صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 26 صفحه بعد



منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 119
بازدید ماه : 184
بازدید کل : 99516
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






سخن پیر (کانگ فوتوآ-21 شاهین شهر)

سخن پیر

 

(( گر به خود آئی بخدائی رسی ))

 

سروش نهان گویای ما بزرگترین حماسه های زندگانیست و ما را در سفر به درون خود یعنی سفری که در خون سرشت «خود» می کنیم از هر گونه سفارشی بی نیاز می دارد و جای دلهره ای باز نمی گذارد. امروز در میدان کشش نبرد و شایستگی هستیم و باید در نبرد خود یابی از تاریکیهای زمان بگذریم . جهان از آن ماست و فرازمان تاریخی هدف ما دانایی ، توانائی ،هستی داری ، یگانگی ، هم آهنگی، دیدگاه یگانه خود شناسی است بر این آهنگ رهبری خواهانم که اپرای زندگانی ایران زمین یعنی هنر سرای گوهر نمای خانواده (دامن مادر) ، اُپرای فرهنگ که نمود جان و روان نژاد ایرانیست و اُپرای فراگرد. از توانا ترین توانائی نیک برتر آبشخور شود و به بزرگی یعنی منشاء اثر نیک و پا بر جا در زمان رسد تا کودکانیکه با گوهر راستی پا به گیتی می نهند به ما نفرین نکنند و ما را در هستی بیرنگ یعنی اندیشه پاک و گوهر بازتاب «جان و روان» بنام «من» این یگانه سرمایه گیتی و سازنده فرهنگ یعنی نمود هستی انسان و انسانیت جوینده برتر منشی و فرازمندی انسان بدانند و بنگرند. پس ره یافته از سپهرستانهای رهی به درون خود، راز و آئین هم آهنگی و راه و رسم دلیری ، آئین زندگانی ایران زمین را در آئینه تابناک نهاد خود میابیم و میشناسیم و از دل به زبان می آوریم و همراهان را سرشار و راه آیندگان را روشن می سازیم و از این دیدگان، بدان پایه از یگانه بینی به (وحدت وجود) می رسیم.

 

من آرزوی سازندگی می کنم من خویش را با گرده سخنان دل سنجیده ام امیدوارم کسانی که بدین راه بار میابند و دیدنیها را از یاد نبرند و دریافتنی ها را بیهوده نگذارند. پس گوش کن به سرشتی که بفرمان دل و به زبان دل بازگو می کنم . پیوستگی جهان مهر و زیبائی است. مهر، حالتی است از میدان ربایش زیبائی ها که آفریدگار پیمان، بستگی و گرایش به زیبا ترین زیبائی هاست ،زیبائی پرتوئی است از دادار هستی بخش که انسان را از گناه باز دارد و به سوی برتری های انسانی کشاند. نهان و زیبائی، «گوهر» فروغان فروغی است که« هستی» در میدان ربایش اوست و این «میدان» را مهر یا روشن گر انسان و پرتوان هستی می نامیم . یاد داری سفری بدرون خود کردیم. اگر ما خویشتن بشناسیم و به چگونگی سرشت خود پی ببریم پیوسته چنان مایه و جاهی جستجو می کنیم که خورند گوهرمان است . راه ما با چراغ خرد و توسن پایمردی و نیروی شکیبائی و زاد و توشه پاکدلی و پاکبازی و با چشم حقیقت بین و از روی نشانه های فروزه های انسانی نژاد ایرانی بدون هیچ گمراهی و دربدری است. راه ما نا پیدا نیست و بیش از دو گام هم نیست گامی به سوی خود و گامی در پیش گاه انسانیت. برگی چند از دفتر دل پاک و نهاد تابناک را خواندیم و از ژرف اندیشی مشتی گوهر از بایگانی دل به ارمغان بیرون کشیدیم و به گوش و جان و سر شنیدیم. از راه بینش، هستی را در انسان، و انسان را در هستی دیده تا فروزه ها، آهنگ ها، اندیشه ها، گفتارها، کردارها، زیستن ها، کوشش ها، آگاهیها، خواستن ها، به خود فرو رفتن و اندیشیدن به جهان درون را با معنای انسانیت در خود جای دادیم به راستی سوگند خوردیم، به دوستی سوگند خوردیم به پاکی اندیشه ایم.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

اجرای ضربه یته پرنده توسط مسئول کانون شمس الشموس شاهین شهر سیر راهدان رضا محمدامینی

DSC04063.JPG

سیر راهدان رضا محمدامینی  مسئول کانون شمس الشموس شاهین شهر

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سری نرمش ها1(سبک جهانی کانگ فو توآ-21شهرستان شاهین شهر ومیمه)

تناسب اندام تناسب اندام تناسب اندام

تناسب اندامتناسب اندامتناسب اندام

  تناسب اندامتناسب اندام

تناسب اندام تناسب اندام 

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

حرکات نرمشي(سبک جهانی کانگ فوتوآ-21)
انجام حرکات کششی برای پا

 

 

نرمشی دیگر برای پا

 

 

نرمشی جهت ستون فقرات

 

نرمشی جهت کشش عضلات

 

یک نرمش کششی بسیار مناسب

 

انجام کشش عضلات به صورت خوابیده

 


نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

شانه متحرک (سبک جهانی کانگ فوتوآ-21)

 

شانه متحرک ترین مفصل بدن است. این مفصل میتواند در خیلی از جهات بچرخد ولی همین خصوصیت موجب میشود احتمال دررفتگی مفصل هم بیشتر از مفاصل دیگر شود. پایداری مفصل شانه عمدتاً به توسط بافت هایی که در اطراف مفصل وجود دارد تامین میشود. کپسول مفصلی و لیگامان ها و عضلات اطراف مفصل، سر استخوان بازو را در سر جایش در داخل حفره گلنوئید پایدار نگه میدارند. در حین دررفتگی مفصلی، این بافت ها پاره میشوند.دررفتگی شانه به دو نوع دررفتگی قدامی و خلفی تقسیم بندی میشود. دررفتگی قدامی وقتی است که سر استخوان بازو از حفره گلنوئید خارج شده و به سمت جلو حرکت میکند و در دررفتگی خلفی شانه، سر استخوان بازو به خلف یا عقب حفره گلنوئید جابجا میشود. دررفتگی قدامی شانه بسیار شایعتر از دررفتگی خلفی است. شایعترین علت دررفتگی مفصل شانه به زمین خوردن با کف دست یا بر روی شانه است.

شایعترین نوع دررفتگی قدامی شانه حالتی است که در آن کپسول مفصل شانه در قسمت جلویی پاره شده و سر استخوان بازو از آن خارج میشود. سر به زیر زائده کوراکوئید رفته و به همین علت گاهی به آن دررفتگی زیر کوراکوئیدی یا ساب کوراکوئید Subcoracoid dislocation میگویند.

در دررفتگی خلفی، ضربه بطور مستقیم به جلوی شانه وارد شده و سر استخوان بازو را به خلف گلنوئید هل میدهد.

علائم در رفتگی شانه:
مهمترین علامت دررفتگی مفصل شانه درد است. درد به حدی شدید است که بیمار با دست سالم خود آرنج و بازوی طرف صدمه دیده را محکم گرفته و اجازه هیچ حرکتی را به شانه نمیدهد. وقتی که از جلو به یک مفصل شانه طبیعی نگاه میکنیم حاشیه شانه بصورت گرد و محدب است ولی در یک بیمار با دررفتگی شانه این تحدب از بین میرود و برجستگی زائده آکرومیون خارجی ترین چیزی است که در لبه شانه دیده میشود.

 

علائم بالینی در رفتگی خلفی شانه:
دررفتگی خلفی شانه علائم خیلی واضحی ندارد و ظاهر شانه در این دررفتگی تغییری نمیکند و به همین خاطر در بسیاری اوقات ممکن است از نظر پنهان بماند. یک علامت مهم این نوع دررفتگی اینست که بازوی بیمار در حالت چرخش به داخل میماند و بیمار نمیتواند بازو را به خارج بچرخاند ( وقتی شما سر پا بایستید و هر دو اندام تحتانی شما در کنار بدنتان آویزان باشند اگر کف دست شما به سمت جلو باشد به این معنی است که بازوی شما به خارج چرخیده و اگر کف دست شما به سمت عقب باشد یعنی بازوی شما چرخش داخلی دارد).

درمان دررفتگی قدامی مفصل شانه:

مسلما اولین اقدام درمانی جااندازی مفصل دررفته است. پزشک معالج معمولا برای کاهش درد بیمار، جااندازی را در اطاق عمل و با بیهوشی عمومی انجام میدهد و یا ممکن است با استفاده از مسکن های قوی بتوان درد بیمار را به حد کافی کم کرد بطوری که تحمل جااندازی را داشته باشد. برای جااندازی مفصل شانه میتوان از مانورهای مختلفی استفاده کرد. مانوری که امروزه بیشتر از آن استفاده میشود به این صورت است که ابتدا بیمار بصورت طاق باز خوابانده شده و کمک پزشک، در بالای سر بیمار قرار گرفته و دو سر یک ملحفه را در حالیکه آنرا لوله کرده و از زیر بغل بیمار عبور داده در دست میگیرد. پزشک معالج هم در کنار پای بیمار ایستاده و مچ دست بیمار را با دو دست خود میگیرد. پزشک ابتدا دست بیمار را کمی از بدن دور کرده و سپس آنرا به سمت خود میکشد. در همین حال کمک پزشک هم ملحفه را به سمت خودش میکشد. ممکن است نیاز باشد که با کف دست از سمت جلو هم به سر استخوان بازو فشار آورد تا سر به عقب برود.



روش دیگر که به روش کوخر معروف است به این صورت انجام میشود که ابتدا بیمار بصورت طاق باز دراز کشیده، پزشک معالج در کنار پای بیمار میایستد. پزشک ابتدا آرنج بیمار را ۹۰ درجه خم کرده و بازو را به آرامی از تنه دور کرده و به طرف خود میکشد. سپس بازو را به سمت خارج میچرخاند و سپس بازو را به تنه بیمار نزدیک کرده و آرنج بیمار را به جلوی سینه وی میبرد. سپس بازو را به داخل میچرخاند بطوری که کف دست بیمار به سمت دیگر سینه وی برسد. روش کوخر البته ممکن است با عوارضی همراه باشد و امروزه کمتر از آن استفاده میشود.

 

 

چه اقداماتی پس از جااندازی دررفتگی مفصل شانه انجام میشود

پس از جااندازی، پزشک معالج از شانه بیمار مجددا رادیوگرافی به عمل میاورد تا از جاافتادن مفصل مطمئن شود. پزشک سپس دست بیمار را با بانداژ بخصوصی به نام بانداژ ولپو به گردن و تنه وی آویزان میکند. این بانداژ حدود ۳-۲ هفته میماند و سپس حرکات شانه برای ممانعت از محدود شدن شروع میشود. در مدت این چند هفته بیمار باید مرتبا دست، مچ دست و مفصل آرنج خود را حرکت دهد تا از خشک شدن آنها جلوگیری کند.

 

بیحرکتی پس از جااندازی اجازه میدهد تا بافتهای اطراف مفصل که در حین دررفتگی، پاره شده اند مجدداً در وضعیت قابل قبولی جوش بخورند. اگر این مدت بیحرکتی به درستی رعایت نشود و شانه مدت کمتری بیحرکت باشد این بافت ها به درستی ترمیم نمیابند و مفصل ناپایدار و لق میشود. این مفصل در آینده میتواند براثر نیروی کمی مجدداً به راحتی در برود. به این حالت دررفتگی مکرر مفصل شانه میگویند. بیمارانی که دچار دررفتگی مکرر مفصل شانه هستند اغلب با کوچکترین فشاری به مفصل، دچار دررفتگی میشوند.

از طرف دیگر بیحرکت کردن مفصل به مدت طولانی هم میتواند مشکلاتی را برای بیمار بوجود آورد. افراد مسن تحمل چند هفته بیحرکتی شانه را ندارند. در این افراد مفصل شانه با چند هفته بیحرکتی بسرعت خشک شود. در این حال بیمار ممکن است پس از چند هفته بیحرکتی شانه، توانایی بالا آوردن دست به بالای سر را از دست بدهد. بنابر این در افراد مسنی که دچار دررفتگی مفصل شانه میشوند پس از جااندازی و بستن دست، بعد از چند روز حرکات پاندولی مفصل شانه شروع میشود تا از محدود شدن حرکات شانه پیشگیری شود. بعد از مدتی بیمار تحت نظر پزشک معالج و فیزیوتراپ نرمش های خاصی را برای تقویت عضلات اطراف شانه انجام میدهد.

 

درمان دررفتگی مفصل شانه در اکثر مواقع با موفقیت انجام شده و بیمار میتواند به فعالیت های روزمره و ورزشی برگردد. با این حال در مواردی ممکن است عوارضی برای بیمار بوجود آید
:مهمترین این عوارض عبارتند از
 

آسیب به عصب آگزیلری : عصب آگزیلری Axillary nerve یا عصب سیرکومفلکس Circumflex nerve در بسیاری از موارد دررفتگی مفصل شانه آسیب میبیند. علامت این آسیب، فلج شدن عضله دلتوئید ( عضله ای که گردی و برجستگی شانه را میسازد) و کاهش حس در سطح بیرونی شانه است. پزشک معالج کارکرد این عصب را بررسی کرده و قبل و بعد از جااندازی مفصل آنرا در پرونده بیمار ثبت میکند. در مواردی که بدنبال دررفتگی مفصل شانه این عصب آسیب میبیند در اکثر موارد پس از چند هفته تا چند ماه کارکرد عصب بطور خودبخود بهبود میابد. البته اگر شدت آسیب به عصب زیاد باشد ممکن است فلجی و کاهش حس برای همیشه برای بیمار باقی بماند

آسیب به دیگر اعصاب شانه : بندرت ممکن است اعصاب دیگر شانه بخصوص اعصاب طناب خلفی شبکه بازویی آسیب ببینند

آسیب عروقی : در دررفتگی قدامی شانه ممکن است بر اثر جلو آمدن سر استخوان بازو به شریان آگزیلری Axillary artery آسیب برسد. آسیب به این شریان بخصوص در افراد مسن که دچار سفتی عروق یا تصلب شرایین هستند بیشتر دیده شود. همچنین در کسانی که دچار دررفتگی کهنه مفصل شانه هستند ممکن است در حین جااندازی مفصل به این شریان آسیب وارد شود

شکستگی : گاهی اوقات همراه با دررفتگی مفصل شانه ممکن است شکستگی در گردن استخوان بازو و یا در برجستگی سر استخوان بازو (توبروزیته بزرگ) بوجود آید. شکستگی توبروزیته بزرگ Greater tuberosity در اکثر موارد بعد از جااندازی مفصل شانه، خودبخود جامیفتد. در صورت جا نیفتادن نیاز به عمل جراحی و فیکس کردن قطعه با پیچ میشود. شکستگی گردن استخوان بازو اگر همراه با دررفتگی مفصل شانه باشد معمولا نیاز به عمل جراحی دارد. با استفاده از عمل جراحی شکستگی جااندازی شده و با پیچ و پلاک فیکس میشود

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

يک برنامه مناسب براي تمرين هر روزتان(سبک جهانی کانگ فوتوآ-21)

برنامه تمريني کانگ فو

ابتدا از ماهیچه های گردن شروع کرده و تمام مفاصل را به خوبی با حرکات چرخشی گرم کنید

ضربات مشت

الف- ضربه مشت در هوا-3تا50تا
ب- دفاع هاي دست-3تا50تا
ج- ضربه مشت به کيسه تمريني-3تا50تا
د- ضربه ازاد دست-2تا30تا


ضربات پا

ضربه کششي پا به سمت جلو-3تا12
ضربه کششي پا به سمت بغل-3تا12
ضربه مستقيم پا(کيتو) -3تا12
ضربه مستقيم به بغل(يته) -3تا12
حالتهاي مختلف ضربه با پا-3تا12تا

تمرین تکنیک(خط)

تمرين حرکات دفاع شخصي

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

واژه کانگ فو بزبان چینی به معنای ( مرد دانا می باشد که در فارسی آنرا طریقت دانائی ) مینامیم .توآ-21

واژه کانگ فو بزبان چینی به معنای ( مرد دانا می باشد که در فارسی آنرا طریقت دانائی ) مینامیم .

طریقت دانائی یعنی دعوت انسان به سوی تکامل بسوی توانائی جسم و دانائی اندیشه یعنی حرکت به سوی آگاهی روشن بینی و درک مجهولات و اسرار جهان انسان و جهان طبیعت خود و همچنین تعالی روح و جسم او در جهت هماهنگی با روح تکامل جهان و تسریع در آن و بالاخره حرکت هر چه سریعتر بسوی او این راه ، راه پر پیچ و خم و بی پایان است که برای گذشتن از آن اراده ، عشق ایمان و شناخت به هدف و احساس وظیفه و مسئولیت و تعهد به مقام انسانی را نیاز دارد . تاریخچه کانگ فو تاریخچه انسانی است و خلق آن آغاز تفکر به حرکت فکریست که بعدها حرکت بدنی نیز با آن آمیخته شد بعبارت دیگر ابتدا انسان به تقویت فکر و درون نگری بخود آمدن روی آورد و بر این نگرش ریاضت را لازمه بریدن از بنده های دروغین و ارتقاء و پرورش من حقیقی دانست و جوکی و یوگا ( یوگا با کلمه یوغ کاری همریشه است یعنی بزیر یوغ در آوردن تن و بدرون خود، نگاه کردن و تفکر نمودن ) یکی از شدیدترین صورتهای ریاضت بود که با اعمالی از قبیل روزهای طولانی و ثابت به یک نقطه نگاه کردن ، ساعتها بیحرکت ماندن و کنترل تنفس همراه بود . بودا که خود از جمله کسانی بود که در این راه اهتمام ورزیدن و به روشن بینی و آگاهی یا نیروانی دست یافت نیز معتقد بود که افرادی که از این طریق توانستند به روشن بینی و تقویت نیروی فکری دست یابند ، از نظر جسمی کاملا" ضعیف بوده و نا توان گشته اند ، بدین بیان ذن استاتیک تنها بیک نیمه از انسان توجه داشته فکر و جسم را فراموش می کرد تا اینکه در اماتایشی که خود اساتید فلسفه ذن بود بفکر حق حرکاتی جهت تقویت نیروی جسم افتاد و در این فکر به تجربیات دست زد ، از جمله تک چوبی را برگرفت.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

زانو....(توا-21)

ورزش هایی که برای شما مفید هستند:


شنا کردن اولین گزینه پزشکان است.شنا به جز شنای کرال پشت،برای زانوها بسیار مفید است. علاوه بر شنا می‌‌توان در قسمت کم عمق استخر قرار گرفته و به مدت ۱۵ دقیقه در مسیر عرض استخر راه رفت.این کار موجب می‌‌شود بدون وارد آمدن فشار بر مفصل زانوی مبتلا به آرتروز، عضلات اطراف زانو تقویت شود تا وزن اندام‌های فوقانی به زانو وارد نیاید.البته امکان این ورزش همیشه مهیا نیست.دومین گزینه پیاده‌روی است.پیاده‌روی فشار زیادی بر زانوها وارد نمی‌کند. پیاده‌روی سریع،اگر قبلا آسیبی در زانوهایتان نداشته‌اید،مشکلی ندارد.اما به زانوهای معیوب آسیب می‌رساند.دوچرخه‌سواری نیز بر روی زانوها فشار زیادی وارد نمی‌کند.به‌طور کلی هرگونه فعالیتی که فشار کمی بر زانوها وارد کند و یا فعالیت‌هایی که در آنها شما مجبور نیستید به‌سرعت تغییر جهت بدهید،برای زانوها مشکل‌ساز نیستند.

ورزش هایی که برای شما مضر هستند:
هر ورزشی که مستلزم خم‌کردن شدید زانوها باشد می‌تواند به زانو صدمه بزند.اگر خم کردن به‌همراه بلندکردن وزنه باشند،فشار مضاعفی به زانوها وارد می‌کند و می‌تواند به زانو آسیب برساند.با این تعریف فعالیت‌های ورزشی که در آنها خم می‌شوید یا می‌پرید،مثل بسکتبال و فوتبال برای زانوها مضرند.ورزش‌هایی که در آن حرکت‌های خم‌شدن زانوها و فرودآمدن روی پاها به دفعات زیاد انجام می‌شود نیز برای زانوها مضر هستند،تنیس،بدمینتون و فوتبال از این دسته ورزش‌ها محسوب می‌شوند.طناب‌زدن جزء موارد استثنایی است که به رغم پریدن آسیبی به زانو وارد نمی‌کند.ورزش‌هایی که در آنها فرد می‌پرد،فرود می‌آید یا در حال دویدن به‌طور ناگهانی تغییر مسیر می‌دهد،فشار خیلی زیادی روی زانوها وارد می‌کند که ممکن است منجر به آسیب‌ به رباط‌های زانو و به‌خصوص رباط صلیبی قدامی شوند.حتی مقادیر کم این فعالیت‌های ورزشی نیز می‌توانند باعث آسیب به غضروف یا منیسک‌های زانو که از غضروف آن محافظت می‌کنند، بشود.توجه داشته باشید ورزشکاران حرفه‌ای با گذراندن دوران بدن سازی و تقویت عضلات پا احتمال آسیب دیدگی را کاهش می‌دهند ضمن این‌که قبل از شروع ورزش نیز بدن خود را بطور اصولی و مناسب گرم می‌کنند، برای همین است که میزان آسیب در آنها کمتر است، ورزشکاران آماتوریست که مثلا فوتبال بازی می‌کنند.

ورزش اختصاصی

با چند ورزش می‌‌توان عضلات زانو را به طور اختصاصی تقویت کرد.یکی از این ورزش‌ها،این است که روی زمین بنشینند و پای خود را دراز کنند و به حالتی قرار گیرند که به مفصل‌‌شان فشاری وارد نیاید سپس به حالت در جا عضله جلوی ران خود را منقبض کنند و تا ۱۰ شماره به همین حالت نگه دارند.می‌‌توان برای مثال،صبح سه بار،ظهر سه بار و شب هم سه بار این کار را انجام دهید. البته در روزهای ابتدایی بهتر است زیاد به اندام‌های‌شان فشار وارد نیاورید و به تدریج و به صورت هفته‌ای یک بار،شدت یا مدت تمرین را به مقدار ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دهید.این نوع ورزش برای عضله چهار سر ران یا جلوی ران است.برای پشت ران هم می‌‌توان عضله پشت ران را منقبض کرد و به طور مشابه با تعداد و مدت گفته شده عمل کرد.

بسیاری از مردم در سنین مختلف از درد زانو رنج می‌برند، این در حالی است که پزشکان معتقدند کم‌تحرکی و دوری از ورزش علل اصلی درد زانوان است.دکتر محمود معتمدی، ارتوپد و فوق تخصص زانو و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره می‌گوید: بیماری نرمی غضروف

 

زانو اغلب در نوجوانان و جوانان بین ۱۰ تا ۲۵ سال شایع است و اگر محور ران در امتداد محور ساق نباشد، در نتیجه استخوان کشکک در جای خود قرار نگرفته و دچار کجی می‌شود که می‌تواند به داخل، خارج و حتی عقب منحرف شود.

وی اظهار می‌کند: در چنین حالتی، به دلیل این که استخوان کشکک در جای خود قرار ندارد، بیمار دچار نرمی غضروف استخوان کشکک خواهد شد.

دکتر معتمدی دسته دیگری را که دچار نرمی استخوان کشکک می‌شوند را افراد بسیار فعال ذکر کرده و می‌گوید: این دسته از افراد که به اصطلاح می‌خواهند یک شبه قهرمان شوند، با فشار زیاد روی زانوی خود، ناخواسته استخوان کشکک خود را نرم می‌کنند.

وی می‌افزاید: افرادی که اصلا ورزش نمی‌‌کنند نیز مستعد این عارضه هستند، این امر بیشتر در خانم‌ها مشهود است چرا که آنها به‌طور کلی هیچ‌گونه حرکتی به اندام بخصوص پاهای خود نمی‌دهند و در نتیجه عضلات ناحیه ران (عضله چهارسر)‌ آنها لاغر می‌شود. وقتی این عضله (چهارسر)‌ به هر علتی لاغر شود، استخوان کشکک نیز نرم می‌شود.

علائم بیماری

علائم بالینی افرادی که دچار نرمی غضروف استخوان می‌شوند «درد» است، بخصوص هنگامی که در مواقع بالا یا پایین آمدن از کوه و پله‌های زیاده از حد، آن را احساس می‌کنند.» این فوق تخصص زانو با اشاره به این مطلب خاطرنشان می‌کند: دومین علامت بالینی پس از درد، قفل شدن زانو است که به صورت موقتی زانو قفل می‌شود و پس از مدت کوتاهی، از این حالت خارج می‌شود.

این استاد دانشگاه در ادامه می‌گوید: «تورم» هم از علائم این بیماری است که در ناحیه زانوها به وجود می‌آید و باعث پیدایش ترشحاتی در مفصل زانو می‌شود که معمولا رادیوگرافی ساده می‌تواند در تشخیص آن، بسیار کمک‌کننده باشد.

دکتر معتمدی عنوان می‌کند: گاه برای بهتر دیدن مشکل زانو از«MRI» و آرتروزکپی استفاده می‌شود.

از نظر علایم آسیب‌شناسی، این بیماری به چهار دسته تقسیم می‌شود که معمولا در مرحله اول غضروف استخوان کشکک نرم می‌شود و در مراحل بعدی به ترتیب غضروف استخوان خط‌خطی و سپس تکه‌ای از غضروف استخوان کشکک از جای خود جدا می‌شود و در مرحله آخر، قطعه‌ای از استخوان جدا شده در بستر می‌افتد.

این پزشک متخصص با اشاره به این مطلب بهترین درمان این بیماری را تقویت عضله چهارسر عنوان می‌کند که چون لاغر شده است بایستی در راستای قوی کردن آن ورزش‌‌های مخصوصی انجام داد. دکتر معتمدی می‌افزاید: در این ورزش بیمار را روی تخت خوابانده و در حالتی که انگشتان پا رو به صورت است، عضلات بالای زانو را سفت می‌کنند و در حالت خوابیده ۵ ثانیه گرفته و سپس آن را رها می‌کنند که این ورزش بایستی روزی ۳ بار و در هر وعده ۲۰مرتبه انجام داد.

وی می‌گوید: در حرکت دوم با قرار دادن بالش زیر زانو، سر انگشتان را به سمت صورت گرفته و عضلات چهارسر را منقبض می‌کنند. یا با بستن وزنه‌ای ۲ کیلویی به مچ پا، سر انگشتان را به سمت صورت برده و عضله چهارسر را به مدت ۵ ثانیه منقبض می‌کنند.

با انقباض عضلات چهارسر، درد از بین می‌رود و به مرور نرمی غضروف استخوان نیز رفع می‌شود. بتدریج مایع داخل مفصل زانو نیز از بین می‌رود.» این استاد دانشگاه با اعلام این موضوع، عنوان می‌کند: برای حل مشکل نرمی غضروف استخوان زانو، بایستی سبک و روش زندگی‌مان را تغییر داده و از دو زانو و چهار زانو نشستن خودداری کنیم.

همچنین تا جایی که ممکن است باید از توالت فرنگی استفاده کرد و با خواندن نماز روی صندلی، از کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و عبور از پله‌های زیاد خودداری ورزید تا دیگر نیازی به عمل جراحی ایجاد نشود.

در هر صورت، اگر مشکل لاغر بودن عضله چهارسر این گروه حل نشود، بیمار در سال‌های آتی دچار آرتروز خواهد شد.

دکتر معتمدی در پایان توصیه می‌کند: افرادی که دچار این مشکل در سنین جوانی هستند، می‌توانند با منقبض کردن عضله چهارسر زانوان خود، مشکل خود را مرتفع سازند، ولی در کنار این ورزش، شنا و استخر جهت حل هرچه بهتر بیماری نباید فراموش شود.

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ورزش‌ وحرکات كششي(کانگ فوتوآ-21)

ورزش‌هاي كششي مثلکانگ فوتوآ-21 ، يوگا، ژيمناستيك، شنا يا حتي تلاش براي صاف ايستادن به افزايش قد كمك مي‌‌كنند. مايع بين مفصلي يك مايع با قابليت ارتجاعي است كه با ورزش مناسب مي‌‌توانيد آنرا كش بياوريد. تمرين‌هاي ورزشي زير، نمونه‌اي از ورزش‌هاي مناسب براي كمك به رشد قد است ولي توجه داشته باشيد كه ورزش، حداقل 2 ساعت با خوردن غذا فاصله داشته باشد.

lunges-step1

انواع حرکات کششی

  • حرکات کششی بالستیک (Ballistic Stretching)
  • حرکات کششی پویا (Dynamic Stretching)
  • حرکات کششی فعال (Active Stretching)
  • حرکات کششی غیرفعال (Passive Stretching)
  • حرکات کششی ایستا (Static Stretching)
  • حرکات کششی ایزومتریک (Isometric Stretching)
  • حرکات کششی (PNF) (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation)

 همراهان ودوستان برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید(توآ-21شاهین شهر)....


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بند شیطان

مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش را در خانه خدا (مسجد) بخواند. لباس پوشید و راهی خانه خدا شد.

در راه مسجد، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت.

مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد و در همان نقطه مجدداً زمین خورد!

او دوباره بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. یک بار دیگر لباسهایش را عوض کرد و راهی خانه خدا شد.

در راه مسجد، با مردی که چراغ در دست داشت برخورد کرد و نامش را پرسید.

مرد پاسخ داد: (( من دیدم شما در راه به مسجد دو بار به زمین افتادید.))، از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را روشن کنم.

مرد اول از او بطور فراوان تشکر می کند و هر دو راهشان را به طرف مسجد ادامه می دهند. همین که به مسجد رسیدند، مرد اول از مرد چراغ بدست در خواست می کند تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند.

مرد دوم از رفتن به داخل مسجد خودداری می کند.

مرد اول درخواستش را دوبار دیگر تکرار می کند و مجدداً همان جواب را می شنود.

مرد اول سوال می کند که چرا او نمی خواهد وارد مسجد شود و نماز بخواند.

مرد دوم پاسخ داد: ((من شیطان هستم.)) مرد اول با شنیدن این جواب جا خورد.

شیطان در ادامه توضیح می دهد:

((من شما را در راه به مسجد دیدم و این من بودم که باعث زمین خوردن شما شدم.)) وقتی شما به خانه رفتید، خودتان را تمیز کردید و به راهمان به مسجد برگشتید، خدا همه گناهان شما را بخشید. من برای بار دوم باعث زمین خوردن شما شدم و حتی آن هم شما را تشویق به ماندن در خانه نکرد، بلکه بیشتر به راه مسجد برگشتید. به خاطر آن، خدا همه گناهان افراد خانواده ات را بخشید. من ترسیدم که اگر یک بار دیگر باعث زمین خوردن شما بشوم، آنگاه خدا گناهان افراد دهکده تان را خواهد بخشید.

بنا براین، من سالم رسیدن شما را به خانه خدا (مسجد) مطمئن ساختم.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah