منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 154
بازدید کل : 99332
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






تقویت ذهن با ورزش
تقویت ذهن با ورزش
نوشته شده توسط کیوان فیروزه ئی · ۱۳فروردین, ۱۳۹۱
 
پورفسور جان جی راتی استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب راهنمای استفاده از مغز معتقد است که ورزش برای ذهن و روح است نه برای جسم زیرا که تاثیر مستقیم بر حوصله، توانایی، هوشیاری و احساس سرحالی دارد.پروفسور استفان سی پوتنام برای نشان دادن از بین بردن اختلالات ذهنی در بزرگسالان مسابقه قایقرانی ترتیب داد سپس کتابی را درباره مزایای ورزش کردن و تاثیرات آن بر روی کسانی که اختلالات ذهنی داشتند را نوشت.
 
 
او اظهار داشت کودکانی که قبل از وارد شدن به کلاس درس حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه می‌دوند و فعالیت می‌کنند تا ۲ الی ۴ ساعت بعد از آن رفتار متعادل‌تری دارند و شاداب‌ترند.همچنین استفان با مطالعه بر روی حیوانات نخستین عقیده دارد که تمرین و فعالیت بدنی باعث بوجود آمدن سلولهای جدیدی برای رشد شده و باعث طراوت بخشیدن به ذهن می‌شود. همچنین به نظر او ورزش کردن باعث تحریک رشد رشته‌های عصبی می‌شود و آن را رشد شگفت انگیز مغز می‌خواند
 
ورزش چگونه باعث تقویت ذهن می‌شود؟
 
کریستین اندرسون مشاور تناسب اندام دانشگاه سان فرانسیسکومی‌گوید: "ورزش از خیلی جهات بر روی سیستم عصبی تاثیر گذار است از جمله تاثیرات مواد مخدر و مواد شیمیایی که احساس رضایتمندی کاذب در انسان ایجاد می‌کنند را از بین می‌برد.به عبارت دیگر اگر نمی‌خواهید احساس شادمانی در شما زودگذر باشد می‌توانید به ورزش کردن روی بیاورید.به گفته اندرسون وقتی که ورزش می‌کنید بهتر فکر می‌کنید، روحیه قوی تری دارید و کارهای روزمره تان را به نحو احسن انجام می‌دهید. سیستم عصبی تحریک شده و بازدهی بسیار بالایی پیدا می‌کند.
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 10 آذر 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

 بيشتر مردم مي پرسند اگر در كانگ فو خشونت نيست پس مبارزه براي چيست؟

ياد گرفتن كانگ فو ، ضربات دست و پا براي تجاوز و خشونت نيست بلكه آمادگي و توانسازي براي دفاع از خود و آزادي خود و انديشه انساني است . كسي كه در راه طريقت دانايي مي كوشد بايد در دفاع از خود و انديشه انساني خود نيز دانا باشد . پس مبارزه در كانگ فو دروازه دانايي است و زد و خورد خياباني نيست بلكه اهدافي چون غلبه بر ترس ، مبارزه با ظلم وستم و جهل انسانها را در پي دارد و هميشه مي آموزيم تا حقيقت والاي انساني را درك كنيم وراه و رسم مبارزه با خود و خواسته هاي غير انساني و مجهولات را كشف كنيم

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 10 آذر 1394برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah