صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 26 صفحه بعد



منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 194
بازدید کل : 99526
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






نرمشهاي کانگ فوتوآ-21

ماهيچه هاي بدن داراي چهار کيفيت و اندا زه گرفتن بشرح زير است:

ميتواند نيرو توليد و ارائه کند که بصورت قدرت عضلا ني قابل اندازه گيري است .
ميتواند انرژي ذخيره کند و با استفاده از آن، مستقل از جريان خون براي مدت زمان متمادي عمل نمايد.
ميتواند کش آمده و دوباره جمع شود و اين را قابليت ارتجاع عضله گويند.
 
  طرح نرمشهاي کانگ 
 
تمرينات کانگ فوتوآ-21 بايد با توجه به درجه ورزيدگي بدن پيش رود و تمرينات بايد براحتي و بدون تحمل فشار شروع و انجام گردد و بر حسب بالا رفتن سطح ورزيدگي بدن با افزايش تدريجي سنگيني کار پيشرفت حاصل گردد، اين نرمشهاي آمادگي است که درعمليات کانگ فو قادر به ضربات شگفت انگيزي خواهيم بود .
نرمشهاي کانگ فوتوآ-21 فرمان برداري و انعطاف پذيري ماهيچه‌ها و مفاصل عمده بدن را حفظ مي‌کند.
نرمشهاي کانگ فوتوآ-21 سطح قابليت و استعداد جسماني بانوان و دوشيزگان را بالا برده و اندامهاي بدن را متناسب و زيبايي ويژه‌اي مي‌بخشد.
نرمشهاي کانگ فوتوآ-21 اندام جوانان و نوجوانان و خردسالان را به درجه‌اي مي رساند که براي جامعه آينده نويد ساز است به ويژه هنگامي که در مرکز فکري استفاده شود.
بدن داراي يک مکتب فلسفي است و بايد همانند فکر مورد تدريس و تعليم قرارگيرد.
نرمشهاي کانگ فو توآ-21 عکس‌العمل سازي عضلات مهم بدن را سريعتر مي‌کند.
مقدار کالري که روزانه به طرق مختلف جذب بدن ميشود در عرض چند ماه مجموعا به چند هزار کالري ميرسد که توام با نتايج حاصل از تمرينات کونگ فو توآ کاهش چربي اضافه در بدن مورد توجه مي‌باشد.
نرمشهاي کانگ فو توآ-21 به تقويت ماهيچه‌هاي پشت بدن که ضعف آنها اغلب همراه با درد قسمت سفلي (پائين) پشت است به مقدار زياد کم مي‌کند و قابليت انعطاف آنها را بيشتر مي نمايد و حتي از دردهاي پشت نيز جلو گيري به عمل مي آورد.
نرمشهاي کانگ فو توآ-21 به طور مؤثري خون سردي را تقويت و هيجا نات و اضطراب رواني را کاهش مي‌دهد.
نرمشهاي کانگ فو توآ-21 از چاقي و افزايش بي تناسب وزن بدن و همچنين از بزرگي و افتادگي شکم که ناشي از ضعف ماهيچه هاي بطني است به مقدار زيادي جلو گيري مي‌کند.
نرمشهاي کانگ فو تو آ-21بهره کار و استعداد قلب، ريه‌ها و سايراعضاي بدن را آماده نگه ميدارد.
 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بعد از ورزش شیر بنوشید

بعد از ورزش شیر بنوشید

تحقیقی از محققان دانشگاه مك مستر

پژوهشگران كانادایی اعلام كردند نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای كمك می كند.

محققان دانشگاه مك مستر در همیلتون ایالت اونتاریو، 56 مرد 18 تا 30 سال را طی یك دوره 12 هفته ای بررسی كردند. برای این افراد برنامه ورزشی بلند كردن وزنه، طی پنج روز در هفته ارایه شد.
شركت كنندگان در این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند:
گروه اول) پس از ورزش، دو لیوان شیر كم چربی مصرف كردند.
گروه دوم) پس از ورزش، نوشیدنی سویا (با همان میزان پروتئین و انرژی موجود در شیر) مصرف كردند.
گروه سوم) پس از ورزش، نوشیدنی كربوهیدراتی مصرف كردند.
بعد از 12 هفته معلوم شد گروهی كه شیر نوشیده بودند، حدود یك كیلوگرم چربی و گروهی كه كربوهیدرات مصرف كرده بودند، نیم كیلوگرم چربی از دست داده بودند. این در حالی است آنهایی كه نوشیدنی سویا خورده بودند، چربی از دست نداده بودند.
در عین حال گروهی كه شیر نوشیده بودند، در مقایسه با آنهایی كه سویا مصرف كرده بودند 40 درصد یا 1135 گرم به حجم ماهیچه ای خود افزوده بودند.
علاوه بر این گروهی که شیر مصرف کرده بودند، 36 درصد یا 1500 گرم حجم ماهیچه ای بیشتر نسبت به گروه مصرف کننده نوشیدنی كربوهیدرات پیدا کرده بودند.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

گرم کردن بدن در کانگ فو توآ21

گرم کردن بدن قبل از تمرين دو فايده دارد :

الف - با اين کار موجب ميشويد اسيد های چرب بدنتان به تدريج وارد جريان خون شود تا به جای قند خون، به مصرف برسند. اين موضوع بسيار مهم است اگر بدنتان را گرم نکنيد ممکن است ورزش تان بصورت غير هوازی عمل کند و چربی نسوزاند. هنگام گرم کردن بايد ضربان قلبتان شديد نباشد.

ب - مزيت ديگر گرم کردن اين است که مانع گرفتگی عضلات تان ميشويد. مدت گرم کردن بايد دست کم حدود ۱۵ دقيقه باشد. اين امر به بدن اجازه میدهد تا به تدريج خون را به نقاطی که نياز بيشتری دارند برساند و نياز عضلات از اندام های مهم بدن تامين نشود )اندامهایی مانند قلب، کبد، کليه، مغز( با اين کار کمک بزرگی به سلامتی تان میکنيد و مانع آسيب رساندن به دستگاههای بدنتان ميشويد

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سروده رهبر انقلاب برای امام زمان عج

 

شعر زیبایی در مدح امام زمان (عج) از زبان امام خامنه ای حفظه الله

دلم قرار نمی گیرد از فغان بی تو
سپند وار زکف داده ام عنان بی تو
ز تلخ کامی دوران نشد دلم فارغ
زجام عشق لبی تر نکرد جان بی تو
چون آسمان مه آلوده ام زتنگ دلی
پراست سینه ام از اندوه گران بی تو
نسیم صبح نمی آورد ترانه شوق
ســــر بهـــار ندارند بلبـــلان بی تو
لب از حکایت شبهای تار می بندم
اگر امان دهدم چشم خونفشان بی تو
چو شمع کشته ندارم شراره ای به زبان
نمی زندسخنم آتشی به جان بی تو
ز بی دلی و خموشی چو نقش تصویرم
نمی گشایدم از بی خودی زبان بی تو
عقیق سرد به زیر زبان تشنه نهم
چو یادم آید از آن شکرین دهان بی تو
گزاره غم دل را مگر کنم چو امین
جدا ز خلق به محراب جمکران بی تو 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چشم سوم....
 
چشم سوم با اسامي مختلف از جمله چشم معرفت، چشم بصيرت، چشم دل، چشم درون، تيسراتيل و آجنا خوانده مي‌شود و جايگاه آن در كالبد اثيري و منطبق بر پيشاني در جسم فيزيكي است.

برخي دانشمندان اعتقاد دارند كه چشم سوم محلي براي دريافت ادراكات فراحسي، الهام و اشراق و وسيله‌اي براي ارتباط موجودات با يكديگر در جهان هستي مي‌باشد. از طريق آجنا مي‌توان با عوالم و موجودات ماورائي و همچنين با وراي ابعاد مكاني و زماني ارتباط برقرار ساخت. همچنين با كمك آجنا مي‌توان هاله‌ها را ديد.

براي رؤيت هاله، لازم است كه تمرينات باز كردن چشم سوم را انجام دهيد، تا چشم سوم خود را تحريك كرده، قدرت گيرندگي آن را افزايش دهيد. اين كار شما را قادر ميسازد كه انرژي اطراف سوژه‌ را دريافت كنيد. البته بدون انجام اين كار هم ديدن هاله‎ي تك‌رنگ‌ها ممكن است، اما اگر چشم سوم شما تحريك و باز نشده باشد، ديدن هالهي يك موجود زنده بسيار مشكل خواهد بود.

به ياد بياوريد كه وقتي خيلي خيلي خسته و كاملاً فرسوده‌ايد چه حالي داريد؟ به ياد بياوريد كه چه احساسي داريد وقتي براي روزها نخوابيدهايد و به سختي مي‎توانيد چشمهايتان را باز نگه داريد؟ به ياد بياوريد كه چه احساسي داريد وقتي چشمهايتان دست از تلاش براي بسته شدن بر نميدارند؟ به ياد بياوريد كه چه حالي داريد وقتي كه با چشمهايتان ميجنگيد تا آنها را باز نگه داريد؟

تجسم اين حالتها با تمركز و توجه كامل، در شما احساسي برميانگيزد، مانند اينكه تلاش مي‎كنيد يك پردهي خيالي سنگين را از پشت چشمهايتان بلند كنيد. در چنين حالتي ماهيچههاي چشمهايتان خوب پاسخ نميدهند، بنابراين كار شما تقريباً بطور كامل ذهني است.

چند لحظه صبر كنيد تا اين حالت را به خوبي مجسم كنيد. كوشش براي باز نگه‌داشتن چشمان خسته، يك تحريك ذهني قوي در چشم سوم ايجاد ميكند و به تدريج باعث باز شدن آن مي‎شود. اما چگونه؟

اين فعاليت گشايشي ذهن ، آگاهي جسمي شما را در محل چشم سوم متمركز ميكند. هنگامي كه آگاهي جسمي شما در يك قسمت از بدنتان متمركز مي‎شود و شما آن ناحيه را تحت نفوذ ذهني خود قرار ميدهيد، كالبد انرژي خود را در آن ناحيه به نحوي پويا تحريك ميكنيد. اگر اين فعاليت ذهني به اندازه كافي ادامه پيدا كند و تلاش ذهني كافي صرف آن شود، چشم سوم شما شروع به باز شدن خواهد كرد.

اگر شما فعاليت گشايشي ذهن را هنگامي كه در حالت آرامش هستيد و موضوعي در ميدان ديد شما قرار دارد ( و بطور مستقيم در حال نگاه كردن به آن نيستيد ) انجام دهيد، ديد هالهاي خودبخود ايجاد خواهد شد.

فعاليت گشايشي ذهن كه در اينجا شرح داده شد، شبيه تكنيكهاي ديداري باز كردن چاكرا است كه توسط اكثر استادان كار با انرژي و پيشرفت قواي ذهني تدريس مي‎شود. فقط به مراتب قوي‌تر و مؤثرتر است. تمرينهاي ديداري كار با انرژي به تنهايي ضعيف و كند هستند و يادگيري و استفاده از آنها مشكل است.

توصيه: مركز بين دو چشم (روي پيشاني) را به نرمي با ناخن بخارانيد. اين كار به شما كمك خواهد كرد كه اين نقطه را با آگاهي جسماني خود به دقت هدف بگيريد.

آگاهي جسماني خود را به ناحيه بين چشمهاي خود منتقل كنيد. با تمركز كامل از اين ناحيه آگاه شويد. اين ناحيه را به صورت ذهني بالا بكشيد. چنان كه گويي تلاش ميكنيد پلكهايتان را به زور باز كنيد. اما به ماهيچه‌هايتان در اين ناحيه اجازه ندهيد كه منقبض شوند يا به هر صورت ديگر پاسخ بدهند ( اين تلاش كاملاً ذهني است).

احساس خود را به دقت مورد توجه قرار دهيد. تصور كنيد كه چشمهايتان خيلي سنگين شدهاند؛ به آنها اجازه دهيد كه بسته شوند، و چند بار پلكهايتان را به‌هم بزنيد. توجه كنيد كه براي اين كار از كدام ماهيچه‌ها استفاده مي‎كنيد.

همين فرمان عضلاني را از طريق آگاهي جسماني ذهن خود در آن ناحيه به كار ببريد، اما ديگر به ماهيچه‌هاي پلكهايتان اجازه ندهيد كه از فرمان اطاعت كنند.

اين كار را دوباره و دوباره تكرار كنيد ( بالا بكشيد، بالا بكشيد، بالا بكشيد… ) چنان كه گويي يك وزنهي خيالي سنگين را از پشت چشمهايتان بلند مي‎كنيد.

اين كار را بارها تكرار كنيد، اما به خودتان ( يا هيچ يك از ماهيچههايتان ) اجازه‎‎ي انقباض يا پاسخ ندهيد. اين كار در آغاز كمي دشوار است، اما با كمي تمرين به راحتي در انجام آن مهارت و تسلط پيدا ميكنيد.

اين فعاليت گشايشي ذهني خيلي مهم است. اگر ميخواهيد به روشن‌بيني و ساير توانايي‌هاي روحي دست پيدا كنيد، اين تمرين اولين قدم براي يادگيري كنترل چشم سوم است.

در مراحل اوليه ممكن است احساس كنيد كه ناحيه وسيعي از بالاي ابروهايتان را بالا ميكشيد، حتي تمام پيشاني خود را . اين مورد اشكالي ندارد و باز هم مي‎تواند تأثير لازم را براي باز كردن چشم سوم شما داشته باشد. با تمرين بيشتر خواهيد توانست حوزهي تمركز فعاليت ذهني خود را كاهش دهيد و آن را به ناحيهي بين ابروها ( چشم سوم ) محدود كنيد.

اگر اين فعاليت گشايشي ذهني را ادامه دهيد، چشم سوم خود را تحريك كرده ، آن را فعال خواهيد ساخت. تمركز يكنواخت و آرام شما روي يك شيئ، چشم سوم شما را با انرژي ساطع شونده از آن شيئ هماهنگ خواهد كرد. اين انرژي به مركز بينايي مغز شما ارسال ميشود و در آنجا بعنوان يك تصوير ( يك نوار روشن از نور رنگي ) تفسير مي‎شود.

توصيه: هر گاه در انجام اين عملكرد گشايشي ذهني، تمركز و تسلط كافي كسب كرده، آنرا بصورت ذهني اجرا كنيد، متوجه خواهيد شد كه وزنهي خيالي پشت چشمهاي شما در يك سمت آسانتر از سمت ديگر بالا كشيده مي‎شود،كه معمولاً سمت راست آسانتر است. اصولا‎ً اين احساس ناشي از تفاوت بين دو نيمكره‎‎ي مغز شما است كه استفاده از يكي به مراتب آسانتر از ديگري است ( نيمكرهي غالب ). اگر اين مورد براي شما ايجاد اشكال ميكند، با يك فعاليت چرخشي ذهني، در جهت چرخش عقربههاي ساعت در ناحيهي بين ابروها، چشم سوم خود را تحريك كنيد. منظور از جهت چرخش عقربههاي ساعت اين است كه صورت خود را به عنوان صفحهي ساعت در نظر بگيريد و جهت صحيح چرخش را با آن بسنجيد. براي اين فعاليت چرخشي نيز از همان فرمان ذهني عضلاني استفاده كنيد كه قبلاً براي باز كردن چشمهاي خسته به كار ميبرديد. اما اكنون آنرا براي چرخش به كار ببريد، چنان كه گويي با حركت چرخشي يك مداد، اين ناحيه را تحريك ميكنيد. بهترين روش اين است كه براي فعال كردن چشم سوم خود تمرين گشايشي اصلي و اين تمرين چرخشي را يك در ميان انجام دهيد. فعاليت گشايشي ذهني به هر حال براي هماهنگ كردن چشم سوم شما با هاله لازم است.

توجه: به ياد داشته باشيد كه همهي اين تمرينهاي محرك انرژي، به آگاهي جسماني موضعي خصوصاً آگاهي موضعي در سطح پوست وابسته‎اند. براي اينكه اين تمرينها مؤثر باشند، بايد احساس كنيد كه آنها واقعاً اتفاق ميافتند.
 
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سخنان راهبر...(دکتر استاد احمد سلامی بنیانگذار سبک جهانی کانگ فوتوآ-21)

بشر امروز همواره در انتظار زندگي بهتر" اعصابي آرام تر و همبستگي انساني بهتر است اما همه آن خواستنها را با کلمات و با دلهره تکرار ميکند: چون روح خود در انديشه خويش ندارد. بشر در غبار آ لودگيها و گرفتاريهاست. غباري که خود بر خود توليد کرده است" هر تولدي را اطاعت نمي کند و مرگ را با انديشه نمي نگرد و بالاخره حاصل تولد و مرگ را از جوشش انديشه فرار ميدهد و اسرار خود که بيان روح از انديشه است ارزان ميفروشد چون گرفتار است.

حقايق امروز را تلخ مينگرد و همين تلخيست که باعث عدم همبستگي و نپيمودن روح دوستي و راستي به معناي زندگيست. در دانشکده انشاء تن وروان توجه فراوان به نهال انسانها ميشود زيرا راهبر کودکان امروز را آينده سازان فردا مي داند

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مصرف انگور

 مصرف انگور خستگی را برطرف می کند و به دلیل داشتن پتاسیم برای برطرف کردن ضعف بدن مفید است.

یک متخصص تغذیه در گفتگو با فارس با بیان این که مصرف انگور برای مبتلایان به بیماری های اعصاب و قلب مفید است، افزود: مصرف آب انگور تازه می تواند یبوست که عوارض آن بی اشتهایی، نفخ، سردرد، تشنگی مفرط و بوی بد دهان است را از بین ببرد.
به گفته مرتضی صفوی، غوره که حالت کال انگور است نیز برای تسکین خارش های پوستی موثر است.
این متخصص تغذیه با تاکید بر این که دانه های خشک انگور صفرا و بلغم را رفع کرده ، مصرف روغن هسته انگور را نیز به دلیل داشتن اسید های چرب غیر اشباع برای بدن مفید دانست.انگور میوه‌ای است بهشتی که شامل ویتامین‌های آ، ب، و ث می‌باشد هم چنین دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن،‌ فسفر، پتاسیم و آلبومین است‌. امروزه در طب درمان‌های طبیعی (نتروپت), از رژیم‌های مختلف انگور استفاده می‌کنند. همچنین این میوه را برای درمان بیماری‌های یبوست،‌ عوارض رماتیسم، کم‌خونی و حتی پیشگیری از سرطان سودمند می‌دانند‌.
انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده بدین گونه که اگر انگور را از صبح تا ظهر خالی میل کنید لاغر کننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است. توجه داشته باشید وقتی انگور میل می‌کنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه‌های خشک مانند برگه هلو و غیره را با انگور و آب میل نکنید، زیرا دچار دل درد می‌شوید.

یکی از خواص انگور، صاف کننده و مولد خون بودن آن است‌. انگور قند خون را نیز تنظیم می‌کند. به علاوه انگور قرمز برای تصفیه خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است. البته افرادی که قند خون پایین دارند می‌توانند از انگور بهره زیادی ببرند‌. بنابراین سعی کنید همیشه انگور داشته باشید و چند بار در روز از آن میل کنید‌.

انگور یکی از میوه‌های ضد سرطان شناخته شده است و این به خاطر خواص ضد عفونی کنندگی آن است‌. افرادی که در دوره نقاهت یک بیماری هستند و یا ضعف عمومی‌بدن دارند و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آن‌ها کم شده است، سعی کنند از انگور، هویچ، سیب و هلو، به مقدار زیادی استفاده کنند‌. البته می توانند این میوه‌ها را با هم در آب میوه‌گیری ریخته و آب میوه حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند‌.
خوب است بدانید انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می‌کند و در کنترل فشارخون موثر است. انگور و سیب هر دو میوه‌های بهشتی هستند که افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب می‌توانند آب آن را نیز در طی روز بنوشند‌.


انگور برای سلامتی قلب، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره بالای خون (نقرس) مناسب و سازگار است‌. این نکته را هم بدانید یبوست که عوارض آن بی‌اشتهایی، نفخ، سردرد،‌ تشنگی مفرط و بدبویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می‌شود‌. خود انگور در درمان یبوست و التهاب معده و روده ها و شیره انگور خاصیت ملین دارد.برگ آن مقوی و قابض و دم کرده آن مدر است . آبغوره اش در رفع اورام مخاط لثه و دهان و سرکه حاصله از تخمیر دانه انگور در تسکین خارش پوست و جلوگیری از خونریزی ها بکار میرود و دانه های خشک آن صفرا و بلغم را دفع و پی را محکم کرده خستگی را رفع و حالت انبساط بوجود میاورد در همه حال انگور و برگ و شیره و دانه های خشک شده و دانه های نارس (غوره ) و دانه تخمیر شده (سرکه ) مصرف غذائی دارند .

کشمش:
کشمش تقویت کننده بدن است و اگر آن را مانند چای دم کنید و بنوشید، برای نرم کردن سینه و درد گلو مفید است‌.

غوره:
غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست‌. هم چنین اگر با سالاد میل شود برای لاغر کردن سودمند است. سعی کنید غوره خالی را نخورید چون روی معده اثر سوء می‌گذارد.
همچنین خانم‌های باردار از خوردن غوره زیاد خودداری کنند، چون غوره مدر است و امکان دارد موجب سقط جنین شود‌
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ضربات پا در کانگ فو

ضربه کی تو یا کتتو= ضربه کیتو یکی ازضربه های مهم در مبارزه می باشد

وبرای این ضربه پا ابتدا به سمت داخت سینه خم وبعد به جلو ضربه وارد می کنداین ضربه برای دور نگه داشتن حریف از خود موثر است

ضربه اسایو=ضربه اسایو ضربه ناگهانی به سمت حریف از پشت می باشد
اصول این ضربه هم کشیدن پا به سمت باسن و ضربه پا از پشت به حریف
است

ضربه یته=یته یکی دیگر از ضربات در کانگ فو می باشد که به چند حالت زده می شودواصول این ضربه این هست که ضربه از بغل به سمت حریف زده می شود

ضربه یاد کتو=ضربه یادکتو یکی از ضربه های موثر در کانگ فو میباشد
واصول این ضربه این است که ضربه از بغل و با روی پا به حریف وارد می شود
 

ضربه هوتو=ضربه هتو ضربه ای است که با ارنج دست زده میشودوضریه
بسیار قوی است ودر تکنیکهای کانگ فو توا هم استفاده می شود

ضربه متو=ضربه متو به ضربه مشت مستقیم به جلو گفته می شود که در
مبارزه از ان زیاد استفاده می شود وبه همه جای بدن حریف می توا ضربه زد
حرکات پا
ضربه با روی پا با چرخش کمر.............................. یاد کیتو
ضربه با داخل پا به پای حریف...........................................دیاش
ضربه جانبی کمر به بالا.................................................یته
ضربه جانبی پایین(داخل خط 3).......................................کانسی
ضربه به جلو...............................................................کیتو
ضربه زانو...................................................................اتمام تو
ضربه پاشنه پا................................................................مرجان زا
ضربه با سینه پا...........................................................مهرگان زا
ضربه جلوپا..................................................................بخار تو
ضربه پشت پا............................................................. جونگل زا
هلال داخل پا........................................................غوگان زا
ضربه داخل پا..............................................اورایا-ماده بی تو
ضربه خارج پا..............................................سیمای-حزن زا
پشت پا ..............................................................اوسای ما
چرخشی :تورا اضافه میشود
ضربات افتی...................................................تورمابتو
ضربات پرشی
پرنده عمودی(کیتو پرشی).............................................بث تو
زانوی پرشی................................................................مرجان زا
پرنده پهلو(یته کیتو).........................................بخردتو-توران ما
پرشی به پشت(اوسایما پرشی)...................................بودن تو
پرشی از روی چند نفر.................................................بدرود
پرنده دوپایی..............................................................نپتون تا
گارد آماده به پرش.......................................................انرتو
فرود بعد از پرش............................................................بخ تو
پرنده مبارزه ای.................................................آشوردان مایانه
 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

عضله شکم در کانگ فو

چهار جفت عضله كه به نام عضلات شكمی معروفند به حمایت و حفاظت از احشإ درون شكم و تنفس قوی كمك می كنند (نام اختصاصی این چهار عضله عبارتند از : راست شكمی ، مایل داخلی و شكمی عرضی).عضلات شكمی قوی و سالم به حمایت از كمر در حین بلند كردن اشیإ و استحكام ستون مهره ها كمك می كنند.اگر این عضلات به دلیل بی تمرینی ضعیف شوند آنها شل می شوند و شكم گندگی ایجاد می شود.تنها راه برای ایجاد یك شكم صاف ، بكارگیری رژیم غذایی مطلوب و تمریات منظم برای تقویت و آماده سازی عضلات شكم است.تمرین زیر برای تقویت عضلات شكم مناسب است :


دراز و نشست :
تمرینی است كه موجب بهبودی قدرت و استقامت عضلات شكم می شود.این تمرینات انواع زیادی دارد كه بعضی از آنها مفید و بعضی دیگر مضر است.انواع مضر آنها تمریناتی هستند كه فشار زیادی را روی گردن و كمر (برای مثال نزدیك كردن سریع سینه به زانو)اعمال می كنند.تمرینات دراز و نشست در صورتیكه بطور صحیح انجام شوند تمرینات مناسبی هستند.

 


نحوه انجام تمرینات :
به پشت روی زمین دراز بكشید به گونه ای كه كف پاها روی زمین قرار گیرد.دستان خود را بطور آزاد روی ران ها قرار دهید و در هنگام انجام حركت به سمت زانوها حركت دهید (حالت دستهای شما مهم است چرا كه بر شدت تمرین تأثیر می گذارد.روشی كه گفته شد ساده ترین و مطمئن ترین روش برای یك فرد مبتدی است).
در كل تمرین در زمانیكه كمرتان روی زمین است آن را از زمین جدا نكنید.عضلات گردن و شانه را شل نگه دارید چانه راست باشد و از سینه فاصله داشته باشد.عضلات شكم را برای بالا آوردن تدریجی شانه از زمین منقبض كنید.وقتیكه این كار را انجام می دهید تنفس خود را به بیرون بدهید.زمانیكه بدنتان به صورت اریب درآمد 2 تا 3 ثانیه این حالت را حفظ كنید.سپس به آرامی به وضعیت اولیه برگردید وقتیكه این مرحله را انجام می دهید نفس بگیرید.اجازه ندهید كه سر با زمین تماس پیدا كند.ابتدا تمرین را با یك دوره 10 تكراری شروع كنید و به تدریج تمرین را از 3 تا 5 دوره 15 تكراری افزایش دهید.بعضی مواقع دراز و نشست بعنوان یك آزمون برای سنجش قدرت و استقامت عضلات شكم به كار می رود. این كار زمانی باید انجام شود كه وضعیت آمادگی جسمانی خوب باشد و ناراحتیهای كمر نداشته باشید.

 

چند روش براي ساختن عضلات شکم
يکي از مهم ترين عضلات براي ورزش کانگ فو
عضله شکم مي باشد وداشتن شکم عضلاني باعث زيبايي
بدن رزمي کار ميشود

 

 دراز نشست معمولي پا جمع و دست پشت سر
اين روش براي ساختن عضلات قسمت پايين شکم
بسيار مفيد است


حالت دوم دراز کشيده و پاها به صورت عمود و
بعد به ارامي پاهارو به پايين وبالامي بريم
اين روش مناسبي براي ساختن عضلات بالاي شکم است

 

روش سوم دراز کشيده ودر اين حالت دستهابايد
محکم چيزي رابگيرند وبعد بايد باسن و پاها را
از زمين جدا کنيم در اين روش به تمامي قسمت شکم
فشار وارد ميشود


روش چهارم با استفاده از بارفيکس انجام ميشود
که خيلي موثر است بااستفاده ازبارفيکس اويزان شويد
بعد پا ها را به سمت سينه با لا و پايين ميکنيم

 

روش پنجم از بغل دراز کشيده و خود را به سمت
بالا ميکشيم اين روش براي ساختن عضلات پهلو و
سوزاندن چربي ها بسيار مناسب است

 


روش ششم يکي از پاها را به صورت افقي به ديوار
قرار ميدهيم بعد کمر را به سمت بالا وپايين
حرکت ميدهيم
 

این هم اموزش تصویری

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چگونه مبارز خوبی باشیم

چگونه مبارز خوبی باشیم
برای یک مبارزه خوب باید چند نکته رادر نظر بگیریم

رقص پا=انجام دادن رقص پا خیلی میتونه موثر باشه چون همیشه
در حال جای عوض کردن وحرکت هستید و حتما ضربه زدن
به جسم متحرک سخت تر از ضربه زدن به یک جسم ثابت است

سرعت در حمله=دومین امر سرعت در حمله است .حمله خیلی
سریع مانع از فکر کردن حریف میشود اما حمله های درست وبه جا
حمله میتونه در موقع پلک زدن حریف هم باشه

ترکیب ضربات=بهترین مبارزان از ترکیب استفاده میکنند ترکیب ضرباتی
به راحتی متوانند ان را اجرا کنند واز قبل هم تمرین کرده اند

میدان دید=مبارزانی پیروز میدان هستند که دید بهتری دارند

استفاده از روش دفاع بعد ضربه=این روش برای افراد مبتدی مناسب نیست
استفاده از این روش مبارزه را راحت تر میکنه در وقتی که تو خوب دفاع کنی
وبه موقع ضربه بزنی

ضربه با تمام قدرت=ضربه ضعیف باعث اعتماد به نفس حریف میشود
و تورا برای ضربه خوردن اماده میکند


پرهیز از ضربات بیهوده=ضربات بیهودباعث از دست رفتن توان و نیرو می شود

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah