صفحه قبل 1 ... 13 14 15 16 17 ... 26 صفحه بعد



منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 533
بازدید کل : 100072
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






عضلات صورت...

صورت شما در طول روز به شدت کار می کند.شما به کمک عضلات صورت به جهات مختلف نگاه می کنید،شما با انجام دادن حرکات .
صورت شما همچنین در معرض آسیب های عوامل محیطی،مثل نور خورشید،باد،کرم ها و لوازم آرایشی مختلف است.در صورت شما تقریباً 16 عضله،تعداد زیادی استخوان و عروق خونی وجود دارد که به شما کمک می کند که کلیه این حرکات را با صورت خود انجام دهید...

 

مانند عضلات سایر قسمت های بدن،عضلات صورت شما هم دچار خستگی و ضعف می شوند و باید آنها را تقویت کنید.اگر عضلات شما از سلامت کافی برخوردار نباشند،حتی خون رسانی صورت هم مختل می شود.
یوگای صورت به شما کمک می کند که بتوانید عضلات صورت خود را تقویت و همچنین خستگی روزمره را در آن برطرف کنید:
1) جای آرامی پیدا کنید.در حالی که چشمان خود را بسته اید روی زمین بنشینید.سعی کنید ستون فقرات شما کاملاً صاف باشد.تنفس خود تمرکز کنید و دم و بازدم های عمیق انجام دهید.کف دو دست خود را آنقدر به هم بمالید تا گرم شود و سپس آن را روی چشمان خود بگذارید.این کار را چند بار تکرار کنید.این عمل باعث آرامش اعصاب چشمی،پلک و نواحی اطراف چشم می شود.
2) انگشت دوم و سوم هر دو دست خود را روی ناحیه پیشانی قرار دهید و از ناحیه ابرو تا گیجگاه را به صورت دایره وار و بسیار آرام ماساژ دهید.این نواحی معمولاً قسمت هایی است که در اثر استرس روزمره دچار درد می شود.بعد از آن،ماساژ را از ناحیه گیجگاه به سمت عضلات فک و سپس به سمت گونه ادامه دهید. این حرکات  را چند بار تکرار کنید.
3) تا جایی که می توانید دهان خود را باز کنید و لبخند بزنید،طوری که کشش را در عضلات صورت، گونه،چانه و گردن خود احساس کنید.سپس عضلات خود را رها کرده و این روند را تکرار کنید. این کار سبب رفع خستگی عضلات صورت می شود.
4) یک دم عمیق بکشید.سپس نفس خود را با قدرت بیرون دهید. خود را تا جایی که می توانید بیرون آورید و صدای "اَ" را بلند ادا کنید.این کار را سه بار تکرار کنید.این عمل جریان خون را در صورت تقویت می کند.
5) سعی کنید گونه ها و ناحیه مرکزی صورت خود را جمع کنید و سپس آن را رها کنید.این کار به تقویت جریان خون در صورت کمک می کند.
روزانه بهتر است این حرکات را برای عضلات صورت خود انجام دهید،زیرا کارهای روزمره به شدت باعث خستگی عضلات این ناحیه می شوند و شما با این ورزش ها می توانید آرامش و شادابی را به صورت خود باز گردانیدد.
 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چه زمانی باید ورزش کرد؟
 

 

کی باید ورزش کرد و کی نه؟

 

همه ما از فواید ورزش کردن آگاهیم. اما وقتی دچار بیماری و استرس می‌شویم، آیا به ورزش کردن اهمیت می‌دهیم؟

 

 

ورزش کردن در هوای آزاد

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ورزش دست برای کاستن درد آرتروز
  

 

ورزشهای زیر برای کاستن از دردهای آرتروز در کف و انگشتان دست طراحی شده اند. اگر این ورزشها، هر روز و ترجیحا چند مرتبه در روز انجام شوند، میتوانند تاثیر فراوانی در کم کردن درد ناشی از آرتروز داشته باشند.
انجام دادن این حرکات در حالتی که دست خود را در آب گرم غوطه ور کرده باشید بسیار ساده تر خواهد بود. با این حال مراقب باشید و در محدوده توانایی خود عمل کنید. ورزش دست نباید طوری انجام شود که در حین اجرا موجب درد شود.
خم کردن انگشتان
ورزشهای دست را با شل کردن عضلات دست آغاز کنید. سپس انگشتان را به صورت صاف و نزدیک به یکدیگر نگهدارید. حالا بند اول و وسط انگشتان خود را خم کنید. مچ و مفاصل دست را صاف و مستقیم نگهدارید. نرم و آهسته دست خود را به حالت اول برگردانید. همین حرکت را با دست دیگر تکرار کنید. اگر میتوانید حرکت را چند بار برای هر دست تکرار کنید.

 

ورزش,آرتروز,آرتروز دست,ورزش برای آرتروز دست

 

  مشت کردن دست
حرکت را با نگهداشتن انگشتان در حالت کشیده و دور از هم آغاز کنید. سپس انگشتان را به شکل مشتی نرم و آزاد مشت کرده و شست خود را بر روی باقی انگشتان قرار دهید. مراقب باشید که انگشتان را محکم به یکدیگر فشار ندهید. نرم و آهسته به حالت اولیه باز گردید. این تمرین را برای هر دو دست انجام دهید. 
 باز و بسته کردن انگشتان
انگشتان خود را تا جای ممکن (بدون درد گرفتن) از یکدیگر دور کرده و چند ثانیه به همین حالت نگه دارید. به نرمی انگشتان را شل کرده و به یکدیگر نزدیک کنید. دوباره به حالت باز برگردید. این حرکت را با هر دو دست انجام داده و به تدریج تعداد دفعات آنرا افزایش دهید.

 

ورزش,آرتروز,آرتروز دست,ورزش برای آرتروز دست

 

لمس نوک انگشتان
انگشتان خود را صاف نگهدارید. شست خود را در عرض کف دست خم کرده و با نوک آن برآمدگی پایین انگشت کوچک را لمس کنید. اگر نمیتوانید شست را تا جایی که این محل را لمس کند بکشید، تنها آن را تا جای ممکن خم کنید. سپس شست را به حالت اولیه برگردانید.
سپس یک یک انگشتان را به نوک شست رسانده و شکلی مانند حرف O بسازید. این حرکات را نرم و آرام انجام دهید و پس از انجام حرکت با تمام انگشتان، کل تمرین را با دست دیگر انجام دهید. 

 

ورزش,آرتروز,آرتروز دست,ورزش برای آرتروز دست

 

 راه بردن انگشتان
کف دست خود را بر روی سطح صافی مانند میز قرار دهید به طوری که انگشتان اندکی با هم فاصله داشته باشند. انگشتان را یک به یک به سمت شست حرکت دهید. حرکت را با بلند کردن و حرکت دادن انگشت اشاره آغاز کرده و به ترتیب با دیگر انگشتان ادامه دهید. در طی انجام این تمرین مچ دست و شست خود را ثابت نگهدارید. حرکت را با دست دیگر خود انجام دهید.

ورزش,آرتروز,آرتروز دست,ورزش برای آرتروز دست

 


 

منبع:بیتوته
 
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چه ورزشی برای کودکم مناسب است؟
 

چه ورزشی را برای کودکم انتخاب کنم؟

توصیه می‌شود قبل از ورزش، مربی اقدام‌های لازم برای گرم‌کردن و حرکات کششی را انجام دهد و مراقب باشد كودكان از تجهیزات حفاظتی مانند کلاه ایمنی، ...

 

برای اطلاع بیشتر در این زمینه به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ورزش مفید برای گودی کمر
 
ورزش‌هـای گـودی كـمـر
آیا گودی کمر دارید ؟ با این ورزش ها درد خود را از بین ببرید و ...

 


1.روی زمین به پشت دراز بكشید.
زانوها به حالت نیمه‌خم و كف پاها روی زمین باشد. ابتدا عضلات شكم و باسن را منقبض كنید و كمر را به زمین فشار دهید و بین 6 تا 10 ثانیه نگه‌دارید. بعد از چند ثانیه استراحت، این حركت را 7 بار تكرار كنید.....
برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.....

ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آیا دویدن تاثیری در کم کردن وزن دارد؟
 

 

دویدن,فواید دویدن,آثار دویدن,دو,فوایددومیدانی,تناسب اندام با دویدن

 

 

دو ورزشی بسیار راحت، کم هزینه و قابل دسترس برای همه است. اما آثار آن بر روی تناسب اندام چیست؟

 

آیا دویدن می‌تواند به تناسب اندام شما کمک کند؟

 

دو، یک ورزش استقامتی مفید

 

دو، هم مانند تمام ورزش های استقامتی، یاری کنندۀ رژیم های غذایی است. دو همراه با شنا و پیاده روی، بخشی از این ورزش ها هستند که می‌توانند طی چندین سال و بدون خستگی پیگیری شوند، ضمن اینکه افراد تازه کار هم می‌توانند به راحتی خودشان را با این ورزش تطبیق دهند.

   

دویدن به طور مرتب باعث می‌شود که مصرف انرژی بدن افزایش یابد: ضمناً تخمین زده می‌شود که یک فرد با 60 کیلوگرم وزن، طی 10 کیلومتر دویدن حدود 600 کالری و یک فرد 70 کیلویی حدود 700 کالری می‌سوزانند...

 

اما دویدن به علت تولید آندورفین که هنگام انجام تمرینات جسمی تولید می‌شود باعث کم شدن استرس هم می‌شود- این ورزش می‌تواند هرزه خوری های نابه‌جا و ذخیره های چربی را بسوزاند- . بنابراین دویدن، همان قدر که برای جسم مفید و عالی است، برای ذهن هم سودمند است!

 

آیا دویدن تأثیری بر وزن دارد؟

 

البته، بر خلاف باور عمومی، دویدن ضرورتاً موجب کاهش وزن نمی‌شود!

 

باید به خاطر داشته باشیم که، دویدن در واقع گرایش به عضلانی کردن بدن دارد و از سوی دیگر این را هم می‌دانیم که عضله سنگین تر از چربی است...

 

بنابراین دویدن منظم می‌تواند باعث شود که شما یک تا دو کیلوگرم وزن اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که گاهی اوقات افزایش وزن بیش از این هاست!

 

دویدن عموماً اشتها را باز می‌کند، به این ترتیب دریافت کالری بدن افزایش می‌یابد... البته علت این موضوع هم پیدا شده است: بعد از یک فعالیت سخت و سنگین، تمایل به خوردن مثلاً یک تکه شکلات داریم!

منبع:بیتوته
 
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

حرکاتی برای تقویت عضلات ران
 

 

حركاتی برای تقویت عضلات ران, عضله چهارسر ران

قسمت عمده عضلات ناحیه فوقانی پا از عضله چهارسر رانی و همسترینگ تشكیل شده است.عضله چهارسر رانی جلوی ران قرار گرفته و عضلات همسترینگ خلف ران را به خود اختصاص داده است. به جای این كه توجه خود را به یكی از این گروه عضلات معطوف كنید باید تلاش كنید هر دو گروه این عضلات را همراستا با هم تقویت نمایید، چرا كه عملكرد این عضلات مكمل یكدیگر است و عدم تعادل در توانایی این عضلات در درازمدت به ضرر شما تمام می‌شود. برای تقویت این عضلات، حركات زیر را تمرین كنید.

حركت اول: در جای مناسبی بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز كنید. وزن خود را روی یكی از پاهایتان بیندازید و پای دیگر را از یك طرف تا جایی كه می‌توانید بالا بیاورید. دو ثانیه در همین حالت بمانید و دوباره به نقطه شروع برگردید. این حركت را پنج بار برای هر پا انجام دهید. سعی كنید در بین تكرارها پای فعالتان با زمین تماس پیدا نكند.

حركاتی برای تقویت عضلات ران, عضله چهارسر ران

حركت دوم: پشت خود را به دیوار بچسبانید و پاهای خود را كمی جلوتر از بدنتان روی زمین قرار دهید. حالا به آهستگی بدن خود را روی دیوار به سمت پایین بكشانید تا جایی كه مفاصل ران‌هایتان پایین‌تر از زانوهایتان قرار گیرند. دوباره با نیرویی كه به كف پاهایتان وارد می كنید بدنتان را روی دیوار به سمت بالا بكشید و به نقطه شروع برگردید. برای سخت‌تر شدن حركت می‌توانید همین كار را در حالی كه روی پنجه پاهایتان قرار گرفته‌اید، تكرار كنید.

حركت سوم: به شكم روی زمین دراز بكشید و سر خود را روی دست‌هایتان تكیه دهید. پنجه پاهایتان را بكشید و پاهایتان را تا جایی كه می‌توانید بالا بیاورید و سپس به نقطه شروع برگردانید. این حركت را ده بار تكرار كنید.

منبع:بیتوته
 
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تاثیر ورزش بر بیماری هموفیلی
 
ورزش

هموفیلی نوعی بیماری ارثی اختلال در سیستم انعقاد خونی است . در حالت طبیعی بدن به کمک مواد مختلفی از جمله « فاکتورهای انعقادی » در مواقع خونریزی با منعقد کردن خون مانع ادامه خونریزی می شود . همچنین این فاکتورها باعث جلوگیری از خونریزی در مفاصل و عضلات در طی فعالیتهای روزمره می شوند . در بیماریهای هموفیلی به علت کمبود نوعی از این فاکتورهای انعقادی ، خونریزی دیرتر بند آمده و بیشتر از حد طبیعی به طول می انجامد . به طور کلی دو نوع هموفیلی وجود دارد که نوع اول یا هموفیلی A ، کمبود فاکتور ۸ و نوع دوم آن هموفیلی B ، کمبود فاکتور ۹ انعقادی می باشد .

از محل های خونریزی می توان از مفاصل ، عضلات ، مغز ، گردن و حلق و نیز لثه ها و بینی نام برد . خونمردگی در پوست این بیماران با شیوع نسبتاً بالائی دیده می شود در حال حاضر درمان مشخصی به جز تزریق فاکتور دچار کمبود جهت بیماران هموفیلی وجود ندارد .

ورزشهای تماسی سنگین مانند كشتی ، فوتبال و هاكی می توانند خطرناك باشند و عموما برای كودكان مبتلا به هموفیلی بی خطر نیستند. ورزشهای گروهی مانند بسكتبال یا بیسبال ، خطر بیشتری برای این گونه دارند اما محدودیتی وجود ندارد

 

اما كودك مبتلا به هموفیلی به ورزش ترغیب می گردد چون ورزش عضلات را قوی می سازد كه از مفاصل محافظت می شود ، عضلات ضعیف از مفاصل خوب حمایت نمی كنند و احتمال خونریزی را بیشتر می سازند. كودكان و والدینشان باید به پزشك در مورد انتخاب ورزش مشورت كنند اما شنا ، دو و دوچرخه سواری اغلب توصیه می گردد چند دهه پیش، به دلیل فقدان روش موثر درمانی، بیماران هموفیل، از هرگونه فعالیت بدنی و ورزشی و حتی مسواك زدن نیز به دلیل احتیاط منع می شدند. امروزه با توجه به وجود مواد و روش های درمانی موثر، در پیشگیری از خونریزی ها دلیلی برای اعمال محدودیت های شدید بر بیماران هموفیلی وجود ندارد. برعكس اگر بتوان به بیمار امكان و اجازه پرداختن به ورزش ها و تفریحات مورد علاقه اش را داد، در آن صورت علاقه و تمایل بیشتری برای همكاری در بیمار فراهم می شود.

و والدینشان باید به پزشك در مورد انتخاب ورزش مشورت كنند اما شنا ، دو و دوچرخه سواری اغلب توصیه می گردد چند دهه پیش، به دلیل فقدان روش موثر درمانی، بیماران هموفیل، از هرگونه فعالیت بدنی و ورزشی و حتی مسواك زدن نیز به دلیل احتیاط منع می شدند

در گذشته به علت بی توجهی، بسیاری از دانش آموزان هموفیلی معلول شده اند. در ساعت های ورزش، باید فعالیت های كم فشار و به دور از خطر برای این دسته از دانش آموزان در نظر گرفته شود.  اما این دانش آموزان نباید از همه بازی ها محدود شوند، زیرا این مساله خود باعث بروز احساس تنهایی در آنها می شود كه این عاملی برای خونریزی های خود به خود است.

نتیجه : برای این بیماری فعالیت های كم برخورد همچون نرمش های كششی، شنا، تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج توصیه می شود.

 
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تقویت عضلات بالا تنه
 
 
حركاتی برای تقویت عضلات بالاتنه + تصویر
اگر می خواهید بالا تنه خود را مقاوم سازید ، این تمارین را انجام دهید و ...

حركت اول:
روی تخت به شكم دراز بكشید و یك دست خود را از لبه تخت آویزان كنید. سپس دست خود را از حالت آویزان به سمت بالا بیاورید و موازی با زمین بگیرید به صورتی كه شست شما رو به سقف قرار گیرد. 2 ثانیه در همین حالت بمانید و سپس به حالت شروع برگردید. وقتی در انجام این حركت تبحر كافی كسب كردید می‌توانید وزنه‌‌ای در دست بگیرید و این حركت را مجددا تكرار كنید.

حركت دوم:
هر دو دست خود را در پشت كمر به یكدیگر قلاب و سپس بازوهای خود را از بدن دور كنید و دست‌های خود را به سمت بالا ببرید و 15 تا 30 ثانیه در همین حالت نگه دارید. این حركت را 3 نوبت در روز و در هر نوبت 10 مرتبه تكرار كنید.

حركت سوم:
در جای خود بایستید و دست‌ها را در دو طرف بدن نگه دارید. سپس به آرامی دست‌ها را تا مقابل چشم‌هایتان بالا بیاورید. در همین حال كه دست‌ها را بالا می‌آورید آنها را به طرفین نیز حركت دهید به صورتی كه وقتی دست‌ها در مقابل چشم‌هایتان قرار می‌گیرند، 30 درجه به طرفین انحراف داشته باشند و شست دست‌هایتان رو به سقف باشد. 2 ثانیه دست‌ها را بالا نگه دارید و به آرامی به حالت شروع برگردید. این حركت را 3 نوبت در روز و در هر نوبت 10 بار تكرار كنید. در دفعات بعدی می‌توانید این حركت را با وزنه نیز انجام دهید.
منبع:سیمرغ
 
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آیا کرم های لاغری موثر هستند؟
 

آیا کرم های لاغری جواب می‌دهند؟

کرم های لاغری همیشه وعده های فریبنده ای می‌دهند، مثلاً می‌گویند: چندین سانتی متر دور کمر یا ران های تان را به راحتی و بدون رژیم غذایی و ورزش کم کنید.

 

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید....


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah