منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 118
بازدید ماه : 183
بازدید کل : 99515
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






اطلاعیه مهم(ثبت نام و انتخاب واحد همراهان واجد شرایط در دانشگاه علمی کاربردی شهربابک)

توآ 21 آملتوآ 21 آمل

با عرض سلام و تقدیم توآ خدمت تمامی همراهان کانگ فو توا 21 (شهرستان شاهین شهر و میمه) دوره جدید آزمون دروس مربیگری و مکمل سبک به اطلاع می رساند سری این دوره آماده اجراست جهت کسب اطلاعات بیشتر با معاونت دانشجویی شهرستان همراه جلال بیدرام هماهنگی نمایید.توآ-21 شاد باشین

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 7 اسفند 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آیا آلزایمر قابل پیشگیری است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا آلزایمر قابل پیشگیری است ؟؟
.
 تاکنون هیچ راه تضمین شده ای برای پیشگیری از آلزایمر وجود نداشته است، اما تحقیقات اخیر روش های زیر را در پیشگیری از آلزایمر موثر می داند.

1– تمرینات فکری: افرادی که مرتب مطالعه می کنند و یا بازی های فکری انجام می دهند، جدول حل می کنند و …..کمتر در معرض ابتلا به این بیماری خواهند بود.

2– تمرینات بدنی: 30 دقیقه ورزش روزانه تاثیر به سزایی در سلامت قلب ، ماهیچه ها و مغز دارد. پیاده روی، باغبانی، تمیز کردن منزل، رقصیدن و….می تواند نوعی ورزش باشد.

3- نوشیدن مایعات به اندازه کافی: کم آبی مهم ترین فاکتور متغیر برای از دست دادن حافظه است. به مقدار کافی مایعات بنوشید و از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.

4- مراقب داروهای مصرفی باشید: پزشک شما باید از کلیه داروهای تجویزی و غیر تجویزی که مصرف می کنید آگاه باشد. زیرا ترکیب بعضی از داروها باعث گیجی، فراموشی و یا آسیب بلند مدت به حافظه شود.

5- رژیم غذایی سالم را پیروی کنید: روزانه حداقل 5 نوع میوه و سبزی تازه بخورید. سبزیجات پهن برگ مثل بروکلی، اسفناج و کاهو بسیار مفید است.

6- از مکمل فسفاتیدیل سرین Phosphatidylserine استفاده کنید: مطالعات مختلف نشان می دهد که استفاده از این مکمل در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر، سرعت پیشرفت بیماری را کاهش می دهد. بنابراین اگر این بیماری در خانواده در حال گسترش است بهتراست با مشورت پزشک مصرف آن را شروع کنید.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 7 اسفند 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

به صورت دوره ای تمرین کنید...........

اصولاً هر سال تمريني بايد به چند فاز مختلف تقسيم گردد تا بدن از جهات متفاوت تحت تمرين قرار بگيرد و متناسب با آن تقويت شود. به عنوان مثال يك سال تمريني مي تواند داراي 4 فاز بدين شرح باشد:
فاز اول – 3 ماه: دوره قدرتي
فاز دوم – 3 ماه: دوره عضله سازي
فاز سوم – 3 ماه: دوره آماده سازي مسابقات و اجراي مسابقات
فاز سوم – 3 ماه: دوره استراحت فعال و استراحت كامل
همانطور كه در مثال بالا مشاهده ميكنيد در ابتداي سال يك دوره قدرتي در نظر گرفته شده كه باعث تقويت نيروي عضلاني و قدرت ميشود و پيامد آن افزايش قدرت بدن در جابجا كردن وزنه هاي سنگين تر از گذشته ميباشد. پس از آن دوره عضله سازي است كه تماماً روي اصول بدنسازي پايه گذاري مي شود و شخص تمام توان خود را معطوف ساخت عضله مورد نياز براي مسابقات ميكند و در جهت برطرف ساختن نقاط ضعف خود تلاش ميكند. فاز سوم فصل مسابقات است كه تمامي برنامه سالانه مبني بر اين فاز ميباشد.
در فاز مذكور بدنساز براي رسيدن به تفكيك عضلاني و ايجاد جزئيات كافي جهت شركت در مسابقات تلاش ميكند و بيشتر با هدف شكل دادن به عضلاتش تمرين كند.

فاز پاياني هم فصل استراحت است كه معمولاً 2 ماه آن با استراحت فعال يا همان تمرين با شدت بسيار پايين طي ميشود و يك ماه ديگر هم استراحت كامل ميباشد.
اين يك مثال ساده از تمرينات دوره اي مي باشد كه ميتواند با تنوع گسترده تر از اين و با محدودتر از اين وابسته به اهداف شخص ورزشكار تنظيم گردد. تمرينات دوره اي بسيار شيوه پرطرفداري هستند كه هميشه در تمامي رشته هاي ورزشي به ويژه رشته هاي قدرتي كاربرد دارند.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 7 اسفند 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

عرق بیش از حد در ورزش..........

آیا عرق کردن بیشتر در ورزش باعث کاهش وزن بیشتر می‌شود!؟

 از نظر خیلی ها جلسۀ تمرینی‌ یعنی عرق کردن و همین میشه که فکر می‌کنن که هر چی بیشتر عرق کنن پس یک جلسۀ تمرینیِ عالی داشتن. فیت لیدی‌های عزیز باید بدونید متخصصان علم ورزش روی این قضیه بارها تحقیق انجام دادند و گفتند که ” عرق کردن همیشه یک نشانۀ عالی برای اینکه شما متوجه شوید یک جلسۀ تمرینی خوب داشته اید، نیست”.
اما این تصور غلط بین مردم رواج داره و مقدار عرق کردن رو تعیین کنندۀ مقدار کالری سوزونده شده در تمرین می‌دونن. برا همین هر کاری که از دستشون بر میاد انجام میدن تا بیشتر عرق کنن! مثلا خودشون رو پلاستیک پیچی می کنن، شکم بند میبندن یا لباس های بیشتری می پوشن!
اول از همه باید دلیلِ علمی اینکه چرا ممکنه  برخی افراد در ورزش عرق کنن و یا بعضی‌ها اصلاً عرق نکنن رو بدونین. عرق کردن یک فرآیندی هستش که بدن به وسیلۀ اون از گرمازدگی جلوگیری می کنه. وقتی که شما ورزش می کنین گرمای داخلی بدنتون کم کم بالا میره و این امر واکنش بدن به عرق کردن را تحریک می کنه و همین باعث میشه شما عرق کنین. بعد از تبخیر عرق از روی پوستتون، شما احساس کاهش دما و خنک شدن می کنین. پس همینجا نتیجه میگیریم که یکی از دلایل اصلی و حیاتی برای عرق کردن جلوگیری از گرما زدگی و به تعادل رسوندن دمای داخلی بدن هستش و ربطی به کاهش وزن و چربی سوزی و این داستان‌ها نداره.
اما حقیقت اینه که مهم نیست شما چه مقدار در جلسۀ تمرینیتون عرق کردید( خیلی زیاد یا خیلی کم )، تنها چیزی که مهمِ و باید به اون توجه بشه اینه که با تمرین سخت چقدر کالری سوزوندید.
اگر بعد از تموم شدن یک جلسۀ تمرینی با کلیپ‌ها و عکس‌های ورزشی
 یا هر ورزش دیگه‌ای که داشتید، برید روی ترازو متوجه میشید که وزنتون یکم کمتر شده. این کاهش وزن به دلیل از دست دادن آب بدنتون هستش و نه کاهش چربی بدن و باید بگیم که این کاهش وزن، موقتیه و بعد از نوشیدن آب، وزن شما به حالت اول برمیگرده.
نتیجه‌گیری اینكه اگه دفعۀ بعد تو جلسۀ تمرینیت زیاد عرق نکردی فک نکن که کالری نسوزوندی، عرق کردن یک واکنش طبیعی بدن هستش و مقدارش واسه هر کسی متفاوته. تمرکزتون رو به جای مقدار عرق کردن بذارید روی تمرین و رژیم غذاییتون.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 7 اسفند 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah