صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 26 صفحه بعد



منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 187
بازدید کل : 99519
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






در این فصل بنام همراهان جهت کنکاش راهدانان از خصوصیات بحق آنان یاد می کنیم:

در این فصل بنام همراهان جهت کنکاش راهدانان از خصوصیات بحق آنان یاد می کنیم:
1- راهدان پیوسته در تلاش ساختن ابعاد خود سازی , خودشناسی , مردم شناسی , مردم یاری, جامعه سازی , جامعه یاری , خودأشناسی, خوداشناسی بکوشش است و با تکیه بر تجربه ولمس رشد نمو شالبندی خود درزدودن ترس وتسلیج اراده ی همراهان خود را سوی سعادت رهنمون می نماید.
2-راهدان برای منافع نفسی کار نمی کند.تکنیک خود را یر برابر کسب پول, مقام , نام و نان نمی فروشد.
3-راهدان ایثارگر است و ایثار خود را در بعد قدرت و موقعیت توانمندی نشان می دهد نه در ناتوانی.
4-او عهد به وفا دارد و در عین کثرت به وحدت حرکت با همراهان خود صادق است.
5-دارای اندیشه پاک به پندار اعمال نیک به کردار و گفتار نیک و رفتار بوده و در برابر اصول و منطق تواضع دارد.
6-فرزند زمان خود بوده واین بدان سان نیست که به جهت هر بادی به وزد و خود را به هر بهایی بفروشد و استقامت اصولی در برابر شداید و مظالم نداشته باشد .بلکه بسان عالم و عابد و دانا و تلاش در کنکاش اخرین یافته های علوم جهان براز نهان هستی به هفت پایگاه طریقت دانایی برای پر بار نمودن حرکت در تکاپوی مستمر است.
7- با صداقت ایثار, پاکی, پاکدامنی, اگر در کسی مشکلی بیند, علت انرا در خود جستجو می کند.بزرگترین دشمن را جهل و نادانی می داند.به انسان ارج مینهد چاپلوسی , کرنش را بزرگترین گناه می داند و بدون کمترین چشمداشتی تنها برای ادای تکلیف و رشد و تعالی همراهان , لحظات گرانقدر عمر خود را در خدمت به انان قرار می دهد.

 

توآ-21

 

 

 

 

 

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

22بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بر همه ی مردم مبارکباد..

 

22بهمن : در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید. در روز ۲۲ بهمن سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ۲۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.


وقایع ۲۲ بهمن

وقایع ۲۲ بهمن : در روز ۲۲ بهمن به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.


 
تصمیم شورای عالی ارتش در روز ۲۲ بهمن

روز ۲۲ بهمن : ساعت ۱۰ بامداد روز ۲۲ بهمن شورای فرماندهان نیروهای مسلح در ستاد مشترک تشکیل گردید. نظامیان حاضر در جلسه عبارت بودند از: عباس قره باغی، جعفر شفقت، حسین فردوست، هوشنگ حاتم، ناصر مقدم، عبدالعلی نجیمی، احمدعلی محققی، عبدالعلی بدره‌ای، امیرحسین ربیعی، کمال حبیب اللهی، عبدالمجید معصومی، جعفر صانعی، اسدالله محسن زاده، حسین جهانبانی، محمد کاظمی، خلیل بخشی آذر، علی محمد خواجه نوری، پرویز امینی افشار، امیر فرهنگ خلعتبری، محمد فرزام، جلال پژمان، منوچهر خسروداد، ناصر فیروزمند، موسی رحیمی لاریجانی، محمد رحیمی آبکناری و رضا وکیلی طباطبایی.ریاست شورای عالی ارتش بر عهده عباس قره باغی بود. پس از گزارش فرماندهان نیروها از وضعیت موجود بحث پیرامون همبستگی ارتش با مردم آغاز شد؛ اکثرا موافقت خود را اعلام نمودند و سرانجام اعلامیه‌ای مبنی بر بی طرفی ارتش تهیه و بامضا رسید. پس از تصمیم شورای عالی، ساعت یک بعد از ظهر خبر تصمیم شورای عالی ارتش در اختیار رادیو و تلویزیون گذاشته شد. رادیو ایران برنامه عادی خود را قطع و اعلامیه را قرائت کرد. لحظه‌ای بعد نیروهای انقلاب محوطه صدا و سیما را تصرف نمودند و خبر سقوط رژیم سلطنتی پهلوی از صدا و سیما اعلام شد.

متن پیام امام خمینی (ره) در روز ۲۲ بهمن ۵۷

متن پیام امام خمینی (ره) در روز ۲۲ بهمن ۵۷ به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت مسلمان و قهرمان و مبارز ایران! در این لحظه حساس که به لطف خداوند تعالی مبارزات قهرمانانه شما سدهای استبداد و استعمار را یکی پس از دیگری می شکند و انقلاب اسلامی شما شکوفه ها و میوه های خود را آشکار می سازد، لازم می دانم ضمن اظهار تشکر و قدردانی از یک یک شما برادران و خواهران چند نکته را یادآوری نمایم:

شما در جریان مبارزات گذشته رشد اسلامی و انقلابی خود را آشکار کرده اید و اکنون بیش از پیش لازم است که این رشد را به جهانیان نشان دهید تا جهانیان بدانند مردم مسلمان ایران می توانند بدون قیمومت این و آن، راه سعادت خود را انتخاب نمایند.

لهذا از شما می خواهم که اولا مانع آشوب و هرج و مرج بشوید و نگذارید آشوبگران مغرض به عملیاتی از قبیل غارت، آتش سوزی، مجازات متهمان و از بین بردن آثار علمی و فنی و صنعتی و هنری و اتلاف اموال عمومی و خصوصی دست بزند. دشمن برای خراب کردن چهره نهضت از طریق نفوذ دادن افراد مفسد و مغرض در میان توده مسلمان دست به چنین کارها می زنند تا نهضت ما را ارتجاعی و وحشیانه قلمداد نمایند. من اکیدا اعلام می کنم که هر کس دست به چنین عملیاتی بزند از جامعه انقلابی ملت مطرود و در پیشگاه خداوند متعال مسئول است.

ثانیا توجه داشته باشید که انقلاب ما از نظر پیروزی بر دشمن هنوز به پایان نرسیده است. دشمن از انواع وسایل و دسائس بهره مند است و توطئه ها در کمین ماست. تنها هوشیاری و انضباط انقلابی و اطاعت از فرمانهای رهبری و دولت موقت اسلامی است که همه توطئه ها را نقش بر آب می سازد.

ثالثا افرادی از دشمن که به عنوان اسیر در اختیار شما قرار می گیرند هرگز مورد خشونت و آزار قرار ندهید. همچنان که سنت اسلامی است به اسیران محبت و مهربانی کنید و البته دولت اسلامی به موقع آنها را محاکمه و عدالت را در مورد آنها اجرا خواهد کرد.

از همه شما برادران و خواهران عزیزم می خواهم که با دولت موقت انقلابی اسلامی که وارث یک سلسله خرابی های دولتهای فاسد گذشته است همکاری نمائید تا به حول و قوه الهی هر چه زودتر با همکاری یکدیگر ایران اسلامی آباد و آزاد را مورد غبطه جهانیان بسازیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
روح الله الموسوی الخمینی
۲۲/۱۱/۵۷

 

 پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن
پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن : با وجود همه ناباوریها و تمامی تلاشهایی که در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام‌خمینی بعمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش در  روز ۲۲ بهمن  پیروز گردید و از این جهت پیروزی آن بیشتر به یک معجزه شبیه بود تا تحولی عادی. به جز امام‌خمینی و توده‌‌های بیشماری که خارج از تحلیل‌های معمول، به گفته‌‌ها و وعده‌های امام باور قلبی داشتند، عموم تحلیل‌گران سیاسی و همه کسانی که در رخدادها و حوادث ایران دخیل بودند وقوع چنین پیروزی را، حتی تا روزهای واپسین عمر رژیم شاه ناممکن می‌دانستند.
چنین بود که از صبحدم ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ خصومت با نظام نوپای اسلامی در پهنه‌ای گسترده آغاز شد. جبهه دشمنیها را آمریکا رهبری می‌کرد و دولت انگلیس و برخی دول اروپایی دیگر به همراه تمامی رژیمهای وابسته به غرب در آن مشارکت فعال داشتند. شوروی (سابق) و اقمار آن نیز ناخرسند از اتفاقی که در ایران افتاده و به حاکمیت دین منجر گردید، با آمریکائیها در بسیاری از خصومتها همسو شدند. نمونه بارز این هم‌پیمانی در همنوائی نیروهای چپ و راست ضدانقلاب داخل کشور که بعدها اسناد وابستگی آنان به سفارتخانه‌های شوروی و آمریکا افشا گردید و از آن بارزتر هماهنگی همه‌‌جانبه دو کشور در تجهیز صدام و حمایت از او در جنگ با جمهوری اسلامی را می‌‌توان مشاهده کرد. اما امام‌خمینی با همان منطقی که نهضت اسلامی را آغاز کرده بود، در اوج فتنه‌ها و فشارهای خارجی انقلاب را هدایت کرد و آن را با اراده خویش به دوره سازندگی و ثبات هدایت نمود.
نهضتی که امام‌‌خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست در  روز ۲۲ بهمن غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از ۱۴ قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خمینی» شناخته شده است.
به همین علت است که تاکنون هیچ یک از طرحهای سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران که غالباً با حمایت یا سکوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده است. و به همین دلیل است که پس از گذشت سه دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز تئوریسین‌ها و سیاستمداران اروپائی و آمریکائی بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تاکید می‌کنند.
نهضتی که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است.

از این رو «۲۲ بهمن» تنها نباید به عنوان روز پایانی یک رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد. بلکه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد.

 

 

عوامل پیروزی در ۲۲ بهمن 

پیروزی شکوهمند ۲۲ بهمن ۵۷، حاصل عوامل بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

۱- ایمان به خداوند متعال

۲- رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه; امام خمینی رحمه الله

۳- اتحاد و همبستگی همه، اقشار ملت.

۴- استقامت و پایداری در راه خدا، تحمل مشکلات و … بر هیچ کس پوشیده نیست که جمع شدن این عوامل در ملتی موجب نزول تاییدات غیبی الهی گردیده و پیروزی آن ها بر دشمنان حتمی می شود.

 

 

22 بهمن و حیرت جهانیان :

در دوران معاصر ، روز ۲۲ بهمن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، *حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود . این حادثه بزرگ قرن ، از یک سو معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر ، یکی از استوارترین رژیمهای وابسته را ریشه کن ساخت و در کشور ایران ، *با اهمیتی که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرتهای بزرگ جهان داشت ، تحولی سیاسی ـ مردمی و عظیم به وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو ، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیمهای وابسته و تحمیلی را در سرزمینهای پر نعمت اسلامی ، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یک میلیارد مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب رادر دلهای جهانخوران پدید آورد

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مطالبي پيرامون تفكرات كانگ فو توآ

كانگ فو توآ راز دوستي است در مكتب كانگ فو توآ به زبان زاهد پير . معناي اين واژه وحدت انسان هاست . بيقراري ، اضطراب ، ترس ، وحشت ، احساس پوچي ، افسردگي و هزاران نو عواطف بيمارگونه آورده قرن است . دين ما آزرده جدائيست . اين راز مبارزه كانگ فو توآ از كانگ دراي دروازه دانايي به دين ما اجرا مي شود . آنجا كه نتوانيم سربلند و پر شكوه زندگي كنيم زندگي را بدرود مي گوييم زيرا فخر و اقبال رايگان نيست . نبرد راهبر نمايانگر شكافتن مرزهاست و اين نبرد راز بزرگ پيروان كانگ فو توآست . كانگ فو توآ يك چالش بزرگ براي كساني است كه در پي ورزشهاي رزمي هستند يا پي خودشناسي مي گردند . كانگ فو توآ در بر گيرنده نرمش ها ، حركات بدنساز ، تكنيك هاي دست و پا ، حركات موجي ، تمرينات تنفسي ، يوگا ، نفوذ بر اجسام سخت ،‌دفاع شخصي ، مبارزات سنتي آزاد و نيمه آزاد ، تمرين هاي انفرادي و گروهي و نيروي درون مي باشد . كانگ فو توآ مانند تمامي هنرهاي رزمي اصيل است و شبيه هيچكدام نيست . مانند تمامي هنرهاي رزمي اصيل هدفي وراي نيروي بدني دارد و شبيه هيچكدام نيست ، چون حالتي خاص را در چنته دارد كه در واژه ها نمي گنجد و فقط از آن همراهان است .

استاد سلامي در بين همراهان

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

راه ما ناپيدا نيست.............

راه ما ناپيدا نيست . بيش از دو گام هم نيست ، گامي به سوي خود و گامي در پيشگاه انسانيت . وجه تمايز توآ با ساير هنرهاي رزمي حركات پر توان جسماني همراه با شوک هاي تكنيكي است كه چون مشعلي وجود را شعله ور و پس از فروكش احساسي پاك به آدمي مي دهد . بسان يك رقص قدرت مي نمايد كه بر پايه فرهنگ و آداب ن‍ژاد آريايي از خاور تا باختر و از شمال تا جنوب ايران و فراسوي مرزهاي ايران كنوني ريشه كرده است .

آيا در دوران خامي عقل انسان هاييم ؟ بنيان روح پليد بشر از چيست ؟ آيا بشر امروز ويرانگر است ؟ آيا عصر ما عصر اضطراب است ؟ دانش چيست ؟ آيا دانش بشري توانسته است در انديشه ما وحدت به وجود آورد ؟ چگونه بدانيم كه دانش ما واقعاً دانش است ؟ آيا ما در جستجوي فهم اشياء هستيم ؟ آيا مي توان هرج و مرج غير قابل اغماض جهان را به وحدت و نظم تبديل كرد ؟ زمانيكه مردم تواماً شروع به استدلال كنند چه پيش خواهد آمد ؟

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 8 بهمن 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

افسانه شهر توآ
 

در ایران باستان شهری بود به نام شهر « توآ » . که مردمان آن انسانهای آزاده ای بودند و همه یکتا پرست و پاک نیت بودند . نیروهای رزمی این شهر برای دفاع از این شهر تمرینها و ریاضتهای زیادی را تحمل میکدند تا به درجه شالبند سبز که نشان رویش تن و روان بود برسند تا بتوانند از آرمانهای مقدس شهر توآ دفاع کنند . راهبر شهر توآ شالبند سرخ بر کمر داشت و فرمانده کل نیروهای آن شهر بود . مردم در همه کارها به همدیگر کمک می‌کردند . در جهت آبادانی شهر توآ از جان و دل تلاش میکردند . دشمن شهر توآ شهر نفرتها بود . مردمان شهر نفرتها در تلاش بودند که نعمتهای شهر توآ را به تاراج ببرند و آن شهر با صفا را با مردمی خداپرست و خداجو نابود کنند . ولی همت و قدرتمندی راهدانان شهر توآ مانع این هدف آنان میشد . و همیشه شکست میخوردند . شعارشان این بود : پیروزی از آن ماست چون قانون قانون انسانهاست . بیائید ما هم شهر توآ را آنگونه که باید باشد بسازیم و بگوئیم : هر که خواهد من و تو ما نشویم خانه اش ویران باد .

ای همراهان صدیق کانگ فو ، من و تو هر دو به یک چیز می گوئیم « متو » و شعارمان رسیدن به ما است . متو = من و تو . که وحدت ما را میرساند . اینقدر این سبک و آن سبک نکنیم . تکنیک من برتره مال اون بده .اینها دسیسه های مردمان شهر نفرتها هستند . ما به قدر کافی دشمن داریم . بیائید دوستیهایمان را وسغت دهیم . آنگاه به مرز دانائی خواهیم رسید و شهری بدون کینه و فریب را ایجاد خواهیم کرد.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

رسالت ما در کانگ فوتوآ۲۱چیست:

رسالت ما در کانگ فوتوآ۲۱چیست:

ما انسانها در واقع دو گروه هستیم .دو گروهی،که حکم دو رود را داریم. دو رودی که از ابتدای آفرینش ،دارای جهت یکسانی بودیم. جهتی که خالقمان از ما انتظار داشت در آن هدایت شویم و هدایت کنیم نه تنها در آن راه برویم ، بلکه انسانهایی را با خود همراه کنیم.ولی در نهایت ما انسانها به دو رود تبدیل شدیم .یکی از رودها راه خود را کج کرده، تا جایی که از آن آب پاکی ،به مرداب تبدیل شده وتنها تعدادی حشره ی موذی دور خود جمع کرده .وقصد آن را دارد، تا عابری که از آن راه عبور میکندرا در خود غرق کند. تا جایی که از شدت ناراحتی ،گل نیلوفر از این عمل متأسف شده ، و به حال او ،در میان پلیدی زیبایی آفریده واما ما امید آن را داریم. که رودی باشیم به امید پیوستن به دریا، به امید در آماج تلاطم قرار گرفتن برای خود سازی، تا آن روز که خورشیدی بر ما بتابد، واز حرکت جمعی ما ابری به وجود آید .ابری که انسانهای پاک در آن قرار دارند. انسانهایی که با عشق به خود شناسی آمده اند. وقصد آن را دارند که ،در سرزمینی ببارند که در آنجا آهویی تشنه ،دردشت آن چشم به راه قطره آبی دارد.پرنده ای تشنه که در آنجا در حال جان دادن است و یاری من و تو را میطلبد. پیرمرد چاه کن که با دیدن من و تو خوشحال میشود وبا عشق بیشتر به کار خود ادامه میدهد.دهقانی که به امید رسیدن این باران، بذری میکارد ،تا قوت سالیانه خود را تأمین کند.آن در خت تشنه که دوست دارد سبز باشد تا عابری خسته در زیر آن سایه بگیرد  پس بیاییم به دریایی متصل شویم .که خواسته های ،چشم در راهی را بتوانیم برآورده کنیم 

) درود بر شما ای عارفان خطه ی طریقت ......توآ (21

مرغ چون از زمین بالا پرد،اگرچه به آسمان نرسداین قدر باشد که از دام دور باشد.همچنین اکر کسی درویش شود وبه کمال درویشی نرسد،این قدر هست که از زمره ی خلق واهل بازار ممتاز باشد.

48357030358528309174421769738n.jpg

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 21 دی 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آزمون مومای

توآ ودرود خدمت همراهان عزیز وگرامی به اطلاع میرسانیم:

آزمون مومای(آناتوآ-آتادو-مایانه آناتوآ-سوتو_مایانه آتادو-) شرکت کنندگان در این آزمون ها میبایست مدارک لازم را تا تاریخ 19/9/92به مسئول کلاس تحویل نمایند....

زمان آزمون:22/9/92

محل آزمون:شاهین شهر

شرایط شرکت در آزمون:

1)مدت زمان فعالیت مربوطه به مرحله آزمون:

آناتوآ:8ماه-مایانه اناتوآ:14ماه-آتادو:21ماه-مایانه آتادو28ماه-سوتو37ماه)

2)گذراندن آزمونهای امادگی جسمانی مربوط به مرحله آزمونی

3)کامل بودن مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز:هزینه مربوط به هر مرحله آزمونی،یک قطعه عکس4*3،کپی شناسنامه،کپی از احکام قبلی

کمیته فنی سبک کانگ فوتوآ-21شهرستان شاهین شهر ومیمه

سیرراهدان رضا محمدامینی      

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر بر همه ی دوستداران حسین (ع) و همراهان طریقت دانایی تسلیت باد...........

 پرسيدم از هلال ماه، چرا قامتت خم است؟ آهي كشيد و گفت كه ماه محرم است گفتم كه چيست محرم؟ با ناله گفت، ماه عزاي اشرف اولادآدم است

**********************************************

عاشورا فرهنگي برخاسته از متن اسلام ناب كه نقشي حياتي را در استحكام ريشه ها، رويش شاخه ها و رشد بار و برهاي آن ايفا كرده است. عاشورا هيچ گاه در محدوده زمان و جغرافياي خاصي محصور نمانده است، بلكه همواره الهام بخش تشيع در راستاي حركت ها، جنبش ها و قيامهاي راستين شيعه، پل بسياري از نهضتهاي ديگر در برابر كانون هاي ظلم و كفر و نفاق بوده است. پيام عاشورا، درس بصيرت در دين، درس فقاهت به معناي فهم عميق از دين و درس ولايت مداري مي باشد و اين مسئله باعث شده كه تمام ياران امام حسين(ع) تا مرز شهادت گوش به فرمان رهبر خود باشند و ولايت مدار باقي بمانند.
 

 

حسين(ع) آموزگار بزرگ مكتب ايثار و شهادت است كه درس عشق و دلدادگي را در گوش زمان زمزمه كرد و اينك پس از گذشت قرن هاي متمادي از آن واقعه بزرگ، هنوز درس آزادگي او در دل و جان انسان هاي آزاده در چهارگوشه جهان تبلور عيني دارد و هنوز مسلمانان و غيرمسلمانان او را الگوي بارز و برجسته و مصداقي ارزشمند از رشادت و از خودگذشتگي مي دانند و بر صلابت بي چون و چراي زاده رسول الله(ص) سر تعظيم و تكريم فرود مي آورند. از همين روست كه نزديك به ۱۴ قرن هنوز نداي"هل من ناصر ينصرني" كيست مرا ياري كند؟ حضرت اباعبدالله الحسين(ع) به گوش مي رسد و خيل مشتاقان آن حضرت هر سال به ياد مظلوميت اهل بيت(ع) سياه پوش مي شوند و مراسم عزاداري برپا مي كنند.

 

خبر آمد ز مهي بوي خدا مي آيد/ ماه داغ دل ما غرق نوا مي آيد
دل ببازيد عزيزان كه زمان الم است/ ماه اشك و الم و كرب و بلا مي آيد
همه ي ارض و سما ناله زن و بين اينك/ مرغ بام ملكوتي ز هوا مي آيد
عاشقان اشك بريزيد ز داغ دل يار/ بهر درد دل غمدار دوا مي آيد
سالها پيش رسولي به منا آمد ليك/ اين حسين است كه اينك به منا مي آيد
كن فنا خويش به روح علوي اي دلباز/ ذكر عاشوري حلت به فنا مي آيد
اين همه شعر چرا اي دل پر شور و نوا/ نروم تفره كه چون ماه عزا مي آيد
اين همه لشكريان از طرف كوفه و شام/ بهر غارتكده ي رأس و عبا مي آيد
دوست دارم كه ببينم ز غم رأس حسين/ خون دل از بصر و چشم شما مي آيد
مهدي اي صاحب جانم تو بده يك پاسخ/ اين همه تيغ و سنان يار، چرا مي آيد
خون از اين ديده رود از غم آقا چون كه/ روي ني خون دل از رأس جدا مي آيد
 

محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر بر همه ی دوستداران حسین (ع) و همراهان طریقت دانایی تسلیت باد...................................................................

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 18 آبان 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تاثیرات تحریک الکتریکی عضلات بر قدرت و کارایی ورزشکاران

تاثیرات تحریک الکتریکی عضلات بر قدرت و کارایی ورزشکاران

در سال‌های اخیر برای افزایش قدرت و کارایی ورزشکاران از روش EMS یا تحریک الکتریکی استفاده می‌شود. این روش کمی درد ایجاد می‌کند، اما فواید موثر آن مشاهده شده‌اند. محققان روشی برای کاهش... درد ابداع کرده‌اند و همچنین به بررسی تاثیرات این روش‌ها در مقایسه با روش‌های سنتی پرداخته‌اند.
تاثیرات تحریک الکتریکی عضلات بر قدرت و کارایی ورزشکاران

نزدیک به 20 سال است که از روش تحریک الکتریکی EMS (انقباض ماهیچه‌ها به وسیله ایجاد تحریکات الکتریکی درونی) برای بالا بردن کارایی ورزشکاران و بالا بردن قدرت ماهیچه‌ها و حجم آنها استفاده می‌شود. استفاده از این روش نتایج خوبی در بالا بردن قدرت ماهیچه‌ها داشته است. با این وجود، واکنش بدن به این نوع تمرین، درد و تاثیرات منفی استفاده زیاد از این روش را محدود کرده است.
به همین دلیل، استفاده از روش EMS باید با روش‌های پویای دیگر همراه باشد. برای مثال، با استفاده از روش EMS، بر قدرت و کارایی هوازی در ارتفاع پرش و سرعت دویدن موثر است. این نتایج را می‌توان با توجه به ساز و کار به کارگیری ماهیچه‌های مختلف که با انقباض اختیاری آنها متفاوت است، توجیه کرد.
در حقیقت، دردی که به هنگام استفاده از EMS ایجاد می‌شود کارایی را محدود می‌کند. برای حل ای مشکل، می‌توان از انقباض اختیاری ماهیچه‌ها و EMS همزمان استفاده کرده به این روش EMS تحمیلی گفته می‌شود.
تحریک الکتریکی به هنگام حالت انقباضی و غیر عادی حرکت، صورت می‌گیرد. انقباض اختیاری باعث مهار شدن فعالیت گیرنده‌های عصبی درد می‌شود که به وسیله EMS ایجاد می‌شوند. اما تاثیر تحریکات الکتریکی تحمیلی بر قدرت ماهیچه‌ها و کارایی هوازی چیست؟ آیا این روش امکان افزایش یا کاهش کارایی نسبت به حالت سنتی را می‌دهد؟
برای پاسخگویی به این سوالات، گروهی از محققان اسپانیایی دو حالت تمرین مختلف را بر روی 28 نفر مقایسه کردند. هدف مطالعات مقایسه تاثیرات کوتاه مدت ورزش بر قدرت و کارایی هوازی ماهیچه‌ها، با استفاده یا بدون استفاده از EMS است.
این آزمایشات 6 هفته‌ به طول انجامید، چهار هفته‌ تمرین و دو هفته‌ بدون تمرین.
تمرین شامل هشت سری 10 تایی تکرار کشیدن دو طرفه زانو (کشیدن پا) با 70 درصد انقباض اختیاری بود، همراه با سه دقیقه استراحت بین هر سری. هر تکرار روند خاصی را دنبال می‌کرد، یک ثانیه برای انقباض، یک ثانیه برای حالت خارج از مرکز و یک ثانیه بین هر تکرار. 28 نفر در سه گروه تقسیم شدند:
- گروه EMS + قدرت:
این گروه هنگام روند انقباضی و هر تکرار، EMS دریافت می‌کردند. (120 هرتز در میکرو ثانیه).
- گروه قدرت :
این گروه روند را به طور معمولی انجام دادند.
- گروه کنترل:
این گروه هیچ فعالیتی در طول مدت مطالعه انجام ندادند.
برای مقایسه تاثیرات این روند، همه شرکت کنندگان را دقیقا قبل از شروع مطالعات و چند روز پس از چهار هفته‌ ورزش و دقیقا بعد از دوره ورزشی مورد آزمایش قرار دادند.
- ماکزیمم قدرت زانو در کشش:
زاویه مفصل زانو 60 درجه بود و انقباض حدود سه تا پنج ثانیه به طول انجامید.
- تست پرش عمودی:
همه افراد سه بار در حالت‌های پرش همراه با چمباتمه زدن، پرش CMJ و پرش Abalakov پریدند.
- دوی سرعت 20 متر:
آنها سه بار با در نظر گرفتن زمان دویدند و بهترین این سه بار تجزیه و تحلیل شد.
نتایج اصلی این مطالعات نشان می‌دهد که بعد از چهار هفته‌ ورزش، دو روش ورزشی امکان بهتر شدن قدرت عضلات کششی زانو را می‌دهد (40.2 درصد برای گروه قدرت + EMS و 31.4 درصد برای گروه قدرت). در مقابل، هیچ تاثیری در حیطه پرش‌های عمودی و دوی 20 متر دیده نشد. در مورد پرش Abalakov، ارتفاع پرش برای گروه EMS + قدرت بعد از انجام تمرینات ضعیف بود. بعد از دو هفته‌ تمرین، همه معیارها در گروه EMS + قدرت بالا رفت و قدرت اعضای بالایی بدن در گروه قدرت بالا رفت.
در یک دوره چهار هفته‌ای، برای افرادی که به ورزش‌های قدرتی زیاد عادت نکرده بودند، افزایش قدرت بستگی به انطباق عصبی آنها دارد، با این وجود برای مشاهده پتانسیل بالای ایجاد شده به وسیله EMS تحمیلی، به نظر می‌رسد. یک دوره استراحت برای ورزشکاران لازم است. در مقایسه با روند انقباض اختیاری، پروسه جبران نیاز به زمان بیشتری دارد. با توجه به کارایی هوازی اندازه گیری شده در پرش و دو، به نظر می‌رسد تمرین توسط EMS برای کارایی در پرش عمودی مناسب نیست، اما تاثیری بر دوی سرعت ندارد. در گروه قدرت + EMS کاهش میزان زیادی کارایی در زمینه پرش Abalakov وجود دارد. برای دو نوع پرش دیگر کارایی 3.60 درصد و 4.90 درصد کاهش داشته است.
مطالعات نشان داده است که استفاده از روش EMS می‌تواند کارایی در ارتفاع پرش را افزایش دهد.
به طور خلاصه استفاده از روش EMS باعث افزایش بیشتر قدرت ماهیچه‌ها نسبت به روش سنتی می‌شود. با این حال برای مشاهده این افزایش ورزشکاران به مقداری استراحت نیاز دارند.
روش EMS تحمیلی که درد را کاهش می‌دهد از روش EMS سنتی مناسب‌تر است. در زمینه کارایی هوازی، EMS تحمیلی ماکزیمم ارتفاع پرش را کاهش می‌دهد.
در نتیجه‌ می‌توان گفت برای افزایش قدرت عضلانی می‌توان از EMS تحمیلی استفاده کرد و یک دوره استراحت نیز در نظر گرفت. اما در فعالیت‌ها ورزشی مثلا پرش و دوی سرعت تلفیق EMS با ورزش‌های پلیومتریک انتخاب بهتری به نظر می‌رسد.

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کانگ فوتوآ-21

ما نرم تر از موم و سخت تر از فولاد هستيم چون بستر آب، و طوفنده و خروشان در مصاف با تهديد باد، هرگاه كسي بخواهد آرامش روحاني ما را بر هم زند با عكس العملي چون رعد برنده و چون پتک كوبنده مواجه خواهد شد، عطوفت ما از ترس مان نيست، سرديمان از اين نيست كه نمي سوزيم، پرخاشمان از اين نيست كه زورمنديم، التماسمان از اين نيست كه دنبال مقاميم و سكوتمان از اين نيست كه چشم بصيرت نداريم، قناعت ما از خصاصت و بخشش ما بي پايه و تلاش بي وقفه مان از حرص نيست، نرمي و لطافتمان از تن آسايي نيست ما آتش هستيم در ميان تلي خاكستر لطيف، ما نيازمنديم در تمام بي نيازي، ما دنبال گمشده ا‍ي هستيم كه فاصله اش با ما بسان پرتو خورشيد است تا خود خورشيد ما دنبال خود هستيم نه منيَت، ما انسانيت انسان را ارج مي نهيم، منيَت ما عدم ماست...

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah