صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 ... 26 صفحه بعد



منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 77
بازدید هفته : 290
بازدید ماه : 290
بازدید کل : 99829
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






یکصد و ده پند از لقمان حکیم به فرزند خویش



1- فرزندم هیچکس و هیچ چیز را با خداوند شریک مکن!
2- با پدر و مادرت بهترین رفتار را داشته باش!
3- بدان که هیچ چیز از خداوند پنهان نمی ماند!
4- نماز را آنگونه که شایسته است بپادار!
5- اندرز و نصیحت دیگران را فراموش مکن!
6- در مقابل پیش آمدها شکیبا باش !
7- از مردم روی مگردان و با آنها بی اعتنا مباش!
8- با غرور و تکبر با دیگران رفتار مکن!
9- در راه رفتن میانه رو باش!
10- بر سر دیگران فریاد مکش و آرام سخن بگو!
11- از طریق اسماء و صفات خداوند او را بخوبی بشناس!
12- به آنچه دیگران را اندرز می دهی خود پیشتر عمل کن!
13- سخن به اندازه بگو!
14- حق دیگران را به خوبی اداء کن!
15- راز و اسرارت را نزد خود نگاه دار!
16- به هنگام سختی دوست را آزمایش کن!
17- با سود و زیان دوست را امتحان کن!
18- با بدان و جاهلان همنشینی مکن!
19- با اندیشمندان و عالمان همراه باش!
20- در کسب و کار نیک جدّی باش!
21- بر کوتاه فکران و ضعیفان اعتماد مکن!
22- با عاقلان ایماندار مدام مشورت کن!
23- سخن سنجیدۀهمراه با دلیل را بیان کن!
24- روزهای جوانی را غنیمت بدان!
25- هم مرد دنیا و هم مرد آخرت باش!
26- یاران و آشنایان را احترام کن!
27- با دوست و دشمن خوش اخلاق باش!
28- وجود پدر و مادر را غنیمت بشمار!
29- معلم و استاد را همچون پدر و مادر دوست بدار!
30- کمتر از درآمدی که داری خرج کن!
31- در همۀامور میانه رو باش!
32- گذشت و جوانمردی را پیشه کن!
33- هر چه که می توانی با مهمان مهربان باش!
34- در مجالس و معابر چشم و زبان را از گناه باز دار!
35- بهداشت و نظافت را هیچگاه فراموش مکن!
36- هیچگاه دوستان و هم کیشان خود را ترک مکن!
37- فرزندانت را دانش و دینداری بیاموز!
38- سوارکاری و تیراندازی و ... را فراگیر!
39- در هر کاری از دست و پای راست آغاز کن!
40- با هر کس به اندازۀدرک او سخن بگو!
41- به هنگام سخن متین و آرام باش!
42- به کم گفتن و کم خوردن و کم خوابیدن خود را عادت بده!
43- آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند!
44- هر کاری را با آگاهی و استادی انجام بده!
45- نا آموخته استادی مکن!
46- با ضعیفان و کودکان سرّ خود را در میان نگذار!
47- چشم به راه کمک و یاری دیگران مباش!
48- از بدان انتظار مردانگی و نیکی نداشته باش!
49- هیچ کاری را پیش از اندیشه و تدبر انجام مده!
50- کار ناکره را کرده خود مدان!
51- کار امروز را به فردا مینداز!
52- با بزرگتر از خود مزاح مکن!
53- با بزرگان سخن طولانی مگو!
54- کاری مکن که جاهلان با تو جرأت گستاخی پیدا کنند!
55- محتاجان را از مال خود محروم مگردان!
56- دعوا و دشمنی گذشته را دوباره زنده مکن!
57- کار خوب دیگران را کار خود نشان مده!
58- مال و ثروت خود را به دوست و دشمن نشان مده!
59- با خویشاوندان قطع خویشاوندی مکن!
60- هیچگاه پاکان و پرهیزکاران را غیبت مکن!
61- خود خواه و متکبر مباش!
62- در حضور ایستادگان منشین!
63- در حضور دیگران دندان پاک مکن!
64- با صدای بلند آب دهان و بینی را پاک مکن!
65- به هنگاه خمیازه دست بر دهان خویش بگذار!
66- حالت خستگی را در حضور دیگران ظاهر مکن!
67- در مجالس انگشت در بینی مینداز!
68- کلام جدی را با مزاح آمیخته مکن!
69- هیچکس را پیش دیگران خجل و رسوا مکن!
70- با چشم و ابرو با دیگران سخن مگو!
71- سخن گفته شده را تکرار مکن!
72- از شوخی و مزاح خود کمتر کن!
73- از خود و خویشاوندان نزد دیگران تعریف مکن!
74- از پوشیدن لباس و آرایش زنان پرهیز کن!
75- از خواسته های نابجای زن و فرزندان پیروی مکن!
76- حرمت هر کس را در حد خود نگاه دار!
77- در بد کاری با اقوام و دوستان همکاری مکن!
78- از مردگان به نیکی یاد کن!
79- از حضومت و جنگ افروزی جدّا پرهیز کن!
80- با چشم احترام به کار دیگران نگاه کن!
81- نان خود را بر سفره ی دیگران مخور!
82- در هیچ کاری شتاب مکن!
83- برای جمع آوری بیش از حد مال و ثروت حرص مخور!
84- به هنگاه خشم شکیبا باش و سخن سنجیده بگو!
85- از پیش دیگران غذا و میوه بر مدار!
86- در راه رفتن از بزرگان پیشی مگیر!
87- سخن و کلام دیگران را قطع مکن!
88- به هنگام راه رفتن جز به ضرورت چپ و راست خود را نگاه مکن!
89- در حضور مهمان بر کسی خشم مگیر!
90- مهمان را به هیچ کاری دستور مده!
91- با دیوانه و مست سخن مگو!
92- برای کسب سود و دوری از زیان آبروی خود را مریز!
93- در کار دیگران کنجکاوی و جاسوسی مکن!
94- در اصلاح میان مردم هیچ گاه کوتاهی مکن!
95- ادب و تواضع را هیچ گاه فراموش مکن!
96- با خداوند صادق و با مردم با انصاف باش!
97- بر آرزو ها و خواسته های خود غالب باش!
98- خدمتکاری بزرگان و همکاری با مستمندان را فراموش مکن!
99- با بزرگان با ادب و با کودکان مهربان باش!
100- با دشمنان مدارا کن و در مقابل جاهلان خاموش باش!
101- در مال و مقام دیگران طمع مکن!
102- از رفت و آمد و مال و مرام و مسلک خویش کمتر بگو!
103- بجز خداوند هیچ کس و هیچ چیز را فرمانروا و فریادرس خویش مشمار!
104- عمر و روزی با حساب و کتاب است، پس مترس و طمع مکن!
105- عمر را برای عمل و عبادت و پاکی و پرهیزکاری غنیمت بدان!
106- اگر بهشت را می طلبی از فساد و ستم و گردن کشی پرهیز کن!
107- سرچشمه ی زشتی ها را دنیا پرستی و مستی و نادانی بدان!
108- بجز در حق و راستی بندگان خدا را بندگی و فرمانبری مکن!
109- خود را با ستم سلاطین شریک مگردان!
110- دنیای دیگر را به دست فراموشی مسپار

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

مناجات خواجه عبدالله انصاری..

در عجبم از کسی که کوه را می شکافد تا به معدن جواهر برسد،ولی خویش را نمی کاود تا به درون خود راه یابد. خواجه عبدالله انصاری

 

 

الهی نام تو ما را جواز، مهر تو ما را جهاز، شناخت تو ما را امان، لطف تو ما را عیان.
الهی ضعیفان را پناهی. قاصدان را بر سر راهی. مومنان را گواهی. چه عزیز است آن کس که تو خواهی...
الهی در جلال رحمانی، در کمال سبحانی، نه محتاج زمانی و نه آرزومند مکانی، نه کس به تو ماند و نه به کسی مانی. پیداست که در میان جانی، بلکه جان زنده به چیزی است که تو آنی. خواجه عبدالله انصاری

 

الهی چون در تو نگرم از جمله تاج دارانم و چون در خود نگرم از جمله خاکسارانم خاک بر باد کردم و بر تن خود بیداد کردم و شیطان را شاد
الهی در سر خمار تو دارم و در دل اسرار تو دارم و بر زبان اشعار تو
الهی اگر گویم ستایش و ثنای تو گویم و اگر جویم رضای تو جویم
الهی اگر طاعت بسی ندارم اندر دو جهان جز تو کسی ندارم .
الهی ظاهری داریم بس شوریده و باطنی داریم بخواب غفلت آلوده و دیده ای پر آب گاهی در آتش می سوزیم و گاهی در آب دیده غرق . خواجه عبداللّه انصاری

 

الهی هر که تو را شناخت و علم مهر تو افراخت هر چه غیر از تو بود بینداخت.

آن کس که تو را شناخت جان را چه کند
فرزند و عیال و خانمان را چه کند
دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی
دیوانه تو هر دو جهان را چه کند خواجه عبدالله انصاری

 

الهی مرا آن ده که مرا آن به
الهی اگر از دنیا مرا نصیبی است به بیگانگان دادم
واگر از عقبی مرا ذخیره ای است به مومنان دادم
در دنیا مرا یاد تو بس و در عقبی مرا دیدار توبس خواجه عبدالله انصاری

 

الهی ضعیفان را پناهی ؛ قاصدان را بر سر راهی ؛ مومنان را گواهی ؛ چه عزیز است آنکس که تو خواهی!
الهی هر که ترا شناسد ؛ کار او باریک و هر که ترا نشناسد ؛ راه او تاریک .
الهی توانائی ده که در راه نیفتیم و بینائی ده که در چاه نیفتیم .
الهی بر عجز خود آگاهم و بر بیچارگی خود گواهم ؛ خواست خواست توست ؛ من چه خواهم . خواجه عبدالله انصاری

 

الهی از پیش خطر و از پس راهم نیست دستم گیر که جز فضل تو پناهم نیست.
الهی ترسانم از بدی،خود بیامرز مرا به خوبی خود.
الهی بنیاد توحید ما خراب مکن و باغ امید ما بی آب مکن.
الهی هرکس ازآنچه ندارد مفلس است و من از آنچه دارم.
الهی ابوجهل از کعبه می آید و ابراهیم از بتخانه،کار به عنایت بود ،باقی بهانه.
الهی اگر مجرمم، مسلمانم و اگر بد کرده ام پشیمانم.
الهی کدام درد از این بیش باشد که معشوق توانگر بود و عاشق درویش... خواجه عبدالله انصاری

 

الهی من کیستم که ترا خواهم چون از قسمت خود آگاهم ، از هر چه می پندارم کمترم . خواجه عبدالله انصاری

 

الهی فرمودی که در دنیا بدان چشم که در توانگران می نگرید ، بدرویشان و مسکینان نگرید .
الهی تو کریمی را والاتری که در آخرت بدان چشم که در مطیعان نگری در عاصیان نگری. خواجه عبداللّه انصاری

 

الهی دلی ده که در حرص و آز بر ما باز نشود و قناعتی ده که چشم امید ما جز بروی تو باز نشود.
الهی دستم گیر که دست آویز ندارم و عذرم بپذیر که پای گریز ندارم.
الهی تحقیقی ده که از دنیا بیزار شویم و توفیقی ده که در دین استوار شویم . خواجه عبدالله انصاری

 

الهی اگر پرسی حجت نداریم و اگر بسنجی بضاعت نداریم و اگر بسوزی طاقت نداریم .
مائیم همه مسلمان بیمایه و همه از طاعت بی پیرایه و همه محتاج و بی سرمایه الهی چون نیکان را استغفار باید کرد ، نانیکان را چه باید کرد ؟
الهی مبینی و میدانی و برآوردن می توانی .
الهی چون همه آن کنی که می خواهی پس از این بنده مفلس چه می خواهی . الهی آمرزیدن مطیعان چه کار است . کرمی که همه را نرسد چه مقداب است ؟
الهی آفریدی رایگان و روی دادی رایگان . پس بیامرز رایگان که تو خدایی نه بازرگان خواجه عبدالله انصاری

 

الهی اگر چه بهشت چون چشم و چراغ است
بی دیدار تو درد و داغ است.
دوزخ بیگانه را بنگاه است.
وآشنا را گذرگاه است
وعارفان را نظرگاه است
الهی اگر مرا در دوزخ کنی دعوی دار نیستم،واگر در بهشت کنی بی جمال تو خریدار نیستم.
الهی!
من به حور و قصور ننازم،اگر نفسی باتو پردازم،از آن هزار بهشت سازم. خواجه عبدالله انصاری

 

الهی چون آتش فراق داشتی با آتش دوزخ چه کار داشتی . الهی روزگاری ترا می جستم خود را می یافتم . اکنون خود را می جویم ترا یافتم.
الهی بر عجز و بیچارگی خود گواهم و از لطف و عنایت تو آگاهم ! خواست خواست تو است من چه خواهم ؟ ( من چه دانم ؟) خواجه عبداللّه انصاری

 

الهی!خواندی تاخیر کردم.فرمودی،تقصیر کردم.عمر خود بر باد کردم و بر تن خود بیداد کردم.اگر گوییم ثنای تو گوییم.اگر جوییم رضای تو جوییم.
الهی!گفتی کریمم،امید بدان تمام است.تا کرم تو در میان است،نا امیدی حرام است. خواجه عبدالله انصاری

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تمرینات پلی متریک....

 

یکی از راههای موثر جهت تقویت سرعت و قدرت و توان انفجاری و چابکی تمرینات

پلی متریک است .اصول حرکت شناسی بر این اصل تاکید دارد که معمولا قبلا ز هر ....

 

پلی متریک
 

یکی از راههای موثر جهت تقویت سرعت و قدرت و توان انفجاری و چابکی تمرینات پلی متریک است .

.اصول حرکت شناسی بر این اصل تاکید دارد که معمولا قبل از هر حرکتی تعدادی از عضلات کشیده می

شوند که عکس العمل ان بصورت انقباض ظاهر می شود و باعث تجمع نیرو در عضله می گردد . بنابر این

طبیعی است کششهای فوری و سریع باعث اتحاد و جمع شدن قدرت در عضلات می شود .

در واقع کوتاهترین و سریعترین راه برای یک حرکت موثر، کشش ماهیچه ها می باشد

بعنوان مثال برای اینکه بتوانید بپرید نیاز است زانوها تا حدی خم شوند و ایجاد کشش در عضلاتی مانند

چهار سر ، عضلات باز کننده و همسترینگ است ، که نتیجه ان در نهایت منجر به پریدن می شود

. تمرینات پلی متریک هیچ شباهتی ازنظر بازدهی به انواع تمرینات مانند سرعتی ، قدرتی ویا هوازی

ندارد .بلکه خود ازسبکی مستقل بر خوردار است و مکمل سایر انواع تمرینات می باشد .

دکتر اسپازف روسی که ابداع کننده پلی متریک است در مورد آن چنین میگوید

که تمرینات پلی متریک در کنار سایر انواع تمرینات نقش هماهنگ

کننده و ارتباط دهنده آنها با یکدیگر است .

Squat jumpJump to boxLateral jump to boxSplit squats

 

BoundingLateral box push offsSingle leg lateral hops

 

 Bounding with rings Box drill with rings

Tuck jumps Lateral hurdle jumps

Zigzag hops Depth jumps

 

چند اصل مهم :

· توجه داشته باشید استفاده از وزنه در تمرینات پلی متریک مناسب نیست و

بهترین وزنه ، وزن ورزشکار می باشد .

· استمرار و مداومت در تمرینات بسیار حائز اهمیت است

· استفاده از الگوهای مناسب تمرینی متداول ( استفاده از تمرینات مشخص

واستاندارد توصیه شده ، به علت تخصصی بودن نوع این تمرینات بهتر است از

تغییرات دوری شود )

راهنماییهای مهم :

۱٫ ۵ الی ۱۰ دقیقه فعالیت هوازی و سپس ۱۵ دقیقه کشش به تمام گروههای

عمده ماهیچه ای

۲٫ پلی متریک را می توان در شروع یک تمرین استقامتی یا کار با توپ انجام

داد ویا در پایان یک جلسه تمرین .

۳٫ تمرینات پلی متریک نباید بازیکنان رااز نفس بیاندازویا خسته کند در واقع

بازیکنان از انجام آن خسته نمی شوند و احساس نشاط به آنان دست می دهد .

۴٫ ۲ دقیقه استراحت بین هر نوبت تمرینی مناسب است این استراحت

نباید مطتق باشد ، دویدن آرام یا گام به گام توصیه می شود.

۵٫ تیمهایی که هر روز هفته تمرین می کنند هفته ای ۲ جلسه و تیمهایی که یک

روز در میان تمرین می کنند هفته ای یک جلسه مناسب است . ( توجه

کنید که حداقل زمان بین ۲ جلسه پلی متریک باید ۴۸ ساعت باشد )

۶٫ اگر تمرینی باعث درد عضلات شد فورا آن را قطع کنید .

خصوصیات تمرین پلی متریک :

· این تمرینات نیرو را به قدرت تبدیل و درنهایت موجب رشد وتقویت

توان بازیکنان می شود .

· ایجاد نشاط و شادابی در تمرینات و تنوع حرکاتی

· ارتقاء سطح روحی ورزشکاران

· جهش در قابلیت تکنیکهای فردی و بالا بردن سطح اطمینان به نفس

بازیکنان ودر نتیجه تعالی تیمی

********************************************

چند نمونه از تمرینات پلی متریک :

۰۰۱ –ایستادن بر روی پا و پرش به کشیدگی کامل بدن در اوج پرش

ورعایت حالت خمیدگی پاها ، توجه کنید این تمرینات باید پیوسته بدون

استراحت در ۱ – ۲ دقیقه در ۲- ۳ست انجام شود

۰۰۲ – توجه کنید سر رو به جلو باشد بهم رسیدن و برخورد پاها در هوا

بسیار مهم است ، این تمرین باید پیوسته باشد و در ست های ۱-۲ دقیقه ای

۰۰۳- تمرین کاملا ساده ومتعارف می باشدتوجه کنید که درهنگام پرش کاملا

در هواشناور باشد .

۰۰۴ – این تمرین باید بر روی هر ۲ پا به نوبت انجام دهید توجه کنید بین

تعویض پاها فاصله زمانی بوجود نیاید .شما میتوانید این تمرین را بصورت

حرکت رو به جلو انجام دهیدمیتوانید در فاصله کوچکتر یا بزرگتر انجام

دهید

۰۰۵ – استفاده از حلقه ضروری نیست ولی باعث دقت و تمرکز میشود بازیکن پس

از رسیدن به پایان مسیر را بصورت مخالف با این حرکت ادامه دهد و مانع از قطع تمرین شود .

۰۰۶ – تمرینی ساده ولی پر محتوا به حرکت دستها توجه داشته باشید یکی از

بهترین نوع تمرینات پلی متریک می باشد .

۰۰۷ – در این تمرین نیز حرکت دستها باعث تحرک بیشتر می شود . این تمرین را

۷ – ۸ بار انجام داده و استراحت ۲ دقیقه بین هر ست .

 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ایران.........
((ایران))
 
چو ایران نباشد، تن من مباد
 
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
 
اگر سر  به سر  تن به کشتن دهیم
 
از آن به که کشور به دشمن دهیم
 
دریغ است ایران که ویران شود
 
کنام پلنگان و شیران شود
 
 
 
حکیم ابوالقاسم فردوسی
 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بنام خداوند جان وخرد..

 

به نام خداوند جان و خرد               کزین برتر اندیشه بر نگذرد
 
خداوند نام و خداوند جای              خداوند روزی ده رهنمای
 
خداوند کیوان و گردون سپهر          فروزنده ماه و ناهید و مهر
 
ز نام و نشان و گمان برترست         نگارنده بر شده پیکرست
 
به بینندگان آفریننده را                   نبینی مرنجان دو بیننده را
 
نیابد بدو نیز اندیشه راه                  که برتر از نام و از جایگاه
 
سخن هر زین گوهران بگذرد           نیابد بدو راه جان و خرد
 
خرد گر سخن برگزیند همی           همان را گزیند که بیند همی
 
ستودن نداند کس او را چو هست    میان بندگی را ببایدت بست
 
خرد را و جان را همی سنجد اوی    در اندیشهء سخته کی گنجد او
 
بدین آلت رای و جان و زبان             ستود آفریننده را کی توان
 
به هستیش باید که خستو شوی     ز گفتار بی کار یکسو شوی
 
پرستنده باشی و جوینده راه           به ژرفی به فرمانش کردن نگاه
 
توانا بود هر که دانا بود                    ز دانش دل پیر برنا بود
 
از پرده برتر سخن گاه نیست           ز هستی مر اندیشه را راه نیست
 




 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

حفظ حافظه.....

 

متاسفانه، از د‌ست رفتن حافظه و بالا رفتن سن رابطه ای مستقیم د‌ارند‌. د‌ر اوایل ۲۰ سالگی، مغز شروع به از د‌ست د‌اد‌ن بعضی سلول‌‌های عصبی می‌‌‌کند‌ و بد‌ن کمتر مواد‌ شیمیایی مورد‌ نیاز مغز برای د‌رست کار کرد‌ن را تولید‌ می‌‌کند‌. خوشبختانه، شما کارهای زیاد‌ی می‌‌توانید‌ انجام د‌هید‌ تا این جریان را کند‌تر کنید‌. د‌ر اینجا به چند‌ نکته اشاره می‌‌‌کنیم که با رعایت آن می‌‌توانید‌ حافظه‌تان را تقویت کنید‌.

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چه اعمالی موجب تقویت هوش وحافظه میشود؟

 

دررابطه با تقویت حافظه، در كتاب شریف مفاتیح الجنان در باب اول كه درباره تعقیبات است، این دعا را پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به امیرالمؤمنین(علیه السلام) برای حافظه تعلیم نمودند:
که بعد از نماز صبح بگو:
سبحان من لایعتدی علی اهل مملكته سبحان من لایؤخذ اهل الارض بالوان العذاب سبحان الرّئوف الرّحیم اللهم اجعل لی فی قلبی نوراً و بصراً و فهماً و علماً انك علی كل شی قدیر.
و در كتاب باقیات الصالحات كه در حاشیه مفاتیح الجنان (در بعضی از چاپ های اخیر در پایان مفاتیح اضافه شده است) در اواخر باب پنجم از سید بن طاوس نقل می كند كه این دعا را سه بار بخواند: یا حی یا قیوم یا لا اله الا انت اسئلك ان تحیی قلبی اللهم صل علی محمد و آل محمد و در باب ششم می گوید كه در وقت مطالعه بخواند: اللهم اخرجنی من ظلمات الوهم و اكرمنی بنور الفهم اللهم افتح علینا ابواب رحمتك و انشر علینا خزاین علومك برحمتك یا ارحم الراحمین.
و یا هر روز بعد از نماز صبح بگوید: یا حی یا قیوم فلا یفوت شیاً علمه و لایوده … .
در روایات است كسی كه می خواهد حافظه اش زیاد شود روزه بگیرد، ‌مسواك را ترک نکند، قرآن بخواند و مخصوصا آیة الكرسی را به طور مداوم بخواند‌ و استمرار خوردن مویز(کشمش سیاه) در ناشتا، برای فهم ذهن و حافظه، بسیار مفید است خوردن حلوا و گوشت نزدیك گردن گوسفند و عسل و عدس نیز باعث تقویت حافظه است … (مفاتیح‌الجنان‌، شیخ عباس قمی‌، باب 2 و 6)
علاوه بر دعاها و امور ذكر شده بطور كلی از میان سخنان بزرگان به دست می آید كه امور معنوی و عبادی و ترک امور گناه و مكروه برای تقویت قوای ذهنی موثر است. و بعضی گناهان مانند دروغ و غیبت حافظه را کم می کند.
البته در کنار این موارد سعی کنید به اندازه کافی استراحت کنید و با دوستان و خانواده به تفریح بپردازید ، ورزش کنید و … با برنامه ریزی مفید در روز شرایطی را فراهم کنید که بتوانید نهایت استفاده را از زندگی ببرید … شور و نشاط باعث تحرک ذهن می شود.
موفق باشید.

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

{سخنان زیبای دکترحسابی}

بازی روزگار را نمی فهمم ...

من تو را دوست می دارم... تو دیگری را... دیگری مرا... و همه ما تنهاییم!

داستان غم انگیز زندگی این نیست که انسانها فنا می شوند، این است که آنان از دوست داشتن باز می مانند.
همیشه هر چیزی را که دوست داریم بدست نمی آوریم، پس بیاییم آنچه را که به دست می آوریم دوست بداریم.

انسان عاشق زیبایی نمی شود، بلکه آنچه عاشقش می شود در نظرش زیباست!

انسان های بزرگ دو دل دارند؛ دلی که درد می کشد و پنهان است و دلی که میخندد و آشکار است.

راه دوست داشتن هر چیز درک این واقعیت است که امکان دارد از دست برود ...

انسان چیست ؟
شنبه: به دنیا می آید.
یکشنبه: راه می رود.
دوشنبه: عاشق می شود.
سه شنبه: شکست می خورد.
چهارشنبه: ازدواج می کند.
پنج شنبه: به بستر بیماری می افتد.
جمعه: می میرد.


همه دوست دارند که به بهشت بروند، ولی کسی دوست ندارد که بمیرد ... !

عشق مانند نواختن پیانو است، ابتدا باید نواختن را بر اساس قواعد یاد بگیری.
سپس قواعد را فراموش کنی و با قلبت بنوازی.

دنیا آنقدر وسیع هست که برای همه مخلوقات جایی باشد،
پس به جای آنکه جای کسی را بگیریم تلاش کنیم جای واقعی خود را بیابیم.

‏‏اگر انسانها بدانند فرصت باهم بودنشان چقدر محدود است؛ محبتشان نسبت به یکدیگر نامحدود می شود.

عشق در لحظه پدید می آید و دوست داشتن در امتداد زمان
و این اساسی ترین تفاوت میان عشق و دوست داشتن است.


 

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

عاقبت کار رستم از زبان اخوان ثالث

عاقبت کار

رستم

عاقبت رستم- این قهرمان بی‏بدیل ایرن- بعد از رنج‏های فراوانی که کشید خود حکایتی سوزناک است.

رستم برادری ناتنی نام «شغاد» داشت. شغاد پسر زال اما از کنیزکی آواز خوان و مطرب بود. شغاد در کابل زندگی می‏کرد و داماد شاه کابل شده بود. شاه کابل هم هر سال باج و خراجی به رستم می‏‏داد این مسئله شغاد را ناراحت کرده بود و نهایتاً با شاه کابل هم‏داستان شد تا رستم را از بین ببرد. نقشه را این گونه آغازید:

رستم و زواره را برای شکار دعوت کرد و در شکارگاه صدچاه کند که بر دیواره‏ها و عمق آنها خنجرها و نیزه‏های بسیار تعبیه شده بود و روی آنها  را به گونه‏ای پوشاند که هیچ معلوم نباشد.

رستم در شکارگاه به چا‏ه‏ها نزدیک می‏شود اما رخش از بوی خاک تازه از رفتن باز می‏ماند.

رخش متوجه می‏شود که بین دو چاه گرفتار شده و آرام سم بر زمین می‏کوبد و حرکت نمی‏کند. رستم بر او خشم می‏گیرد و باتازیانه او را می‏زند تا اسب راه رود اما رخش تعادلش را از دست می‏‏دهد و در چاهی فرو می‏افتد ،خنجرها و نیزه‏های تیز بدن او و سوارش را از هم می‏درند . رستم در حالی که هنوز نیمه جانی دارد چشم باز می‏کند و شغاد را بر سر چاه می‏بیند و ماجرا را در می‏یابد پس به نیرنگ ازو می‏خواهد که لااقل تیر و کمانی به رستم بدهد تا اگر شیری به او حمله کرد از خود دفاع کند شغاد چنین می‏کند و رستم نیز تیر را به سوی شغاد نشانه می‏رود شغاد به سمت درختی می‏گریزد اما دیر شده رستم با یک تیر او را به درخت می‏دوزد و خدا را برای آنکه فرصت انتقام به او داد شکر می‏کند و جان می‏بازد زواره هم در چاهی دیگر می‏افتد و این‏چنین دوران قهرمانان اسطوره‏ای به پایان می‏رسد. بعدها فرامرز پسر رستم انتقام او را از شاه کابل می‏گیرد و پرونده این نابرادری بسته می شود.

 
یادم آمد ،هان ،
داشتم می گفتم:آن شب نیز
سَورتِ سرمای دی بیدادها می کرد
وَ چه سرمایی، چه سرمایی!
باد برف و سوز وحشتناک
لیک،خوشبختانه آخر، سرپناهی یافتم جایی
گرچه بیرون تیره بود وسرد، همچون ترس؛
قهوه خانه گرم وروشن بود، همچون شرم.
گرم،
از نفسها، دودها، دمها،
از سماور از چراغ ، از کپه آتش ؛
از دم انبوه آدمها .
وفزونتر زان دگرها ،مثل نقطه مرکز جنجال ،
از دم نقّال.
 
همگنان را خون گرمی بود.
قهوه خانه گرم وروشن ، مرد نقّال آتشین پیغام ،
راستی کانون گرمی بود.
شیشه ها پوشیده از ابر وعرق کرده،
مانع از دیدار آن  سوشان
پرنیانی آبگین پرده.
 
بر سرش نقّال ،
بسته با زیباترین هنجار،
به سپیدی چون پر قو، مَلملین دستار .
بسته چونان روستایان خراسانی ،
با ستانگان یادگار ، از روزهای خوب پارینه ؛
یک سرش چون تاج بر تارک،
یک سرش آزاد،
شکّر آویزی حمایل کرده بر سینه.
مرد نقال ـ آن صدایش گرم ، نایش گرم،
آن سکوتش ساکت وگیرا،
ودمش ، چونان حدیث آشنایش گرم ،
آن بر افشانده هزاران جاودانه موج
با بم و زیر وحضیض واوج،
آن به آیین گونه گون اسلوب وهنجارش،
با سکوت و وقفه اش دلکش
همچنان که جنبشش آرام و رفتارش
راه می رفت و سخن می گفت .
چوبدستی منتشا مانند در دستش ،
مستِ شور و گرم گفتن بود.
صحنهء میدانک خود را
تند وگاه آرام می پیمود.
همگنان خاموش .
گرد بر گردش به کردار صدف بر گرد مروارید،
پای تا سر گوش:
 
برای دیدن به ادامه مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ذن در کانگ فوتوآ21

معنای ذن:

5phxgo3ljqnlp203f9y.jpg

ذن یعنی مرز ناشناخته آدمی و نفوذ بر برد افکار انسانی. مفهوم ذن به معنای اندیشیدن، در بحر تفکر غوطه ور شدن، درست نفس کشیدن وفعالیت جسمی تناسب داشتن به منظور کوشش در راه زیستن و به آرامش و روشن بینی رسیدن است. ذن یعنی بازگشت به بهترین حالات فیزیولوژیک انسان چون معتقدیم که (روح و روان) جز فیزیولوژی دستگاه عصبی مرکزی چیز دیگری نمی باشد، بر اساس این نظریه فرد در راه ذن می کوشد که با توسل به اصول ویژه آن به بهترین حالات فیزیولوژیک جسم خود مراجعت کند.

برای انجام هر تکنیک در کانگ فو احتیاج به استقرار ویژه ای داریم که حد اکثر کارایی به آن تکنیک بدهد. بطور کلی در کانگ فو طرز قرار گرفتن (استقرار) یکی از مهمترین عناصر بحساب می آید، وضعیت پاها از ابتدایی ترین اصول کانگ فو توآ است که برای انجام تکنیکها نهایت دقت ولزوم را دارا میباشد. در این مورد باید با استحکام و چالاکی و چابکی تعادل و نرمش کافی داشت.

بدن انسان متکی به رازها و اسراری است که علم با تمام سرعت و پیشرفت به قطره ای از دریای آن دست پیدا نکرده است در طریقت کانگ فو قدرت تن و فکر به ریشه علمی و عملی به کار گرفته شده است که به زودی به درک این دنیای تن دست خواهیم یافت.

درزمانه ما بشر به جوی آبی آلوده می ماند ولی باید برای مرگ زمانه وتضادهای

بی اساس که قوت حقایق را ربوده چون اقیانوس باشد تا جویهای آلوده وکثیفی که وارد آن میشود او را نیالایند . . . در معابد کانگ فو توآ راهبر میکوشد تا اندیشه را با بیان روح در همراه روان کند و انسان را پایان ناپذیر، آزاد و سامان دهنده جلوه دهد. جستجوی ما درکانگ فو راهنمایی انسانهاست، نشان دادن عدالت است شناساندن گناه و دروغ به بشر هیجان زده است و بالاخره کانگ فو فریاد عقل است، عقل است که عبور مرز دانایی ها و توانایی هاست. در معابد کانگ فو به نهال انسانی توجه فراوان میشود و چه باغبانی دقیق میگردد زیرا راهبر کودکان امروز را آینده سازان فردا میداند و هرچه کوشش است بر آنان دریغ ندارد. در معابد و دانشکده های تن و روان نونهالان به حقایق فردا پی برده آشنا می شوند تا وظایف و سهم سازنده خویش را در آستانه فعالیت اجتماعی بدانند.

در آماج کانگ فو قدرت آشتی است و انسانهای قدرتمند تجاوز گر نیستند. هر چه تجاوز است و هرچه بیداد گری است در روح ضعیف انسانی است. کانگ فو به تعالیم شدید روح انسان را بخود رسایی میبرد تا هستی بوجود اورد و فریاد زمانه را از طریق اندیشه به روح منتقل کند.

ذن تعاریف زیادی دارد، ولی ذن واقعیتی است که در تعریف و سخن نمی آید:

معانی هرگز اندر حرف ناید....... که بحر بیکران درظرف ناید

ذن بمعنای درست اندیشیدن و در بحر تفکر فرو رفتن به منظورآرامش و روشن بینی رسیدن است.

به درک ذن می نشینیم

راز شگفتی های آن را می پوییم

بخود می جوئیم

که بفرموده ی حضرت محمد (ص) : یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است.

ذن کانگ فو فارغ از رنگ و نیرنگهاست. ذن، آگاه بودن وآگاه کردن است، او سیاه وسفید را نمی شناسد و به تمام نژاد ها احترام می گذارد.

فقط به رنگ خون توجه دارد و همه ی خون ها را پاک می داند و اگر ناپاکی است در اندیشه هاست و ذن ما با آن مبارزه می کند.

هدف ذن کانگ فو آزادی و یگانگی انسانهاست. پیرو ذن کانگ فو از همین لحظه تصمیم بگیریم زمانیکه بر خلاف سمت انسان ها حرکت می کند متوقف کنیم و اینهاست،

هدف ذن ما:

هدف انسانی اندیشه، شناخت خود، شناخت محیط و افراد، درک واقعیت، بیداری و بیدارسازی، درک اهمیت عامل زمان

ایمان به قدرت و یگانگی انسانها، مبارزه با اندیشه های آلوده و استعماری، شناخت نهاد انسانی، تحرک و تلاش و مبارزه تا رسیدن به اهداف انسانی تا آخرین قطره خون.

زندگی خون سرخ می خواهد فخر و اقبال رایگانی نیست.

ذن کانگ فو به انسان می آموزد که ای انسان در شبانه روز به همه چیز فکر می کنی از قبیل: کار، تفریح، خواب و خوراک

و... و از درون خود غافل هستی. وقتی را برای اندیشیدن به خود نداری، باید به خود نیز فکر کنی و بیندیشی. کیستی و از چه هستی و باید خود را بیابی ودر اعمال و رفتارت تفکر کنی و علت آنها را بیابی چون فقط در هنگام اندیشیدن است که انسان پی به ضعفها و کمبود ها می برد و دنبال راه حل و درمان بیماری و ضعفهای خود می رود.

انسانی که می خواهد به خود شناسی برسد وآگاه باشد و آگاه کند باید علت رفتار خود را بیابد و به هزاران چرا و سئوال خود جواب دهد تا خود را بشناسد که

حضرت علی (ع) می فرماید: سودمند ترین دانشها خود شناسی است.

تو؛آ

نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah