صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 26 صفحه بعد



منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 115
بازدید ماه : 180
بازدید کل : 99512
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






قبل و بعد از تمرینات ورزشی چی بخوریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا تا به حال اتفاق افتاده که ندانید برای انرژی مورد نیاز تمرین خود چه چیزی و چقدر بخورید؟ آیا در مورد چیزی که بعد از تمرین باید بخورید مطمئن نیستید؟ در این مقاله با سالمترین راههای دریافت انرژی قبل و بعد از تمرین آشنا می شوید.صبح از خواب بیدار شدید و قبل از اینکه به باشگاه بروید زمانی را به راه رفتن روی تردمیل صرف میکنید.زمان لازم برای صبحانه خوردن را ندارید.گذشته از این،شما می خواهید وزن کم کنید و می خواهید بیش از پیش کالری هایتان را بسوزانید پس این فکر به سراغ شما می آید که چرا تمرینتان را با خوردن صبحانه هدر دهید؟

* اما واقعیت این است که خوب نخوردن تمرین شما را کم اثرتر نیز می کند.نخوردن باعث می شود که در طول تمرین احساس ضعف به شما دست بدهد علاوه بر این،باعث می شود که بعد از تمرین زیاد بخورید.

* خوردن زیاد قبل از تمرین خوب نیست. وقتی شما فعالیت دارید بدنتان نمی تواند غذای سنگین را هضم کند.پس چقدر،چه چیزی و کی باید بخورید؟

یک وضعیت متعادلی را پیدا کنید:
* یک رژیم خوب این است که به طور کلی سالم بمانید.اما ورزش کردن به صورت مداوم مهمتر است.

* رژیم های سخت و افراطی که خوردن غذاها یا چربی ها را محدود می کند انرژی ای که شما به آن نیاز دارید را برای شما تامین نمی کند.

* بدن شما به کربوهیدرات برای انرژی و پروتئین برای ماهیچه سازی و یک مقدار چربی برای قوی ماندن نیاز دارد.

* سعی کنید کربوهیدرات مثل پاستای تولید شده از گندم،برنج قهوه ای،میوه،سبزیجات قبل از تمرین بخورید.همچنین مقداری پروتئین کم چرب هم مصرف کنید.برای مثال،یک قطعه پنیر با کلوچه گندمی یا تخم مرغ پخته با یک پرتقال کوچک را با هم بخورید.

توجه داشته باشید غذاهایی که چرب هستند سریع هضم نمی شوند و ممکن است باعث دل درد در طول تمرین شود.

زمان را خوب تنظیم کنید
لازم نیست که در طول تمرینات بدوید.خوردن یک غذای سبک یک ساعت قبل از تمرین بسیار مهم است. کمی غذای سالم و راحت و مناسب داشته باشید تا در زمان مناسب بتوانید کمی از آن بخورید. صبحانه ای شامل پروتئین،مقوی و سریع قبل از تمرینتان بخورید.

نسبت به جایگزین غذاها مراقب باشید
هیچ کدام بهتر از یک شیرینی آماده جایگزین غذایی خوبی نیست.به دنبال انواعی از آن باشید که چربی و قند کمتری داشته باشد و 4 یا 5 گرم پروتئین و 25 گرم کربوهیدرات داشته باشد.

مطمئن باشید که به اندازه کافی غذا خورده اید
غذای کم و سرپایی ممکن است برای 30 دقیقه پیاده روی یا کلاس ایروبیک کافی باشد.اما آیا تمرین سخت تر و شدید تری دارید و یا تمرین شما طولانی تر برنامه ریزی شده است ؟
پس باید غذاهای سالم تر بیشتری به وعده ی پیش از ورزش خود اضافه کنید تا انرژی دریافتی شما افزایش یابد.

آب زیاد بخورید
حداقل 8 لیوان آب قبل و بعد از تمرینات بخورید مگر اینکه پزشکتان مایعات را برایتان محدود کرده باشد. هر 15 دقیقه و در طول تمرینات آب بخورید.

بعد از تمرین خودتان را شارژ کنید:
درطول تمرین از گلیکوژنی که در ماهیچه ها ذخیره شده است برای انرژی استفاده می کنید.ذخیره ها باید برای رشد و ترمیم ماهیچه ها بازگردد.خوردن کربوهیدرات و پروتئین بهترین روش برای این جایگزینی است.

سعی کنید در 1 یا 2 ساعت از زمان طولانی تمرینتان بخورید یا انرژی بدنتان دوباره پر شود.

برای متعادل کردن کربوهیدرات ها و پروتئین این غذاها را امتحان کنید:

* آرد گندم، لوبیا، پنیر کم چرب

* یک کاسه آش جو، یک فنجان شیر کم چرب و یک موز

* یک کاسه سوپ لوبیا و سبزیجات

* بوقلمون، گوجه فرنگی، کاهو

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 21 آذر 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بیشتر مردم میپرسند اگر در کانگ فو خشونت نیست پس مبارزه برای چیست؟

بیشتر مردم میپرسند اگر در کانگ فو خشونت نیست پس مبارزه برای چیست؟

یاد گرفتن کانگ فو ومبارزه وضربات دست وپا برای تجاوز وخشونت نیست بلکه آمادگی وتوانسازی برای دفاع از خود وآزادی خود واندیشه انسانی است. کسی که در راه طریقت دانایی میکوشد باید در دفاع از خودواندیشه انسانی خود نیز دانا باشد – پس مبارزه در کانگ فو دروازه دانائی است مبارزه در کانگ فو زد و خورد خیابانی  نیست  بلکه اهدافی چون غلبه بر ترس- مبارزه با ظلم و ستم و جهل انسانها رادر پی  دارد و همیشه می آموزیم تا حقیقت والای انسانی رادرک کنیم وراه ورسم مبارزه با خود وخواسته های غیر انسانی و مجهو لات را کشف کنیم.

 وهدف نبرددر فرهنگ ایرانی کانگ فو چنین است:

هدف نبرد پادافراه  (کیفر) آتش افروزان است که راه ورسم  همبستگی وهم آهنگی نخواهند و فروغ اندیشه را بگسلند.

پس هدف کانگ فو  هم  آهنگی وهمبستگی انسانها در راه انسانیت است وقتی ما قوی باشیم  ( از نظر روحی وجسمی)  بیگانگان جرات حمله به پایگاه تفکر واندیشه وفرهنگ مارا نمی کنند . پس باید در دفاع از فرهنگ واندیشه ایرانی انسانی خود نیز دانا وقوی باشیم.

بطور کلی مبارزه کانگ فو مبارزه با ترس وظلم وستم برای آزادی انسان تا آخرین قطره خون است که در بخشی از سوگند نامه کانگ فو می خوانیم: از روی فرین پی پشتیبان نبرد نیکی با بدی هستم.

که منظور مبارزه را در جمله ای کوتاه بیان میکند.

یکی از خصوصیات کانگ فو توآ روح مبارزه است که درهمراه بتدریج با زحمت وتلاش فراوان در طول زمان بوجود می آید وهمراه کانگ فو در عین تواضع وفروتنی جسم وجانش آرام نیست – در کاروکوشش است  می کوشدتا آگاه شود ودیگران را آگاه کند.

یکی از خصوصیات کانگ فو توآ روح مبارزه است که درهمراه بتدریج با زحمت وتلاش فراوان در طول زمان بوجود می آید وهمراه کانگ فو در عین تواضع وفروتنی جسم وجانش آرام نیست – در کاروکوشش است  می کوشدتا آگاه شود ودیگران را آگاه کند.

*****

وآخرین کلام مبارزه کانگ فو رامیتوان تلاش وکوشش ابدی انسان برای تکامل نامید. هدف کانگ فو ازبین بردن روحیه پرخاشگری وکنترل خشم در انسان وگرفتن قدرت تجاوز وستیزه گری از جامعه انسانی است.

کانگ فو با پرورش هماهنگ تن وروان راه کنترل وغلبه بر خشم را می آموزد

قهرمانی به کشتی وزور بازو نیست- قهرمان آن است که به هنگام خشم برخود مسلط باشد.

 

کانگ فو در بدن انسان قدرتنمایی عجیبی ایجاد میکند ولی در عین حال راه کنترل این قدرت را نیز می آموزد.یک همراه با قوی شدن جسم وفکر در طریقت دانایی خود به خود می آموزد که بر خشم وترس خود غلبه کند وما در کانگ فو قدرت خشونت وتجاوز یک همراه را در این دایره ای قرمز یا اوتایمی یا منطقه مبارزه از فرد میگیریم تا از قدرت و مبارزه در این محل سیر شود ودیگر در بیرون (کوچه وبازار) این خشونت راابراز نکند چون تمام قوای انسان نیاز به سیر شدن دارد-غضب یا خشم نیز یکی از قوای انسانی است که در کانگ فو در منطقه اوتایمی همراه از این نیرو زیر نظر استاد سیر میشود و راه کنترل خشم را می آموزد ونیازی پیدا نمی کند تادرکوچه وبازار این نیرو را بکار گیرد مبارزه در کونگ فو خشم کنترل شده است.

 

خشمی که انسان برآن غالب است نه خشمی که بر انسان غالب است.

 

وقت خشم ووقت شهوت مرد کو؟                    طالب مردی چنینم کو ؟ بگو

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 21 آذر 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

دومین شماره فصلنامه اختصاصی انجمن کانگ فو توآ 21 منشتر شد

 

دومین شماره فصلنامه اختصاصی انجمن کانگ فو توآ 21 منشتر شد

  

به همت معاونتهای فرهنگی دانشکده های کانگ فو توآ 21 سراسر کشور دومین شماره نشریه انجمن و سبک با عنوان فصلنامه سوتو به چاپ رسیده و توزیع شده است.

 کلیه علاقه مندان می توانند نسبت به تهیه این نشریه به معاونتهای فرهنگی دانشکده کانگ فو توآ 21 شهرستان های خود مراجعه  نمایند.

همچنین سایر هم میهنان عزیز می توانند جهت دریافت این نشریه از طریق ایمیل نشریه به آدرس    Soto@kungfutoa21.org   تماس گرفته و درخواست خود را مطرح نمایند.

 

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 1 آبان 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سخن پير

سخن پير

پاسداران انسانیت پیشتازان برتر منشی نیکی پناه شما باد

گر به خود آئی بخدائی رسی «بخودآ»

سروش نهان گویای ما بزرگترین حماسه های زندگانیست و ما را در سفر بدرون خود یعنی سفری که در خون سرشت «خود» می کنیم از هر گونه سفارشی بی نیاز می دارد و جای دلهرهای باز نمی گذارد . امروز در میدان کشش نبرد و شایستگی هستیم و باید در نبرد خود یابی از تاریکیهای زمان بگذریم . جهان از آن ماست و فرازمان تاریخی هدف ما خدایگانی ، توانائی ،هستی داری ، یگانگی ، هم آهنگی، دیدگاه یگانه خود شناسی است بر این آهنگ رهبری خواهانم که اپرای زندگانی ایران زمین یعنی هنر سرای گوهر نمای خانواده (دامن مادر) ، اُپرای فرهنگ که نمود جان و روان نژاد ایرانیست و اُپرای فراگرد . از توانا ترین توانائی نیک برتر آبشخور شود و به بزرگی یعنی منشاء اثر نیک و پا بر جا در زمان رسد تا کودکانیکه با گوهر راستی پا به گیتی می نهد به ما نفرین نکنند و ما را در هستی بیرنگ یعنی اندیشه پاک و گوهر بازتاب «جان و روان» بنام «من» این یگانه سرمایه گیتی و سازنده فرهنگ یعنی نمود هستی انسان و انسانیت جوینده برتر منشی و فرازمندی انسان بدانند و بنگرند. پس ره یافته از سپرستانهای رهی به درون خود، راز و آئین هم آهنگی و راه و رسم دلیری ، آئین زندگانی ایران زمین را در آئینه تابناک نهاد خود میابیم و می شناسیم و از دل به زبان می آوریم و همراهان را سرشار و راه آیندگان را روشن می سازیم و از این دیدگان، بدان پایه از یگانه بینیی (وحدت وجود) می رسیم .

من آرزوی سازندگی می کنم من خویش را با گُرده سخنان دل سنجیده ام امیدوارم کسانی که بدین راه بار میابند و دیدنیها را از یاد نبرند و دریافتنی ها ار بیهوده نگذارند. پس گوش کن به سرشتی که بفرمان دل و به زبان دل بازگو می کنم . پیوستگی جهان مهر و زیبائی است. مهر، حالتی است از میدان ربایش زیبائی ها که آفریدگار پیمان، بستگی و گرایش به زیبا ترین زیبائی هاست ،زیبائی پرتوئی است از دادار هستی بخش که انسان را از گناه باز دارد و به سوی برتری های انسانی کشاند. نهان و زیبائی، «گوهر» فروغان فروغی است که« هستی» در میدان ربایش اوست و این «میدان» را مهر یا روشن گر انسان و پرتوان هستی می نامیم . یاد داری سفری بدرون خود کردیم. اگر ما خویشتن بشناسیم و به چگونگی سرشت خود پی ببریم پیوسته چنان مایه و جاهی جستجو می کنیم که خورند گوهرمان است . راه ما با چراغ خرد و توسن پایمردی و نیروی شکیبائی و زاد و توشه پاکدلی و پاکبازی و با چشم حقیقت بین و از روی نشانه های فروزه های انسانی نژاد ایرانی بدون هیچ گمراهی و دربدری است. راه ما نا پیدا نیست و بیش از دو گام هم نیست گامی به سوی خود و گامی در پیش گاه انسانیت .برگی چند از دفتر دل پاک و نهاد تابناک را خواندیم و از ژرف اندیشی مشتی گوهر از بایگانی دل به ارمغان بیرون کشیدیم و به گوش و جان و سر شنیدیم. از راه بینش، هستی را در انسان، و انسان را در هستی دیده تا فروزه ها- آهنگ ها- اندیشه ها -گفتارهاکردارها- زیستن ها –کوشش ها- آگاهیها -خواستن ها - به خود فرو رفتن و اندیشیدن به جهان درون را با معنای انسانیت در خود جای دادیم به راستی سوگند خوردیم، به دوستی سوگند خوردیم به پاکی اندیشه ایم.

 

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 21 مرداد 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

عید سعید فطر برهمه ی مسلمانان ودوستان وهمراهان عزیز مبارک باد......

عید سعید فطر برهمه ی مسلمانان ودوستان وهمراهان عزیز مبارک باد......

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بیانیه انجمن و سبک کانگ فوتوآ 21 به مناسبت روز جهانی قدس

بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ

کشتار مردم بی دفاع، ظلم بزرگی است که این روزها در آستانه روز جهانی قدس بر مردم بی دفاع غزه تحمیل می شود، به حکم آرمان انسانیت، اعضا و همراهان انجمن و سبک جهانی کاگ فو توآ 21 امسال نیز پرشور تر از همیشه، در راهپیمایی روز قدس دوشادوش ملت ظلم ستیز ایران و مردم آزاده جهان حضور گسترده ای خواهند داشت.

وعده ما جمعه سوم مرداد ماه

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

کنگره علمی فرهنگی کانگ فو توآ-21میاندواب(کانگ فو توآ-21 شاهینشهر)

فراخوان کنگره:

به اطلاع محققان، همراهان و مربیان می رساند همایش سراسری سبک کانگ فو توآ21 در روزهای 16 و 17مرداد ماه 1393به میزبانی مرکز کانگ فو توآ21 شهرستان میاندوآب برگزار خواهد شد. لذا از کلیه محققین و علاقمندان دعوت به عمل می اید که مطابق محورهای مطالعاتی ارائه شده جهت انجام و ارسال مقالات خود اقدام نمایند.نظر به برگزاری بیش از 40 کنگره علمی فرهنگی  ورزشی در سبک کانگ فو توآ21 که نشان دهنده اهمیت پژوهش و انجام این مهم در بین کانگ فو کاران می باشد و کسب تجارب بسیار در زمینه های علمی و اجرایی تلاش می شود تا کنگره سال 93 سراسری سبک با استفاده از تمامی پتانسیل و تجارب همراهان به نحو عالی در زمینه علمی و اجرایی برگزار گردد.

 

تعریف همايش ( كنگره )

گردهمايي رسمي، متشكل از متخصصين و افراد با تجربه كه در آن نتايج تحقيقات و پژوهشهاي انجام شده درموضوع علمي مشخص به صورت مقاله، سخنراني و پوسترارائه شده و به شكل دوره اي از 1 تا 5 سال يك بار تكرار مي گردد . طول مدت همايش 2 روز يا بيشتر است، براي برگزاري هر همايش تشكيل تعدادي واحد تخصصي ضرورت دارد.

 

کنگره علمی فرهنگی ورزشی کانگ فو توآ 21 در روزهای 16و 17 مرداد ماه سال 1393 به میزبانی دانشکده میاندوآب برگزار خواهد گردید.

 

اهداف کنگره 93

  •      ایجاد فرصت جهت ارائه نتایج تازه‎ترین پژوهش‎های ملی و بین‎المللی در زمینه کانگ فو توآ21 و علوم ورزشی 
  •      شناسایی نقاط ضعف، قوت، فرصت­ها،چالش­ها و ارائه راهبردهای عملیاتی درتوسعه علمی ورزش رزمی ملی ایران(کانگ فو توآ21) 
  •     کمک به رشد و ارتقاء سطح علمی- پژوهشی و فنی همراهان با بهره گیری از نظرات جامعه علمی در کنار تجربه و تبحر مدیران، مربیان و همراهان کانگ فو توآ21 
  •      آشکار نمودن ضرورت و نقش سرنوشت ساز پژوهش در آینده ورزش رزمی ملی ایران 
  •    تقویت، تشویق و ایجاد انگیزه در بین همراهان و مربیان به منظور خودباوری هر چه بیشتر در زمینه های علمی –اجرایی 
  •      بسط دانش و به اشتراک گذاری تجارب همراهان و راهدانان موفق در طرح های کاربردی کانگ فو توآ21(در زمینه های پژوهشی، احداث دانشکده، فرهنگی و ...)  
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چهل وششمین کنگره سراسری علمی-فرهنگی-ورزشی سبک جهانی کانگ فو توآ-21 16-17مردادماه 1393میاندواب

Cover Photo

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 2 خرداد 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تجلیل از استاد احمد سلامی توسط فدراسیون کونگ فو
همزمان با میلاد با سعادت یگانه مرد عدل و عدالت علی (ع) طی مراسمی در فدراسیون کونگ فو، از پنج تن از اساتید و پیشکسوتان کانگ فو ایران تجلیل بعمل آمد. 
در این بزرگداشت که  جمعی از مدیران وزارت ورزش و جوانان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هنرمندان سینما و ورزشکاران نیز حضور داشتند  از  آقایان استاد فیروز حبیب پور، استاد احمد سلامی، استاد محمد تقی معصولی، استاد علی وهابی، و استاد مصطفی دهقانیان تجلیل به عمل آمد..

 

همچنین در این مراسم گروهی از کانگ فو کاران از سبکهای مختلف نیز به اجرای حرکات رزمی و نمایشی پرداختند، که دراین بین هنرنمایی استاد دکتر احمد سلامی بنیان گذار سبک کانگ فو توآ 21 همگان را به شوق آورده بود.
یاد آور می شود روز میلاد امام علی (ع) در زمان ریاست مهندس دادگر به پیشنهاد سبک کانگ فو توآ 21 و مشخصاً دانشکده آباده، به عنوان روز ملی کانگ فو برگزیده شد و همه ساله سبک کانگ فوتو آ 21 در این روز در اقصا نقاط کشور، برنامه های متنوعی را برگزار می نماید.
 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سال نو مبارک باد

با عرض تبریک به مناسبت ایام نوروز به تمام دوستان و همراهان دلبندم . امیدوارم سالی خوش و با برکت و سرشار از موفقیت و پیروزی را داشته باشید . الهی آمین

سال نو مبارک

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: جمعه 1 فروردين 1393برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah