه تر و کوچک تری است این شمشیر معمولا طولی بین 30 تا 60 سانتیمتر داردو غالبا با طول 50 سانتیمتر شناخته و ساخته میشود .

در زمان قدیم در ژاپن معمولا از کاتانا به شمشیر بلند نام برده میشد و از واکی زاشی صرفاً با نام شمشیر یاد می شد .
تاریخچه

تاریخچه ساخت اصولی واکی زاشی به قرن 16 میلادی بر میگردد در آن زمان هر نوع شمشیری را که کوتاه تر می‌ساختند واکی زاشی شمشیر اصلی می نامیدند . برای مثال اگر شمشیر سامورایی را با همان شکل و ساختار در اندازه کمی کوچکتر می ساختند به آن واکی زاشی سامورایی می گفتند و بعدها بود که واکی زاشی نامی مستقل برای یک شمشیر شد .
شمشیر واکی زاشی معمولا به عنوان سلاح پشتیبان بوده یعنی بیشتر در مواقع در دسترس نبودن شمشیر های بزرگتر یا سلاحهای دیگر البته مواردی هم هست که شمشیر واکی زاشی به عنوان انتخاب اول مطرح است برای مثال درگیری در داخل ساختمان یا راهروهای باریک یا ساختمانهایی با سقف کوتاه مانند ژاپن فئودال همگی از مواردی بودند که واکی زاشی حرف اول را میزند .

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سلاح پروانه

ورزشهای رزمی - سلاح پروانه


شمشیر پروانه تقریبا اندازه ساعد است و دلیل آن هم این است که به راحتی در آستین و یا چکمه های بلند پنهان شود ، معمولا شمشیر پروانه به صورت جفت است و در چین باستان جدا از داخل آستین و چکمه آن را در دو طرف زین اسب نیز پنهان می کردند و در حقیقت این سلاح در جایی در هنگام مبارزه ظاهر می شده است که فرد مهاجم انتظار آن را ندارد .

رزمی

شمشیر پروانه یک رکاب برای حفاظت از انگشتان دست در مقابل ضربات و سلاح ها دارد.
رکاب یا گارد محافظ که با دسته شمشیر یک حلقه غیر مدور می سازد باعث میشود تا حرکاتی که در آن با چرخاندن شمشیر همراه است آسانتر انجام شود و این کاربرد بیشتر در نمایشات و کاتاهای شمشیر مورد استفاده است .
ساختار کلی شمشیر آن به گونه ای است که میتواند به کاربرد مهم آن اشاره کرد که همانند سلاح سای می تواند در هنگام فرود ضرب

ه در راستای ساعد شخص حامل شمشیر قرار بگیرد و او را از ضربه های ناگهانی شمشیر رهایی بخشد که این مکانیزم همانند استفاده از یک سپر برای پخش کردن نیروی ضربه و از بین بردن قدرت تخریب و آسیب آن است .
دقت کنید که شمشیر پروانه با چاقو پروانه تفاوت دارد.
این سلاح اولین بار در کشور چین ساخته شده و مورد استفاده در ورزشهای رزمی قرار گرفته.
شمشیر پروانه در ورزشهای رزمی چینی مورد استفاده است از جمله : وینگ چون ، هونگ گار و ....
در رشته وینگ چون این سلاح به عنوان پایه و اساس سلاحهای این رشته محسوب می شود .

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سلاح بوشوریکن

ورزشهای رزمی - سلاح بوشوریکن


بوشوریکن یک قطعه میله فلزی با نوک تیز است که گاهی ساختار چهار وجهی و گاهی هم ساختار هشت وجهی دارد .

بوشوریکن

طول آن بین 12 الی 21 سانتیمتر متغیر است و در این ابعاد ساخته می شود . نوک این میله فولادی با رعایت و حفظ وجه های آن تیز و صیقل داده می شود . و در پرتاب ها به دلیل وزن و اصول طراحی آن به راختی در بدن حریف و یا در شی مورد نظر فرو می رود . بوشوریکن در داخل دست واقع شده است و در فرو رفتگی کف دست , محکم نگه داشته می شود و طرز پرتاب یو-نو-کن (سلاح یین) یا این-نو-کن (سلاح یانگ) هر چه باشد ، بوشوریکن در محور انگشت میانی واقع است . انگشت شست روی پایه بوشوریکن تا می شود . تاثیر پرتاب بستگی به در دست گرفتن صحیح این سلاح دارد . مسیر پرتاب را در ابتدا موقعیت سلاح در دست تعیین می کند . این سلاح ها یا در جلوی کمر بند (یوکن) یا در پشت کمربند و به صورت مخفی(اینکن) واقع می شوند . به قولی می توان گفت که اینها روی یک میله فلزی بلند و باریک در کمر بند واقع می شوند . برای موثر بودن پرتاب باید توجه کنیم که پرتاب فوری و لحظه ای باشد.

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سلاح تونفا...

ورزشهای رزمی - سلاح تونفا


تاریخچه تونفا برای اولین بار به کشور چین و اندونزی بر می گردد ، سلاح تونفا تقلیدی نزدیک از سلاح قدیمی به نام Mae sawk می باشد که خود بیانگر این است که سرچشمه این سلاح از خود کشور مالزی بوده است .

تونفا

کابرد اصلی تونفا زمانی پیدا شد کهدر زمان فرمانروایی اوکیناوا شوو برای تثبیت حکومت در جنگ داخلی این کشور و  به دلیل محدودیت هایی که برای استفاده از سلاح گرم بود استفاده از این سلاح سرد رونق گرفت و بعد از آن نیز در نیروهای نظامی دنیا جای باتوم معمولی که شبیه به چماق بود را گرفت . تونفا سلاح سردی است که در صورت مسلط بودن به استفاده صحیح و کاربردی از آن هم در دفاع و هم در حمله بسیار کار آمد است .

عده ای بر این باورند که سلاح تونفا از سلاح کاما نیز کپی برداری شده ، که البته سایت ورزشهای رزمی این ایده را قبول ندارد .
ساختار کلی تونفا به این صورت است :

تنه اصلی تونفا

که در قدیم از چوب ساخته میشده و بیشتر از چوب درخت بلوط برای ساخت آن استفاده میکردند و در عصر کنونی تونفا از مواد گوناگونی وجود دارد که مهمترین ساختار آن از جنس پلاستیک فشرده است ، در ساختار تونفا نه سنگین بودن آن مطلوب است و نه سبک بودن آن البته این مساله اکنون بیشتر جلوه میکنید که توانایی ساخت مواد گوناگون به جاییی رسیده که همین تونفا را میتوان در ورزنهای گوناگون از پلاستیک ساخت بدون آنکه تغییری در ظاهر و ابعاد داشته باشه .
در حال حاضر اکثر تولید کنندگان این سلاح تنه اصلی آن را در طول 50 الی 60 سانتیمتر درست می کنند .
دسته تونفا

دسته تونفا در قطری ساخته میشود که کاملا در دست جای گیرد و انگشتان به دور دسته حلقه و مشت شوند  اتصال دسته تونفا به بدنه در قدیم خیلی قابل اتکا نبوده حتی در مواردی که به صورت یک تکه این سلاح را از دل چوب در می آوردند اما اکنون این سلاح دارای ساختار بسیار محکمی است ، در سر دیگر دسته که به بدنه متصل نیست معمولا یک برجستگی در قطر آن وجود دارد به این دلیل که ممکن است در کارکرد طولانی شما با این سلاح دست شما عرق کند و این برجستگی باعث میشود که عرق کف دست باعث خارج شدن سلاح از دست شما نشود .

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سلاح چوب....

ورزشهای رزمی - سلاح بو - چوب دستی


چوبدستی یا همان بو (bo) سلاحی در دسترس همگان که از قرنها پیش شاید به عنوان اولین سلاح انسان استفاده میشده است ، همچنین قرنهاست که به چوب دستی و شاید هم شمشیر به عنوان سمبل سلاح هنرهای رزمی نگریسته شده است .

چوب

چوب دستی یا بو (bo) ارزانترین و در دسترس ترین و ساده ترین نوع سلاح در ورزشهای رزمی به شمار میرود که همچنین پرکابرد‌ترین آنها هم تقریبا به شمار می رود .
بسیاری از اساتید چوب را مادر سلاحهای رزمی میدانند و برای آموزشهای آن به عنوان یک سلاح پایه ارزش زیادی قائل هستند .
بو (bo) علیرغم سادگی اش قابلیت های دفاعی و حمله ای فراوانی دارد و این علت آن است که هنوز این سنتی ترین سلاح ورزشهای رزمی جایگاه خود را حفظ کرده و خواهد کرد .
در گذشته بیشتر از چوب بامبو برای اینکار استفاده می شده که طی مراحلی خاص به مقاومت ذاتی این چوب نیز می افزودند .


 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سانچیکو....

ورزشهای رزمی - سلاح سانچیکو


سانچیکو سلاحی است که ساختاری شبیه به نانچیکو دارد با این تمایز که نانچیکو دارای 2 تکه میباشد و یک متصل کننده که اغلب زنجیر است ولی سانچیکو دارای 3 تکه و دو قسمت متصل کننده می باشد
تاریخچه سانچیکو به زمانی دور بر میگردد ، گفته میشود که اوین بار استاد ساندا نانچیکو را با الهام گرفتن از نی یا بامبویی بلند که از دو قسمت شکسته بود به کار برد که در فیلم سی و ششمین مرحله شائولین که بر اساس زندگی این استاد ساخته شده نیز این مطلب نشان داده میشود .

سلاح

در زمان گذشته معمولا سانچیکو از همان چوبهای بامبو ساخته میشده که با استفاده از کنف و یا چرم اسب تکه های آن به هم متصل بوده است . اما اکنون از چوب مخصوص و یا آلومینیوم یا پلاستیک فشرده برای ساخت آن استفاده میشود که نوع آلومینیومی آن دارای وزن کمتری میباشد .

هر قسمت از سه قسمت سانچیکو دارای طولهای مساوی می‌باشد که طول هر قسمت برابر 60 سانتی متر تا 70 سانتی متر است ، قطر هر قسمت از سانچیکو به صورتی است که براحتی در دست قرار می گیرد و کاملا دست به دور آن حلقه میشود و مشت بسته میشود قطر هر تکه از سه تکه سانچیکو حدودا 1.25 اینچ که معادل 3.2 سانتی متر است می باشد .
طول زنجیرهای متصل کننده هر قسمت از سانچیکو حدود 5 اینچ که معادل 12.7 سانتی متر است می باشد و در محل اتصال به صورت حلقه و پایه می باشد که پایه قابلیت چرخش دارد .
طول زیاد این سلاح میتوانید فاکتوری مناسب برای مبارزه با شمشیر و سلاحهایی با طول زیاد مانند نیزه باشد .
جالب است بدانید حرکات نمایشی آن شبیه به حرکت های چوب یا همان نیزه می باشد و حرکات نمایشی کاملا مشترکی نیز با آنها دارد .
یکی از موارد جالب و کاربردی استفاده از سانچیکو استفاده در مبارز هایی بوده که طرفین مبارزه بر روی اسب بوده اند که طول زیاد و قابلیت سانچیکو بسیار کار آمد بوده است .
حتی در صورتی که طرف مبرزه در حال فرار بوده از سانچیکو برای زمین زدن اسب استفاده میکردند به این صورت که آن را طوری پرتاب میکردند که دور پای اسب حلقه میشد و اسب به زمین میخورد .

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ورزشهای رزمی - سلاح سای


سلاح سای از سلاحهای کاربردی در بسیاری از ورزشهای رزمی می باشد . سای یک سلاح ژاپنی است که نام آن از نام یک منطقه بسیار قدیمی ژاپن برداشته شده است .

سای

در زمانهای قدیم سای سلاح نبوده ! از سای برای اندازه گیری میزان نرمی و عمق نفوذ آب در شالیزار و برای کاشت و امور کشاورزی استفاده می شده است
شکل و ساختار تنه و بدنه اصلی سای همانند یک باتوم نوک تیز است ، این قسمت تنه اصلی سلاح سای را تشکیل می دهد و این تنه همان شاخه اصلی سلاح سای است ، سای را به تناسبهای گوناکونی می سازند مثلا در بعضی مدلها اختلاف طولی در شاخه وسط با شاخه های دو طرف کم و در بعضی مدلها زیاد ا

ست و در ساختار کلی این سلاح به دو طراحی و شکل اصلی محدود میشود .
طول تنه اصلی این سلاح از 30 الی 70 سانت دیده شده است که اگر با توجه به اصول کاربرد آن دقت شود که طول استاندارد آن باید بین 30 تا 45 باشد چرا که باید حداکثر کمی از طول ساعد بلندتر باشد .
سلاح سای لزوما نباید دارای نوک تیز باشد زیرا این سلاح در اکثر موارد در حالت تدافعی استفاده میشود از موارد کاربرد سای میشود به دفاع در مقابل شمشیرهای بلند ( کاتانا) اشاره کرد که در صورتی که مهارت در استفاده از سای داشته باشید به راحتی با سای می توانید شمشیر مهاجم را بشکنید .
چندین روش گوناگون برای در دست گرفتن سای وجود دارد که هر کدام در موقعیت خاص استفاده میشود و مهمتر از دانستن این که سای را به چه حالاتی میتوانید در دست بگیرید این است که بتوانید در هنگام مبارزه و استفاده از این سلاح به سرعت و به خوبی این حالات و روش در دست گرفتن خود را تغییر دهید تا هماهنگ با شیوه مبارزه مهاجم بتوانید به خوبی از خود دفاع کنید . برای مشاهده روشهای در دست گرفتن سلاح سای و روش استفاده از آن کلیپ مربوط به این سلاح را از سایت بانک اطلاعات ورزشهای رزمی دریافت کنید.
این سلاح را هندی ها شمشیر شکن می نامیدند.

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

نانچاکو..

ورزشهای رزمی - سلاح نانچیکو


نانچکو Nunchaku نانچاکو یا نانچیکو متشکل از دو تکه چوب سخت که توسط طناب یا زنجیر به هم متصل شده است شکل کرفته است . در گذشته وحال این سلاح جزوه ابزار کشاورزی بشمار می رفت.

نانچیکو

هرچوب نانچاکو را فک گویند و این فک از سه قسمت بالا، میانی وپایین تشکیل شده است . بطور عمده هر سلاح نانچیکو از سه قسمت اصلی وکاربردی تشکیل یافته شده است . که درشکل آمده اتصال بین دوفک یک قسمت را تشکیل می دهد.قسمت بالائی را سرفک گویند و درانتهای فک که همان محل برخورد فک با اجسام یا حریف می باشد را گویند. روایتی باستانی است که درمورد تمامی سلاحها درهنر های رزمی نین جوتسو گفته می شود :
( طی ساعتها تمرین با نانچکو این سلاح جزئی از روح وبدن شما در خواهد آمد )هنگامیکه شما با این نیت تمرین کنید .نانچکو عضوی از بدنی شما میشود. قدرت تخریب این سلاح بیش از 300کیلوگرم می باشد که به راحتی میتوانند جمجمه دشمن را منحدم کند. این سلاح ساده و بسیار ارزن به راحتی دردسترس همگان است می توان را به راحتی ساخت . استفاده از این سلاح در هنر رزمی بطور کلی شامل5 روش بسیار مهم میباشد.

تکنیکهای دفاعی
تکنیکهای هجومی
تکنیکهای ترفندی
تکنیکهای نمایشی
تکنیکهای آکروباتکی رزمی ساختار نانچیکو انواع زیادی دارد – چوبی – پلاستیکی - فلزی – پارچه ای – ابری - و باتومی اندازه ناچیکو به نوع وشرایط استفاده از آن دارد ولی بهترین اندازه باید تمام یک فک آن آرنج شما تا مشت جمع کرده شما را پوشش بدهد. سرعت مانور با نانچیکو بنا به تمرینات مستمر و منظم شما دارد . هر تکنیکی باید ساعتها تمرین شود تا بتواند به مهارت رسید.


 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مدیتیشن در هنگام پیاده روى


بر طبق گفته هاى دکتر جان – کابات زین ، مدیر گروه کنترل استرس در دانشگاه پزشکى ماساچوست ، یک راه عملى براى بوجود آوردن هوشیارى در زندگى روزمره انجام اعمال مدیتیشن در هنگام پیاده روى است .

مدیتیشن

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

یک مدیتیشن ساده


این تکنیک بسیار ساده بوده و باعث پاسخ آرام بخش خوبى در بدن خواهد شد . سعى کنید این روش را بصورت منظم به عنوان یکى از برنامه هاى دراز مدت خود قرار داده و به مدت ٢٠-١٠ دقیقه هر روزدر زمان مشخصى ترجیحاً قبل از صبحانه انجام دهید .

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تکنیکهای مدیتیشن


تکنیکهای بسیاری برای مدیتیشن وجود دارد . بعضی از این تکنیکها بسیار ساده هستند و بعضی از آنها باید توسط مدرس مجربی آموزش داده شوند . ما سعی می کنیم که تکنیکهای ساده را به زبانی ساده تر برای شما آموزش دهیم.
توجه داشته باشید که بعضی اثرات ناخواسته مدیتیشن همانطور که در بالا توضیح داده شد ممکن است به سراغ شخص بیاید .

مدیتیشن

برای اطلاع به ادامه مطلب رجوع کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مراحل مدیتیشن


    آسودگی از شکایت‌های روان‌تنی
    در مرحله نخست، نوآموز می‌بایست کاملاً اعتقاد داشته باشید که هدف او از این تمرینات چیست ؟ زیرا تا زمانی که به این تکنیک ها اعتقاد پیدا نکرده است نتیجه خوبی نمی گیرد. سپس دقت کنید که محیطی مناسب از نظر جا و مکان را برای این تمرینات انتخاب کنید .بهتر است محلی را که انتحاب می کنید نسبتاً نه زیاد نرم باشد و نه زیاد سخت و ناهموار. سعی کنید که خود را در کانون انرژی‌های مثبت که همان (رو به کعبه) «رو به قبله» است قراردهید.

مدیتیشن

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چرا مدیتیشن می کنیم ؟


ابتدا بهتر است که بدانید برای مدیتیشن محدودیت سنی وجود ندارد و انجام هر شکل از این برنامه ها تنها در صورتی مفید اند که متناسب با شرایط روحی و جسمی شخص باشند

مدیتیشن

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

اگر شما هم تمرکز ندارید بخوانید.......

اگر شما هم تمرکز ندارید بخوانید

 
 
امروزه با وجود مشغله های فکری فراوانی که باعث حواس پرتی افراد می شود، تمرکز کردن روی یک کار سخت تر شده است.
 
 
 برای اطلاع به ادامه مطلب مراجعه کنید....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چای سبز...

 


بر اساس نتایج یک پژوهش،  چای سبز خواص زیادی برای مقابله با سرطان معده، سرطان مری و سرطان کولون دارد.

 

 

 

 برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید......


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

4باور رژیم غذایی...

 


برای این که تغذیه‌ی سالم و وزن متعادلی داشته باشید لازم است در گام اول اطلاعات درستی در مورد تغذیه کسب کنید. بعضی از باورها هستند که به مرور زمان در بین مردم رواج یافته‌اند اما پایه و اساس علمی ندارند.

 

همه‌ی ما کمابیش می‌دانیم اساس یک تغذیه‌ی سالم چیست: این که میوه و سبزیجات فراوانی میل کنید، مصرف مواد غذایی چرب را کاهش دهید و به میزان کافی آب بنوشید. اما گاهی آن قدر حرف‌ها و توصیه های غذایی مختلفی می‌شنویم که تشخیص درست از غلط کمی دشوار می‌شوند. برای آشنایی با این باورهای رایج نادرست با ما باشید.

 

 برای اطلاع بیشتر به ادمه مطلب مراجعه کنید....


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چه اندامی متناسب است...

 


ترکیب و موقعیت استخوان‌ها، عضلات و بافت چربی عمده‌ترین مواد مۆثر در شکل گرفتن اندام افراد می‌باشد.

  

سال‌ها پیش در کشور آمریکا، کمپانی بیمه عمر به نام متروپولیتن بسیار علاقه‌مند بود که در مورد طول عمر افراد تحقیق نماید. این کمپانی معتقد بود که صرفه اقتصادی شرکت بیمه‌ای‌اش در این است که افرادی را بیمه عمر نماید که طول عمر بیشتری دارند (و حق بیمه طولانی مدت پرداخت می‌نمایند). به همین دلیل از متخصصان سلامت دعوت نمود تا در مورد این سۆال «که چه کسانی طول عمر بیشتری دارند» تحقیق نمایند. بعد از تحقیقات چندین ساله فراوان پاسخ این سۆال چنین بود: افرادی که لاغرتر هستند طول عمر بیشتری دارند. تا آن زمان باور عمومی این بود که افرادی که چاق‌تر یا فربه‌تر هستند سالم‌تر هستند، به همین علت نیز فربه بودن یک امتیاز به شمار می‌رفت. از آن زمان به بعد، افراد تمایل به کاهش وزن داشته و افرادی که لاغرتر هستند سالم‌تر به شمار می‌روند.

 برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید....


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

نکاتی در مورد یوگا..

 

ورزش - یوگا - نکاتی در مورد یوگا

یوگا کمترین عوارض جانبی را دارد و نیاز به توانایی فیزیکی خاصی ندارد؛ راه های ورود به دوره های یوگا به روی شما باز است...
 

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

یوگا برای زنان

 

تکنیکهای یوگا برای دوران مختلف زندگی زنان

استرس،‌ تغییرات هورمونی و اعتماد بنفس و پیشرفت چند دلیل از صدها دلیلی است برای اینکه زنان باید سالم بمانند.
توانایی زنان برای غلبه بر استرس، صرفنظر از احساسی یا فیزیکی بودن آن، بستگی زیادی به سلامت آنها دارد. تغییرات هورمونی که در نتیجه یائسگی، بارداری و قاعدگی بوجود می‌آید دلیلی برای ناراحتی زنان از سندرمهای قاعدگی، سردرد و نشانه‌های دیگر می‌باشد. آنها همچنین نیازمند سلامتی برای گذراندن دورانهای بارداری و یائسگی می‌باشند و برای داشتن ظاهری خوب و زیبا در تمام دورانها زیر فشار قرار دارند. امروزه اکثر زنان هرکاری را برای رسیدن به زیبایی و تناسب اندام انجام می‌دهند...

 

یرای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید......


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

یوگا........

 

یوگا چیست؟ژیمناستیک ،هیپنوتیزم یا مدیتیشن؟
تمرین یوگا برای سلامتی مفید است، اما یوگا چیست ؟ آیا ورزش است یا مدیتیشن ؟


یوگا قرن شش پیش از میلاد مسیح توسط بودایی ها انجام می شد. پس از پشت سر گذاشتن قرن ها، امروزه به عنوان الگویی برای ورزش کردن به تمام دنیا رسیده است. یوگا کمک می کند تا بتوانیم نقطۀ مرکزی بدن و روح مان را که همان احساسات و عواطف است کنترل کنیم. این ورزش وضعیت ظاهر را تضمین می کند.

 

یوگا چیست؟ژیمناستیک ،هیپنوتیزم یا مدیتیشن؟


پیش از هر چیز: یوگا چیست؟
ژیمناستیک است یا هیپنوتیزم یا مدیتیشن؟


برای اطلاع بیشتر به ادمه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

راز سلامتی در کف پا

 

راز سلامتی در کف پا

پاها در تمام طول روز وزن ما را تحمل می‌کنند ، هر جا که بخواهیم ما را می‌برند و بدن ما را به زمین متصل می‌کنند. بعضی از مردم پا را ریشه و مرکز بدن می‌خوانند....


پاها در تمام طول روز وزن ما را تحمل می‌کنند ، هر جا که بخواهیم ما را می‌برند و بدن ما را به زمین متصل می‌کنند. بعضی از مردم پا را ریشه و مرکز بدن می‌خوانند. اما با توجه به کار ارزشمندی که پاهایمان برای ما انجام می‌دهند ما هیچ کاری برای آنها انجام نمی‌دهیم.

راز سلامتی در کف پا


برای اطلاع به ادامه مطلب مراجعه کنید..


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

وضعیت گربه...


وضعیت گربه به شما آموزش می‌دهد که حرکت را از مرکز بدن شروع کرده و به هماهنگی حرکت با تنفس برسید.هماهنگی بین تنفس و حرکات مهمترین بخش یوگا محسوب می‌شود. نظم موجود در بدن وابسطه وضعیت لگن است .بنابراین باید وضعیت باسن خود را به عنوان مرکز در هر حرکت تصور کنید. ستون فقرات مهمترین خط انرژی در هر حرکت می‌باشد و کشیدگی ستون فقرات شما از مرکز وابسطه به چرخش لگن است.

 

1. بصورت چهاردست و پا بنشینید. دستها باید درست زیر شانه ها باشد و به اندازه طول شانه ها از هم فاصله داشته باشد و زانوهایتان در زاویه 90 درجه زیر باسن قرار بگیرد. انگشتان دست مستقیم و رو به جلو باشند. پشت خود را افقی و صاف نگه دارید. به پایین نگاه کنید. وقتی لگن در موقعیت درست باشد ستون فقرات بطور کامل در هر دو سمت کشش خواهد داشت.



 

2.
همراه با دم ، نشیمنگاه و قفسه سینه خود را به سمت سقف بکشید و به شکم اجازه دهید که به سمت زمین کشیده شود. سر خود را بالا آورده و به روبرو نگاه کنید.





3.
همراه با بازدم، ستون فقرات خود را گرد کرده و به سمت سقف بکشید. از وضعیت صحیح شانه ها و بازوها مطمئن شوید. سر خود را پایین آورده ولی نباید چانه شما
به سمت قفسه سینه کشیده شود.
 





حرکت گربه ستون فقرات و کمر را نرم می‌کند. همچنین در قسمتهای جلویی و پشت بدن کشش ایجاد می‌کند و گردن و شانه‌ها‌یتان را آزاد می‌سازد. با انجام این حرکت ماهیچه‌های پشت خود را بکشید و ماهیچه‌های شکمی ‌را منقبض کنید.
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تاثیر یوگا بر کمردرد

 

ورزش - یوگا - تاثیر یوگا بر کمر درد

ستون فقرات که در کمر جای دارد یکی از مهمترین بخش های حیاتی بدن انسان به شمار می‌رود.  ستون فقرات، ‌تکیه گاه بدن،  نخاع و عصبهای نخاعی می‌باشد و مسئول حرکات بدن می‌باشد. بسیاری از مردم، ‌در طول زندگی با انواعی از کمردرد زندگی کرده اند که این درد در دوره های مختلف پیشرفته تر می‌گردد.  مشکلات کمر یکی از دلایلی است که به طرز کار افراد چه زن و چه مرد در همه گروههای سنی بستگی دارد.  اگرچه، ‌کمردردها می‌توانند بوسیله ورزش و حرکات صحیح بدن قابل پیشگیری باشند...

 

ستون فقرات تقریباً 75 سانتیمتر طول دارد و از 33 مهره که به 5 قسمت تقسیم شده اند تشکیل شده اند.
1. مهره های گردنی
2. مهره های پشتی
3. مهره های کمری
4. استخوان خاجی
5. استخوان دنبالچه
مهره های گردنی از هفت مهره تشکیل شده اند و در قسمت بالای ستون مهره ها قرار دارد.

1. مهره های گردنی بعنوان قابی برای گردن بکار می‌رود و از سر حمایت می‌کند.  این استخوانها انعطاف پذیر می‌باشند.  اولین مهره گردنی C1 یا اطلس و دومین مهره C2 یا اکسیس نام دارد.
2. دومین گروه از ستون مهره ها را مهره های پشتی می‌نامند که از 12 مهره تشکیل شده است و در قفسه سینه و یا وسط کمر قرار دارند.  استخوانها در مهره های پشتی بوسیله تاندون حرکت می‌کنند و بسیاری از ارگانهای حیاتی را حمایت می‌نمایند.

3. در امتداد مهره های پشتی،  مهره های کمری وجود دارد که از 5 و یا 6 مهره تشکیل شده است.  مهره‌های کمری از دو گروه مهره‌های گردنی و پشتی بلند‌تر است و بیشترین وزن بدن را دارا می‌باشند.

4. زیر مهره های پشتی، ‌استخوان خاجی قرار دارد که یک مهره مثلثی شکل است. این استخوان در کودکی از 5 مهره تشکیل شده است که بعد از سن 26 سالگی به یک مهره تبدیل میگردد.


5. بعد از مهره های خاجی،  استخوان دنبالچه را داریم که آخرین مهره از ستون فقرات می‌باشد.  استخوان دنبالچه نیز از 3 تا 5 استخوان تشکیل شده است که در بزرگسالی با هم ترکیب می‌شوند.  هر مهره، ‌یک دهانه کوچک دارد و بوسیله دیسک بین مهره ای از یکدیگر جدا می‌شوند.  دیسکها از سلول دوکی شکل (فیبروسیت) تشکیل شده اند و گرفتن ضربه های ناشی از حرکت در ستون مهره ها، کار آنها می‌باشد.

بیشترین صدماتی که به کمر وارد می‌شود، صدمات ماهیچه ای ـ اسکلتی است که استخوانها،  ماهیچه ها،  تاندونها و رباطها را درگیر می‌نماید.  بنابر تحقیقات انجام شده،  منشاء بیشترین کمردردها،  ‌ناراحتیهای عصبی است که از ستون فقرات بالا می‌رود و باعث ایجاد تنش در ماهیچه‌ها می‌گردد.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

عضلات صورت...

صورت شما در طول روز به شدت کار می کند.شما به کمک عضلات صورت به جهات مختلف نگاه می کنید،شما با انجام دادن حرکات .
صورت شما همچنین در معرض آسیب های عوامل محیطی،مثل نور خورشید،باد،کرم ها و لوازم آرایشی مختلف است.در صورت شما تقریباً 16 عضله،تعداد زیادی استخوان و عروق خونی وجود دارد که به شما کمک می کند که کلیه این حرکات را با صورت خود انجام دهید...

 

مانند عضلات سایر قسمت های بدن،عضلات صورت شما هم دچار خستگی و ضعف می شوند و باید آنها را تقویت کنید.اگر عضلات شما از سلامت کافی برخوردار نباشند،حتی خون رسانی صورت هم مختل می شود.
یوگای صورت به شما کمک می کند که بتوانید عضلات صورت خود را تقویت و همچنین خستگی روزمره را در آن برطرف کنید:
1) جای آرامی پیدا کنید.در حالی که چشمان خود را بسته اید روی زمین بنشینید.سعی کنید ستون فقرات شما کاملاً صاف باشد.تنفس خود تمرکز کنید و دم و بازدم های عمیق انجام دهید.کف دو دست خود را آنقدر به هم بمالید تا گرم شود و سپس آن را روی چشمان خود بگذارید.این کار را چند بار تکرار کنید.این عمل باعث آرامش اعصاب چشمی،پلک و نواحی اطراف چشم می شود.
2) انگشت دوم و سوم هر دو دست خود را روی ناحیه پیشانی قرار دهید و از ناحیه ابرو تا گیجگاه را به صورت دایره وار و بسیار آرام ماساژ دهید.این نواحی معمولاً قسمت هایی است که در اثر استرس روزمره دچار درد می شود.بعد از آن،ماساژ را از ناحیه گیجگاه به سمت عضلات فک و سپس به سمت گونه ادامه دهید. این حرکات  را چند بار تکرار کنید.
3) تا جایی که می توانید دهان خود را باز کنید و لبخند بزنید،طوری که کشش را در عضلات صورت، گونه،چانه و گردن خود احساس کنید.سپس عضلات خود را رها کرده و این روند را تکرار کنید. این کار سبب رفع خستگی عضلات صورت می شود.
4) یک دم عمیق بکشید.سپس نفس خود را با قدرت بیرون دهید. خود را تا جایی که می توانید بیرون آورید و صدای "اَ" را بلند ادا کنید.این کار را سه بار تکرار کنید.این عمل جریان خون را در صورت تقویت می کند.
5) سعی کنید گونه ها و ناحیه مرکزی صورت خود را جمع کنید و سپس آن را رها کنید.این کار به تقویت جریان خون در صورت کمک می کند.
روزانه بهتر است این حرکات را برای عضلات صورت خود انجام دهید،زیرا کارهای روزمره به شدت باعث خستگی عضلات این ناحیه می شوند و شما با این ورزش ها می توانید آرامش و شادابی را به صورت خود باز گردانیدد.
 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چه زمانی باید ورزش کرد؟
 

 

کی باید ورزش کرد و کی نه؟

 

همه ما از فواید ورزش کردن آگاهیم. اما وقتی دچار بیماری و استرس می‌شویم، آیا به ورزش کردن اهمیت می‌دهیم؟

 

 

ورزش کردن در هوای آزاد

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ورزش دست برای کاستن درد آرتروز
  

 

ورزشهای زیر برای کاستن از دردهای آرتروز در کف و انگشتان دست طراحی شده اند. اگر این ورزشها، هر روز و ترجیحا چند مرتبه در روز انجام شوند، میتوانند تاثیر فراوانی در کم کردن درد ناشی از آرتروز داشته باشند.
انجام دادن این حرکات در حالتی که دست خود را در آب گرم غوطه ور کرده باشید بسیار ساده تر خواهد بود. با این حال مراقب باشید و در محدوده توانایی خود عمل کنید. ورزش دست نباید طوری انجام شود که در حین اجرا موجب درد شود.
خم کردن انگشتان
ورزشهای دست را با شل کردن عضلات دست آغاز کنید. سپس انگشتان را به صورت صاف و نزدیک به یکدیگر نگهدارید. حالا بند اول و وسط انگشتان خود را خم کنید. مچ و مفاصل دست را صاف و مستقیم نگهدارید. نرم و آهسته دست خود را به حالت اول برگردانید. همین حرکت را با دست دیگر تکرار کنید. اگر میتوانید حرکت را چند بار برای هر دست تکرار کنید.

 

ورزش,آرتروز,آرتروز دست,ورزش برای آرتروز دست

 

  مشت کردن دست
حرکت را با نگهداشتن انگشتان در حالت کشیده و دور از هم آغاز کنید. سپس انگشتان را به شکل مشتی نرم و آزاد مشت کرده و شست خود را بر روی باقی انگشتان قرار دهید. مراقب باشید که انگشتان را محکم به یکدیگر فشار ندهید. نرم و آهسته به حالت اولیه باز گردید. این تمرین را برای هر دو دست انجام دهید. 
 باز و بسته کردن انگشتان
انگشتان خود را تا جای ممکن (بدون درد گرفتن) از یکدیگر دور کرده و چند ثانیه به همین حالت نگه دارید. به نرمی انگشتان را شل کرده و به یکدیگر نزدیک کنید. دوباره به حالت باز برگردید. این حرکت را با هر دو دست انجام داده و به تدریج تعداد دفعات آنرا افزایش دهید.

 

ورزش,آرتروز,آرتروز دست,ورزش برای آرتروز دست

 

لمس نوک انگشتان
انگشتان خود را صاف نگهدارید. شست خود را در عرض کف دست خم کرده و با نوک آن برآمدگی پایین انگشت کوچک را لمس کنید. اگر نمیتوانید شست را تا جایی که این محل را لمس کند بکشید، تنها آن را تا جای ممکن خم کنید. سپس شست را به حالت اولیه برگردانید.
سپس یک یک انگشتان را به نوک شست رسانده و شکلی مانند حرف O بسازید. این حرکات را نرم و آرام انجام دهید و پس از انجام حرکت با تمام انگشتان، کل تمرین را با دست دیگر انجام دهید. 

 

ورزش,آرتروز,آرتروز دست,ورزش برای آرتروز دست

 

 راه بردن انگشتان
کف دست خود را بر روی سطح صافی مانند میز قرار دهید به طوری که انگشتان اندکی با هم فاصله داشته باشند. انگشتان را یک به یک به سمت شست حرکت دهید. حرکت را با بلند کردن و حرکت دادن انگشت اشاره آغاز کرده و به ترتیب با دیگر انگشتان ادامه دهید. در طی انجام این تمرین مچ دست و شست خود را ثابت نگهدارید. حرکت را با دست دیگر خود انجام دهید.

ورزش,آرتروز,آرتروز دست,ورزش برای آرتروز دست

 


 

منبع:بیتوته
 
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چه ورزشی برای کودکم مناسب است؟
 

چه ورزشی را برای کودکم انتخاب کنم؟

توصیه می‌شود قبل از ورزش، مربی اقدام‌های لازم برای گرم‌کردن و حرکات کششی را انجام دهد و مراقب باشد كودكان از تجهیزات حفاظتی مانند کلاه ایمنی، ...

 

برای اطلاع بیشتر در این زمینه به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ورزش مفید برای گودی کمر
 
ورزش‌هـای گـودی كـمـر
آیا گودی کمر دارید ؟ با این ورزش ها درد خود را از بین ببرید و ...

 


1.روی زمین به پشت دراز بكشید.
زانوها به حالت نیمه‌خم و كف پاها روی زمین باشد. ابتدا عضلات شكم و باسن را منقبض كنید و كمر را به زمین فشار دهید و بین 6 تا 10 ثانیه نگه‌دارید. بعد از چند ثانیه استراحت، این حركت را 7 بار تكرار كنید.....
برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.....

ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آیا دویدن تاثیری در کم کردن وزن دارد؟
 

 

دویدن,فواید دویدن,آثار دویدن,دو,فوایددومیدانی,تناسب اندام با دویدن

 

 

دو ورزشی بسیار راحت، کم هزینه و قابل دسترس برای همه است. اما آثار آن بر روی تناسب اندام چیست؟

 

آیا دویدن می‌تواند به تناسب اندام شما کمک کند؟

 

دو، یک ورزش استقامتی مفید

 

دو، هم مانند تمام ورزش های استقامتی، یاری کنندۀ رژیم های غذایی است. دو همراه با شنا و پیاده روی، بخشی از این ورزش ها هستند که می‌توانند طی چندین سال و بدون خستگی پیگیری شوند، ضمن اینکه افراد تازه کار هم می‌توانند به راحتی خودشان را با این ورزش تطبیق دهند.

   

دویدن به طور مرتب باعث می‌شود که مصرف انرژی بدن افزایش یابد: ضمناً تخمین زده می‌شود که یک فرد با 60 کیلوگرم وزن، طی 10 کیلومتر دویدن حدود 600 کالری و یک فرد 70 کیلویی حدود 700 کالری می‌سوزانند...

 

اما دویدن به علت تولید آندورفین که هنگام انجام تمرینات جسمی تولید می‌شود باعث کم شدن استرس هم می‌شود- این ورزش می‌تواند هرزه خوری های نابه‌جا و ذخیره های چربی را بسوزاند- . بنابراین دویدن، همان قدر که برای جسم مفید و عالی است، برای ذهن هم سودمند است!

 

آیا دویدن تأثیری بر وزن دارد؟

 

البته، بر خلاف باور عمومی، دویدن ضرورتاً موجب کاهش وزن نمی‌شود!

 

باید به خاطر داشته باشیم که، دویدن در واقع گرایش به عضلانی کردن بدن دارد و از سوی دیگر این را هم می‌دانیم که عضله سنگین تر از چربی است...

 

بنابراین دویدن منظم می‌تواند باعث شود که شما یک تا دو کیلوگرم وزن اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که گاهی اوقات افزایش وزن بیش از این هاست!

 

دویدن عموماً اشتها را باز می‌کند، به این ترتیب دریافت کالری بدن افزایش می‌یابد... البته علت این موضوع هم پیدا شده است: بعد از یک فعالیت سخت و سنگین، تمایل به خوردن مثلاً یک تکه شکلات داریم!

منبع:بیتوته
 
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

حرکاتی برای تقویت عضلات ران
 

 

حركاتی برای تقویت عضلات ران, عضله چهارسر ران

قسمت عمده عضلات ناحیه فوقانی پا از عضله چهارسر رانی و همسترینگ تشكیل شده است.عضله چهارسر رانی جلوی ران قرار گرفته و عضلات همسترینگ خلف ران را به خود اختصاص داده است. به جای این كه توجه خود را به یكی از این گروه عضلات معطوف كنید باید تلاش كنید هر دو گروه این عضلات را همراستا با هم تقویت نمایید، چرا كه عملكرد این عضلات مكمل یكدیگر است و عدم تعادل در توانایی این عضلات در درازمدت به ضرر شما تمام می‌شود. برای تقویت این عضلات، حركات زیر را تمرین كنید.

حركت اول: در جای مناسبی بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز كنید. وزن خود را روی یكی از پاهایتان بیندازید و پای دیگر را از یك طرف تا جایی كه می‌توانید بالا بیاورید. دو ثانیه در همین حالت بمانید و دوباره به نقطه شروع برگردید. این حركت را پنج بار برای هر پا انجام دهید. سعی كنید در بین تكرارها پای فعالتان با زمین تماس پیدا نكند.

حركاتی برای تقویت عضلات ران, عضله چهارسر ران

حركت دوم: پشت خود را به دیوار بچسبانید و پاهای خود را كمی جلوتر از بدنتان روی زمین قرار دهید. حالا به آهستگی بدن خود را روی دیوار به سمت پایین بكشانید تا جایی كه مفاصل ران‌هایتان پایین‌تر از زانوهایتان قرار گیرند. دوباره با نیرویی كه به كف پاهایتان وارد می كنید بدنتان را روی دیوار به سمت بالا بكشید و به نقطه شروع برگردید. برای سخت‌تر شدن حركت می‌توانید همین كار را در حالی كه روی پنجه پاهایتان قرار گرفته‌اید، تكرار كنید.

حركت سوم: به شكم روی زمین دراز بكشید و سر خود را روی دست‌هایتان تكیه دهید. پنجه پاهایتان را بكشید و پاهایتان را تا جایی كه می‌توانید بالا بیاورید و سپس به نقطه شروع برگردانید. این حركت را ده بار تكرار كنید.

منبع:بیتوته
 
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تاثیر ورزش بر بیماری هموفیلی
 
ورزش

هموفیلی نوعی بیماری ارثی اختلال در سیستم انعقاد خونی است . در حالت طبیعی بدن به کمک مواد مختلفی از جمله « فاکتورهای انعقادی » در مواقع خونریزی با منعقد کردن خون مانع ادامه خونریزی می شود . همچنین این فاکتورها باعث جلوگیری از خونریزی در مفاصل و عضلات در طی فعالیتهای روزمره می شوند . در بیماریهای هموفیلی به علت کمبود نوعی از این فاکتورهای انعقادی ، خونریزی دیرتر بند آمده و بیشتر از حد طبیعی به طول می انجامد . به طور کلی دو نوع هموفیلی وجود دارد که نوع اول یا هموفیلی A ، کمبود فاکتور ۸ و نوع دوم آن هموفیلی B ، کمبود فاکتور ۹ انعقادی می باشد .

از محل های خونریزی می توان از مفاصل ، عضلات ، مغز ، گردن و حلق و نیز لثه ها و بینی نام برد . خونمردگی در پوست این بیماران با شیوع نسبتاً بالائی دیده می شود در حال حاضر درمان مشخصی به جز تزریق فاکتور دچار کمبود جهت بیماران هموفیلی وجود ندارد .

ورزشهای تماسی سنگین مانند كشتی ، فوتبال و هاكی می توانند خطرناك باشند و عموما برای كودكان مبتلا به هموفیلی بی خطر نیستند. ورزشهای گروهی مانند بسكتبال یا بیسبال ، خطر بیشتری برای این گونه دارند اما محدودیتی وجود ندارد

 

اما كودك مبتلا به هموفیلی به ورزش ترغیب می گردد چون ورزش عضلات را قوی می سازد كه از مفاصل محافظت می شود ، عضلات ضعیف از مفاصل خوب حمایت نمی كنند و احتمال خونریزی را بیشتر می سازند. كودكان و والدینشان باید به پزشك در مورد انتخاب ورزش مشورت كنند اما شنا ، دو و دوچرخه سواری اغلب توصیه می گردد چند دهه پیش، به دلیل فقدان روش موثر درمانی، بیماران هموفیل، از هرگونه فعالیت بدنی و ورزشی و حتی مسواك زدن نیز به دلیل احتیاط منع می شدند. امروزه با توجه به وجود مواد و روش های درمانی موثر، در پیشگیری از خونریزی ها دلیلی برای اعمال محدودیت های شدید بر بیماران هموفیلی وجود ندارد. برعكس اگر بتوان به بیمار امكان و اجازه پرداختن به ورزش ها و تفریحات مورد علاقه اش را داد، در آن صورت علاقه و تمایل بیشتری برای همكاری در بیمار فراهم می شود.

و والدینشان باید به پزشك در مورد انتخاب ورزش مشورت كنند اما شنا ، دو و دوچرخه سواری اغلب توصیه می گردد چند دهه پیش، به دلیل فقدان روش موثر درمانی، بیماران هموفیل، از هرگونه فعالیت بدنی و ورزشی و حتی مسواك زدن نیز به دلیل احتیاط منع می شدند

در گذشته به علت بی توجهی، بسیاری از دانش آموزان هموفیلی معلول شده اند. در ساعت های ورزش، باید فعالیت های كم فشار و به دور از خطر برای این دسته از دانش آموزان در نظر گرفته شود.  اما این دانش آموزان نباید از همه بازی ها محدود شوند، زیرا این مساله خود باعث بروز احساس تنهایی در آنها می شود كه این عاملی برای خونریزی های خود به خود است.

نتیجه : برای این بیماری فعالیت های كم برخورد همچون نرمش های كششی، شنا، تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج توصیه می شود.

 
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تقویت عضلات بالا تنه
 
 
حركاتی برای تقویت عضلات بالاتنه + تصویر
اگر می خواهید بالا تنه خود را مقاوم سازید ، این تمارین را انجام دهید و ...

حركت اول:
روی تخت به شكم دراز بكشید و یك دست خود را از لبه تخت آویزان كنید. سپس دست خود را از حالت آویزان به سمت بالا بیاورید و موازی با زمین بگیرید به صورتی كه شست شما رو به سقف قرار گیرد. 2 ثانیه در همین حالت بمانید و سپس به حالت شروع برگردید. وقتی در انجام این حركت تبحر كافی كسب كردید می‌توانید وزنه‌‌ای در دست بگیرید و این حركت را مجددا تكرار كنید.

حركت دوم:
هر دو دست خود را در پشت كمر به یكدیگر قلاب و سپس بازوهای خود را از بدن دور كنید و دست‌های خود را به سمت بالا ببرید و 15 تا 30 ثانیه در همین حالت نگه دارید. این حركت را 3 نوبت در روز و در هر نوبت 10 مرتبه تكرار كنید.

حركت سوم:
در جای خود بایستید و دست‌ها را در دو طرف بدن نگه دارید. سپس به آرامی دست‌ها را تا مقابل چشم‌هایتان بالا بیاورید. در همین حال كه دست‌ها را بالا می‌آورید آنها را به طرفین نیز حركت دهید به صورتی كه وقتی دست‌ها در مقابل چشم‌هایتان قرار می‌گیرند، 30 درجه به طرفین انحراف داشته باشند و شست دست‌هایتان رو به سقف باشد. 2 ثانیه دست‌ها را بالا نگه دارید و به آرامی به حالت شروع برگردید. این حركت را 3 نوبت در روز و در هر نوبت 10 بار تكرار كنید. در دفعات بعدی می‌توانید این حركت را با وزنه نیز انجام دهید.
منبع:سیمرغ
 
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آیا کرم های لاغری موثر هستند؟
 

آیا کرم های لاغری جواب می‌دهند؟

کرم های لاغری همیشه وعده های فریبنده ای می‌دهند، مثلاً می‌گویند: چندین سانتی متر دور کمر یا ران های تان را به راحتی و بدون رژیم غذایی و ورزش کم کنید.

 

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید....


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah